גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיתוג

עוד כתבות

ג'ייקוב בנבונן / צילום: ג'ייק גרין

השיעור שמומחה המיתוג הבינלאומי לא ישכח מהעבודה עם יוטיוב

ג'ייקוב בנבונן אחראי לכמה ממהלכי המיתוג הבולטים בעולם, אבל כשגוגל פסלו מיתוג שהכין ליוטיוב רק בגלל שלא התייעץ עם הבכירים "הנכונים", הוא גילה שיצירתיות לא מספיקה • "זה לימד אותי שכדי להצליח אני צריך להבין בשני דברים: כוח ופוליטיקה"

הפקולטה לניהול. מדדי הביצועים שיעזרו לכם להבין אם מאמצי המיתוג עובדים / צילום: Shutterstock

לא מה שחשבתם: אלה מדדי הביצועים שיעזרו לכם להבין אם מאמצי המיתוג עובדים

מיתוג נכון עשוי להיות המפתח לכול, אך קשה מאוד להעריך את תוצאותיו משום שהוא משפיע בדרך כלל לטווח הארוך • מחקר גילה שדווקא מדדים פיננסיים למשל אינם יעילים מספיק לבחינת מאמצי המיתוג • אז מה כן? • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

קמפיין מקדונלד'ס שבו הוצמדו מצלמות לכובעי השליחים / צילום מסך מיוטיוב

ההזדמנויות שמותגים מחמיצים: מהתור הארוך ועד הכובע של השליח

לצד ערוצי המדיה המסורתיים והדיגיטליים, יש עוד הרבה נקודות מגע שניתן למנף ולספר באמצעותן את סיפור המותג • ניצול נכון שלהן בונה את האמון עם הצרכנים, מגדיל את כוונות הקנייה ואת הנכונות לשלם יותר, ובסופו של יום - משפר את הרווחיות

המיצוב של המעסיקים הוא שמגדיר את פוטנציאל הקריירה של עובדים / צילום: גלובס

מדיומים סלקטיביים: פרדוקס בניית המותג בשוק העבודה

שימוש במדיומים סלקטיביים כמו פרסום מאמרים, כתיבת ספרים, הרצאות בכנסים והשתתפות בפודקאסטים עשויים לשמש כלי להעצמת ערך המותג, אבל פחות יעזרו לבנייתו

נדב חנין, סמנכ''ל שיווק ודיגיטל, אל על / צילום: תמר מצפי

נדב חנין, סמנכ"ל השיווק באל על: "חוויית השירות בטרמינל תשתנה"

בחברת התעופה הישראלית אל על בחרו לספר סיפור חדש של המותג, באמצעות שפה דיגיטלית חדשנית, אבל איך מתחילים בכלל דבר כזה? ? וגם, איך תיראה חוויית הטיסה בשילוב טכנולוגיות AI?

טל גוילי לקנר, מנכ''לית חברת Designit TLV, / צילום: רוני כנעני

המנהלת שעוזרת לגופים הגדולים במשק להתחבר ללקוחות שלהם

טל גוילי לקנר, מנכ"לית חברת המיתוג והייעוץ האסטרטגי Designit TLV, משכללת את הצעות הערך של ארגונים כמו שופרסל, yes ואל על - וגם של מתחרים כמו בנק לאומי • "אנחנו מתעסקים עם תחרות מאוד צפופה, אבל שומרים על חומות סיניות", היא מסבירה בראיון לגלובס. "הרעיון הוא להפוך מוצר או שירות קיים ליותר חכם, חד ונכון"

מי אתם? כך תמתגו את עצמכם / צילום: Shutterstock

מי אתם? כך תמתגו את עצמכם בשבעה צעדים

מומח למיתוג ומאמנת דייטים חברו יחד כדי ליצור תהליך מובנה למיתוג אישי, הנשען על מחקרים אקדמיים עדכניים • המטרה: לשלוט טוב יותר בתדמית המקצועית והאישית שלכם

המלך צ'ארלס, השבוע. יצטרך להביא תוכן עדכני למותג

לקראת הכתרת צ'ארלס: האם מלך בריטניה יצליח לשמר את המותג החזק?

