גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית בבורסת ת"א; מניית טאואר התרסקה ב-18.4%

מניית אל על עלתה בכ-2% לאחר שחתמה על הסכם היסטורי עם הטייסים ● נייר חדרה פרסמה דוחות ותחלק דיבידנד של 100% מהרווח הנקי ● מנועי בית שמש תרכוש את חישולי כרמל ב-58.5 מיליון דולר ● הדולר עלה ב-0.08% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.704 שקלים

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום בעליות. כך, מדד ת"א-35 עלה ב-0.12%, מדד ת"א-125 הוסיף 0.17% ות"א-בנקים סיים עם עלייה של 0.5%. ת"א-טכנולוגיה ירד ב-0.37% ות"א-ביומד איבד 0.24%. 

מניות אופקו , בזק  וטבע  בלטו בעליות בת"א-35. בירידות בלטו טאואר , ישראמקו  ודלק קידוחים יהש .

מחזור המסחר במניות הסתכם ב-1.47 מיליארד שקל. באג"ח הוא עמד על 3.26 מיליארד שקל.  

16:25

מדדי המניות בבורסה בתל אביב נסחרים בעליות, בדומה לסנטימנט מעבר לים, כשהמדדים בוול סטריט רושמים פתיחה חזקה ובאירופה פרישתה של אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, מראשות מפלגתה - מקפיצה את המדדים. 

מדד ת"א-35  עולה 0.7%, מדד ת"א 90 מטפס 0.6% ומדד הבנקים  עולה 1%. 

טאואר  מתרסקת ב-17% אחרי הדוחות ומרכזת את המחזור הגבוה בשוק; כיל  עולה 2.2%, טבע  קופצת 2.5% ובזק  מנזקת 3.5%.

היום עלה הדולר  ב-0.08% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.704 שקלים. האירו  טיפס ב-0.131% ושערו היציג נקבע על 4.21 שקלים.

כפי שפרסמנו בסקירת המט"ח היומית של "גלובס", לפי דוח של חטיבת המחקר של בנק ישראל, ברבעון השלישי השנה השקל התחזק מול הדולר בשיעור של 0.6%. 

13:45

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים בעליות שהולכות ומתחזקות, כאשר מדד ת"א 35 עולה 0.7%, ת"א 90 קופץ 0.8% ומד הבנקים מטפס ב-1.2%.

מניית טאואר מתרסקת ב-18% לאחר הדוחות ומרכזת את המחזור הגבוה בבורסה. מניית כיל עולה 2.3%, לאומי עולה 1.1%, ומניית אל על קופצת 2.3% על רקע הסכם שנחתם בין ההנהלה לטייסים.

מעבר לים, החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים כעת, כאשר החוזים על מדד הנאד"ק עולים 1.2%. 

באירופה המדדים נסחרים בעליות, כאשר מדד הדאקס מזנק ב-2% ברקע להודעה של קנצלרית גרמניה לפיה היא לא תתמודד על ראשות המפלגה.

בהראל פיננסים התייחסו בסקירתם השבועית לגל ירידות השערים החד שאחז בשווקים בשבוע שעבר, בהובלת השוק האמריקאי, וציינו כי "התנודתיות בשווקים, יחד עם הבחירות המתקרבות, הנתונים הכספיים המעורבים והחשש מפני ההתפתחויות הפוליטיות - כל אלה מובילים לירידה בתיאבון לסיכון אצל המשקיעים. נכון לעכשיו, אנחנו מעדיפים להתמקד בנכסים איכותיים, על פני נכסים המבטאים 'חלומות' וצמיחה חזקה".

עוד ממליצים שם "לא לנסות לתזמן את השוק, לא להיות 'אמיץ' בכניסה לשוק ולא ב'בריחה' מהשוק. כמו כן אנו רואים כי מחירי המניות בישראל אטרקטיביים יחסית למחירי המניות בארה"ב".

עוד עולה מהנתונים שהציגו בהראל פיננסים כי קרוב ל-80% מהחברות האמריקאיות שפרסמו את דוחותיהן הכספיים לרבעון השלישי של השנה "היכו את התחזיות - שיעורים דומים לשנים קודמות". יחד עם זאת, לפי הראל פיננסים, "פספוסים של החברות הגדולות בשורת ההכנסות, לצד חשש לגבי המשך הצמיחה בעולם בעקבות מלחמת הסחר, ותנודתיות גבוהה, גוררים תגובות חזקות על כל טעות - במיוחד אם נוסיף לכך את העובדה ש-30% מהחברות עדכנו את תחזיות ההכנסות שלהן כלפי מטה".

