גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ת"א ננעלה בעליות: מדד הבנקים קפץ ב-1%, בזק זינקה 5%

מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב הצביעו בעד ההצעה של סרצ'לייט ● סדרות האג"ח הממשלתיות לטווח ארוך רשמו עליות חדות על רקע הכניסה הצפויה של ישראל למדדי פוטסי ראסל ● שיכון ובינוי דיווחה באופן רשמי על מינויו של אייל לפידות למנכ"ל החברה

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:27

המסחר בתל אביב ננעל בעליות, בדומה לסנטימנט החיובי בוול סטריט. מדד ת"א 35 עלה ב-0.6%, ת"א 90 טיפס ב-0.4% ומדד הבנקים קפץ ב-1%. 

מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב הצביעו בעד מתן הבלעדיות לקרן סרצ'לייט, שתוכל לקנות ממנה את מניותיה בביקום. אג"ח אינטרט זהב  קפצו בכ-10%, מניית בזק זינקה ב-5% במחזור מסחר של יותר מ-92 מיליון שקל.

מניית שיכון ובינוי זינקה ב-3.4% על רקע המינוי הרשמי של איל לפידות למנכ"ל. מניית אנרג'יאן איבדה 2%, עזריאלי עלתה ב-1.3%, ומניית קמהדע זינקה ב-6.7%.

מידרוג החלה לדרג את חברת אנלייט בפעם הראשונה בדירוג A3 עם אופק יציב.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.17 מיליארד שקל.

14:45

המסחר בבורסת תל אביב מתנהל בשעה זו במגמה חיובית, בזמן שהחוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה חיובית הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם.

המסחר באפיק הממשלתי מרכז גם הוא עניין, על רקע הכניסה הצפויה של ישראל למדדי פוטסי ראסל (FTSE Russell), כפי שעדכנה חברת המדדים, האנליזה והנתונים. על רקע העדכון, סדרות האג"ח הממשלתיות לטווח ארוך רושמות עליות חדות של כ-1% והעליות בסדרות לטווח ארוך באפיק צמוד המדד נעות בטווח של 0.5%-1%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה חיובית. צמד האג"ח הלא-מובטחות של אול-יר  (ד' ו-ב') עולות כ-3%, וכמה סדרות אג"ח אמריקאיות נוספות עולות בכ-2%.

בבית ההשקעות פסגות מציינים בסקירתם השבועית: "אי אפשר לתזמן את השווקים. בחינה של המחזורים הכלכליים, עקום התשואות ושוקי המניות מלמדת ששוק המניות, צפוי לשנות כיוון ולרדת מתישהו ב-6-18 החודשים הבאים". להערכה זו, לפי פסגות, יש משמעות לטווח הארוך יחסית, משום שלפי בית ההשקעות, "כל חודש שעובר ובו השווקים ממשיכים לעלות מגדיל את ההסתברות לירידה ואת העוצמה הצפויה שלה בחודשים שלאחר מכן. לכן, להערכתנו, יש מקום להקטנה הדרגתית ואיטית מאוד של הסיכון בתיקים לאורך השנה הקרובה". עוד בפסגות העריכו כי "ההסתברות שהמשק האמריקאי יצליח להתחמק מהאטה משמעותית בפעילות הכלכלית היא נמוכה מאוד".

בצד החיובי במדד ת"א-35 , מניית איירפורט סיטי מתחזקת בכ2%, וזו של קבוצת דלק  עולה בשיעור דומה. באקסלנס ברוקראז' העלו בימים האחרונים את מחיר היעד שלהם למניית איירפורט סיטי, ל-70 שקל - גבוה ב-15% משוויה הבוקר, בהמלצת "קנייה", "בעקבות השיפור בנכסים המניבים והתקדמות בייזום".

בין היורדות במדד המוביל, מניית אנרג'יאן  נחלשת בכ-2%, אחרי זינוק של כ-6% שרשמה אתמול בעקבות עדכון שפרסמה על גילוי גז בקידוח "כריש" צפון. מניית הפניקס נחלשת בכ-1.5%, לאחר שהחברה עדכנה על רצונו של המנכ"ל איל לפידות לסיים את תפקידו לטובת ניהול קבוצת התשתיות והנדל"ן שיכון ובינוי, שמנייתה עלתה בכ-2%-3%.

מניית הראל  השקעות יורדת כ-1%, אחרי שבימים האחרונים בלטה בצד החיובי של המסחר, יחד עם שאר מניות חברות הביטוח הגדולות. מניות מגדל ומנורה נחלשות בכ-0.5%, ומדד ביטוח פלוס יורד בשיעור דומה, בניגוד למגמה הכללית במסחר.

