מס שווי השימוש העתיק, שמכניס למדינה 5 מיליארד שקל בשנה, לא מותאם לעידן הרכב החשמלי: מציע "הטבה" שנשחקת במהירות ומספק מוטיבציה שלילית לעבור לרכב חסכוני וירוק • בציי הרכב ממשיכים להעדיף רכבי בנזין מזהמים, אבל נראה שהאוצר מעדיף זאת כך
שבעה בני משפחה עבדו באותה חברה משפחתית. לכולם היו רכבי חברה, וכולם רצו שרשות המסים תכיר בשווי השימוש ברכב כהוצאות של החברה ולא כהכנסה שלהם ■ ביהמ"ש דחה את עמדתם והזכיר להם שוב שהחוק והפסיקה כבר הכריעו בסוגיה הזו יותר מפעם אחת, ונקבע כי שווי שימוש ברכב מהווה הכנסה או רווח של העובד
מסקירת רשות המסים עולה כי כ-7% מהשכירים בישראל מקבלים רכב צמוד מהעבודה - רובם גברים, בני 40 עד 70, המשתכרים כ-30 אלף שקל ומעלה לחודש • הענפים המובילים בהענקת רכב לעובדים: שירותי מידע ותקשורת, ענפי התעשייה ושירותים מקצועיים ופיננסיים
ההטבות הקיימות יוארכו עד 2025, ותתווסף הטבה בגובה 200 שקל בשווי השימוש החודשי לרכב חשמלי צמוד • עפ"י נתוני רשות המסים, קרוב ל-120 אלף עובדים נהנים כיום מהטבת שווי השימוש ברכב צמוד היברידי ופלאג-אין
הרשות פרסמה הצעה לשינוי חוק, לפיה הטבת שווי השימוש בכלי רכב היברידיים ופלאג-אין תרד ב-100 שקל בחודש בשנתיים הבאות • לעומת זאת, הטבת שווי השימוש על רכב חשמלי, שכרגע נוכחותו בציים מזערית, תוגדל ב-200 שקל לחודש
לטענת העותרים, אותה מדינה האוסרת ביד אחת את היציאה מהבית, דורשת ביד השנייה כי העובדים ישלמו לה מסים המסתכמים בכ-700 מיליון שקל לחודש בגין שווי שימוש ברכב - רכב שכעת עפ"י תקנות החירום נבצר מהם לעשות בו שימוש
עפ"י ההנחיות החדשות, עובדים שיצאו לחל"ת ישלמו באופן יחסי רק על הימים שהרכב היה ברשותם בפועל
עובדים רבים ממשיכים לשלם למס הכנסה תוספת בגין שווי שימוש ברכב שקיבלו מהעבודה, בזמן שהמדינה מגבילה מאד את השימוש ברכב, ולכן מבקש היום מנכ"ל התאחדות התעשיינים ממנהל רשות המסים - וותר על גביית השימוש ברכב
מסקירת הרכב השנתית של הרשות עולה כי הקטנת הטבות המס על רכב היברידי תבוטל בהדרגה החל מסוף השנה הבאה • בסוף החודש תפורסם נוסחת "מס ירוק" חדשה ומחמירה, והחל מ-2019 יבוטלו הטבות מס על אבזור בטיחותי פאסיבי • הרשות ממשיכה להתנגד באופן נחרץ להורדת שווי השימוש על רכב צמוד
בשבוע שעבר התלהט בוועדת הכספים הדיון על הפחתת המס על השימוש הפרטי ברכב צמוד, בליווי איומים בחקיקה אם האוצר לא יתגמש • אם זה יקרה, עשוי שוק הרכב הישראלי לקבל בעיטה כלפי מעלה, אבל מקבלי הרכב הצמוד עשויים לגלות שהבקיעו גול עצמי
מדיניות המיסוי של משרד האוצר לגבי שווי שימוש ברכב פוגעת בציבור הרחב
לטענת הרשות, הדחייה נעשית בשל הצורך לגבש נוסחה חדשה לחישוב דרגות המס • לדחייה צפויה להיות גם השלכות על יבואני הרכב, שנוהגים להקדים הזמנות לדצמבר כדי ליהנות ממס מופחת, ועל שווי השימוש ברכב
כפי שחזינו כאן כבר בעבר, האוצר צפוי להאריך את הטבות המס על רכב היברידי ופלאג-אין - ובכך יעמיק את העיוותים התחרותיים בשוק הרכב ■ מדוע בעולם משנים את מדיניות המס על כלי רכב מהסוג הזה, ועל מה בדיוק מכסה "עלה התאנה הירוק"?
"לחץ ציבורי מבעבע" או מאמץ נסתר מצד חברות הליסינג הגדולות - מה עומד מאחורי הדרישה החדשה של ועדת הכספים להפחית את שווי השימוש על רכב צמוד, ואיך כל זה קשור ללוביסט החזק והמקושר ביותר בישראל - בוריס קרסני?
מנכ"ל התאחדות התעשיינים בדיון בוועדת הכספים: "מס שווי השימוש על רכב צמוד יצא מפרופורציות" ■ גפני: "יש לחץ ציבורי שמבעבע"
מאז שינוי שיטת חישוב בתחילת העשור זינקו הכנסות האוצר ממס רכב צמוד בכ-2.2 מיליארד שקל בשנה ל-5.6 מיליארד ב-2017
כ-300 אלף משתמשי רכב צמוד משלמים מדי חודש מס שווי שימוש כבד עבור הזכות להשתמש במכונית מטעם העבודה ■ מרביתם לא מודעים כלל לעיוותים בחישוב המס עולים להם בעשרות אלפי שקלים בשנה ■ כך עובדת השיטה שהפכה לפרה המניבה של האוצר ■ מדריך רכב צמוד
שוק הרכב ממשיך ליהנות מהגאות, אולם בענף כבר מסתכלים מעבר לפינה ■ אילו דגמים אסטרטגיים עשויים "להפריע" למהלך של שוק הרכב, ואיך תגיב רשות המסים על "המהפכה העממית" של שווי השימוש הטכנולוגי?
ועדת הכספים אישרה לאחרונה להקטין את הטבת המס בשווי השימוש של כלי רכב היברידיים תמורת הטבה "וירטואלית" בכלי רכב חשמליים והיברידיים נטענים ■ איך זה קרה, ומדוע סירב האוצר לבצע צעד דומה בתקופת בטר פלייס?