גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מוונדר וומן עד ביונד מיט: המנכ"לים הבכירים במשק בוחרים את מותגי השנה שלהם

41 מנכ"לים ומנכ"ליות מהחברות המובילות במשק הישראלי כותבים על מותגים בינלאומיים שעשו שינוי משמעותי השנה, לפעמים כנגד כל הסיכויים ● מי בחר בנטע ברזילי, מי בליווי'ס - ומי מתרשם במיוחד מהמהלכים של וולמארט ובסט ביי

המנכ"לים בוחרים את מותג השנה
המנכ"לים בוחרים את מותג השנה

ביקשנו ממנכ"לים וממנכ"ליות בחברות בולטות במשק לכתוב על מותגים בינלאומיים שעשו שינוי משמעותי השנה, לפעמים כנגד כל הסיכויים. 

1. מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן בחר ב-TED

הרצאות TED מקוונות / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

אברכהן בחר ב־TED, שתרם להתפתחות החינוך המקוון ולהנגשת הידע לציבור הרחב ● לחצו כאן לכתבה המלאה

2. מנכ"ל סופר-פארם ניצן לביא בחר ב-Glossier

Glossier. עובד ישירות מול הלקוחות - ורק מולם  / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם

ניצן לביא, מנכ"ל סופר־פארם, מתפעל מהדרך שבה מותג הקוסמטיקה Glossier רקם באמצעות האינסטגרם סיפור אהבה עם הלקוחות והפך לחד־קרן בעולם הביוטי בזמן שיא ● לחצו כאן לכתבה המלאה

3. מנכ"ל משותף ובעלי קבוצת קסטרו גבי רוטר בחר בוונדר וומן

רוטר סבור כי המהפך של וונדר וומן ממותג זמני למותג עדכני ומחולל שינוי, מייצג את כוחן ההולך וגובר של הנשים ● לחצו כאן לכתבה המלאה

4. מנכ"ל קבוצת פרטנר איציק בנבנישתי בחר במיקרוסופט

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט  / צילום: Lucas Jackson, רויטרס

בנבנישתי בחר במיקרוסופט, שהשכילה להתרענן ולהבין שכשטוב לעובדים, טוב ללקוחות וטוב לעסקים ● לחצו כאן לכתבה המלאה

5. מנכ"לית קבוצת ויסוצקי נילי צור בחרה ב-Oatly

צור בחרה במותג החלב השבדי Oatly, שהצליח באמצעות שיווק נכון וכמעט גאוני לשחוט פרות קדושות ולכוון למגרש של הגדולים ● לחצו כאן לכתבה המלאה

6. מנכ"ל קבוצת ישראכרט רון וקסלר בחר בסודהסטרים

רמון לגוארטה ודניאל בירנבאום בעת החתימה, הבוקר במשרדי סודהסטרים / צילום: לנס הפקות

וקסלר מנתח כיצד הצליחה סודהסטרים להפוך איום להזדמנות - כל הדרך עד לעסקת הענק עם פפסי ● לחצו כאן לכתבה המלאה

7. מנכ"ל ויו"ר סוגת ג'יל גמון בחר בנינטנדו

נינטנדו. מי שלא מחדש - נשאר מאחור / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

גמון מתחבר למותג נינטנדו, שהשכיל להתקיים, להתפתח ולהישאר רלוונטי במשך 130 שנה ● לחצו כאן לכתבה המלאה

8. מנכ"לית דלתא ישראל ענת בוגנר בחרה בנטפליקס

נטפליקס. יודעת לאתגר את הצרכן הצעיר והמתוחכם עם תוכן חדשני ומקורי / צילום: רויטרס - Mike Blake

בוגנר מנתחת את ההצלחה של נטפליקס, שנהנית מיתרונות שלגוגל או פייסבוק לעולם לא יהיו ● לחצו כאן לכתבה המלאה

