גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבורסה ננעלה בעליות: דלק רכב וגזית גלוב עלו בחדות לאחר הדוחות

מדד ת"א 35 טיפס ב-0.66%, מדד ת"א 90 עלה ב-0.88% ● דלק רכב זינקה בכ-10% ● קרסו רשמה זינוק ברווח הנקי ברבעון השני פי 3 ל-46.4 מיליון שקל ● מניית אפי נכסים זינקה ב-5.2%, אנלייט אנרגיה זינקה ב-5.66%, נורסטאר זינקה ב-7.85%

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:28

יום המסחר הרביעי לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בעליות, בדומה לסנטימנט מעבר לים, שם המדדים בוול סטריט עולים בכ-1%. מדד ת"א 35 עלה ב-0.66%, מדד ת"א 90 טיפס ב-0.88%, ומדד הבנקים עלה ב-0.4%. 

המניות דלק רכב  וגזית גלוב  זינקו לאחר פרסום הדוחות לרבעון השני. מניית אפי נכסים  זינקה ב-5.2%, אנלייט אנרגיה  זינקה ב-5.66%, נורסטאר  זינקה ב-7.85%.

16:30

מדדי המניות המרכזיים בבורסה בתל אביב עולים בכ-0.8% על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה וצפי לעליות גם בפתיחת המסחר בוול סטריט היום, לאחר ירידות שנרשמו במדדי המניות בארה"ב אתמול.

בשוק האג"ח נסחרות הממשלתיות השקליות הארוכות בירידות של עד 0.9% ואילו מדדי התל בונד המרכזיים נסחרו ביציבות. בשוק המטבעות נסחר הדולר בעלייה של כ-0.1% סביב רמה של 3.53 שקלים והאירו התחזק בכ-0.3% ונסחר סביב 3.91 שקלים.

אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של אקסלנס, ציין בסקירתו השבועית כי "בנק ישראל איבד שליטה על הריבית, ואלה חדשות טובות - הריביות העתידיות החלו להיסחר ביום ראשון מתחת לרמה שבנק ישראל תיאר כמתאימה למשק. להערכתנו ריבית בנק ישראל תופחת פעם אחת בנובמבר הקרוב ל-0.1% ועוד שלוש פעמים במהלך 2020 עד לרמה של מינוס 0.4%".

עוד כתב כהנוביץ' כי "בנק ישראל איבד שליטה גם על האינפלציה - חודשיים אחרי שהעריך שהאינפלציה התבססה ביעד, בביטחון גבוה יותר מכל חודש שקדם לו, האינפלציה קרסה בחדות מ-1.5% בחודש מאי ל-0.8% ביוני ול-0.5% ביולי. מדד המחירים לצרכן לחודש יולי אומנם הפתיע עם נפילה של 0.3% לאינפלציה שנתית של 0.5%, אך הרמה עצמה איננה מפתיעה. להערכתנו האינפלציה צפויה להישאר סביב הרמה של 0.8% בשנה. סעיף המזון עלה ב-12 החודשים האחרונים ב-1.2% חלק מגל העלאות מחירים במשק שהחל מאמצע 2018. כעת לא נראה שיימשך גם ב-12 החודשים הבאים, כשלאחרונה פחות ופחות חברות מדווחות על תכניות להעלאת מחירים".

בהתייחסות לנתונים שפורסמו לאחרונה בארה"ב כתב כהנוביץ' כי "בשבוע שעבר דווח בארה"ב על עליה גבוהה מהצפוי במספר דורשי דמי אבטלה, תופעה שהתחילה כבר בסוף 2018, ועשויה לאשש את הטענה ששוק העבודה סיים את מחזור ההידוק שלו. בנוסף, הפתיע בשבוע שעבר סקר אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עם נפילה לא צפויה לרמה של 92.1 נקודות. במידה שהסנטימנט החלש יישאר, אנחנו עלולים לראות אותו מתגלגל לצריכה הפרטית ובכך גם החלק החזק בכלכלה ייחלש, מה שיקשה על הפד להמשיך לתאר סביבה כלכלית של 'אמצע מחזור' ויצריך ממנו לעבור להפחתות ריבית משמעותיות יותר מאלה שתיאר".