בשבת הקרובה יוכתר באירופה מלך חדש, שתחת הצל של אמו המנוחה אליזבת השנייה, יצטרך לפעול לשימור וחיזוק מותג שמוערך בכ־70 מיליארד ליש"ט • קידום האג'נדה הסביבתית, שבה צ'ארלס תומך בפומבי זה שנים, עשוי להיות ההתחלה

הפקולטה לניהול. על שיתוף ציוצים בטוויטר / צילום: Shutterstock

כך אתם ממתגים את עצמכם בטוויטר בלי לשים לב

הפרסונה המקוונת שלנו מתעצבת לא רק באמצעות תוכן שאנחנו מייצרים ברשת, אלא גם באמצעות תוכן שאחרים מייצרים - ואנחנו רק משתפים • אבל האם אנחנו מנצלים את הפונקציה הזאת כדי להרחיב את תחומי המומחיות שלנו כפי שהם נתפסים בעיני עוקבינו? האם אנחנו משתמשים בזה כדי ליצור דמות עגולה יותר? • מחקר חדש על ההרגלים שלנו בטוויטר מציג ממצאים מפתיעים

מיתוג שיצר Midjourney בתגובה להגדרה Brazilian coffee with caramel flavor that royalty family likes

מיתוג חדש בפחות מיממה: מה הבינה המלאכותית באמת יכולה להציע

יצירת קמפיינים ותהליכי מיתוג אורכת לרוב שבועות וחודשים, אבל השבוע הוצג בישראל מהלך ראשון שהכנתו נמשכה שעות ספורות באמצעות שימוש בכלי AI • אנשי הענף, שחלקם חוששים לעתידם, תוהים היכן המקוריות, איך נכון לנהל את התהליך ומה זו בכלל יצירתיות

עמדות טעינה של EV-Edge בסניף שופרסל / צילום: EV-Edge

שופרסל משקיעה בעמדות טעינה ובעגלות חכמות

בעקבות הגידול במספר הרכבים החשמליים שעולים על הכביש הישראלי מדי שנה, ברשת שופרסל יוצאים בשיתוף-פעולה עם EV-Edge המספקת עמדות טעינה • שרגא כץ, מנכ"ל EV-Edge: "הקונה הישראלי מבלה כשעה עד שעתיים בממוצע בקניות המזון השבועיות, ובזמן זה יכול הרכב לטעון כ-50-100 ק"מ" • אירועים ומינויים

אינפיניה מיחזור. ''אחד משלושת מגזרי השרשרת'' / צילום: אינפיניה מיחזור

מי שמע על אינפיניה וניו מד? מה גורם לחברות ענק להחליף את שמן

משנה שם משנה מזל? בחודש שעבר הפכה סופרגז ל"אלקטרה פאוור" והצטרפה לרשימת חברות ותיקות ששינו את שמן, ובהן כיל, גזית גלוב, דלק קידוחים ואפילו פייסבוק • ניסיון להתנער מתדמית שלילית או שינוי בפעילות עסקית? "צריך סיבה קרדינלית לשנות שם", טוען יועץ המיתוג של אינפיניה (לשעבר נייר חדרה), "אנשים לא רוצים לעבוד בחברה ששמה מזכיר תעשייה מזהמת"

תאום דיגיטלי בעולם המטאוורס / אילוסטרציה: Shutterstock

מותגים רבים כבר במטאוורס: האם גם בחברה שלכם משתמשים בתאום דיגיטלי?