9. מנכ"ל מאצ' ריטייל עמיחי קילשטיין בחר בביונד מיט

ביונד מיט. עשתה היסטוריה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

קילשטיין בחר בחברת ביונד מיט שהצליחה, למרות השוק הרווי בתחליפים, לקחת את ההמבורגר הטבעוני קדימה ולייצר מוצר שדומה למקור על כל רבדיו ● לחצו כאן לכתבה המלאה

10. מנכ"ל קניוני עזריאלי ארנון תורן בחר ב-Bonobos

בונובוס / צילום: שאטרסטוק

תורן שואב השראה מ־Bonobos, שהצליח להפוך לאימפריה קמעונאית בזכות יצירת מודל עסקי המחבר בין אונליין ואופליין ● לחצו כאן לכתבה המלאה

11. מנכ"ל Adika דדי שוורצברג בחר ב-PrettyLittleThing

PLT. מציעה פחות או יותר את מה שכולם מוכרים, אבל עושה זאת בדרכה / צילום: צילום מסך

שוורצברג בוחר במותג PrettyLittleThing, שהצליח להבין את ההשפעה של הרשתות החברתיות על שוק האופנה ● לחצו כאן לכתבה המלאה

12. מנכ"לית איגוד השיווק תלמה בירו בחרה בליווי'ס

ליווי'ס. קמפיינים ויראליים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

בירו מתפעלת מהקאמבק המפואר של ליווי'ס, שחזר להוביל אחרי שני עשורים של דשדוש מדאיג ● לחצו כאן לכתבה המלאה

13. מנהלת הדסה הר הצופים ד"ר תמר אלרם בחרה בגאפ

חנות של גאפ בסין / צילום: Shutterstock

ד"ר אלרם בחרה במותג גאפ, שהשכיל להתפצל לשתי חברות נפרדות במטרה למקסם כל אחת מהן ● לחצו כאן לכתבה המלאה

14. מנכ"לית ומבעלי קבוצת BBB אהובה תורג'מן בחרה בטסלה

אילון מאסק / צילום: סטפן לם, רויטרס

תורג'מן בוחרת באילון מאסק, יזם המכונית החשמלית טסלה, שלא מפסיק לחלום ● לחצו כאן לכתבה המלאה

15. בעלי קבוצת קפה קפה רונן נמני בחר ביוניקלו

סניף יוניקלו ביפן \ צילום: שאטרסטוק

נמני מפרגן ליוניקלו, שהצליח לעקוף את התחרות הצמודה באירופה ובארה"ב וגם הפך למותג הקמעונאי המוביל באסיה ● לחצו כאן לכתבה המלאה

16. יו"ר ובעלי רב-בריח שמואל דונרשטיין בחר בנטע ברזילי

דונרשטיין בוחר בנטע ברזילי, שמפיצה מסרים של התעוררות הכוח הנשי ועוטפת אותם בשמחת חיים ובצבעוניות ● לחצו כאן לכתבה המלאה

17. CMO ומנכ"לית אבן קיסר ישראל רינת אפרימה בחרה ב-Xbox

Xbox. סחפה אחריה מיליונים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

אפרימה בחרה ב־Xbox, שיצרה מוצר מושלם לילדים עם מוגבלות, הגדילה את השוק והובילה על הדרך שינוי חברתי ● לחצו כאן לכתבה המלאה

18. מנכ"ל בנק ירושלים גיל טופז בחר בבסט ביי

בסט ביי. חוויה היברידית מתקדמת / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

טופז צלומד שיעור בעסקים מהמהפך של רשת הקמעונאות בסט ביי שניצחה כנגד כל הסיכויים ● לחצו כאן לכתבה המלאה

19. מנכ"ל eBay ישראל מוטי אליאב בחר בלגו

לגו / צילום: דוברות הכנסת

אליאב בחר במותג לגו, שאחרי 83 שנות פעילות עדיין מצליח לשמור על רלוונטיות בזכות החדשנות, האחריות התאגידית, והכי חשוב - השמירה על האיכות ● לחצו כאן לכתבה המלאה