מניית ישראכרט ממשיכה לרכז עניין ועולה בכ-1% במחזור מסחר ער, בהמשך למגמה שאפיינה אותה ביומיים הקודמים של השבוע, מאז שהתחילה להיסחר - במגמה חיובית ומחזורים גדולים.

בלאומי שוקי הון פרסמו עדכון על מניית רמי לוי , במחיר יעד הגבוה בכ-25% משווי השוק של המניה, במה שהוגדר על ידי לאומי שוקי הון "פוטנציאל מרשים להשקעה בסיכון נמוך". מניית רמי לוי עולה בכ-1% אחרי עלייה של 2.5% אתמול.  

חברת קמהדע  עדכנה על קבלת הסכמת FDA (רשות התרופות והמזון האמריקאית) למתווה תוכנית המוצר שהיא מפתחת, ומנייתה מטפסת בכ-5%.

13:30

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות, כאשר החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על עליות בפתיחה, ובאירופה הבורסות נסחרות בעליות.

בשוק האג"ח, איגרות החוב הממשלתיות הצמודות נסחרות בעליות חדות. כך למשל, אג"ח ממשלתי צמודה לפדיון ב-2045 מזנקת ב-0.97%, האג"ח הממשלתי הצמודה לפדיון ב-2036 מזנקת ב-0.92%. הזינוק מיוחס להודעה של חברת המדדים FTSE כי ישראל עומדת בתנאי הכניסה למדד האג"ח הממשלתי העולמי.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את האומדן השלישי לנתון הצמיחה של המשק, לפיו התמ"ג עלה ב-3.1% ברבעון הרביעי של 2018.

השקל מתחזק ונסחר ברמת שיא מול סל המטבעות. לדברי יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס התחזקות השקל מיוחסת "להימור של קרנות גידור וספקולנטים מקומיים. אין כמעט מוסדיים במשחק, יצואנים המירו כבר בתחילת השנה כך שההשפעה שלהם קטנה. מדובר בהימור נטו בחסות אוזלת היד של בנק ישראל שלא מתערב, ויותר חמור מכך - האוצר".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "היצעי מט"ח של קרנות גידור וגופי השקעה, תורמים לעודפי היצע ולייסוף השקל. דבריו של נגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון, המפנה את תשומת הלב לזירה הגלובלית כגורם מרכזי בקביעת צעדיו של בנק ישראל, באשר לריבית השקל, תומכים בהערכה כי פער הריביות שבין הדולר לשקל מיצה את הפוטנציאל וכי המגמה השתנתה והפער צפוי להצטמצם, מהלך שיתרום להתחזקות השקל. חולשת הדולר בעולם והארכה שקיבלה אנגליה ליציאה מהאיחוד האירופי, תורמות אף הם לחולשת הדולר בשוק המקומי. עליות מחירים הגוררות לעלייה במדד המחירים לצרכן, בתקופה בה ריבית הדולר מיצתה את פוטנציאל העלייה, מלמדת כי ריבית השקל, בניגוד לריבית הדולר, צפויה לעלות במהלך השנה הקרובה, כאשר הערכה בבנק ישראל מדברת על פוטנציאל עלייה של 0.5% במהלך שנת 2019".

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-450 מיליון שקל.

12:05

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות, בעוד מדד ת"א 35 עולה ב-0.5% מעל ל-1,600 נקודות. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב נסחרים בשעה זו בעליות.

מניית חברת הקנאביס יו ניבו עולה כעת 5.7% במסחר, זאת על בעקבות האישור שהעניקה היחידה לקנאביס רפואי (היק"ר) להסכם רכישת 65% מחברה בדרום הארץ לשת"פ בתחום הקנאביס.

חברת המכשור הרפואי בריינסווי תנסה לגייס היום כ-30 מיליון דולר בהנפקה בנאסד"ק ■

11:35

חברת שיכון ובינוי  דיווחה הבוקר (ג') על מינוי אייל לפידות למנכ"ל החברה. לפידות, שייכנס לתפקיד ב-15 ביולי 2019, כיהן כמנכ"ל הפניקס מאז יוני 2009. בכוונת דירקטוריון הפניקס  להתחיל בתהליך איתור מחליף ללפידות בתקופה הקרובה. מניית החברה עולה כעת 2.5% במסחר.  

09:45

המסחר בבורסה נפתח הבוקר בעליות קלות. מדדי ת"א-35  ות"א-125  עולים בכ-0.2%. 

חברת קנביט דיווחה הבוקר לבורסה כי חברה בת קיבלה אישור מהיק"ר לייבוא של זרעי קנאביס, כפוף לאישורים נוספים. דיווח נוסף הגיע מיו ניבו, בו נכתב כי יו אן וי מדיסין בע"מ, חברת בת בשליטתה המלאה של יו ניבו חתמה על הסכם עם "בטר" גידול קנאביס בע"מ, המפעילה חוות גידול קנביס רפואי הממוקמת בדרום הארץ.

