התנודתיות בשער הדולר־שקל, עלויות התובלה המזנקות והמלאים המצטברים מאיימים שוק להקפיץ את המחירים • בענף הרכב אפילו לא יודעים עדיין להעריך עד כמה • שאלת היום, מדור חדש
למרות הביקוש הגבוה למכוניות חשמליות, עדיין לא ברור כיצד הן יתומחרו כמכוניות משומשות • סוללות ליתיום הן הרכיב היקר ביותר ברכב החשמלי, והיבואנים נותנים להן אחריות עד 150 אלף ק"מ ויותר • אלא שבזמן העברת בעלות יהיה קושי לדעת מה אורך החיים שנותר להן ולקבוע מה השווי
ותיקי הענף לא זוכרים תופעה כזו מאז שנות ה־80 של המאה הקודמת: הקורונה, שיבושי האספקה העולמיים וההכרה שהתחדדה כי "חיים רק פעם אחת", הובילו למצבים אבסורדיים שבהם רכב משומש עולה יותר מחדש • הצצה לשוק שיצא מאיזון • מגזין הרכב של גלובס
דגמי טויוטה וקיה מתייקרים בשיעור ממוצע של כ-2,000 עד 3,000 שקל בדגש על הדגמים ההיברידיים • במחירון של יונדאי ומיצובישי לא נרשמו שינויים במחירון 2022 לעומת 2021, אם כי הדגם המשפחתי המרכזי של יונדאי, אלנטרה הייבריד, הושק לפני כחודשיים במחיר שבתוכו תומחרה עליית מס הקניה • יבואניות רכב אחרות צפויות לפרסם מחירונים מעודכנים בימים הקרובים
המחירון מבוסס על דיווחי קונים ומוכרים בעת עסקת המכירה • גורמים בענף הרכב: יוסיף בלבול וחסר ערך ללא הסכמת המוכרים המוסדיים
ההצעה של שרת התחבורה רגב להקים בסיס נתונים רשמי של מכירות כלי רכב משומשים אינה חדשה וכבר נגנזה בעבר • היום השוק צריך מחירון אובייקטיבי יותר מתמיד, אך האינטרנסים והמורכבות הביצועית עומדים בעוכריו
העלייה מתונה יחסית בהתחשב בהעלאת מס הקנייה על היברידיות ב-15% ב-1 בינואר • רוב המחירונים החדשים בענף צפויים להתייקר מינורית, אם בכלל, תודות לשערו החזק של השקל
טויוטה מפרסמת מחירון חדש לקראת אפריל • קורולה סדאן צפויה להתייקר בכ-3,000 שקל; העלייה הבולטת ביותר נרשמה במכונית ההיברידית פריוס פלוס, שכעת תתייקר בכ-5,000 שקל
מפגש נדיר של השחקנים המרכזיים בענף עם הרגולטורים בכנס "פורום שווי הוגן" של המרכז הבינתחומי חושף עד כמה היסודות של שוק הרכב המשומש רעועים - ורומז מי ישלם בסוף את המחיר
זמן לרוץ לקנות רכב חדש: שערי החליפין של המטבעות בהן מיובאים כלי הרכב לארץ נמצאים בשפל חסר תקדים, ולמרות שהמחירונים הרשמיים טרם התעדכנו, המחירים האמיתיים שבהם נמכרים היום רכבים חדשים נמצאים בירידה תלולה ■ כל הפרטים בוידאו
הצעד בא בעקבות ההתחזקות החריפה של הין היפני בשבועיים האחרונים
עיקר ההתייקרויות צפויות בגזרת הקוריאניות שצמודות לדולר
בבקשה לייצוגית ב-280 מיליון שקל נטען כי החברה מתחייבת לרכוש את הרכבים שנקנים ממנה כעבור 3 שנים במחיר מחירון - אלא שהתחייבות זו מטעה
מחירוני המשומשות, שממשיכים להיצמד למחירוני היבואנים הרשמיים, מתעלמים מאינדיקציות שמלמדות על מחירי השוק האמיתיים כמו "ימי מכירות" תכופים של היבואנים, מבצעים למועדונים לקוחות, מכירות עודפים מליסינג ועוד
דגם שבו המשומשות יקרות מחדשות, שנתון שבו מנהלים יוקרתית דומה במחיר לסופר מיני ספרטנית, וקריסת ההיברידיות, ועוד
ביום שאחרי הצהרת משרד התחבורה על הורדת מחיר הרכב נרשמות ביטולי הזמנות ולחץ של המערכת הפיננסית ביחס לחובות חברות הליסינג
מחיר המשפחתיות I35 ו-I30 של יונדאי מתייקרות ב-3,000 שקל ■ דגם הבסיס של טויוטה קורולה מתייקר בכ-1,500 שקל
דלק רכב מפרסמת מחירון עם עליות של 1,500-2,500 בדגמי פורד ומאזדה ■ עליות באופל וסקודה ■ מחירונים נוספים בהמשך היום
השר כץ: השימוש בקוד דגם יצור אחידות בזיהוי דגם הרכב ויאפשר לחשב בצורה נכונה את שווי הרכב ■ כמו כן, הוא יקל על מתן חוות דעת מקצועית ואובייקטיבית של שמאי הרכב ויימנע פרשנויות מיותרות למחיר
מישהו שכח את שער המטבע: היפנים נכחדים, הקוריאנים מצמצמים והמחיר נוסק