20. מנכ"לית דיסני ישראל תמי לנדסמן בחרה במקדונלד'ס

מקדונלד'ס. יוצרת תקדימים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

תמי לנדסמן, מנכ"לית דיסני ישראל, מעריכה את הדרך שעשתה מקדונלד'ס, משיפור המזון שנמכר בה ועד לפעילות למען שמירה על האקלים והסביבה ● לחצו כאן לכתבה המלאה

21. מנכ"ל Playbuzz שאול אולמרט בחר ב-eBay

חבילות של eBay / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

אולמרט בוחר באתר eBay, שמניע את הגולשים לרכישה, הופך את הקנייה לחוויה מסעירה ומספק לרוכשים ריגוש עוצמתי ● לחצו כאן לכתבה המלאה

22. מנכ"ל ומייסד פלייטיקה רוברט אנטוקול בחר ב-Twitch

טוויצ'. תקבל בקרוב את "חותמת הכשרות" של המיינסטרים? / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

אנטוקול בוחר ב־Twitch, פלטפורמת גיימינג שמשנה את כללי המשחק בתעשייה ● לחצו כאן לכתבה המלאה

23. מנכ"ל ASUS ישראל רע קורנבליט בחר בפורטנייט

פורטנייט. הפך את עולם הגיימינג למיינסטרים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

קורנבליט לומד מהמשחק המקוון פורטנייט, ששינה את עולם הגיימינג ויצר תרבות פופולרית חדשה ● לחצו כאן לכתבה המלאה

24. בעלי סינמה סיטי וסרטי יונייטד קינג משה אדרי בחר בדיסני

דיסני פלוס. רוצה להפוך את עולם הסטרימינג לתחרותי יותר / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

אדרי בחר במותג דיסני, שבניגוד לחברות אחרות שלא התעשתו בזמן ונעלמו, השכיל לבצע הערכה מחודשת ולהפוך למעצמה כלל־עולמית ● לחצו כאן לכתבה המלאה

25. מנכ"ל טמבור מיכה שרייר בחר בספוטיפיי

ספוטיפיי. הצליחה להחזיר את תעשיית המוזיקה לצמיחה ולרווחיות / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

שרייר בחר בספוטיפיי שהצליחה לעשות את הבלתי אפשרי - לגרום לצרכנים לשלם על שירות שניתן בחינם ● לחצו כאן לכתבה המלאה

26. מנכ"לית מיניסו ישראל עינת פורטוגלי בחרה בסטורי של אווה

הסטורי של אווה. חשיפה ומעורבות כל כך גבוהה הם החלום של כל מותג / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם

פורטוגלי בוחרת בסטורי של אווה שבזכות האותנטיות, העריכה והבחירה במדיה עכשווית הצליח לייצר ז'אנר חדש של זיכרון, ולהעלות את השואה לסדר היום בארץ ובעולם ● לחצו כאן לכתבה המלאה

27. מנכ"ל בית ההשקעות פסגות ברק סורני בחר בליברפול

אוהדים של ליברפול / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

סורני בוחר בליברפול, שהצליחה לחזור למשחק בדקה ה-90 ויצאה ממשבר עמוק בזכות השקעה בשחקנים - וגם באוהדים ● לחצו כאן לכתבה המלאה

28. מנכ"ל Be אורי וטרמן בחר בנייקי

הקמפיין של נייקי עם קולין קאפרניק / צילום: צילום מסך

וטרמן בוחר בנייקי, שהבינה את רוח התקופה, לא חששה לאמץ אג'נדה מעוררת מחלוקת והצליחה להמציא את עצמה מחדש ● לחצו כאן לכתבה המלאה

29. מנכ"ל סיבוס סודקסו איתן לב טוב בחר ב-Impossible Foods

Impossible Foods / צילום: צילום מסך

לב־טוב בוחר ביצרנית תחליפי הבשר Impossible Foods, שמשלבת בין טכנולוגיה, בריאות, חוויית משתמש והגנה על כדור הארץ ● לחצו כאן לכתבה המלאה