מניות הקנאביס מזנקות, בהן מדיוי , יו ניבו  ופנטזי נטוורק .

בזק  רושמת עלייה של כ-1% הבוקר, לאחר שאתמול ירדה בכמעט 4%. אנרג'יאן  מיתנה את העליות של אתמול ובשעה זו עולה בכ-1%. 

07:00

הבורסה בתל אביב תיפתח הבוקר לאחר שאתמול נרשמו ירידות קלות עם תום המסחר. מדדי ת"א-35  ות"א-125  סגרו את יום המסחר במגמה שלילית.

מניית בזק ירדה ב-3.7%, ישראמקו ותמר פטרוליום ננעלו בירידות של 3.6 ו-3% בהתאמה, דלק קידוחים ירדה ב-2.9%, אנרג'יאן זינקה בלמעלה מ-6^%, סלקום עלתה בכ-5%.

מניית אנרג'יאן  זינקה אתמול יותר מ-6% לאחר דיווח על גילוי גז במאגר כריש צפון

מניית בזק ירדה אתמול 3.7%, לאחר דיווח כי בי קומיוניקיישנס, בעלת השליטה בבזק, קיבלה החלטת דירקטוריון לאמץ מתווה פעולה לחיזוק מבנה ההון של החברה והסדרת התשלומים לאג"ח. 

מניית חברת הקנאביס אינטרקיור זינקה אתמול לאחר שדיווחה כי החברה הבת, קנדוק, הגישה טיוטת תשקיף לקראת הנפקה ראשונה לציבור בנאסד"ק. 

עוד כתבות

מה גבולות חופש הביטוי של עובדים ברשתות? / אילוסטרציה: גלובס

בית הדין משרטט את הגבול: מתי מותר לפטר עובד בגלל פרסומים ברשת חברתית

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתו של עובד שפוטר סמוך ל־7 באוקטובר, לאחר שפרסם פסוקים מהקוראן אשר התפרשו כקריאות הסתה לטרור ● מומחים עומדים על השלכות פסק הדין החריג על חופש הביטוי, ומסבירים מדוע עניינו של מורה שפוטר בנסיבות דומות נגמר אחרת

חדרה. אין מספיק אוטובוסים / צילום: Shutterstock, Mapic Aerials

בגלל מאבק על כביש בחדרה: במשרד התחבורה מאיימים לבטל נת"צים בכל הארץ

בעקבות סכסוך בין משרד התחבורה למשרד האוצר, מנכ"ל משרד התחבורה מאיים לבטל נת"צים ברחבי הארץ ● הסיבה: משרד האוצר לא אישר חתימה על הסכם עם עיריית חדרה לחידוש רחובות והקמת נתיבי העדפה

קניות בכרטיסי אשראי / צילום: Shutterstock

לפני פסח נרשם זינוק ברכישות בכרטיסי אשראי, אבל בחג עצמו הארנק נשאר בכיס

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי ענף החשמל והאלקטרוניקה רשם את העלייה הגבוהה של השבוע בהיקף ההכנסות

אורן הולצמן, מנכ''ל ומבעלי אודיטי טק / צילום: יח''צ

באופנהיימר מעריכים שהמניה הזו מישראל תזנק שוב

בבנק ההשקעות החלו לסקר את אודיטי טק, לשעבר איל מקיאג', המייצרת מוצרי טיפוח וקוסמטיקה שנמכרים באינטרנט ישירות לצרכן ● לאחרונה ירדה מנייתה ממחיר ההנפקה

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים

איתי בן זקן (משמאל) ונמרוד שדות, מייסדי האניקומב / צילום: יוסי זליגר

חברת הביטוח הדיגיטלית האניקומב גייסה 36 מיליון דולר

האניקומב מציעה ביטוח דיגיטלי לבעלי בתים משותפים בארה"ב, שוק שמוערך ב-34 מיליארד דולר ● החברה תשתמש בכספי הגיוס להעמקת היתרון הטכנולוגי המבוסס AI שלה ולהתרחבות לשווקים משיקים

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן לשעבר מסביר: למה חמאס מפחד מכניסה ישראלית לרפיח

אלוף (מיל') אהרן זאבי-פרקש סבור שעיקר הלחימה נגד חמאס הסתיימה: "השמדת שלושה-ארבעה גדודים ברפיח לא תשנה" ● בשיחה עם גלובס הוא אומר שיש לדאוג שארגון הטרור לא יתחמש שוב: "רק אז נוכל לומר שהמלחמה שיפרה את המצב" ● וגם: מה דעתו על סערת המינויים בצה"ל

