התוכנית נדחתה היום על ידי ועדת הערר לתכנון ובנייה משום שהסתמכה על תוכניות שונות ועל סעיף משנת 1959 • תוכנית קודמת לא מומשה כי בית החולים בנה 5 קומות תת קרקעיות בתוואי המנהרה
הלל בר גרא, המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתייחס לפיגור של ישראל אחרי המערב במאבק בתאונות הדרכים, ומסביר מה הסיבות לכך שהוא בכל זאת נשאר אופטימי
ב־2002 נכתבו הנחיות להאטת התנועה במרכזי הערים במטרה להקטין את הסכנה להולכי הרגל • אלא שהתנגדות מצד הרשויות המקומיות השאירה אותן על הנייר, בזמן שמספר ההרוגים ממשיך לעלות • כך הפכה ישראל לאחת מהמדינות המסוכנות ביותר לחצות בהן את הכביש
דמיינו מצב שבו יכולנו ללכת עם הילדים לחוגים במקום לנסוע לשם, לבלות יותר עם חברים ושכנים מתחת לבית וגם לעבור יותר בין חנויות, שנמצאות במרחק הליכה • כל אלה מתגבשים לכדי המושג: "הליכתיות" • למה היא לא מתממשת בישראל?
גלישה של אתרי בנייה לרחוב, מכוניות וקורקינטים, דוכני פיס, כלובי מיחזור ועמודי חשמל - כל אלה חוסמים את המדרכות בכל הארץ ודוחקים את הולכי הרגל לכביש או הביתה
תאונות הדרכים הן לעתים קרובות תוצאה של תכנון עירוני שגוי, שחושף את הולכי הרכב והרוכבים לסכנות • בעשור האחרון הצליחו מדינות אירופה להוריד ב־31% בממוצע את מספר ההרוגים בתאונות, אך בישראל הוא ירד ב־5% בלבד
הולכי רגל שנאלצים לסכן את עצמם ולרדת לכביש בגלל רכבים שחוסמים מדרכות הפכו לדבר שבשגרה, וחלק מהעיריות אף מסמנות חניות על מדרכות • כעת עמותת "ברחובות שלנו" הגישה עתירה מינהלית נגד עיריית ירושלים שמאפשרת את התופעה בשטחי העיר
בשבוע האחרון נהרגו שני רוכבי קורקינט חשמלי, ועוררו את השיח הציבורי • רכיבה בגיל צעיר, כלים שלא עומדים בתקן, חוסר אכיפה ותשתיות לא מספקות: אלו רק חלק מהבעיות של הקורקינטים והאופניים החשמליים בישראל
בערים מרכזיות בעולם נעשים מהלכים פשוטים ומהירים כדי לפנות מקום להולכי הרגל ולהחזיר את הרחוב לתפקידו המקורי - מקום למפגש, מסחר ומשחק • התופעה מתחילה לחלחל גם לישראל וכך בשוק לוינסקי נסגר קטע רחוב ופוזרו כיסאות במקום שהיה בעבר כביש וחניות • כשזה מצליח, גם בעלי העסקים נהנים • פרויקט חג
הניסיון של עיריית תל אביב לסגור רחובות שלמים לתנועת כלי רכב נועד לחזק את הולכי הרגל אבל משפיע על תמהיל העסקים ועל חיי התושבים
בית המשפט העליון קבע בהחלטה תקדימית שאופניים חשמליים אינם כלי מנועי ולכן הרוכבים זכאים לפיצוי על פגיעה בתאונה כמו הולכי הרגל • הולכי הרגל שנפגעים מאופניים חשמליים בתאונות פגע וברח ייוותרו ללא פיצוי • עכשיו הכדור עובר למחוקק
המבנה שממותג כ"מגדל הספירלה" בשל צורתו ההנדסית יתווסף לשלושת המגדלים הקיימים בתל אביב • במינהל התכנון מבקשים להגדיל את המרחב להולכי הרגל, ולשנות את אזורי הפריקה וההמתנה למכוניות ולמוניות • עזריאלי: רוב ההמלצות בחוו"ד של מתכננת המחוז אינן ישימות
הכבישים והמדרכות בישראל מוצפים באופניים וקורקינטים חשמליים שהפכו להיות ברירת המחדל של מי שמחפש דרך יעילה לעקוף את הפקקים • הנחיות חדשות שמגובשות בימים אלה במשרד התחבורה מנסות להתאים את הדרישות לסלילת שבילי אופניים למציאות המורכבת בשטח • אלא שהרשויות המקומיות, האחראיות לסלילה, לא תמיד מוכנות לריב עם התושבים בשביל לסלול שביל
עוד 300 אלף מכוניות עלו על כבישי הארץ ב-2016, ומספר ההרוגים בתאונות מטפס ■ מאות הולכי רגל נפגעים בערים, רובם בת"א, וראשי ערים חוששים לנקוט צעדי מניעה לא פופולריים
גם בירושלים מנסים לאמץ את מודל הכאוס, הרמוניה אנטי-חדשנית שמחזירה לסדרי בראשית
מה עושה תל-אביבי בדרך לחוף? מדלג בין איי תנועה למכוניות מזנקות מחניונים, חוצה בריצה כבישים מהירים ומתפלל לאל הבטיחות בדרכים
נדמה שהעירייה עושה הכול כדי לסבך ולהקשות את הניידות לתושבים
במקום לאיים על האופניים, תסביר לנהגים שהם כבר לא לבד בכביש
המדינה אחראית לא פחות מהנהגים לתאונות הדרכים - די לגלגל את האחריות
כועס שקיבלת דוח חניה בת"א? כנראה שאתה אגואיסט תחבורתי גדול