30. מנכ"ל ביג חי גאליס בחר ב-Warby Parker

גאליס בחר במותג Warby Parker למשקפי ראייה ושמש, שמשלב אונליין לחנויות הפיזיות ומציג חדשנות שמלהיבה את הצרכנים ● לחצו כאן לכתבה המלאה

31. מנכ"ל מדטרוניק ישראל ירון יצהרי בחר באמזון

אמזון / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

יצהרי מחכה לאמזון שתעיר את שוק הקמעונאות בישראל - ולא רק אותו ● לחצו כאן לכתבה המלאה

32. מנכ"לית טרווליסט תמר גרזון בחרה בוולמארט

וולמארט / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

גרזון בחרה בוולמארט, שהשכילה לשפר את חוויית הקנייה בעזרת טכנולוגיה וחדשנות, והצליחה תוך זמן קצר להשיב מלחמה לאחותה האגרסיבית אמזון ● לחצו כאן לכתבה המלאה

33. מנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין בחר באיקאה

איקאה / צילום: שאטרסטוק

גולדשטיין עוקב אחר השינויים והחדשנות של איקאה, שהפכה למותג-על בינלאומי בזכות הבנת הצרכים של קהלי היעד ● לחצו כאן לכתבה המלאה

34. מנכ"לית iDigital איילת צרפתי רוזן בחרה ב-Dynamic Yield

Dynamic Yield / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

צרפתי רוזן בחרה ב־Dynamic Yield, שהצליחה בתחום שנדמה שאין כבר מה לחדש בו - התאמת תוכן דיגיטלי להעדפותיו של הגולש. אפילו מקדונלד'ס זיהתה ● לחצו כאן לכתבה המלאה

35. מנכ"ל פנגו רועי אלבז בחר באירוויזיון

גלי עטרי ונבחרת הזמרים בגמר האירוויזיון / צילום: REUTERS/Ronen Zvulun

אלבז מתפעל מההשפעה החיובית הגדולה שיש לאירוויזיון במדינה שמארחת אותו ומחוצה לה ● לחצו כאן לכתבה המלאה

36. מנכ"לית קודקוד מריאנה הרצנו בחרה בבארנס אנד נובל

בארנס אנד נובל / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מריאנה הרצנו, מנכ"לית ובעלים משותפים של קודקוד, עוקבת אחר רשת הספרים הגדולה בארה"ב בארנס אנד נובל, שהתאימה את עצמה למציאות החדשה בעידן אמזון ● לחצו כאן לכתבה המלאה

37. מנכ"לית אלטמן עינת יוזנט רביד בוחרת ב-Care/of

Care/of. מסייעת לאנשים לקחת אחריות על בריאותם / צילום: צילום מסך

יוזנט רביד בוחרת ב-Care/of, שמציגה מודל עסקי חדש ומציעה להפוך את השימוש בתוספי תזונה למותאם אישית, פשוט ונוח ● לחצו כאן לכתבה המלאה

38. מנכ"לית Make A Wish ישראל דניס בר אהרון בחרה בטבע

עובד במפעל טבע / צילום: רויטרס, Ronen Zvulun

בר אהרון בחרה בטבע, שמנסה לעבור תהליך של מיתוג מחדש שיחזיר אותה למגרש של הגדולים ולתואר "מניית העם" ● לחצו כאן לכתבה המלאה

39. בעלי פקטורי 54 יפעת אירני בחרה בלואי ויטון

לואי ויטון / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

אירני בחרה במותג האופנה לואי ויטון, שהצליח להגיע לצמרת מותגי היוקרה - ולא במקרה ● לחצו כאן לכתבה המלאה

40. מנכ"ל וואווי בישראל חוזה גאנג בחר במהפכת הדור החמישי

דור חמישי בסלולר, אילוסטרציה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