15:30

אורמת טכנולוגיות  הודיעה כי חברת בת בבעלות מלאה המחזיקה בשלב השלישי של תחנת הכוח הגיאותרמית מקגיניס הילס (McGinness Hills) שבנבדה, ארה"ב ובעלת הספק של 48 מגה-וואט, סגרה הסכם שותפות עם משקיע פרטי. במסגרת ההסכם, המשקיע רכש אחזקה בפרויקט בתמורה לסכום ראשוני של 59.3 מיליון דולר. השותף צפוי לשלם תשלומים נוספים בהיקף של עד 9 מיליון דולר.

מניית קרסו  מזנקת במחזור ער לאחר שהחברה פרסמה אתמול לאחר סיום המסחר דוחות טובים מאוד לרבעון השני. גם גזית גלוב  בולטת עם עלייה של 5.5% בעקבות פרסום תוצאותיה הבוקר.

עוד בולטות בעליות של 2%-5% מניות דלק רכב , אזורים , שטראוס , נייר חדרה , אנלייט  ודלתא  .

מנגד, שיכון ובינוי  רושמת ירידה של 2.5% במחזור גבוה לאחר שהחברה פרסמה את דוחותיה לחצי הראשון של השנה והודיעה כי היא מבטלת את מדיניות חלוקת הדיבידנדים שלה.

14:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות, כאשר מניות הקנאביס בהן אינטרקיור  בולטות לחיובי. מדד ת"א 35 עולה ב-0.6%, ת"א 90 מטפס ב-0.3% ומדד ת"א ביומד מטפס ב-1.5%.

גזית גלוב  מזנקת ב-5.2% לאחר הדוחות. מניית אינרום  מאבדת גובה ומשלימה מהלך ירידות של 15% בשבוע האחרון.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-460 מיליון שקל.

12:30

המסחר בתל אביב מתנהל בעליות בדומה לסנטימנט מעבר לים. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.5%, ת"א 90 עולה בשיעור דומה ומדד הבנקים מטפס ב-0.4%. 

מניית קרסו  מזנקת ביותר מ-15% לאחר פרסום הדוחות. החברה רשמה זינוק ברווח הנקי ברבעון השני ל-46.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 14.9 מיליון שקל ברבעון השני של 2018.

מניות הקנאביס קנאשור , וויטסמוק , גבאי מניבים , יוניבו , אינטרקיור  ופי.אל.טי פיננס  רושמות עליות של סביב ה-10%.

11:30

ההודעה הרשמית של אמזון על כניסתה לישראל מכבידה על מניות הקניונים והאופנה, מליסרון , עזריאלי , ביג , פוקס . אלו מאבדות עד כ-3% במהלך המסחר. 

המדדים בתל אביב עולים כעת לאחר יציבות בפתיחה. מדד ת"א 35 עולה ב-0.4%, ת"א 90 מטפס ב-0.2% ומדד ת"א נדלן עולה ב-0.9%. מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-220 מיליון שלק בלבד. בוול סטריט החוזים העתידיים עולים בשעה זו בעד 0.7%.

גזית גלוב  מזנקת בכ-5% לאחר הדוחות, נורסטאר  קופצת ב-7%, קרסו  מזנקת ב-12% לאחר הדוחות, אינטרקיור  מזנקת ב-14%.

