בחברות הביטוח מספרים לגלובס כי היקף הפניות אליהן לא גדול עד כה, אך מעריכים שבימים הקרובים הוא יגדל • האם יש כיסוי ביטוחי לרכבים שננטשו בכביש 1, ולמי צריך לפנות כדי לקבל פיצוי? • גלובס עושה סדר
הרשות מבקשת מחברות הביטוח הסבר מדוע הן גובות תעריפים גבוהים בהרבה מעלות הסיכון בפועל • ברשות גם שלחו איום לא מרומז לפיו היא שוקלת להורות לחברות הביטוח על הורדת המחירים
בשנה החולפת זינקו גניבות הרכב בישראל ביותר מ-10%, מה שהוביל להמשך העלייה במחירי הביטוח שמשלם הציבור • לפי פוינטר, ב-80% מהגניבות נעשה שימוש בציוד אלקטרוני יקר • רוב הרכבים שנגנבו בגוש דן עברו דרך כביש 5 לשטחי הרשות הפלסטינית • איתוראן: הגניבות ימשיכו לגדול
משפחה "נתקעה" בדובאי במשך חמישה ימים עקב טיסה שבוטלה. בכמה תפצה אותה חברת התעופה? • מה קבע ביהמ"ש בתביעת ביטוח על נמלים שחדרו למנוע של מחשב ברכב וגרמו להשבתתו? • וגם: משרתי צה"ל רצו להצטרף לארגון עובדים - זו הסיבה שבג"ץ דחה את העתירה • 3 פסקי דין בשבוע
הממונה על רשות שוק ההון עמית גל מבקש לקבל נתונים על גניבות הרכב בחברות השונות, ומתרה כי אם "הרשות תמצא כי אין הלימה בין הפרמיה הממוצעת בפועל לפרמיית הסיכון, הרשות תשקול להורות לחברה להגיש לאישורה פרמיות מעודכנות" - כלומר זולות יותר
פוסט שפורסם ברשתות החברתיות גילה כי כדי לבטח את אחד הרכבים הגניבים בישראל, טויוטה RAV4, נדרשה בעליו לשלם סכום המגיע כמעט לשישית משווייו • "זו אמירה חד-משמעית ללקוח, שאת הדגם הזה החברה לא רוצה לבטח", אומרים בלשכת הסוכנים • בשוק ממליצים לרוכשי מכוניות לכלול את עלות הביטוח בשיקולים בעת רכישת רכב חדש
הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו • לאחר הפוגה קצרה, גנבי הרכב שבו לפעול במשנה מרץ, ובענף הביטוח מעריכים כי בין 1,200 ל-1,750 רכבים נגנבים בישראל מדי חודש • אלו הם הדגמים שבהם זינקו התעריפים והערים שבהן לא כדאי לחנות • וגם: מדוע עלה הביקוש לרכב שטח של סוזוקי והסיבה המפתיעה לגניבת מכוניות חשמליות • גלובס עושה סדר
בראיון ראשון מאז נכנס לתפקידו לפני שנתיים, טוען שרון רייך, מנכ"ל חברת הביטוח שנדהם, כי "אנשים מקבלים את המכתבים מקרן הפנסיה שלהם ולא פותחים את המעטפה, אלא שמים אותה בצד" • על הזינוק במחיר ביטוחי הרכב: "צפוי שלא נראה ב-2024 את אותן העלאות מחירים, צריך לטפל בגניבות הרכב במישור הלאומי"
רשות שוק ההון פרסמה טיוטה שנועדה להתאים את מחיר ביטוח רכב החובה לרכב ולנהג • בין הפרמטרים החדשים לחישוב המחיר: מספר הקילומטרים, מערכת בלימה ואף קורס מתקדם לרכיבה על אופנוע
ביטוחי הרכב ממשיכים להתייקר, והציבור משלם מאות ואלפי שקלים יותר משנה שעברה • בין הסיבות לייקור: זינוק של יותר מ־100% בשיעור הגנבות, תשלום מקסימלי על חלקי החילוף והאינפלציה הגואה • כיצד ניתן להוזיל את התעריפים?
