גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בת"א: אגוד זינקה ב-15.5%, מזרחי טפחות במעל 4%

בית המשפט סלל הדרך למיזוג בנק אגוד ובנק מזרחי טפחות ● קסטרו מסכמת רבעון עם הפסד תפעולי של 17 מיליון שקל ● החוזים העתידיים בארה"ב יורדים על רקע חיכוך נוסף ביחסי הסחר בין סין לארה"ב

הבורסה בת"א / צילום: רויטרס
הבורסה בת"א / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר האחרון של השבוע ננעל במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, ת"א-35 עלה ב-0.7%, ת"א-125 הוסיף 0.48% לערכו ואילו ת"א-90 ננעל בירידה של 0.08%.

מניית שיכון ובינוי ירדה ב-3.5% לאחר פרסום הדוחות. קבוצת דלק ירדה ב-1.8% על רקע של ירידה ב-80% ברווח הנקי ברבעון השלישי של השנה. קסטרו איבדה קרוב ל-6%, גם היא על רקע פרסום דוחות חלשים מאוד לרבעון.

מניית בנק אגוד זינקה ב-15.5% על רקע אישור המיזוג עם מזרחי טפחות, שהוסיפה גם היא 4.12% לערכה. המיזוג גם השפיע על מגזר הבנקים שעלה ב-2.83%.

15:40

ביומו האחרון של שבוע המסחר בבורסה של תל אביב נרשמת מגמה מעורבת עם נטייה לעליות, כשמדד ת"א 35 רושם עלייה קלה ואילו ת"א 90 נסחר בירידה קלה. זאת, במקביל לירידות קלות בבורסות אירופה. היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חופשת חג ההודיה.

בשוק האג"ח נסחרות היום הממשלתיות השקליות הארוכות בעליות של עד 0.3% ומדדי התל בונד המרכזיים בעליות של כ-0.1%.

שי ברק, מנכ"ל ברק בית השקעות, מעריך כי האינפלציה תסתכם בשנה הקרובה ב-1%. "בשנה האחרונה בנק ישראל שינה מספר פעמים את "הנטייה המוניטארית" (bias), מרצון להביא את האינפלציה למרכז היעד אל אמירה בחודש יולי שהריבית צפויה לעלות "באחת מההחלטות הקרובות". כעבור שלושה חודשים בנק ישראל שינה שוב את המסר והיה קרוב מאד להוריד את הריבית ונמנע לעשות זאת השבוע, למרות המשך התמתנות בסביבת האינפלציה כלומר, סביבת האינפלציה מתרחקת מהיעד", הוא כותב בסקירה שפרסם.

"בסופו של דבר בנק ישראל מבין שעדיף להתערב ולא להוריד את הריבית במשק בתעסוקה מלאה וצמיחה נאה להערכתו, אז כנראה שהריבית לא תרד ב-2020. בנוסף, נדמה שהתערבות בנק ישראל בשוק המט"ח צפויה להתגבר, אך מגמת הייסוף של השקל לא תיבלם אלא רק תואט במקרה הטוב", הוא כותב.

מנגד, כלכלני בנק לאומי מעריכים בסקירת המאקרו השבועית שלהם, כי בנק ישראל עשוי להוריד את הריבית בקרוב. "לאור סביבת האינפלציה המתונה מאוד בעת הנוכחית ובתרחיש בו נתוני הפעילות בארץ ובעולם יצביעו על חולשה, נראה שבנק ישראל עשוי להפחית את הריבית, למרות שמידת השפעת צעד זה על המשק צפויה להיות מועטה".

באשר לשאלת העיתוי כותבים בלאומי כי "העיתוי המדויק צפוי להיות מושפע, בין היתר, ממידת ההתממשות של תחזיתנו להתמתנות נוספת של סביבת האינפלציה וככל הנראה שבמהלך השליש הראשון של 2020 "יבשילו" התנאים לכך. כמו כן, לא מן הנמנע שהעיתוי של צעד זה יושפע גם מהמצב הפוליטי, שיקבע את העיתוי האפשרי וההיקף של מהלכי המדיניות התקציבית, אשר ייתכן שבנק ישראל ירצה ללוות בהפחתת ריבית. בדרך זו, מהלך של צמצום תקציבי משמעותי, אם יתממש, עשוי להיענות במהלך קטן של הפחתת ריבית".

מניות הבנקים בולטות בעליות חדות, בעקבות אישור בית המשפט מהיום למיזוג של בנק מזרחי טפחות עם בנק אגוד. מדד הבנקים מזנק ב-3.1% בהובלת מניית אגוד שקופצת ב-15.5% במחזור ענק. מזרחי טפחות עולה ב-4%, ומניות פועלים, לאומי, הבינלאומי ודיסקונט רושמות עליות של 3.5%-2.5%.

עוד בולטות בעליות של עד 2% מניות הפניקס , הראל השקעות , נטו אחזקות  וכלל עסקי ביטוח .

מנגד, בירידות של עד 4% בולטות מניות רמי לוי , סקופ , שיכון ובינוי  והמלט .

בקרב המניות הקטנות בולטת לפידות קפיטל  בעלייה של כ-6% בעקבות הצלחה בגיוס האג"ח שביצעה.

13:45

מניית קסטרו  צונחת בכ-7% לאחר הדוחות הכספיים שפרסמה החברה לרבעון השלישי של השנה, לאחר שחברת האופנה רשמה הפסד תפעולי של 17 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה.

12:00

בית המשפט לתחרות בירושלים אישר את מיזוג בנק אגוד עם בנק מזרחי טפחות. השופט עודד שחם קיבל את ערעור הצדדים וקבע כי לא נמצאה תשתית ראייתית לכך שהמיזוג יפגע בתחרות. מניית אגוד  מזנקת ב-15% ומזרחי טפחות  עולה בכ-6%. 

