גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קורקינט

עוד כתבות

הכלי הרובוטי של מיה דיינמיקס / הדמיה: יח''צ מיה דיינמיקס

"כבר לא זוכר את עצמי בשוק ההון": הכלכלן שמאחורי מניית הקורקינטים הלוהטת

למרות מצב פיננסי מאתגר והערת "עסק חי", זינקה מיה דיינמיקס לשווי של כמעט רבע מיליארד שקל - בעקבות פיתוח לשוק הביטחוני: "מאז ה-7 באוקטובר אנו חווים דרישה לכלים המאוישים שלנו בארץ ובעולם" • היו"ר יניב חברון, לשעבר הכלכלן של אקסלנס, מחזיק מניות בשווי 45 מיליון שקל

איתי ראב''ד / צילום: יונתן בלום

הוא זנח את ההתמחות במשפטים ונסע להודו. את מה שקרה לאחר מכן איש לא דמיין

כילד לעורך דין בכיר, איתי ראב"ד בילה עם פוליטיקאים וגדולי המשק: "ארוחות צהריים על הברכיים של אריק שרון היו שגרה, נחשפתי לעסקאות גדולות" • לו עצמו לקח זמן לגבש מסלול קריירה, עם תחנות בלימודי משחק וייעוץ תקשורת • לפני שמונה שנים הוא נכנס לעולם התחבורה, שבו טיפס עד לכיסא מנכ"ל טסלה ישראל • 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

מיזם MOOVE של מיה דיינמיקס / צילום: מיה דיינמיקס

המיזם של חברת הקורקינט הישראלית באירופה

הקורקינט חשמלי ארבע־גלגלי של מיה דיינמיקס יגיע בקרוב לרומא, לבודפשט ולפריז • תערוכה חדשה בגלריה ZOA בבית ציוני אמריקה • יוזמה לציוד יישובי הצפון בערכות מתקדמות ללוחמה באש • ושני מינויים חדשים • אירועים ומינויים

קורקינטים חשמליים בתל אביב / צילום: איל יצהר

חובת הרישום של קורקינטים יוצאת לדרך: מה כדאי לדעת

החל מאוגוסט תהיה המשטרה מוסמכת לאכוף את חובת התקנת לוחיות הזיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים, אולם רק בספטמבר היא תוכל להטיל קנסות • מהם הסכומים שנקבעו, למה האכיפה תהיה קשה, והאם המהלך צפוי לתרום להפחתת תאונות? גלובס עושה סדר

קורקינטים חשמליים בתל אביב / צילום: איל יצהר

חובת רישום קורקינטים ואופניים חשמליים יוצאת לדרך: כך זה יעבוד

משרד התחבורה השיק מערכת חדשה לרישום כלים חשמליים • הרישום יאפשר אכיפה דיגיטלית על ידי מצלמות שיוצבו בצירים מרכזיים וסואנים

קורקינטים של ליים / צילום: ליים

בגלל תקלה שגרמה לחיובי יתר: הפיצוי שתעניק חברת הקורקינטים ליים ללקוחות

ביהמ"ש אישר הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה נגד חברת ליים נטוורק בע"מ, המשכירה קורקינטים שיתופיים לנסיעות קצרות ברחבי תל אביב וגוש דן, בגין תקלות באפליקציה שגרמו לחיובי יתר אצל הנוסעים • כך תפצה ליים את לקוחותיה במסגרת ההסדר

איתי ראב''ד, מנכ''ל ליים ישראל / צילום: דרור סיתהכל

הוא למד משפטים ואז משחק. היום הוא אחראי ל-50% משוק הקורקינטים השיתופיים בארץ

"קראו לי להקים את LIME ישראל כשהייתי בן 29. שבועיים אחר כך קראו לי להקים את הפעילות בקופנהגן, עם 400 קורקינטים ו-30 עובדים, תוך שבוע - ועשיתי גם את זה" • שיחה קצרה עם איתי ראב"ד, מנכ"ל LIME ישראל

קורקינטים של ווינד / צילום: Shutterstock

בכנסת רוצים להגביר אכיפה על קורקינטים חשמליים. האם זה יצליח?

הצעת חוק חדשה מחייבת רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים בלוחית זיהוי אישית שתוכל להביא להגברה משמעותית של האכיפה, לאחר שיוזמות דומות עלו ונפלו בחמש השנים האחרונות • האכיפה יכולה לסייע הן לבטיחות הרוכבים והן לתחושת הביטחון של הולכי רגל במרחב הציבורי

פריז / צילום: Reuters, Victor Joly

פריז נפרדת מהקורקינטים השיתופיים. האם העודפים בדרך לתל אביב?

