סמי סגול / צילום: מירי דוידוביץ'
משה כחלון/ צילום : לעמ
בנימין נתניהו/  צילום: אלכס קולומויסקי ידיעות-אחרונות
ישי דוידי / צילום: איל יצהר
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
גדי איזנקוט / צילום דוברות צהל
בני לנדא/  צילום: איל יצהר
דורית סלינגר/  צילום:תמר מצפי
ניר שטרן / צילום: סיון פרג'
דנה עזריאלי/  צילום:  איל יצהר
ענבל אור / צילום: איל יצהר
אורן קובי /  צילום: תמר מצפי
אמיר נחום /  צילום: איל יצהר
רונן גינזבורג/ צילום: איל יצהר
יובל טל /  צילום: כפיר זיו
נחום ביתן / צילום: שוקה כהן
רמי לוי / צילום: איל יצהר
איילת שקד / צילום: איל יצהר
מרים נאור / צילום: איל יצהר
קרנית פלוג / צילום: איל יצהר
חדוה בר / צילום:תמר מצפי
ציון קינן / צילום: תמר מצפי
אריק פינטו/  צילום: יחצ בנק הפועלים
רקפת רוסק עמינח/ צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן /  צילום: איל יצהר
איתן אורנשטיין/  צילום: תמר מצפי
חאלד כבוב /  צילום: תמר מצפי
שי באבד / צילום: אוריה תדמור
אמיר לוי /  צילום: תמר מצפי
מיכל עבאדי/ צילום :תמר מצפי
טדי שגיא / צילום:יוסי כהן
מיכל הלפרין/ צילום:שלומי יוסף
שחר וייסר/ צילום:תמר מצפי
ליאורה עופר / צילום: ורדי כהנא
דוד מימון / צילום צילום  תמר מצפי
דודו זבידה/  צילום: יחצ
מוטי בן משה/ צילום: תמר מצפי
שלדון אדלסון / צילום:רויטרס
שאול אלוביץ/ צילום: תמר מצפי
פטריק דרהי / צילום: רמי זרנגר
משה גפני / צילום: תמר מצפי
איציק אברכהן/  צילום: סיוון פרג'
לילך אשר טופילסקי/ צילום:תמר מצפי
סמדר ברבר צדיק / צילום: תמר מצפי
אלדד פרשר/  צילום: תמר מצפי
גבי רוטר / צילום תמר מצפי
נתן חץ / צילום: תמר מצפי
אבי כץ: צילום: יונתן בלום
יעקב ליצמן /  צילום: פלאש 90
רון חולדאי/ צילום:איל יצהר
יובל שטייניץ / צילום: איל יצהר
ישראל כץ/ צילום: תמר מצפי
אבי נינקורן/  צילום: תמר מצפי
אמנון נויבך / צילום: תמר מצפי
נוחי דנקנר/ צילום: ענבל מרמרי
אליעזר פישמן /  צילום:שלומי יוסף
שמעון פרס / צילום:איל יצהר
ישי דוידי / צילום: איל יצהר
04

ישי דוידי
מייסד ומנהל קרן פימי

ישי דוידי ממשיך לנהל ביציבות את הקרן המצליחה. השנה הקרן רכשה חברות ביותר ממיליארד שקל וגם הספיקה לגייס קרן שישית במספר - בהיקף של 1.1 מיליארד דולר. אבל העיקר מבחינת דוידי הוא העובדה שפימי מעסיקה בחברותיה כבר יותר מ-20 אלף איש. עוד הוכחה לכך שהקרנות הן חברות ההחזקה החדשות

ישי דוידי / צילום: איל יצהר

פרטים כלליים

גיל: 54
סטטוס: נשוי ואב לשלושה, מתגורר בהוד השרון
השכלה: תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במינהל עסקים מבר אילן

קרן חדשה

ישי דוידי, האיש מאחורי קרן ההשקעות הגדולה והוותיקה בישראל פימי, ממשיך בעקביות בתפקידו המרכזי בכלכלה הישראלית. ולא רק זאת, אלא שעם הניסיון הנצבר וההתמקצעות מצד אחד של פימי, שחוגגת השנה 20 שנים להקמתה, ועם השתנות הכלכלה בעולם ובארץ מצד שני והחלפת השחקנים הוותיקים בעלי ההון וחברות ההחזקה, בקרנות פרייבט אקוויטי, מקבלת המרכזיות הזאת משנה תוקף.

השנה סיימה פימי את גיוס הקרן השישית, פימי 6, בהיקף גדול מאי פעם: 1.1 מיליארד דולר, כאשר הביקוש עמד על למעלה מ-2 מיליארד דולר, אבל כיוון שלפימי תוכניות עבודה סדורות, המדברות על השקעת כמיליארד שקל כל שנה במשך חמש השנים הקרובות, ויתרו שם על מיליארד דולר לטובת משמעת הברזל המתוכננת המאפיינת את דוידי.

במהלך 2016 השקיעה פימי כ-1.25 מיליארד שקל, טיפה יותר מהכתוב בתוכנית. השקעה אחת, במארס, היא רכישת 50% מיוניטרוניקס בכ-110 מיליון שקל. מה קסם לפימי בחברה שעיקרה אוטומציה תעשייתית? לצד פעילות מוצלחת בתחום המחסנים האוטומטיים, אחת הפעילויות של החברה היא מערכת חנייה אוטומטית מהמתקדמות בעולם, שפימי רואה בה מנוע צמיחה של ממש.

