גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לגו

עוד כתבות

נדב שובל, מייסד ומנכל חברת OpenWeb / צילום: באדיבות חברת אופן ווב

אופן ווב חתמה על עסקאות בהיקף מאות מיליוני דולרים

בפלטפורמת בניית קהילות הישראלית OpenWeb חתמו על עסקה להטמעת המערכת  בארבעה אתרים בולטים מארה"ב ובריטניה • מדובר בחוזים למספר שנים, בהיקף כולל של כ-20 מיליון דולר לשנה, עם פוטנציאל ל-30 מיליון דולר בשנה • אירועים ומינויים

הפתרון מתחיל בלגו / צילום: Shutterstock

החוקר שבחן אלפי פרויקטי ענק מסביר למה 99% מהם נכשלים, ומה הקשר ללגו

כלכלן מאוניברסיטת אוקספורד בילה שנים במחקר "מגה-פרויקטים" שדורשים מיליארד דולר לפחות - מגשרים ועד אולימפיאדות, וגילה כי רובם המוחלט משתבש • יש לו כמה עצות איך להצליח בכל פרויקט: לחשוב לאט, לפעול מהר ולבנות לבנה לאחר לבנה, כמו בלבני פלסטיק קטנטנות

ערן תור, מנכ''ל לגו / צילום: איל יצהר

5 התובנות המפתיעות של יבואן לגו על שיווק פיזי

לייצר אירועים שיתכתבו עם המוצר, להעסיק עובדים שמדברים בשפה של הלקוח, להקפיד על ערכים שחשובים לדור הנוכחי, לקבוע מנגנון לקבלת פידבקים ולייצר קשר אישי • ערן תור, שהחודש הפך את לגו לרשת בישראל ופותח חנות שנייה של נינטנדו, חולק 5 תובנות שיווקיות

מנכ''ל ג'ולט דורון אהרנסון וג'ו ג'ונסון / צילום: NEO media

החברה הישראלית שמשתפת פעולה עם אחיו של בוריס ג'ונסון

חברת האד-טק הבריטית FutureLearn, שהיו"ר שלה הוא ג'ו ג'ונסון, אחיו של ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג׳ונסון, תשתף פעולה עם ג'ולט ומכללת הסייבר הישראלית INT • וגם: בקשת השיקו את לוח סדרות הדרמה והקומדיה לשנים 2023-2024, בהשקעה כוללת של יותר מ-100 מיליון שקל • אירועים ומינויים

לגו / צילום: Shutterstock, StepanPopov

למה יותר ויותר חברות מביאות לבני לגו למשרדים

מנהלים מאמינים שהצעצוע הוותיק עם הלבנים הצבעוניות יכול לעזור לטפל בבעיות תקשורת, חרדה ויצירתיות

חצי שעה של השראה. ערן גפן בראיון עם ערן תור / צילום: איל יצהר, מנחם רייס

ערן תור ויתר על ניהול אימפריה בשביל להביא את לגו לישראל: "הייתי שכן של ביונסה וטסתי במטוסים פרטיים"

ערן תור ניהל את האימפריה הגדולה בעולם לתחליפי סוכר, עם 7,700 עובדים ב–104 מדינות, גר ליד ביונסה וטס במטוסים פרטיים • ואז אירוע מכונן אחד גרם לו להתפטר, להפוך ליזם ולהביא את לגו לישראל אחרי שמונה שנים של ניסיונות: "בניתי רשת של משפיענים בתוך הארגון כדי לשכנע אותם להגיע" • פודקאסט מתוך מדד המותגים של גלובס 2022 שיפורסם בשבוע הבא

פתיחת חנות לגו / צילום: אבישי פינקלשטיין

חנות לגו הראשונה בארץ נפתחה: האם באמזון עדיין זול יותר?

"לפעמים אנחנו יותר זולים, לפעמים נהיה יקרים יותר, אבל מהיום אין שום סיבה לסחוב לגו במזוודות מחו"ל", אמר זכיין לגו בישראל, ערן תור, עם פתיחת החנות בדיזנגוף סנטר בת"א •  לדברי החברה, בשלוש השעות שלאחר הפתיחה ביקרו בחנות למעלה מ-5,500 איש

חנות לגו / צילום: LEGO

זה תאריך הפתיחה של החנות הראשונה של לגו בישראל

במקביל לפתיחת החנות הפיזית בדיזנגוף סנטר בתל אביב, יושק באותו היום גם אתר האינטרנט הרשמי של LEGO בישראל • החנות תציע מגוון של מוצרים, ביניהן כאלה שניתן למצוא רק בחנויות הרשמיות

חנות לגו / הדמיה: יח''צ

בלעדי בהשקעה של 2.5 מיליון שקל: זה הלוקיישן שנבחר לפתיחת החנות הראשונה של לגו בישראל

לאחר שבחודש שעבר נודע כי קבוצת לגו תפתח חנויות בישראל, בימים אלו מוקמת החנות הראשונה שתיפתח בדיזינגוף סנטר לקראת הקיץ • החנות תציע מגוון של מוצרי לגו במהדורות מוגבלות ולגו בהתאמה אישית ואף יוצעו לקהל דמויות בלעדיות וייחודיות לישראל