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

משה מזרחי, מנכ''ל אינמוד וממייסדיה, עם מכשיר החברה / צילום: איל יצהר

"לפעמים אני תוהה אם היה נכון להנפיק": מדוע וול סטריט מענישה את כוכבת האסתטיקה מישראל

אינמוד מיקנעם ידעה לספק במשך שנים צמיחה מהירה בהכנסות ורווחיות פנומנלית, אך לאחרונה חתכה את התחזיות נוכח הריבית הגבוהה בארה"ב ועיכובים בייצור, ומחיר המניה נחתך בחצי ● המייסד משה מזרחי, שלאחרונה הוזז מתפקיד היו"ר, אומר כי "מי שאומר שהמלחמה לא משפיעה על עסקיו בחו"ל, משקר בעיקר לעצמו. הרופאים מקבלים מיילים 'החרימו את החברות הישראליות'"

אסתר חיות, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

התפקיד החדש של נשיאת העליון לשעבר אסתר חיות

מפעל הפיס הכריז על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות, ליו"ר ועדת פרס ספיר לספרות ● חיות תחליף בוועדה את העיתונאי אורן נהרי

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יוסי גם זו לטובה, אורן דאי, אייל טואג, ראובן קפוצ'נסקי

אלו החברות שהכי מעניינות משקיעים בת"א

את בנק לאומי, חנן מור ואל על המשקיעים חיפשו הכי הרבה במאיה, כך עולה מנתוני הפעילות באתר הבורסה ● כ-20% מהחברות הנסחרות בת"א המתינו עם פרסום הדוחות השנתיים עד לרגע האחרון, ושיעור נמוך יותר תרגמו את הדיווחים לאנגלית ● וגם: מי החברה שאחריה עוקבים הכי הרבה משקיעים באופן קבוע

בנין בנק הפועלים יהודה הלוי 63 ת''א / צילום: איל יצהר

מתוך הבנק או מבחוץ? המועמדים שעשויים להחליף את דב קוטלר בפועלים

מנכ"ל בנק הפועלים הודיע במפתיע על עזיבה לאחר חמש שנים, ובכך נפתח המרוץ לאחת המשרות הבכירות והנחשקות במשק הישראלי ● בין השמות שמוזכרים בתוך הבנק נמנים המשנים למנכ"ל, דלית רביב, ידין ענתבי ורם גב ● בשוק מעריכים כי קיימת אפשרות למינוי חיצוני, כשגולן שרמן, שיצא לחל"ת מהבנק לפני כשנתיים, הוזכר כמועמד אפשרי

גלעד אלטשולר ומנכלי בתי ההשקעות מנורה מבטחים, כלל, מיטב, מור והראל / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצהר, נטי לוי, כדיה לוי, רמי זרנגר, טל שחר

יפספסו את הריבאונד? מה חושבים בשוק על הצעד המפתיע של אלטשולר שחם

בעקבות חשיפת גלובס על המהלך שמוביל בית ההשקעות הגדול בישראל, בדקנו מה עושים בגופים המתחרים ● אלה, מתברר, עדיין מזהים הזדמנויות ותמחור נוח בשוק המקומי, למרות הקונצנזוס בקרב בתי ההשקעות שרוב התיק מופנה לחו"ל ● איפה שיעור החשיפה הגבוה למניות ישראליות ואילו גופים עשויים לשנות אסטרטגיה?

הדרכת לוחמי אש של Civil Squads of Israel בזיקים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

החברים שמסייעים לכיתות הכוננות: מציוד ועד הדרכות כיבוי אש

ניר אלון חיפש דרכים לשיקום עצמי אחרי תשע שעות עם משפחתו בממ"ד בסופה, דניאל בוכן הוא הייטקיסט שעשה עלייה מאוסטרליה ורצה להתנדב ● יחד הם הקימו את Civil Squads of Israel ● ישראל מתגייסת

מייסדי נו ניים סקיורוטי שי לוי ועוז גולן / צילום: יח''צ יוסי זליגר

אחרי שקיבלה תג מחיר של מיליארד דולר: נו ניים הישראלית נרכשת רק ב-450 מיליון דולר

חברת התקשורת האמריקאית אקמאי הודיעה על סגירת העסקה לרכישת חברת הסייבר ● בדצמבר 2021, גייסה החברה 135 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר אחרי הכסף, והרכישה מהווה ירידה של 55% בערכה של החברה הישראלית

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה

המשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר לא ידע עד לפני שנתיים איך מאייתים את השם אנבידיה ● "רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה" ● דרוקנמילר סבור שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

השקל נסחר בתנודתיות לאחר הודעת חמאס על קבלת המתווה להפסקת אש

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל נסחר בתנודתיות מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%