גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ת"א ננעלה בעליות של 0.8% במדדים; גולף זינקה לאחר הדוחות

התפתחויות שנוגע למגעים בין סין לארה"ב מקפיצים את השווקים ● איידיאו נפלה בכ-10% בצל ההצעה להגביל את שכר הדירה בברלין לכ-8 דולר למ"ר ● עיני השוק מופנות להודעת הריבית של בנק ישראל ביום רביעי ולהתפתחויות סביב מלחמת הסחר

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות כאשר ת"א 35 טיפס ב-0.8%, ת"א 90 עלה ב-0.7%, ומדד הבנקים זינק ב-1.6%. 

מניית איידיאו  נפלה בכ-10% בצל ההצעה להגביל את שכר הדירה בברלין לכ-8 דולר למ"ר. 

מניית בית שמש  זינקה ב-5.9%, קאנומד  זינקה ב-29%, לודן  טיפסה ביותר מ-10% לאחר הדוחות, פתאל החזקות  המשיכה צפונה לאחר הדוחות אתמול.

עוד בלטו בצד השלילי המניות קרדן אן.וי.  שנפלה ביותר מ-20%, תדיר גן  איבדה כ-8%, צירון  ירדה ב-5.1%, אמת  נפלה ב-7.6%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.08 מיליארד שקל.

16:40

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות חדות בדומה לסנטימנט מעבר לים, כאשר המדדים בוול סטריט עולים בכ-1% בפתיחה על רקע הדיווח לפיו סין מעוניינת לחזור לשולחן הדיונים.

מניית איידיאו  צונחת בכ-8% על רקע הצעת החוק בברלין להגביל את שכר הדירה בחלק מהשכונות בעיר. 

מניית גולף  מזנקת לאחר הדוחות, מניית הבורסה לניע בתא  מזנקת ב-7.6% מבלי סיבה נראית לעין, פריון נטוורק  מזנקת ב-5.5%, פתאל החזקות  החזקות רושמת עלייה של 6.7% בהמשך לעליות שנרשמו אתמול לאחר פרסום הדוחות.

מחזור המסחר בשעה זו בשוק המניות מסתכם ב-915 מיליון שקל.

14:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות חדות, ברקע לאופטימיות הנושבת נוכח התבטאות הנשיא טראמפ, לפיו נציגיה של סין פנו לחברי המשלחת הבכירים של ארה"ב בבקשה לחזור לשולחן הדיונים. המדדים בתל אביב עולים בכ-1%. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בשעה זו בעד 0.75%.

מניית סאני תקשורת  צונחת ב-8% אחרי הדוחות, כיל  וחברה לישראל  נסחרות בטריטוריה האדומה, פתאל החזקות  ממשיכה לעלות: מזנקת ב-6%, בהמשך לדוחות שפרסמה אתמול.

פנטזי נטוורק  דיווחה כי המנכ"ל דני צדוק ייצא לחופשה בת 14 יום לאחר אירוע חריג בו היכה חבר דירקטוריון בישיבה שנערכה בשבוע שעבר.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו, אמר בנוגע לאירועים הביטחוניים של הימים האחרונים, כי "המתיחות הגוברת בצפון וברצועת עזה, תרמו לביקוש לדולר ולפיחות השקל אל עבר רמת 3.525 שקלים. מנגד, היצעי מט"ח לצד יצואנים ופעילים מקומיים שביקשו לנצל את רמות השערים הגבוהות, בלמו את פיחות השקל והדולר שב ונחלש אל עבר רמת 3.517 שקלים. להערכתנו, פעילות סוף-תחילת החודש הקלנדרי עשויה להמשיך ולהזרים היצעי מט"ח ולבלום את פיחות השקל אל עבר רמות קיצון. חברות ההייטק והיצואנים הגדולים, הנדרשים לשלם משכורות מסין והוצאות בשקלים שמחים לראות את רמות השערים הגבוהות ומוכרים את הדולר עם הפיחות לעבר רמת 3.53 שקלים ולמעלה מכך".

עוד הוסיף פריימן: "אי הוודאות בשווקים הפיננסים בצל החשש ממלחמת הסחר, כאשר מנגד הידיעות בדבר הכוונה לחדש את שיחות הסחר שבין ארה"ב לסין, גוררים לתנודות שערים בשוק ההון. הציפייה כי בארה"ב ריבית הדולר עשויה לשוב ולרדת תורמת לצמצום בהחזקה בדולר ולהתחזקות המטבעות המרכזיים ובראשם היין והאירו אל מול הדולר".

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-545 מיליון שקל.

