היקף מסירות כלי הרכב ברבעון הראשון ירד ב-16.6% • עם זאת, מצב כלי הרכב החשמליים ממשיכה לעלות, ומספר החשמליות זינק ב-35% לעומת הרבעון המקביל • כלי הרכב מתוצרת סין מובילים עם נתח של כ-23% מכלל השוק • הדגם הנמכר ביותר ברבעון היה של יצרנית הרכב הסינית BYD
מותגי הרכב מתוצרת סין ממשיכים לכבוש את שוק הרכב הישראלי: תפסו 19% מכלל מסירות הרכב החדשים בינואר-פברואר • נתח השוק של כלי הרכב החשמליים מכלל מסירות הרכב החדש עלה בינואר-פברואר לכ-24%, לעומת כ-14.3% בלבד בתקופה המקבילה אשתקד
הביקוש לרכבים חשמליים קיבל תפנית חדה לאחר חודשיים בהם המכירות צנחו והמלאים הצטברו • החשמליות ימסרו ללקוחות החל מינואר, במחירים שלפני עליית מס הקנייה • אולם, התנופה במכירות עשויה להיקטע בשל שיבושי אספקה, תנודתיות בשערי החליפין ועוד התייקרויות
2023 הייתה שנת שיא עבור שוק הרכב החשמלי, עם קרוב ל־50 אלף מסירות • אולם בסוף 2024 צפויות ההטבות על רכב חשמלי להתבטל, והמיסוי עליהם יזנק מ־35% ל־83% - ובכך ישתווה לזה המושת על רכבי בנזין ודיזל • איך ניתן לפתור זאת, ואיזו רפורמה חלופית קיימת?
יצרנית הרכב הווייטנאמית VINFAST, שהונפקה בוול-סטריט לפני כשבועיים, זינקה מאז ב-309% ללא הסבר רשמי, ונסחרת בשווי גדול משל פורד, GM ו-BYD ביחד • לגלובס נודע כי החברה השלימה בימים האחרונים הליך תקינה שיאפשר לה להתחיל לשווק כלי רכב באירופה וגם בישראל, עוד השנה
בין ינואר ליוני נרשמה עלייה של 219% במסירות כלי הרכב החשמליים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד • מדובר בנתון דומה למסירות בפלח בכל 2022 • המשך השנה עשוי להיות אפילו יותר סוער לאור כניסת דגמים זולים יחסית • האם הפלח בדרך ל־50 אלף מכירות השנה?
למרות הצמיחה במסירות הרכב עד מאי, התחזיות להמשך השנה פחות אופטימיות • המלאים שהגיעו בסוף 2022 במחיר נמוך מהיום החלו להתרוקן, ובמקביל היבואנים נמנעים מלהציע מבצעים חדשים • האם הביקוש למכוניות חשמליות יבלום את המגמה?
2022 הייתה שנת מכירות פושרת בשוק הרכב הישראלי לעומת קודמותיה, אך עדיין הכנסות המדינה ממיסוי על רכישת רכב חדש ועל השימוש בו שברו שיא חדש • איך זה קרה, ולמה על פי תחזיות האוצר לשנתיים הקרובות זו רק ההתחלה?
חוסר הוודאות הכלכלית מעורר דאגות בשוק הרכב הישראלי, ובאחרונה היבואנים החלו לדווח על עצירה של הזמנות חדשות ואף על תחילת ביטולים • ההערכה: ההתייקרות הצפויה בשל היחלשות השקל עשויה להחריף את המגמה
שוק הרכב הישראלי סיים את החודש עם נתוני מסירות מרשימים, הקרובים לשיא ב־2021 • אולם, כל עוד האינפלציה מטפסת והטבות מס פוחתות, הרכב החדש מתרחק מהצרכן • המגמה עשויה להשתנות לאור כניסת מותגים סינים חדשים במחיר תחרותי וירידת עלויות חומרי הגלם
רגע לפני העלאת המס, הפלח החשמלי יותר מהכפיל את נתח השוק שלו ל-10% מכלל המכירות, וגם מכוניות הפלאג-אין שברו שיאים
לאור הביקוש הגובר למכוניות חשמליות בישראל והנחישות של הממשלה הסינית לייצא למערב, היקף המסירות של המותגים הסיניים קפץ בחדות בהשוואה לשנים קודמות • ואם לא די בכך, עד סוף 2023, צפויים להגיע לארץ עוד שמונה מותגים סיניים חדשים
הפלח של הרכבים החשמלי שבר שיאים בנובמבר עם כ-6,000 מסירות והשלים 23 אלף מסירות מתחילת השנה • טסלה כבשה את צמרת המסירות החודשית עם קרוב ל-2,300 מסירות • החברה צפויה לפתוח בשנה הבאה אולם תצוגה קבוע במרכז
סוחרים ולקוחות פרטיים מוכרים מכוניות במחיר גבוה ממחירוני היבואנים, הלקוחות ממהרים לרכוש כלי רכב חדשים למרות עליית המחירים, וגובה המימון שהם לוקחים רק גדל • סימנים אלו מוכיחים: שוק הרכב נמצא בבועה, שעשויה להתפוצץ בשל מיתון או ירידה בביקוש לרכבי בנזין
מאז השקת הרפורמה להגברת התחרות בשוק הרכב, מספר מחזיקי רישיון יבוא מקביל זינק מארבעה ל־35 כיום • אלא שהכבדת נטל המס על הרוכשים, התנגדות היצרנים ליבוא מקביל והשיבושים הגלובליים - בלמו את הורדת המחירים המתוכננת
עולם הפוך בשוק הרכב הישראלי: הירידה בהכנסות עקב קשיי שרשרת האספקה הופכת לרווחיות אסטרונומית בחברות הליסינג - שמחזיקות מלאים של מכוניות משנות הדגם האחרונות • מכירת מכוניות יד שנייה הניבה לאלדן רווח הון של 64 מיליון שקל במחצית השנה
חוסר הוודאות בענף הרכב הישראלי עתיד רק להתגבר, זאת על רקע מחירי הדלק ששוברים שיאים, האינפלציה שמאיימת על הביקושים ופיזור הכנסת • בפני הנהג הישראלי יש אמנם מספר אלטרנטיבות, אך בהינתן היצע דליל ותחבורה ציבורית מקרטעת, הן מוגבלות למדי
בשליש הראשון של השנה נמסרו בישראל 110,897 כלי רכב חדשים, ירידה של 12% לעומת השליש הראשון אשתקד • כמעט כל יבואני הרכב סובלים כיום ממחסור במלאים, ורמת ההנחות בשוק שואפת לאפס
צעדים מחמירים לשליטה במגפה גורמים לירידה במכירות רכב ועלייה במחירי מוצרי צריכה במרץ
מדובר בירידה של 10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד • היצרן המוביל ברבעון היה יונדאי מוטורס, עם המותגים יונדאי וקיה, שכבש נתח שיא של כ-34% • ברבעון הראשון נמסרו בישראל גם כ-4,400 כלי רכב חשמליים, כ-4.3% מכלל המסירות