לגבי המתרחש בשוק החוב ציינו כי "לראשונה מאז תחילת ירידות השערים, ראינו גם את המרווחים של האג"ח הקונצרניות נפתחים בכל רמות הדירוג, מה שמצביע על רמת חששות גבוהה יותר, אך העלייה היא בשיעורים יחסית מתונים".

לגבי השוק המקומי ההמלצה בהראל פיננסים היא על "מח"מ קצר ואג"ח קונצרני בדירוג גבוה, לאור התנודתיות הרבה בשווקים ופתיחת המרווחים. חשיפה לצמודי מדד בשיעור של 50% נראית לנו ראויה יחד עם חשיפה מסוימת לדולר, במטרה להגן על התיק מפני עלייה בתנודתיות וכדי ליהנות מתשואה שוטפת גבוהה, ללא סיכון מח"מ או סיכון אשראי".

11:30

מדדי ת"א-35  ות"א-125  עולים בשעה זו ב-0.6%. מדד התקשורת והטכנולוגיה  קופץ, מדד הבנקים  רושם עליות גם הוא.

חברת השבבים ממגדל העמק, טאואר , דיווחה היום על תוצאות הרבעון השלישי של השנה ואכזבה את המשקיעים כשפספסה את התחזיות המוקדמות, גם ברווח וגם בהכנסות. אם לא די בכך, החברה סיפקה צפי מאכזב להמשך השנה. מניית טאואר הגיבה בירידות חדות בתל אביב.

מניית אל על  מטפסת לאחר שהבוקר דיווחה על הסכם שנחתם מול נציגות העובדים וההסתדרות הנוגע לטייסי החברה.

אנרג'יאן  היוונית, בעלת המאגרים "כריש" ו"תנין" פתחה הבוקר את יום המסחר הראשון שלה בבורסה לניירות ערך בתל אביב. זאת, במסגרת רישום כפול - החברה נסחרת ב לונדון מאז מרץ 2018.

בולטות בעליות בי קומיונקיישנס  שמזנקת היום, נייר חדרה , תדיראן הולדינגס , בזק , פרטנר , סלקום , חברה לישראל , כיל , ביוטיים  וכלל עסקי ביטוח .

בולטות בירידות ספאנטק , קמטק , קליל  ומיטרוניקס .


09:45

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נפתחו בעליות, כאשר מדד ת"א 35 מטפס 0.3%, ת"א 90 עולה 0.2% ומדד הבנקים עולה 0.4%. 

מניית בית שמש  מזנקת ביותר מ-11% לאחר שדיווח על הסכם, מניית טאואר עולה 0.7% לקראת פרסום הדוחות.

9:00

חברת מנועי בית שמש  שבשליטת קרן פימי דיווחה היום על הסכם לרכישת חברת חישולי כרמל תמורת 58.5 מיליון דולר. כחלק מהעסקה מתקשרת חישולי כרמל בהסכם עם פראט אנד ויטני בהיקף של כ-360 מיליון דולר ל-10 שנים.

חברת התעופה אל על דיווחה הבוקר על הסכם שנחתם מול נציגות העובדים וההסתדרות הנוגע לטייסי החברה. לדברי אל על, "ההסכם אינו צפוי להשפיע באופן מהותי על תוצאותיה העסקיות של החברה".

נייר חדרה  פרסמה דוחות לפיהן החברה רשמה רווח נקי של 20 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת רווח נקי של 16 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה החליטה על חלוקת 100% מהרווח הנקי המצטבר בשנת 2018 כדיבידנד; מחלקת הרבעון עוד 25 מיליון שקל כך שמתחילת השנה חילקה דיבידנד בהיקף כולל של 95 מיליון שקל.

06:45

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב ייפתח לאחר נעילה חיובית אתמול, וזאת למרות הירידות שנרשמו ביום שישי האחרון בבורסות וול סטריט. 

מדד ת"א-35  ננעל ללא שינוי מהותי ומדד ת"א-90  טיפס 0.4%. מדד הביומד איבד 0.85%.

מדד הבנקים עלה ב-0.6%. מניית לאומי  עלתה ב-0.1% וזאת כשברקע מנכ"לית הבנק, רקפת רוסק עמינח, והיו"ר ברודט, ענו הבוקר לשאלות ועדת החקירה הפרלמנטרית להסדרי אשראי ללווים עסקיים גדולים. מניית פועלים  עלתה ב-0.8%. מניית מזרחי טפחות  עלתה 1.6%.

 טבע  איבדה 2.2%, פריגו  איבדה 1.6%, נייס  איבדה 2%.

מניות הסלולר סלקום  ופרטנר  קפצו 5% ו-3.2% בהתאמה, לאחר הודעת סלקום על עליית מחירים. 

עוד כתבות

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט