גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תעמולת בחירות

עוד כתבות

פייק ניוז / צילומים: רויטרס, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

בחירות בעידן "הדיפ-פייק" - הגנה על תודעת הבוחר בעידן רווי אתגרים טכנולוגיים

טכנולוגיית "הדיפ-פייק" המתעתעת הולכת וצוברת תאוצה בעולם, והמחוקק האמריקאי כבר החל להיערך בנושא לקראת הבחירות שיתקיימו ב-2020; האם המחוקק הישראלי מצדו ידביק את הפער הטכנולוגי? • דעה

נתניהו מדבר לבוחרים דרך הטוויטר./ צילום: מתוך טוויטר

נתניהו והאחרים צפצפו על חוק איסור התעמולה? אולי הגיע הזמן להתאים אותו לימינו

לפי חוקרי המכון הישראלי לדמוקרטיה בהצעה שניסחו לרפורמה בדיני תעמולת הבחירות באפריל 2015, "חוק הבחירות הוא נטע זר במציאות התקשורתית והפוליטית של המאה ה-21, אין בו התייחסות רצינית לאינטרנט, והוא אינו מתמודד עם סוגיות של פגיעה בפרטיות או טרגוט בוחרים"

שילוט חוצות בחירות 2019, סבב ב' / צילום: טל שניידר

בחירות 2019, מועד ב': לאן נעלמו הפעם הבוטים והפייק ניוז, ומה בא במקומם?

הכוכבים של בחירות 2019, סבב א' - הבוטים והפייק ניוז - קיימים פחות בשיח הבחירות הנוכחי, ונראה כי את מקומם חזרו לתפוס שלטי החוצות ברחובות • הסיבה: הגבלות של ועדת הבחירות ושל פייסבוק ואינסטגרם • מנכ"ל BBDO IM: "כשיש ואקום, משהו אחר נכנס – הפעם התשדירים הפכו להיות הרבה יותר נגטיביים"

בנימין נתניהו / צילום: יוסי זמיר

יו"ר ועדת הבחירות נגד הצ'ט בוט של נתניהו: לא לפרסם סקרים

בעתירה שהוגשה לחנן מלצר נטען כי רה"מ מפיץ נתוני סקרים במסגרת הצ'ט בוט בפייסבוק - זאת על אף שהחוק אוסר זאת במהלך חמישה הימים האחרונים של הבחירות • מלצר קבע: הפרסומים עומדים בניגוד לחוק דרכי תעמולה

חרדים בירושלים /  צילום:צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

איך מצליחות המפלגות החרדיות להגיע אל כל הקהלים שלהן

כדי להגיע עם מסר אחיד מפלגתי לכלל הציבור, המפלגות החרדיות משתמשות בכלי תקשורת יעיל ממוקד ואישי: קווי השיחות החרדיים • חברות תקשורת חרדיות מספקות מספרי טלפון שהן רוכשות מבזק וחברות הסלולר, ומעניקות פלטפורמות טכנולוגיות להעברת מידע, הקלטות, קבלת הודעות, העברת מסרים וגיוס

איילת שקד / צילום: כדיה לוי

איילת שקד על קמפיין הליכוד: "מודה שזה כואב לי"

לנוכח הירידה בסקרים והלחץ הגדול מקמפיין משיכת הקולות של נתניהו, איילת שקד כינסה מסיבת עיתונאים שבמסגרתה התריעה מפני התעלמות נתניהו מן הציונות הדתית ישר אחרי הבחירות • "חבריי ואני כפינו עצמינו עליו תמיד בתמרונים פוליטיים מסובכים, את הכניסה שלנו - של ליבת הימין האידיאולוגי והציונות הדתית לממשלתו"

צילום מסך מתוך קמפיין הליכוד

"נתניהו עשה בית ספר לכולם, גם במסרים וגם באופן השימוש במדיה"

בפרסום בכלל, ולא רק בפרסום פוליטי, אומרים ששימוש חכם במדיה הוא למעשה הפיצוח הקריאטיבי של הקמפיין • גם בסבב הנוכחי מי שזוכה לניקוד הגבוה ביותר מצד אנשי המקצוע הוא הקמפיין של נתניהו, למרות שכחול לבן שיפרו עמדות • בוחרים נתח - כתבה ראשונה בסדרה

בנימין נתניהו / צילום: יוסי זמיר

מלצר דחה את העתירה לא לשדר את הצהרת נתניהו בשידור חי

(עדכון) - כחול לבן והמחנה הדמוקרטי פנו ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, וביקשו ממנו להורות לערוצי הטלוויזיה, לאתרי האינטרנט ולתחנות הרדיו שלא להעביר בשידור חי את ההצהרה הפוליטית של רה"מ, כיוון שמדובר בתעמולת בחירות אסורה - אך בקשתם נדחתה

ישראל מאיר   יוני איזנשטיין/ צילום: כדיה לוי

קמפיין הרשתות החברתיות של מפלגת יהדות התורה: הכוכבים - הרבנים ויאיר לפיד

למרות האיבה של הרבנים לקידמה ולאינטרנט, במפלגה גייסו מנהלי קמפיין לרשתות החברתיות, שם נמצאים צעירי המגזר • מנהלי הדיגיטל של המפלגה: "האינטרנט הפך מנושא נישתי לחוד החנית של הקמפיין. המטרה - להביא שוב את המנדט השמיני שקיבלה המפלגה בבחירות האחרונות"

יוליה שמאלוב ברקוביץ / צילום: יחצ

הרשות השנייה פסלה תשדיר של המכון הישראלי לדמוקרטיה: "תעמולה אסורה"