11:50

קבוצת דלק  דיווחה על ירידה של 80% ברווח הנקי ברבעון השלישי של השנה. אמש אישר דירקטוריון דלק את מינויו של עידן וולס למנכ"ל.

שיכון ובינוי  מאבדת גובה לאחר הדוחות. החברה בניהולו של איל לפידות רשמה הפסד של 62 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה.

קרן פימי מכרה 11% ממניות המלט  בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

רמי לוי  דיווחה על עלייה של 10% בהכנסות הרבעון השלישי ל-1.54 מיליארד שקל. מנגד, בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם ב-29 מיליון שקל.

שותפות נאוויטס פטרוליום  דיווחה על עסקה לרכישת כ-30% נוספים מפרויקט שננדואה בתמורה ל-5 מיליון דולר, ובכך עלתה לאחזקה של כ-53% בפרויקט. ממועד הרכישה, נאוויטס תשקיע בעלויות הפיתוח של הפרויקט באופן יחסי לפי חלקה המעודכן וכן תישא בתשלומים בהיקף של כ-13 מיליון דולר הכוללים תשלום המותנה בפיתוח שננדואה ועלויות נטישה עתידיות. עם השלמת העסקה נאוויטס הפכה לבעלת שיעורי האחזקה הגבוהים ביותר מבין השותפות בנכס. רכישה זו תאפשר לנאוויטס להגביר את השפעתה על קידומו של הפרוייקט, לרבות לגבי קבלת החלטת ההשקעה הסופית,שצפויה במהלך מחצית השנה הראשונה של שנת 2020. לאחרונה הודיעה LLOG, מפעילת הפרויקט, כי היא מממשת את האופציה שהוענקה לה בפברואר 2018, לרכישת זכויות בשיעור של כ-31% בפרויקט, ולצידה מחזיקה ביקון (Beacon), חברת הפורטפוליו של קרן בלקסטון, כ-16%. כמו כן לאחרונה הודיעה LLOG, על התקשרות עם ספק ציוד(TechnipFMC) עם זמן אספקה ארוך וציינה כי הזמנת הציוד מהווה אבן דרך משמעותית לקראת פיתוחו.

09:45

המסחר בבורסה בת"א נפתח היום עם תנועות קלות בלבד במדדים. מדד ת"א-90 מאבד כ-0.3%, ת"א-35 מוסיף כ-0.1% ומדד ת"א-125 נסחר ללא שינוי.

מניית שיכון ובינוי מאבדת כ-4%, לאחר שדיווחה על הפסד ברבעון השלישי. את העליות במדד ת"א-35 מובילה טבע  שמתחזקת בכ-2%.

מניות הבנקים בולטות בעליות והמדד המגזרי מוסיף 1.1%.

מניית אל על  מתאוששת מעט מהקריסה שרשמה אתמול, ועולה בכ-2%. 

מניית המ-לט   מאבדת כ-1%. היום דווח כי קרן פימי מצמצמת את החזקותיה בחברה.   

07:00

המסחר בבורסת ת"א ייפתח היום (ה') בהמשך לעליות אמש בוול סטריט שהביאו את המדדים לשיאים נוספים וחתמו ארבעה ימים רצופים של עליות.

מניית טבע חוזרת מניו יורק עם פער חיובי, והיא צפויה לרכז עניין. המניה קרסה שלשום בוול סטריט ב-8% על רקע החקירה הפלילית בפרשת האופיואידים. אתמול "הסתפקה" המניה בירידה של כ-3% בת"א, ואמש זינקה בניו יורק בכ-6%. 

מניית אל על צפויה למקד תשומת לב גם היא לאחר שקרסה אתמול ביותר מ-22% במחזור יוצא דופן על רקע פרסום דוחותיה הכספיים. 

המדדים בוול סטריט ננעלו אמש בעליות זה היום הרביעי ברציפות, ורשמו רמות שיא. ה-S&P 500 טיפס ב-0.4%, מדד נאסד"ק עלה ב-0.7% ואילו הדאו ג'ונס התחזק ב-0.2%.

אתמול ננעל המסחר בתל אביב ביציבות עם נטייה לעליות, כאשר ת"א ננעל ללא שינוי מהותי, ת"א 90 השיל 0.1% ומדד הבנקים עלה ב-0.48%.

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

''אתה לוקח את הגלולה האדומה ואני מראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב'' / צילום: Shutterstock

25 שנים לאחר שיצא לאקרנים, כולנו לכודים ב"מטריקס"

סרט המדע הבדיוני הקלאסי מ־1999 חזה עולם דומה לזה שאנו חיים בו היום, בו הטכנולוגיה מנתקת בני אדם זה מזה ● אולם הוא גם הזכיר לנו שהתנגדות היא אפשרית

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת וההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

מחאת משפחות החטופים בקיסריה / צילום: מטה המשפחות

עינב צנגאוקר שבנה חטוף: נתניהו מטרפד עסקה תוך שהוא מתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר'

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית ● מקור בחמאס ל-N12: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה ● גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו בטעות כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

התובע שנפגש עם משפחות בעוטף וכעת חוששים שיוציא צווים נגד ממשלת ישראל

מומחים מספרים לגלובס על התובע הראשי, כרים חאן, שבידיו הכוח להוציא צווי מעצר בינלאומיים לבכירים ישראלים ● הם מתארים משפטן מוערך שמבין את הזירה הפוליטית, וברגע שהוא מקבל החלטה - קשה להניא אותו ● עם זאת, הם בטוחים: אף אחד לא ייעצר כרגע

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?