כלל ביטוח פרסמה היום דוחות כספיים והציגה רווח כולל אפסי. אייל דבי, ראש דסק מחקר מניות בלאומי שוקי הון, אמר בהקשר זה כי "הסיבה לתוצאה הנמוכה ברורה, והיא נובעת מירידת התשואות בתקופה - דבר שגרר הגדלה חריגה של עתודות הביטוח, ובהתאם לפגיעה משמעותית ברווח הנקי. מנגד, ביצועי שוק ההון בתקופה היו חזקים, מה שהוביל להכנסות גבוהות מהשקעות ומדמי הניהול הנגבים. כמובן שההשפעה השלילית של הגדלת העתודות הייתה דומיננטית יותר, אבל מה שמטריד בתוצאות של כלל עסקי ביטוח, זה שגם לאחר נטרול ההשפעה הראשונה, תשואת ההון החיובית שמתקבלת נותרת נמוכה - וזה, כאשר שוק ההון סיפק רוח גבית חזקה. בנוסף, הדוח הנוכחי לא היה ממש חיובי גם בהיבטים הבאים; ירידה בפרמיות הנגבות, בעיקר במגזר הבריאות, לצד עלייה בהוצאות - שיווק, עמלות ששולמו, הנהלה וכלליות ומימון".

הרווח הכולל ותשואת ההון של כלל ביטוח הסתכמו לכדי הפסד מינורי של 17 מיליוני שקלים ותשואה שלילית של 1.3%, בהתאמה. ההפסד ברבעון הכיל בתוכו הגדלה של עתודות ביטוח החיים, בסך של 268 מיליון שקלים, כאשר מנגד נרשמה הקטנת עתודות במגזר הבריאות ובביטוח הכללי (בגין ועדת וינוגרד) - בסך כולל של 162 מיליון שקלים. לפיכך, ההשפעה נטו על הרווח הכולל, לאחר מסים, הסתכמה לכדי פגיעה בסך של 70 מיליוני שקלים. הרווח המתוקן לרבעון, בנטרול השפעת הגדלת העתודות, מסתכם לכדי 53 מיליוני שקלים, מה שמשקף תשואת הון של 4.1% בלבד.

"שורה תחתונה", כותב דבי, "אם זו התוצאה שכלל ביטוח הציגה ברבעון השני, קשה לא לתהות מה יהיה ברבעון הבא? שהרי ירידת התשואות מאז סוף הרבעון השני רק הוחרפה, דבר שיוביל להגדלת עתודות עוד יותר גדולה".

09:50

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השני, שקרובה לסיומה בסוף אוגוסט. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.1%, מדד ת"א 90 עולה ב-0.3%.

גזית גלוב  דיווחה על דוחות הרבעון השני לפיהם החברה הפחיתה את החוב, ורשמה ירידה קלה של 1.1% בהכנסות מהשכרת מבנים ל-702 מיליון שקל. בשורה התחתונה, גזית גלוב עברה להפסד של 83 מיליון שקל ברבעון השני של 2019, לעומת רווח של 72 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018.

קבוצת ישרס  דיווחה על תוצאותיה למחצית הראשונה ולרבעון השני של שנת 2019. תחום הנדל"ן המניב של הקבוצה רשם NOI (הכנסות נטו משכירות) של כ-167.2 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019, לעומת כ-146.8 מיליון שקל במחצית המקבילה ב-2018, עלייה של 13.9%. ברבעון השני של השנה ה-NOI היה 84.8 מיליון שקל, עלייה של 14.3% בהשוואה ל-NOI ברבעון המקביל אשתקד, שהסתכם ב-74.2 מיליון שקל. הגידול ב-NOI נובע בעיקר מתוספת ההכנסות ממתחם נווה אילן, שאותו רכשה ישרס בסוף 2018, מהכנסות בניין G ברחובות, שקיבל טופס 4 בחודש יוני 2018 וכן מגידול בהכנסות בנכסים הקיימים בנתניה ובגן הטכנולוגי בירושלים, בעיקר כתוצאה מגידול בשיעורי התפוסה בנכסים אלה. הרווח הנקי של ישרס ברבעון השני עלה ב-20.5% ל-33.5 מיליון שקל. ה-FFO המותאם ברבעון הסתכם ב-55.1 מיליון שקל, עלייה של כ-34% לעומת 41.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

יוניטרוניקס  דיווחה על זינוק של 73% ברווח הנקי מפעילות נמשכת ברבעון השני של השנה ל-3.7 מיליון שקל. בחצי הראשון של 2019 הרווח הנקי מפעילות נמשכת זינוק ב-124% ל-7.1 מיליון שקל.