11:20

המסחר בתל אביב מתנהל בעליות, בדומה לסנטימנט מעבר לים, שם החוזים העתידיים עברו לטריטוריה הירוקה, לאחר שהנשיא טראמפ אמר כי נציגה של סין יצרו הלילה קשר עם נציגי המשלחת האמריקאית, על מנת לחזור לשולחן הדיונים.

10:20

לאחר פתיחה הססנית המדדים בבורסה מזנקים בחדות, בשבוע של פקיעת האופציות החודשיות על מדד ת"א 35. ברקע: עונת הדוחות לרבעון השני נמשכת.

מדד ת"א 35 מזנק ב-0.9%, ת"א 90 עולה ב-1%, ומדד הבנקים מזנק ב-1.3%.

09:45

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השני, כשברקע מרחפת ההסלמה ביחסי הסחר בין סין לארה"ב, מה שהפיל אתמול את המדדים ביותר מ-3%.

גולף  פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני לפיהם החברה רשמה עלייה בהכנסות על רקע עיתוי חג הפסח שנפל בשנה שעברה על הרבעון הראשון. את מחצית השנה הראשונה סיכמה גולף עם עלייה במכירות מ-415.9 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2018, להכנסות של 436.2 מיליון שקל במחצית הראשונה השנה. מכירות תחום אופנת ההלבשה הסתכמו בכ-165.8 מיליון שקל לעומת כ-158.1 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד. הגידול במכירות בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נבע בעיקר מהגידול במכירות למ"ר של תחום הפעילות.

ארד  דיוחה על גידול של 11% ברוווח הנקי המותאם ל-5.6 מיליון דולר. ההכנסות עלו ב-28% לעומת הרבעון השני אשתקד והסתכמו ב-65 מיליון דולר ברבעון השני של השנה.

לודן  דיווחה על מעבר לרווח של 7.5 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה לעומת הפסד בששת החודשים הראשונים ב-2018.

סאני תקשורת  מתרסקת ביותר מ-30% לאחר שדיווחה כי הרווח הנקי ברבעון השני של 2019 הסתכם בכ-3 מיליון שקל בלבד, ירידה של 82.5% בהשוואה לרווח נקי של כ-17 מיליון שקל ברבעון השני של 2018. הירידה ברווח הנקי נובעת מהוצאות המימון בגין הפרשי שער חליפין של השקל ביחס לדולר וכן עליית מדד המחירים לצרכן. הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2019 הסתכם בכ-11.5 מיליון שקל, ירידה של 63.7%, בהשוואה לרווח נקי של 31.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מר דיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא החזקותיה במרימון גז תמורת 32.75 מיליון שקל. קרן נוי תרכוש את החזקותיה של מר, 50% מהון המניות, ומהלוואות הבעלים שלה (כ-10 מיליון שקל) וייכנס בנעליה כבעל מניות במרימון גז לכל דבר ועניין. 

רמי לוי  סיכמה את הרבעון השני של השנה עם עלייה של 33% ברווח התפעולי, וזאת למרות ההפסד של קופיקס.

בהמשך למתיחות הסחר והסלמת היחסים בין סין לארה"ב, ועל רקע הירידות בשווקים, יניב חברון, האסטרטג של אלומות אמר: "מלחמת הסחר בין סין וארה"ב עשויה לעלות מדרגה בשבועות הקרובים ולהעלות את רמת הסיכון לכלכלה הגלובלית ואת ההסתברות למיתון. אומנם הפחתות הריבית, העמקת הריבית השלילית באירופה, חידוש הדפסות הכסף וירידת התשואות מספקות רוח גבית לשוקי המניות. עם זאת, בטווח הקצר נראה כי עליית מדרגה במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין ושאר הסיכונים לשווקים אינם מצדיקים חשיפה מלאה לשוק המניות. חופי מבטחים כמו הזהב עשויים להיות אלטרנטיבה טובה לאחזקת מזומן".

06:00

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר (ב') בהמשך לירידות החדות שנרשמו אתמול בבורסה, על רקע הירידות החדות בסוף השבוע האחרון בוול סטריט נוכח החרפת מלחמת הסחר. הבוקר באסיה המדדים נופלים בעד 3%, והחוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים עד 0.5% ומאותתים על המשך הירידות.

אתמול בבורסה ת"א 35 נפל ב-3.2%, מדד הבנקים איבד 2.6% ואגרות החוב הממשלתיות הארוכות זינקו בחדות, מה שמשקף את הריצה של המשקיעים לנכסים בטוחים. 

הדרמה בשווקים מגיעה נוכח החרפת מלחמת הסחר כאשר סין הפתיעה את השווקים ביום שישי עם העלאה של מכסים על מוצרים אמריקאים. הנשיא טראמפ לא נותר חייב, והעלה מכסים בתגובה, וקרא לחברות אמריקאיות לעקוף את הסינים ולא לעבוד מולם. טראמפ המשיך בטון התוקפני בפסגת G7, והבית הלבן הבהיר כי הוא אף מצטער שלא העלה עוד יותר את המכסים על סין.