המטאוורס מאפשר כבר היום לחברות מותגים ליצור עולמות וירטואליים המהווים מעין "מגרש משחקים" לכל פרויקט או תרחיש • אריקסון, BMW ו־iRobot כבר משתמשות ביכולת הזו להשקת עדכונים חדשים, וגם בענף הפרסום יכולים למצוא בה עניין

ערך המותג / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

ערך המותג מחוץ לארגון חשוב עשרות מונים מאשר בתוכו

כולם מדברים אך ורק על טקטיקות שיווק עצמי - אך כשאסטרטגיות שגויות, גם הטקטיקות המשובחות ביותר לא ישפרו את פוטנציאל הקריירה וההשתכרות

צ'רלס שולץ, מחבר הקומיקס סנופי / צילום: Associated Press, Ben Margot

מדמות קומיקס מתוחכמת לכוכב של גוצ'י: החיים החדשים של סנופי כאייקון אופנה

70 שנה אחרי שהושק הקומיקס האהוב, סנופי וחבריו הופכים למעצמת אופנה: משיתופי-פעולה עם רשתות ביגוד זולות ועד קולקציות יוקרתיות של מעצבי-על כמו גוצ'י ושאנל • אבל בעוד בעלי המותג נהנו מרווחים של 124 מיליון דולר ב-2021 - המעריצים המושבעים חוששים מזילות הספרים • האם אפשר למסחר את סנופי מבלי שהקסם המקורי יתפוגג?

מיתוג עובדים? / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

מדוע מוצרים קונבנציונליים אפשר למתג מחדש, ועובדים לא?

מתי עדיין ניתן לשנות את ערך המותג, ומדוע רשתות חברתיות פחות יעילות ממדיומים סלקטיביים?

לוגו הבנק הדיגיטלי

מצא את ההבדלים: למה דומים השם והלוגו של הבנק הדיגיטלי הראשון

לפני ימים ספורים השיק הבנק הדיגיטלי הראשון, שבבעלות אמנון שעשוע, שם חדש ולוגו חדש: ONE ZERO • לגלובס נודע כי חברת סטארט-אפ עם אותו שם בדיוק, ועם לוגו כמעט זהה, כבר קיימת מספר שנים ופועלת בארה"ב

שופטי מאסטר שף משדרגים קוד של מפתחים במיקרוסופט / צילום: צילום מסך

מסקאזי ועד "מאסטר שף": האם מיתוג המעסיקים בחברות הייטק יצא משליטה?

בסוף השבוע פורסם סרטון פרוע, בו מככב הדיג'יי סקאזי כמי שמנסה להתקבל לחברת הפינטק ראפיד • הסרטון נמחק, החברה התנערה, אך המקרה מצטרף לשורת קמפיינים שפונים לעובדי הייטק פוטנציאליים • בפועל, הם משפיעים רק לטווח הקצר ומעוררים בעיקר ציניות

מערכות היחסים בין צרכנים למותגים / איור: גיל ג'יבלי

מקבלים יותר מידע, נותנים יותר ערכים: המגמות המובילות של ענף השיווק ב-2022

מערכות היחסים בין צרכנים למותגים יעלו מדרגה בשנה הקרובה - אולם רק בתנאי שחברות יתנהלו באחריות עם הדאטה שהן צוברות על הלקוחות שלהן, וייקחו בחשבון גם את הצדדים הסביבתיים והחברתיים • כך עולה מסקר גלובלי שערכה חברת Deloitte לשנה הקרובה

גל בר דעה, מנכ''ל הבנק הדיגיטלי One Zero / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי של שעשוע בחר שם חדש - ONE ZERO

הבנק צפוי במהלך החודש הבא להתחיל בהשקה שקטה במסגרתה יפתחו חשבונות ל-60 אלף נרשמים בהרשמה מוקדמת • המנכ"ל גל בר דעה הסביר את הבחירה בשם: "באנו לנצח את הזמן האבוד והזמינות, את המורכבות וכאב הראש בניהול הכסף את הבירוקרטיה ואת כל מה שעד היום כאב לכולנו" • לאחרונה הודיע הבנק על שורת גופים, בעיקר מחו"ל, שמשקיעים בו 120 מיליון דולר