06:50

המסחר בבורסה בת"א ייפתח הבוקר לאחר נעילה חיובית אתמול בת"א וירידות בסיום המסחר בוול סטריט.

הבורסה בת"א ננעלה בעליות שערים קלות, המדדים המובילים ת"א-35 ות"א-125 עלו עד 0.45%. ת"א-90 הוסיף לערכו כמעט 1%.

מניית אינטרקיור הובילה את העליות במגזר הקנאביס, החברה עלתה ב-15.6%.

מניית מלם תים זינקה כ-12.8%.

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בירידות שערים. כך, S&P 500 איבד כ-0.8% מערכו, הדאו ג'ונס ירד 0.66% והנאסד"ק השיל 0.68% מערכו.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בתנודתיות: בורסת טוקיו יורדת ב-0.4%, בורסות שנחאי והונג קונג שומרות על יציבות.

טבע  זינקה אתמול בכ-7%, לאחר שאתמול פורסם הסכם פשרה משמעותי ראשון לאנדו במסגרת פרשת משככי הכאבים ששלח את מנייתה לזינוק של כ-30% בוול סטריט, ואת מנייתה של טבע הישראלית בחזרה מעל למחיר של 7 דולר למניה.

UBS הוריד מחיר היעד למניית טבע בפעם השלישית בפחות מחצי שנה, ל-8 דולר.

טבע גם הודיעה אתמול על הזמינות בארה"ב של הגרסה הגנרית שלה ל-EpiPen (אפינפרין), התרופה המקורית של חברת מיילן, מזרק אוטומטי 0.15 מ"ג, המיועד לטיפול באלרגיות מסכנות חיים. המוצר יהיה זמין ברוב בתי המרקחת בארה"ב ויעלה 300 דולר לאריזה של שניים. לאחרונה פורסם בארה"ב על מחסור בתרופה, כך שמדובר בבשורה טובה עבור המטופלים, וכמובן גם בשורה חיובית לבעלי המניות בטבע. 

היום יפרסמו דוחות כספיים דנאל, מיטרוניקס, גזית גלוב ושיכון ובינוי.

אסיפת בעלי המניות של חברת אורביט טכנולוג'יס אישרה אתמול את מינויו של יו"ר החברה, יצחק גת, גם לתפקיד המנכ"ל הזמני, ובמקביל אישרה את מינויו של חבר הכנסת לשעבר עמר בר-לב כדירקטור חיצוני בחברה. שתי ההצעות אושרו בתמיכה של 100% מהמשתתפים בהצבעה וללא התנגדות. המניה ירדה ב-1%.

קרדן אן.וי דיווחה אמש על מגעים עם מספר משקיעים פוטינציאלים בקשר למכירה או השקעה בחברה הבת תהל, כאשר אתמול נחתם מזכר הבנות לא מחייב עם קרן פימי של ישי דוידי להשקעה כנגד הקצאת מניות השליטה בתהל.

עוד כתבות

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

מניה בשפל ושלל צרות: מה צפוי בדוחות הענקית "שנתקעה מאחור"

טסלה, שצפויה להציג את תוצאותיה הכספיות הערב, איבדה כ-40% ממחיר המניה שלה מתחילת השנה ● האנליסטים בוול סטריט חוזים כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

טסלה 3 / צילום: יח''צ

טסלה מורידה את מחירי הדגמים בישראל. כמה הם יעלו?

כחלק ממהלך גלובלי של החברה, שהחל בסוף השבוע בארצות הברית, טסלה מוזילה את המחירים של דגמי טסלה 3 וטסלה S ● במקביל, סימנים ראשונים לכך שהקיצוץ הגלובלי בכוח האדם עליו הכריזה טסלה החודש, מגיע גם לישראל

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית ומתחילת השנה איבדה מניית אפל 10.7% ● למרות הכל, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?