גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סגירה שלילית בת"א: מדד הבנקים איבד 1.4%, הראל איבדה 2.7%

מדדי ת"א-35 ות"א-125 ירדו בכ-1% ● בזק משהה את הניסיונות למכור את אתר וואלה עקב הצעות מחיר נמוכות ● קבוצת דלק סיכמה על מכירת 30% מחברת IDE תמורת 530 מיליון שקל ● נתי סיידוף משנה את מבנה הבעלות בשיכון ובינוי ●ירידות חדות במסחר בניו יורק

בורסת תל אביב הבורסה / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב הבורסה / צלם: תמר מצפי

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:28

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות ברקע לסנטימנט השלילי מעבר לים, שם המדדים בוול סטריט מאבדים כ-1% עם החזרה מחופשה. מדד ת:א 35 איבד כ-1%, מדד ת"א 90 ירד 1.3% ומדד הבנקים איבד 1.4%.

מבין מניות מדד ת"א-35 , 30 מהמניות ננעלו בטריטוריה האדומה, בהובלת הראל השקעות , פתאל החזקות , לייבפרסון , כיל , הפניקס , חברה לישראל  ובזן .

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.3 מיליארד שקל.

16:50

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים תחת לחץ, כשברקע בורסות וול סטריט פתחו את יום המסחר הראשון לשנת 2019 בירידות של עד 1.7%. 

מניית הכשרת הישוב מובילה את הירידות בקרב מניות מדד ת"א 125, עם ירידה של 4.6%, אחריה כלל עסקי ביטוח שמאבדת 4.5%, גילת יורדת 3.65% ואלקטרה צריכה יורדת 3.2%.

מדד ת"א 35 יורד 1.44%, מדד ת"א 90 מאבד 1.15% ומדד הבנקים יורד 1.6%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם בקצת יותר מ-1 מיליארד שקל.

14:14

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות חדות, וזאת כשברקע החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על ירידות חדות בפתיחה.

מדד ת"א-35  מאבד 1.15%, מדד ת"א- 90  יורד 1.1% ומדד הבנקים מאבד 0.9%.

כל מניות מדד ת"א 35 צבועות באדום. מניית לייבפרסון  יורדת 2.8%, הראל השקעות  מאבדת 2.65%, גזית גלוב  יורדת בעוד 2% ומשלימה ירידה של יותר מ-12 מאז ה-2 לדצמבר.

ארית תעשיות דיווחה אתמול בערב למשקיעים כי החברה הבת רשף טכנולוגיות קיבלה ממשרד הביטחון הזמנה בהיקף של כ-12 מיליון שקל לאספקת מרעומים בשנת 2019.

קמן קפיטל-ש  דיווחה היום על ביטול התקשרות החברה בהסכם מיזוג עם חברת אסיף 420 בע"מ, וזאת לאור פערים משמעותיים אודות הפעילות שעלו במסגרת בדיקת הנאותות ובמסגרת בחינות שביצעה החברה בתקופה שממועד חתימת ההסכם ועד כה. קמן הסבירה כי בכוונתה להמשיך לפעול ולבחון מיזוג פעילויות לחברה בתחום בקנאביס או בתחומים אחרים.

12:20

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים תחת לחץ, וזאת כשברקע החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על ירידות חדות בפתיחה.

מדד ת"א-35  מאבד 1.45%, ת"א-90  יורד 1.6%, מדד הבנקים יורד 1.6%.

מניית כלל ביטוח  צונחת ב-5%, על רקע דיווחים כי אי.די.בי מכרה 5.5% נוספים מהחזקותיה בחברה.

מחזור המסחר בשעה זו בשוק המניות מסתכם ב-368 מיליון שקל בלבד.

11:20

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו בירידות חדות. ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-90 , ת"א-בנקים , ת"א-ביומד , ת"א-טכנולוגיה  ות"א-ביטוח  יורדים מעל ל-1%. 

כל המניות במדד ת"א-35 נסחרות בירידות, כשמניות לייבפרסון , הראל השקעות  וחברה לישראל  מובילות בירידות שערים.

מניית מטומי  עברה לעליות של כ-17%. 

המסחר באירופה מתנהל בירידות, כשמדד קאק  הצרפתי נופל מעל ל-2%.

09:45

בורסת ת"א נפתחה הבוקר במגמה שלילית מובהקת. כך, מדד ת"א-35  ומדד ת"א-125  יורדים בכ-1%, ת"א-90 צונח בלמעלה מ-1%.

מניית מטומי  יורדת ב-1.5% לאחר שפרסמה דוחות אתמול. 

מדד הבנקים  יורד בכ-1%, גם מדדי הביומד , הת"א-נפט וגז , הטכנולוגיה , הביטוח  והתקשורת  רושמים ירידות חדות.

החוזים העתידיים בוול סטריט צונחים ב-1%.