כמו כן רכשה פימי ביוני את השליטה (43%) במנועי בית שמש, ב-125 מיליון שקל, מידי כלל תעשיות של לן בלווטניק. אותה כלל תעשיות מכרה לפימי שנה קודם לכן את נייר חדרה, מה שממחיש ביתר שאת את החלפת הידיים בין חברות האחזקה לקרנות. מנועי בית שמש מכניסה את פימי לעולם מנועי הסילון וללקוחות כמו פראט אנד וויטני, ג'נרל אלקטריק וסימנס, וכן ממשלות וצבאות (כדוגמת משרד הביטחון הישראלי) ובעלי מטוסים אזרחיים.

רכישה טרייה יותר, מאוקטובר, היא של 100% מחברת דלק סן, ב-100 מיליון שקל, עם מפעל בדימונה שמטפל בזרמי פסולת כימית של מפעלים כמו אינטל, HP ונירלט, ומה שקסם לפימי, מעבר להערכותיה על תשואות והשבחות, היו השילוב של מפעל בדימונה הזועקת לעבודה והתרומה ה"ירוקה". אוקטובר גם הניב את עסקת יצרנית חומרי הגלם לתעשיית המזון גלעם, רכישת מלוא החברה מבעלייה הנוכחיים, קיבוץ מענית וקרן בראשית ב-290 מיליון שקל. מדובר בחברה יציבה, אך בשנים האחרונות איננה מציגה צמיחה, ויש להניח כי פימי חושבים שיוכלו להניע לה מחדש את גלגלי הצמיחה. בחודש הקרוב אמורים להתקבל האישורים הרגולטוריים לעסקה.

תחום אחר לגמרי שבו מתכננת פימי להשקיע הוא חברת G4S, לשעבר השמירה. הקרן נמצאת במו"מ מתקדם לרכישת 100% מהחברה ב-400 מיליון שקל, והעסקה אמורה לצאת לפועל החודש (בדצמבר).

בנוסף הגדילה את החזקתה בשלוש מחברות הפורטפוליו, במגל (הנפקת זכויות ב-50 מיליון שקל ביולי), ובחברת הלוויינים גילת (50 מיליון שקל במרץ). גילת היא דוגמה לכך שגם פימי צריכה לפעמים אורך רוח. לאחר תהליך ארוך שבו הפכה לבעלת שליטה מובהקת, מה שאיפשר לה ליישם מהלכים שרצתה, החלפת ההנהלה (דב בהרב מונה ליו"ר ויונה עובדיה, כמו בהרב גם הוא יוצא הנהלת אמדוקס, למנכ"ל). לאחר תקופה לא פשוטה שארכה יותר ממה שתכננו בפימי, הראתה החברה בדוחות האחרונים שינוי מגמה לכיוון צמיחה, ובפימי מאמינים כי ההבטחה הגדולה הגלומה בתקשורת הלוויינית עוד תכניס את גילת לספרי ההיסטוריה של פימי כהשקעה מצוינת.

פימי ידועה בכך שבמסגרת ההשבחה שהיא עושה לחברות הפורטפוליו שלה, היא מובילה את החברות הללו לרכישות אסטרטגיות של חברות אחרות, שיחזקו אותן ויאפשרו להן להתמודד טוב יותר בשוק העולמי. עד כה רכשה פימי בדרך הזאת למעלה מ-200 חברות בעולם, והשנה לא היתה יוצאת דופן בכך. המ-לט, החברה הגלילית למחברים וברזים לגזים ונוזלים מסוכנים, רכשה השנה שתי חברות, נורבגית וסינית; גם מגל, אורמת, פולירם וריבוליס רכשו השנה חברות.

בתחום המימושים, מכרה פימי בסוף 2015 את רבל (המייצרת עבור תעשיית הרכב) ב-60 מיליון שקל, והחישובים מורים כי בסך הכל הרוויחה מרבל כ-65 מיליון שקל במהלך השנים. והשנה מכרה את השליטה ביצרנית הרכיבים למטוסים ח.ר. גבעון, שאותה רכשה ב-2008 תמורת 70 מיליון שקל, בסכום של כ-300 מיליון שקל. כמו כן מימשה חלק לא גדול ממניות אורמת, וחילקה דיבידנדים המוערכים במאות מיליוני שקלים.

על הפרק עומדת הנפקת אוברסיז, שהחלה כחברת לוגיסטיקה ימית ותחת כנפי פימי נכנסה לטיפול בחומרים מסוכנים וטיפול בלוגיסטיקה אווירית. אם ההנפקה תצא לפועל, מדובר על הצעת מכר של כ-50% על פי שווי של כ-450 מיליון שקל. בנוסף מתכוונת החברה לגייס אג"ח בסך 100 מיליון שקל, וכן שוקלים בפימי את הנפקת חברת התרופות פארם אפ. בחודשים הקרובים נדע אם אחת משתי ההנפקות הללו יצאה לדרך.

פימי עצמה קצרה עבור שלוש מהקרנות שלה מבין השש מעמד של קרנות מהטובות בעולם. אבל, זה לא הכל. דוידי נוהג להדגיש, שלמרות שלתשואות ולמימושים יש מטבע הדברים חשיבות אדירה - אחרי הכל קרנות פרייבט אקוויטי נמדדות בכך - ביום יום מדובר במעסיקים תעשייתיים גדולים לא פחות ממה שהיו פעם תאגידי האחזקה הגדולים. פימי, לדוגמה, מעסיקה בחברותיה השונות למעלה מ-20 אלף עובדים, בלמעלה מ-50 מפעלים בישראל, שרובם מצויים בפריפריה. וזו הפריזמה שדרכה היה דוידי מעדיף שיסתכלו עליו.

כתבה: שלומית לן

כל הכתבות בגלובס על ישי דוידי

{0}
{8}
{1}

{2}
{3}

{4}

{5}
{0}

{1}

{2}
{0}

{1}

{2}

תובנה ניהולית

{0}
{1}

{0}

{1}
{0}
{1}

כל הכתבות בגלובס על {7}