עונת הדוחות בבורסה בתל אביב תמשיך לרכז עניין. פתאל החזקות ואיידיאי עלו אתמול בניגוד למגמה על רקע פרסום הדוחות.

בזק צללה אתמול במסחר על רקע הדיווח על מחיקת ענק ודחיית פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השני.

עיני השוק המקומי נשואות להודעת הריבית של בנק ישראל ביום רביעי הקרוב. הנגיד אמיר ירון צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי, ולאותת על התקפלות מהכוונה להעלות ריבית, וזאת כאשר אף בנק מרכזי בעולם מתכוון להעלות ריבית בתקופה הקרובה.

עוד כתבות

מייסדי סנאפי, חני גולדשטיין ודביר כהן / צילום: Elad Malka

הגיוס מגלה: השווי של הסטארט-אפ נחתך בחצי, אבל ההכנסות עלו

חברת הסטארט-אפ סנאפי, פלטפורמת המתנות לעובדים וללקוחות, השלימה סיבוב גיוס הון חדש בהובלת קרן קומרה ● הסיבוב בהיקף של 25 מיליון דולר משקף לחברה ירידת שווי, שנע כעת בין 180-200 מיליון דולר - כמחצית מהשווי הקודם שקיבלה החברה בשנת 2021

מדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות / אילוסטרציה: Shutterstock

מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה הדירות והמיקומים שהרוכשים מעדיפים

הירידות נמחקו לחלוטין, ומדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות ● עיון בנתונים מוצא כי בשלושת החודשים שבין דצמבר לפברואר השנה הוביל מחוז המרכז את עליות המחירים, עם 3.6% עלייה ● הבעיה המסתורית היא ההיצע 

פרופ' רות פלאטו-שנער ואילנית אדסמן / צילום: איתמר מילרד, ניקי וסטפהל

כיצד שקל דיגיטלי יכול היה לסייע במלחמת "חרבות ברזל"

לשקל הדיגיטלי יש שלושה יתרונות אשר יכלו לבוא לידי ביטוי משמעותי במשבר הביטחוני והכלכלי הנוכחי: יעילות ביצוע תשלומים, הגשמת מדיניות ממשלתית וצמצום הסיכון של מימון טרור

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

"נמצאים רק בתחילת הדרך": מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם לראשונה על במה אחת

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס Tech IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

החשש מעימות חזיתי בין ישראל לאיראן הפיל את וול סטריט

הנאסד"ק ירד בכ-1.8% ● הניקיי ירד ב-1.2% ● מאסק: "עשינו בדיקה מעמיקה והחלטנו, בהחלטה קשה, לפטר יותר מ-10%" ● BDO: "המתיחות מול איראן ובמיצרי הורמוז צפויה להשפיע על שוק הנפט העולמי" • בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: CyberProof

החברה שמסייעת למפוני קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר

בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט חברו למיזם משותף בו ילדי המפונים במלונות ים המלח לקחו חלק בסדנאות ציור שבהן התבקשו לצייר בהשראת המילים "חופש" ו"תקווה" ● סטארט-אפ ההכשרות להייטק, Elevation, יאפשר למפונים לעבור הכשרות במטרה לספק להם עבודה והכנסה בתחום בניית האתרים ● ישראל מתגייסת

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

כלכלנים מעריכים: איך תשפיע העלייה באינפלציה על הריבית?

האינפלציה הפתיע את התחזיות המוקדמות כשעלתה לשיעור של 2.7% במרץ ● הכלכלנים הבכירים מנתחים את הנתונים ומסבירים את ההשפעה הצפויה על מתווה הריבית של בנק ישראל ● חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO: "חלק משמעותי מעליית המדד נובע מהתאמה חד-פעמית של המס על סיגריות וטבק"

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

משקאות ממותקים / צילום: Shutterstock

גביית יתר של 16.7 מיליון שקל: התביעה שאושרה נגד רשות המסים

בית המשפט אישר הגשת תובענה ייצוגית נגד רשות המסים בגין גביית מס קנייה ביתר מיבואני המשקאות הממותקים ● ברשות טענו בתגובה כי תנאי להשבת הכסף ליבואניות המשקאות יהיה הוכחה שהן לא גלגלו את המס לצרכנים ● המס, שהטיל שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן, בינתיים כבר בוטל ע"י הממשלה הנוכחית

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

בחינות הסמכה / צילום: אלון רון

תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש

מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה ● הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית נמצאים בתחתית הטבלה ● שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"