9:05

חברת מטומי  פרסמה אתמול את דוחותיה לרבעון השלישי של השנה. 

קבוצת דלק  דיווחה הבוקר לבורסה כי חתמה על הסכם למכירת 30% מהחזקותיה בחברת התפלת המים IDE בתמורה לכ-530 מיליון שקל המזומן. הרוכשת היא שותפות אלפא מים, המחזיקה ב-50% ממניות חברת IDE ומנהלת את פעילותה של IDE. העסקה צפויה להיות מושלמת במהלך המחצית הראשונה של שנת 2019, והיא כפופה לתנאים מתלים מקובלים, בהם קבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים.

06:45

בורסת ת"א תיפתח היום על רקע הירידות באסיה, ועל רקע העליות אתמול. המדדים המובילים ננעלו ביום המסחר הראשון לשנת 2019 במגמה חיובית, כשת"א-35 ות"א-125 עלו 1% בממוצע, מדד הבנקים קפץ 2.12%. 

היום פורסם כי המחיר הנמוך שקיבלה בזק   במסגרת הניסיונות למכור את חברת וואלה, הביאו לכך שבזק החליטה בשלב הזה להפסיק את הניסיונות למכור את החברה. במקביל למכירת וואלה, בזק מנסה למכור את חברת בזק און ליין, ושם דווקא הושגה התקדמות, ועד השבוע שעבר דובר על 3 קבוצות, וביניהן חברת כלנית כרמון.

מניית קבוצת דלק  בלטה בעליות אתמול וקפצה כמעט 5%, גם מניית דלק קידוחים עלתה 3.5%.

מניות הבינלאומי  ודיסקונט  טיפסו 2.5%.

אתמול פורסם כי נוני מוזס מבצר את השליט דה פקטו שלו בקבוצת "ידיעות אחרונות": ככל הידוע מוזס, שמחזיק ב-24% ממניות ידיעות אחרונות, וב-60% מזכויות ההצבעה בדירקטוריון הקבוצה, הגיע להבנות עם בנק הפועלים  בדבר רכישת 34% ממניות קבוצת המדיה מידי הבנק, שמחזיק בשיעבוד על המניות מאז קריסתו של אליעזר פישמן שהחזיק בהן בעבר. מקור מימון העסקה לא ידוע, אך על-פי הערכות, מדובר בתשלום של כ-270-300 מיליון שקל שישלם מוזס עבור המניות. מחיר זה משקף לקבוצת "ידיעות אחרונות" שווי של כ-840 מיליון שקל.

התעשייה האווירית בוחנת אפשרות להשקיע באירונאוטיקס  ומקיימת עמה מגעים ראשונים ובלתי מחייבים בקשר להשקעה - כך הודיעה אתמול בצהריים התעשייה האווירית לבורסה.

נתי סיידוף משנה את מבנה הבעלות בחברת הבנייה והנדל"ן שיכון ובינוי, ארבעה חודשים בלבד לאחר שהשלים את רכישת השליטה בה. מדיווח שמסרה אתמול שיכון ובינוי  עולה כי מניות השליטה בה עשויות לעבור בקרוב לידיו של עופר סיידוף, אחיו של נתי ושותפו לעסקים.

עוד כתבות

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

פלסטינים עוברים ליד בניין שנהרס בתקיפה ישראלית ברפיח / צילום: Associated Press, Hatem Ali

דיווחים פלסטיניים: ארבעה הרוגים בתקיפת צה"ל מערבית לרפיח

שר החוץ הסיני: איראן מימשה את זכויות ההגנה העצמית שלה • רב-אלוף הרצי הלוי אמר אחרי המתקפה האיראנית כי "ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד" • דובר צה"ל: המתקפה שהייתה בדרכה לישראל סוכלה כמעט במלואה • גלנט הנחה להיערך לפינוי האוכלוסייה מרפיח • ביידן: ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל • עדכונים שוטפים

מדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות / אילוסטרציה: Shutterstock

מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה הדירות והמיקומים שהרוכשים מעדיפים

הירידות נמחקו לחלוטין, ומדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות ● עיון בנתונים מוצא כי בשלושת החודשים שבין דצמבר לפברואר השנה הוביל מחוז המרכז את עליות המחירים, עם 3.6% עלייה ● הבעיה המסתורית היא ההיצע 

דורון בלשר, מנכ''ל אורמת וסרגיי נובק, מנהל מחלקת תכנון ועיצוב מבני, אורמת בשיחה עם חזי שטרנליכט / צילום: כדיה לוי

הבכירים באורמת חושפים: "בונים על יחסים דיפלומטיים עם אינדונזיה"

מנכ"ל אורמת, דורון בלשר, ומנהל תכנון והנדסת צנרת בחברה, סרגיי נובק, השתתפו בכנס "מנהיגות צעירה" של גלובס אמש ● נובק סיפר על התמיכה שקיבל כשגויס למילואים לאחר ה-7 באוקטובר, ובלשר הוסיף: "היינו צריכים להתמודד עם 10% מגויסים מהמפעל ו־25% מהנדסים מגויסים"