חנות לגו / צילום: LEGO

קבוצת לגו בדרך לפתוח חנות ראשונה בתל אביב

בדצמבר 2021 דיווחה לגו על עלייה של כ-140% ברווחיה, כשההצלחה נזקפה לזכות מגפת הקורונה על הסגרים והמגבלות שהונהגו ברחבי העולם • היזם והקמעונאי ערן תור: המחירים בחנויות יתחרו עם מחירי המותג בחו"ל

פתקי פוסט־איט, מתוך המחקר  של פרופ' איתן וילף / צילום: באדיבות פרופ' וילף

איך הפך פתק נייר לסמל של תרבות החדשנות

האנתרופולוג פרופ' איתן וילף, שמחקריו עוסקים בהיבטים שונים של יצירתיות, טוען שהמרוץ אחר חדשנות בעולם העסקי הפך לאידיאל תרבותי שמעצב גם את חיינו הפרטיים • החדשנות החליפה את היצירתיות, הוא אומר בראיון לגלובס ומסביר מה מעצבים וחברות מפספסים כשהם כותבים רעיונות על נייר צבעוני קטן

מיכל כהן, מ''מ הממונה על רשות התחרות / צילום: אביגיל פפרינו-באר

רשות התחרות פתחה בבדיקות על החברות וולט, ויסוצקי ויבואנית לגו

"אנחנו בודקים את המעמד המונופוליסטי של ויסוצקי, את וולט ואת הפרת חוקי תחרות של יבואן לגו", אמרה הבוקר מ"צ הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן, בדיון בוועדת הכלכלה • יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון, טען: "לרשות התחרות יש המון כוח ויכולת, אבל לא תמיד היא ניצלה אותו כדי לבצע פעולות נדרשות לטיפול ביוקר המחיה"

עץ חג המולד של לגו בפארק השעשועים לגולנד בברקשייר, בריטניה. / צילום: Reuters, Steve Parsons

חברת לגו הציגה דוחות טובים והחליטה לצ'פר את העובדים שלה

יצרנית הצעצועים הדנית הגדולה בעולם דיווחה על רווח נקי של כמעט מיליארד דולר ומעניקה לעובדים שלה 3 ימי חופש ובונוס מיוחד, שגובהו לא פורסם • כך תרמה מגפת הקורונה להצלחה של החברה המשפחתית שאינה רשומה בשום בורסה בעולם

רוצים להתחדש? חזרו אל המקורות / צילום: Shutterstock

מספיק כבר עם השקר הזה. לא צריך כל הזמן "להמציא את עצמך מחדש"

ב"ניו יורק טיימס", בסטארבקס ובלגו הבינו שהם לא צריכים להמציא את עצמם מחדש • בדיוק להפך • חצי שעה של השראה

בית ספר לניהול בעידן כאוטי / רונן גפני

שיעור בניהול: המהלך מעורר ההשראה של חברת לגו

רונן גפני, יזם ומרצה בינלאומי, מפתח משחק העסקים פרשביז, מסביר: איך שיתופיות יכולה להועיל לעסקים • בית ספר לניהול בעידן כאוטי, פרויקט מיוחד

עידן היצירה המשותפת / איור: חן ליבמן

מה אפשר ללמוד מחברות מדטרוניק, לגו ו-DHL על שיתוף פעולה וקהילתיות ואיך "הביחדנס" מתגלה כטוב לעסקים?

לצד הדברים הרעים שהביאה עלינו הקורונה, נבטו גם כמה תופעות מרעננות כמו שיתוף פעולה, קהילתיות ואלטרואיזם,  ומתברר שזה אפילו משתלם כלכלית

לגו / צילום: דוברות הכנסת

לגו בעד המפגינים: מסירה פרסום של צעצועים שמכילים שוטרים, כבאים ורכבי חירום

חברת הצעצועים שעומדת מאחורי זיכיון הסרטים המצליח של סרטי לגו לא עצרה רק במתן תרומה אלא הודיעה כי תוריד כל פרסום לסטים של לגו הכוללים דמויות של שוטרים

גורו השיווק הבינלאומי מרטין לינדסטרום: "הקונספט של מותגים גלובליים מת"

מרטין לינדסטרום התחיל לייעץ לחברת לגו כבר בגיל 12, ומאז הספיק לעבוד עם וולט דיסני, אמריקן אקספרס ומיקרוסופט - ולהפוך לגורו עולמי בתחום השיווק • בראיון מיוחד הוא מציע לתאגידי הענק להתכונן למלחמה • "הישראלים יודעים יותר מכולם איך זה מרגיש לחיות בחברה שניזונה מפחד. זה המקום שהעולם הולך אליו"

מרטין לינדסטרום / MAD 2019 / צילום: איל יצהר, גלובס

"אתה צריך להרגיש את פעימות הלב של הצרכן. זו המשמעות של המותג"

כך אמר מרטין לינדסטרום, גורו השיווק והמיתוג הבינלאומי, שהיה הדובר המרכזי בוועידת MAD 2019 של "גלובס" • "אנחנו לא מבלים מספיק זמן בשיחות עם הצרכנים שלנו" • "המותגים צריכים לשנות כיוון, ויש להם את כל הכלים לעשות את זה"

לגו / צילום: דוברות הכנסת

נבנתה להצלחה

מוטי אליאב, מנכ"ל eBay ישראל, בחר במותג לגו, שאחרי 83 שנות פעילות עדיין מצליח לשמור על רלוונטיות בזכות החדשנות, האחריות התאגידית, והכי חשוב - השמירה על האיכות