חברות הביטוח מתחרות על לבם ורכבם של הנהגים בכל הנוגע לביטוח מקיף לרכב • חשוב לזכור כי לא רק מחיר הפוליסה משחק תפקיד וכדאי לשים לב להרחבות השונות שמוצעות בה
שלמה ביטוח מספקת תשובה לשינוי בשוק ביטוחי הרכב בעקבות הצטרפות החברות הדיגיטליות החדשות, ומשיקה מוצר מתחרה לזה של הראל, AIG והפניקס • מדובר בביטוח פר קילומטר והתנהגות נהיגה • הפוליסה נלווית לאפליקציה AppToYou והיא נעשית בשיתוף עם איתוראן
בהחלטה תקדימית של העליון לא נשלל כיסוי ביטוחי מנהג רכב שגילו היה צעיר מהמותר לפי פוליסת הביטוח המקיף • השופטים קבעו כי במקרה כזה יקבל הנהג פיצוי מופחת, אלא אם הוכחה כוונת מרמה מצידו • עורכי דין בתחום: “ביהמ"ש מטיל על חברות הביטוח סיכון שהן לא לקחו על עצמן. בניסיון להגיע להלכה חדשה - השופטים יצרו כאוס" • הערכה: חברות הביטוח ידרשו דיון נוסף
השופט יצחק עמית, שנותר בדעת מיעוט, ציין כי הטלת חובה על חברות הביטוח לשלם תגמולי ביטוח במצבים של אי-עמידה במגבלת גיל, עלולה להוביל לעליית תעריפי הביטוח ולהשפעה שלילית על הכוונת התנהגותם של מבוטחים
רשות שוק ההון פרסמה טיוטת הוראה לפיה בכוונתה לשנות את מבנה והיצע פוליסות ביטוחי הרכב "צד ג'" ו"מקיף" במטרה להוזיל את הפוליסות • בכוונת הפיקוח לצמצם את ניגודי העניינים בענף, וזאת במקביל להרחבת סוגי הפוליסות לפי מאפייני המבוטח וסוג הכיסוי שהוא רוצה לקבל
מהם שלושת סוגי ביטוח רכב? • מה מכסה כל פוליסה? • מתי כדי לוותר על ביטוח מקיף? • מתי רכב שעבר תאונה יחשב כ-'טוטאל לוס'?
מעסיק שמעוניין להימנע, מטעמי עלות או מסיבות אחרות, מרכישת ביטוח מקיף לרכב בו נוהג עובד שלו - עשוי לגלות שהחיסכון יעלה לו ביוקר ■ ביהמ"ש נוטה לקבוע כי במקרה של תאונה, לא העובד - גם אם התרשל ובגללו נגרמה התאונה - הוא זה שיישלם ■ אחזקת רכב - כמה זה עולה?
מעסיק שמעוניין להימנע מרכישת ביטוח מקיף לרכב בו נוהג עובד שלו - עשוי לגלות שהחיסכון יעלה לו ביוקר ■ ביהמ"ש נוטה לקבוע כי במקרה של תאונה, לא העובד - גם אם התרשל ובגללו נגרמה התאונה - הוא זה שיישלם על הנזקים
ביהמ"ש פסק לאחרונה במספר מקרים כי תדלוק בדלק תקול מהווה "תאונה" לכל דבר ■ במקרה מסוים אף אושרה תביעת מבוטח שנסע עם רכבו כ-200 ק"מ לאחר התדלוק
נהגת שנתקעה עם רכבה הופתעה לגלות כי בזמן שבו הייתה אמורה להמתין לגרר, נגנב רכבה ■ אדם שרכבו נגרר ע"י הרשות המקומית, ספג מהלומה נוספת כשרכבו נגנב מהחניון ■ בשני המקרים ביהמ"ש לא ריחם על הנהגים