מייסדי סנאפי, חני גולדשטיין ודביר כהן / צילום: Elad Malka

הגיוס מגלה: השווי של הסטארט-אפ נחתך בחצי, אבל ההכנסות עלו

חברת הסטארט-אפ סנאפי, פלטפורמת המתנות לעובדים וללקוחות, השלימה סיבוב גיוס הון חדש בהובלת קרן קומרה ● הסיבוב בהיקף של 25 מיליון דולר משקף לחברה ירידת שווי, שנע כעת בין 180-200 מיליון דולר - כמחצית מהשווי הקודם שקיבלה החברה בשנת 2021

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 ירד בכ-1.1%

מדד ת"א 35 צלל ב-1.2% ● מדד המחירים לצרכן בישראל יפורסם הערב, מה צופים הכלכלנים? ● BDO: "המתיחות מול איראן תשפיע על שוק הנפט" ● בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● וגם: 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

פרופ' רות פלאטו-שנער ואילנית אדסמן / צילום: איתמר מילרד, ניקי וסטפהל

כיצד שקל דיגיטלי יכול היה לסייע במלחמת "חרבות ברזל"

לשקל הדיגיטלי יש שלושה יתרונות אשר יכלו לבוא לידי ביטוי משמעותי במשבר הביטחוני והכלכלי הנוכחי: יעילות ביצוע תשלומים, הגשמת מדיניות ממשלתית וצמצום הסיכון של מימון טרור

קריית שמונה / צילום: אייל מרגולין

למשקיעים עם אורך נשימה: האם כאן מסתתרת ההזדמנות הנדל"נית הבאה?

פינוי התושבים מקריית שמונה הוביל לקיפאון בשוק הנדל"ן בעיר ● האם המלחמה יצרה הזדמנויות חדשות למשקיעים עם אורך נשימה?

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

החשש מעימות חזיתי בין ישראל לאיראן הפיל את וול סטריט

הנאסד"ק ירד בכ-1.8% ● הניקיי ירד ב-1.2% ● מאסק: "עשינו בדיקה מעמיקה והחלטנו, בהחלטה קשה, לפטר יותר מ-10%" ● BDO: "המתיחות מול איראן ובמיצרי הורמוז צפויה להשפיע על שוק הנפט העולמי" • בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

באירופה התלהבו ממערכת חץ 3, ובחברות הביטחוניות נרשמה התעניינות גוברת

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

העימות בין ישראל לאיראן העסיק את תעשיית הפייקים העולמית

המתיחות בין ישראל לאיראן משכה תשומת לב עולמית. אבל לא תמיד בגלל האמת ● המשרוקית של גלובס

הפגנה פרו־פלסטינית בלונדון / צילום: ap, Alberto Pezzali

סקר: המלחמה בעזה שלחה יותר אירופאים להיות פרו-פלסטינים מאשר למען ישראל

סקר חדש של האוניברסיטה העברית חושף כי מחצית מהנשאלים בבריטניה, בצרפת, בגרמניה ובפולין לא שינו את עמדתם בגלל המלחמה, אבל מבין מי שכן – שיעור גדול הרבה יותר הפכו לפרו-פלסטינים ● הישראלים, מנגד, רואים רק בגרמניה "ידידה" אירופית, ברוב דחוק

פועלים עובדים באתר בנייה / צילום: Shutterstock

יותר ביקוש לפועלי בניין ועובדים בלתי מקצועיים, פחות למהנדסים ואקדמאים

שיעור התעסוקה עלה במרץ במקצת ועומד על 60.8%, ושיעור האבטלה הצטמצם ועומד על רמה של 3.1% ● עם זאת, ייתכן כי הגיוס הנרחב למילואים מצמצם מלאכותית את שיעור האבטלה

מוצרי חלב / צילום: איל יצהר

החל מהחודש הבא: מחירי החלב בפיקוח עולים בכ-4.5%

החל מ-1 במאי ייכנס לתוקפו עדכון במחירי מוצרי החלב, שיעלו בשיעור של כ-4.5% ● אלה המוצרים שצפויים להתייקר בעקבות העדכון

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאיים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקניות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: רויטרס - AMIR COHEN AP, LIBKOS Patrick Downs

"התיקון יגיע מהר": אחרי הירידות בוול סטריט - מה צפוי?

ערב המתקפה האיראנית המדדים המובילים בשוק ההון האמריקאי נצבעו אדום בוהק ● האם גם הימים הקרובים יתאפיינו בירידות? מבט לאירועי העבר מגלה כי התגובה של וול סטריט למשברים גאו־פוליטיים, גדולים וקטנים כאחד, היא בדרך־כלל נקודתית, ונמשכת בקושי שבועות