בהתאם להחלטה שהתקבלה במשאל עם עירוני, פריז תהפוך בסוף השבוע הקרוב לבירה האירופית הראשונה שבה קורקינטים ממונעים שיתופיים אסורים לפי חוק • 15 אלף דו־גלגליים יפונו מרחובות העיר, וחלק נכבד מהם יעשו את דרכם לישראל ולבלגיה

חדשנות / אילוסטרציה: Shutterstock

בתעשייה מדברים על חדשנות, אך מתקשים ליישם בפועל

מסקר חדש שערכה פירמת הייעוץ Tefen בקרב כ-500 מנכ"לים, יו"רים וסמנכ"לים בחברות תעשייתיות, עולה כי לא תמיד היישום של חדשנות בפועל נעשה ברמה מספקת • וגם: עוד קורקינטים בתל אביב לקראת פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה •  אירועים ומינויים

רן ברודר / צילום: דניס קפל

המנכ"ל שרוצה להפוך את הקורקינטים החשמליים לתחבורה ציבורית מסובסדת

"תעשיית הקורקינטים השיתופיים בישראל מתאזנת. אני מעריך שבשנה–שנתיים הקרובות נתחיל לראות דילול של חברות שרצות עדיין רק על כספי משקיעים" • שיחה קצרה עם רן ברודר, מנכ"ל הפעילות של BIRD בישראל

פריז. חברות הקורקינטים ינסו להילחם בהחלטה / צילום: Shutterstock

נקמת קשישי פריז: הצביעו בעד סילוק הקורקינטים השיתופיים מרחובות העיר

90% מהמשתתפים במשאל שקיימה העירייה, הצביעו בעד הפסקת הפעילות של חברות הקורקינטים השיתופיים בעיר • אלא שההשתתפות במשאל הייתה מוגבלת ולפי דיווחים כללה שיעור גבוה של מבוגרים וקשישים • ראשת העיר התחייבה לכבד את תוצאות המשאל

ויין טינג, מנכ''ל ליים העולמית / צילום: Lime PR

"תורידו מכוניות מהכביש": מנכ"ל ליים נאבק על תדמית שוק הקורקינט השיתופי

השימוש בקורקינטים שיתופיים הפך לחלק משגרת החיים של רבים מהישראלים, אבל מוביל גם לתאונות דרכים רבות • וויין טינג, מנכ"ל ליים העולמית, מסביר איך ניתן להילחם בתופעה ומדבר על נתוני החברה לאחר שנה הפסדית בענף

קורקינטים חשמליים של ליים בתל אביב / צילום: איל יצהר

סיבוב פרסה בענף הקורקינטים: ליים חושפת ביצועים כספיים. האם הפכה רווחית?

חברת הקורקינטים הגדולה בעולם חושפת היום כמה מהכנסותיה באופן מבוקר • עפ"י הנתונים, הכנסות ליים עלו ב-2022 ב-33% והגיעו ל-466 מיליון דולר ברוטו, אך לא חשפו את הרווח הנקי

פריז / צילום: Shutterstock

תושבי פריז הולכים להצביע: האם להעיף את הקורקינטים מהרחובות?

ראשת העיר של בירת צרפת הודיעה על המשאל העירוני שיתקיים ככל הנראה ב-2 באפריל • המהלך מגיע בעקבות שורת תאונות בהן נהרגו נוסעי קורקינטים, העובדה כי הם פוזרו על מדרכות והפריעו לתנועה וטענות לנהיגה פרועה של המשתמשים בהם

רוכבי קורקינט חשמלי שיתופי בכיכר קונקורד בפריז / צילום: Shutterstock, JeanLucIchard

אחרי שנים של קידום תחבורה שיתופית, פריז שוקלת לאסור על קורקינטים שיתופיים

אחרי שורה של תאונות, תלונות אזרחים על נסיעה על המדרכות ומקרי מוות, עיריית פריז שוקלת לאסור באופן גורף על השימוש בקורקינטים השיתופיים • בירת צרפת הייתה הראשונה באירופה שהשיקה מערכת רחבה להשכרת אופניים שיתופיים

קורקינטים שיתופיים / צילום: BIRD

המשבר בשוק הקורקינטים החשמליים מעמיק, וזו יכולה להיות בשורה טובה לענף

ההודעה של החברה האמריקאית בירד, כי טעתה בחישוב ההכנסות, מצטרפת לקריסת מנייתה ולעזיבת המנכ"לים • גם אם תצליח להשתקם, זו נורת אזהרה עבור ההתנהלות הבזבזנית של השוק • במקביל, הרשויות המקומיות יוצאות למכרזים שיסדירו את התחום ויהפכו אותו לבטוח יותר

קורקינטים שיתופיים / צילום: BIRD

חברת הקורקינטים בירד: "ייתכן שנפשוט את הרגל"

חברת הקורקינטים החשמליים בירד נמצאת על סף חדלות פירעון, לאחר שדיווחה כי אופן חישוב ההכנסות שלה מאז הרבעון הראשון של 2020 ועד הרבעון השני של 2022 היה מוטעה מהיסוד • החברה נופלת כעת במסחר בוול סטריט ביותר מ-10%

מרב מיכאלי, העבודה פייסבוק לייב, 5.7.21 / צילום: דוברות הכנסת

האם אושרו תקנות שמחייבות התקנת לוחיות רישוי לקורקינטים?

זה בסדר להנגיש מידע לציבור בטיקטוק, אבל גם שם חשוב לדייק • המשרוקית של גלובס

מדרכה חסומה בתל אביב / צילום: אסף זגריזק

למה אי-אפשר ללכת על המדרכות בישראל, ואיך משנים את המצב?

דמיינו מצב שבו יכולנו ללכת עם הילדים לחוגים במקום לנסוע לשם, לבלות יותר עם חברים ושכנים מתחת לבית וגם לעבור יותר בין חנויות, שנמצאות במרחק הליכה • כל אלה מתגבשים לכדי המושג: "הליכתיות" • למה היא לא מתממשת בישראל?