הרשות השנייה הורתה לקשת ולרשת להפסיק לשדר באופן מיידי את תשדיר הפרסום של המכון הישראלי לדמוקרטיה, שמתייחס לסכנה בהחלשת בתי המשפט • לטענת הרשות, מדובר בניסיון להשפיע על הצופה בעת הבחירות

אהוד ברק/  צילום: כדיה לוי

בלעדי כמה תשלמו על לייק? היקפי ההשקעה ואסטרטגיות הפרסום של הפוליטיקאים נחשפים

מחקר חדש שהגיע לידי "גלובס" חושף כי רוב הפוליטיקאים מחכים עם הוצאות הפרסום עד לרגע האחרון לפני ההצבעה בקלפי • על איזו טעות לא יחזרו ב"מפלגת הגנרלים", מי עדיין לא פרסם אף מודעה ממומנת, איזה פוליטיקאי דואג לשמור על שוויון מגדרי, ומדוע בחברה הערבית פונים לנוער שעדיין לא רשאי להצביע?

חנן מלצר / צילום: שלומי יוסף

מלצר לרשות השנייה: הקלות לרשת וקשת בשל שידורי תעמולת הבחירות

יו"ר ועדת הבחירות הציע אתמול בשימוע, שבחן את עתירת הערוצים המסחריים בשל הפגיעה הצפויה להם מתעמולת הבחירות, להעניק לשני הערוצים פטור או הנחה בדמי הרישיון שהם משלמים לרשות השנייה • ברשות ציינו כי מלצר לא יכול לחייב אותם לכך

עופר גולן / צילום: כדיה לוי

גנץ לא שפוי? מצלמות בקלפיות? "קודם מנצחים, אחר-כך עושים בקרת נזקים"

עופר גולן, מנהל הקמפיין של הליכוד, מתאר בראיון ראשון לתקשורת איך מנצחים בחירות • קווים אדומים? "אין לי שאלה כאן בכלל, אני צריך לנצח" • הצילומים בקלפי ביישובים הערביים: "הזיופים היו מעוותים את תוצאות הבחירות, ואנחנו לא צריכים להשלים עם כך" • והעבודה עד הרגע האחרון: "נתניהו ישב מול המצלמה ואמר 'תצביעו תצביעו'. כל 10 דקות העלינו איזה שהוא סטורי ויצרנו תחושת דחיפות"

שלטי חוצות לקראת הבחירות / צילום: רויטרס NIR ELIAS

המלחמה בפופוליזם עוברת דרך חקיקה ושקיפות

לקחים מהבחירות לכנסת ה-21: למנוע מסרים אנונימיים, מלחמה בפייק ניוז והגבלות על הרשתות החברתיות

בנימין נתניהו, בני גנץ / צילום: שלומי יוסף

שקר התוכן התעמולתי המבוים

10 דברים שמנהלי קמפיין צריכים ללמוד מהבחירות האלה

ראש הממשלה ורעייתו בנאום הניצחון הלילה \ צילום: שלומי יוסף

"כחול לבן ניסו להתנהג כמו ביבי. הציבור העדיף את המקור"

הבחירות מאחורינו • איך הפך מחנה המרכז-שמאל למחנה "רק לא ביבי"? • למה פייגלין הגיע לשיא מוקדם מדי? • ואיך נתניהו עושה בית ספר לכל המתחרים? • ליאור רוטברט וסאני ארזי, שני קמפיינרים מנוסים, מחלקים ציונים לבחירות 2019 • האזינו

המשרוקית / איור: גיל ג'יבלי

יחס גמיש לעובדות בתקופת הקמפיין הוא לא עניין של ימין ושמאל

צוות המשרוקית של "גלובס" אסף עבורכם כמה עובדות שהתכופפו, שופצו או פשוט הוחלפו במהלך הקמפיינים בעת האחרונה

בנימין ושרה נתניהו בנאום הניצחון בבחירות / צילום: שלומי יוסף

"נתניהו שוב הוכיח את כוחו כקמפיינר-על כשניהל קמפיין אכזרי וחסר מעצורים שעבד באופן מושלם"

פאנל האסטרטגים של "גלובס" מלווה את הבחירות • והפעם: ד"ר גיל סמסונוב, נסים דואק ושירה מרגלית על המנצחים, המפסידים ומה אפשר ללמוד מהקמפיינים שלהם • שידורי התעמולה

קלפיות בבחירות / צילום: Shutterstock

געוואלד: ההיסטריה חוגגת, וראשי המפלגות במצב חירום

כמעט כל המפלגות עושות שימוש היום במהלך הישן של נתניהו והציפו את הטלפונים בסמסים • עודה: "יודע שגוועאלד זה ביידיש, אבל הדאגה לעתיד של הילדים שלנו היא אוניברסלית" • העבודה: "הצילו את מפלגת העבודה, נשקפת סכנה לעצם קיומה, הקמפיין של כחול לבן לחיסולנו מצליח, וזו תהיה טרגדיה"

עופר שלח / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

רץ בטוויטר: סרטון תעמולה שנחשד כהאזנה אסורה

בסרטון שמופץ בשעות האחרונות מושמעים קולותיהם של ח"כ עפר שלח וח"כ עמיר פרץ כאילו הם מתאמים עמדות בנוגע לדיל עם הערבים • שלח: "אין שום דילים סודיים, אין שום קונספירציה: יש רק ביבי, שיודע שרק בדרכי מרמה יוכל להיאחז בשלטון. היום נעיף את השקרן"