מס שווי השימוש העתיק, שמכניס למדינה 5 מיליארד שקל בשנה, לא מותאם לעידן הרכב החשמלי: מציע "הטבה" שנשחקת במהירות ומספק מוטיבציה שלילית לעבור לרכב חסכוני וירוק • בציי הרכב ממשיכים להעדיף רכבי בנזין מזהמים, אבל נראה שהאוצר מעדיף זאת כך
השלוחה של ענקית התוכנה SAP בישראל תעביר את רכבי הליסינג של מאות עובדיה לחשמל • זאת במסגרת אסטרטגיה של הקבוצה העולמית, שמטרתה הפחתת "טביעת רגל פחמנית" וקידום אג'נדה ירוקה
לפי החלטת ביטוח לאומי, הטבות מיוחדות שהמעסיק נותן לעובד, בהן שדרוג רכב צמוד ונסיעה בכבישי אגרה, יחשבו ל"מותרות" וישולמו משכר הנטו • המשמעות: כל עובד שירצה לחדש את רכבו לדגם יקר יותר, ישלם על כך ישירות מכיסו • איך צפויים להגיב המעסיקים?
שבעה בני משפחה עבדו באותה חברה משפחתית. לכולם היו רכבי חברה, וכולם רצו שרשות המסים תכיר בשווי השימוש ברכב כהוצאות של החברה ולא כהכנסה שלהם ■ ביהמ"ש דחה את עמדתם והזכיר להם שוב שהחוק והפסיקה כבר הכריעו בסוגיה הזו יותר מפעם אחת, ונקבע כי שווי שימוש ברכב מהווה הכנסה או רווח של העובד
על רקע משבר האספקה, הודיעו חברות ליסינג לציי רכב גדולים כי ההחלפות המתוכננות לינואר עשויות להידחות בחודשים • חלק מהחברות מנצלות את ההיצע המצומצם עבור השוק הפרטי, וחלק מצמצמות משמעותית את מגרשי מכירות הרכב המשומש
סקירה שמפרסמת הכלכלנית הראשית בנוגע להשפעה של החזר הוצאות רכב במגזר הציבורי חושפת כי הזכאות של עובדי ענף המינהל הציבורי מעודדת רכישת רכבים והתניידות פחותה בתחבורה ציבורית • עוד נמצא כי העובדים במגזר הציבורי מרשים לעצמם לרכוש ביטוחים יקרים יותר ומקיפים יותר
אמדוקס והתעשייה האווירית, שהצי שלהן כולל אלפי כלי רכב, החלו לתמרץ את העובדים שלהן לעבור לכלי רכב חשמליים, והן לא היחידות • בענף מעריכים כי התהליך יואץ בשנה הבאה בעקבות הגדלה משמעותית במספר הדגמים החשמליים שיוצעו בארץ
במיקרונט מציינים כי ללקוח מאות אלפי מנויים לשירותי הטלמטיקה והוא מעוניין להרחיב את שירותיו הקיימים על ידי מתן שירותי וידאו טלמטיקס ללקוחות הקצה
משבר הקורונה הוא הזדמנות לארגונים לעצב מחדש את ההטבות לעובדים בהתאם לצרכי עולם העבודה החדש ולהיפטר מהטבות שהתקבעו אבל כבר לא רלוונטיות
היציאה ממשבר הקורונה החזירה את הפקקים לחיינו • כביש האגרה 6 חוצה צפון מאפשר לנוהגים לצפון הארץ ובחזרה למרכז להימנע מעומס מיותר ואף לחסוך בעלויות והוצאות תפעול הרכב לחברות
המציאות הנוכחית מחייבת בעלי עסקים לבחון היטב כל הוצאה קטנה כגדולה • זה הזמן לעבור על החשבוניות ולחפש אלטרנטיבות משתלמות כלכלית לתפעול שוטף של העסק
כמעט כל מה שיכול היה להשתבש על הנייר בענף - משתבש במציאות • מגרשי המכירה הסגורים מהווים אתגר נוסף במאמץ להפוך ברזל למזומן
משבר הקורונה הפך לשגרת קורונה, וזה הזמן: לצמצם בהוצאות צי הרכב וליזום מהלכים שיוכלו לחסוך לכם כסף רב בהמשך הדרך
עפ"י ההנחיות החדשות, עובדים שיצאו לחל"ת ישלמו באופן יחסי רק על הימים שהרכב היה ברשותם בפועל
בית המשפט המחוזי בבאר-שבע קיבל את עמדת רשות המסים וקבע כי על חברת יינות ביתן בע"מ לשלם מס בסך של למעלה מ-350 אלף שקל בגין שימוש העובדים ברכבים לצרכים אישיים ולא לצורכי העסק
כך קבע היום ביהמ"ש העליון במסגרת פסק דין העונה לשאלה האם נוסחת החישוב שנקבעה בתקנות מס הכנסה ניתנת לפרשנות ולהפחתת מס לפי נסיבות השימוש ברכב
מדיניות המיסוי של משרד האוצר לגבי שווי שימוש ברכב פוגעת בציבור הרחב
מעסיק שמעוניין להימנע, מטעמי עלות או מסיבות אחרות, מרכישת ביטוח מקיף לרכב בו נוהג עובד שלו - עשוי לגלות שהחיסכון יעלה לו ביוקר ■ ביהמ"ש נוטה לקבוע כי במקרה של תאונה, לא העובד - גם אם התרשל ובגללו נגרמה התאונה - הוא זה שיישלם ■ אחזקת רכב - כמה זה עולה?
מעסיק שמעוניין להימנע מרכישת ביטוח מקיף לרכב בו נוהג עובד שלו - עשוי לגלות שהחיסכון יעלה לו ביוקר ■ ביהמ"ש נוטה לקבוע כי במקרה של תאונה, לא העובד - גם אם התרשל ובגללו נגרמה התאונה - הוא זה שיישלם על הנזקים
אם נקבע בפוליסה כי גניבה ע"י עובד או בשיתוף עמו אינה מכוסה - המעסיק לא יהיה זכאי לתגמולי ביטוח ■ המעסיק יכול לתבוע את העובד שבידיו הופקד הרכב, אבל רוב המעסיקים נמנעים מתביעה כזו מסיבות שונות