גאנג, מנכ"ל וואווי בישראל, יוון וקפריסין, רוצה שנהיה מודעים למהפכה שתביא עמה הרשת הסלולרית של הדור החמישי ● לחצו כאן לכתבה המלאה

41. סמנכ"לית השיווק בחצי חינם אורית שלום-בג בחרה בקרוגר

סניף של קרוגר./ צילום:Shutterstock ס.א.פ קריאייטיב

אורית שלום־בג, סמנכ"לית השיווק בחצי חינם, בחרה ברשת הסופרמרקטים קרוגר, שמשנה את חוויית הקנייה ומסמנת לקמעונאיות את הכיוון שיסייע להן להישאר רלוונטיות ● לחצו כאן לכתבה המלאה

עוד כתבות

מאיה לור, משפיענית ה-AI של סופר פארם / צילום: צילום מסך מאינסטגרם

סופר-פארם השקיעה 2 מיליון שקל בבניית משפיענית AI

מאיה לור היא משפיענית AI שרשת סופר‏-פארם יצרה לפני חודש ובנתה לה חשבון אינסטגרם הכולל כ-9,500 עוקבים ● "האפיון הזה נבחר כי בעולם הדור הצעיר עוקב אחרי משפיעניות וירטואליות, הוא פתוח ל-AI ומכיר את זה", אומרים ברשת

משרדי חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

פשרה בייצוגית נגד טבע: האם התרופה להקלת גודש באף באמת מועילה?

טבע דחתה את הטענות כי התרופה "טבע קולד" אינה יעילה, אך במסגרת הפשרה הסכימה לתרום תכשירים בשווי של 440 אלף שקל לעמותת "חברים לרפואה" עפ"י צורכי הארגון

שלט אזהרת מצלמה לנהגים בנתיבי איילון / צילום: שלומי יוסף

מירי רגב מקדמת קנס של 10 אלף שקל על שימוש בטלפון בנהיגה. מה הסיכוי שזה יתממש?

בזמן שבעולם נהוג קנס של 100-300 דולר, שרת התחבורה בוחרת בקנס גבוה של 10 אלף שקל, "במקום להציג תוכנית רב־שנתית", כפי שאומרים בעמותת אור ירוק ● רשת פאפא ג'ונס פותחת עוד ארבעה סניפים ומשיקה תת־רשת חדשה, והמיזוג החדש של משרד עורכי הדין עמית פולק מטלון ● אירועים ומינויים

כלי רכב חדשים בנמל אשדוד / צילום: Shutterstock

השיא של הסינים וההצלחה של "אפס ק"מ": מסירות הרכב מתחילת השנה

מנתוני המסירות הרשמיים עולה כי בחודש נובמבר נרשמה עלייה של 22.5% במסירת רכבים לעומת נובמבר אשתקד ● בנוסף, בענף מעריכים כי סך רכבי "אפס קילומטר" שנרשמו השנה נע סביב 50-40 אלף רכבים

מפעלי ICL בים המלח / צילום: ap, Ariel Schalit

בג"ץ קבע: ICL תשלם מאות מיליוני שקלים על שאיבה מים המלח

בעקבות עתירות שהגישו אדם טבע ודין ולובי 99, בג"ץ חייב את חברת ICL לשלם על המים ששואבים מפעלי ים המלח ● היקף התשלום עשוי להגיע לכ-500 מיליון שקל משנת 2018 ועד סוף הזיכיון, שנכון לעכשיו צפוי להסתיים בשנת 2030 ● ICL בתגובה: "פסק הדין אינו מידתי וסותר את עמדת המדינה ואת לשון החוק"

פעילות כוחות צה''ל ברפיח (ארכיון) / צילום: דובר צה''ל

בתגובה לתקרית ברפיח: חיל האוויר תקף בדרום רצועת עזה

ארבעה לוחמים נפצעו בהיתקלות ברפיח, אחד מהם במצב קשה; צה"ל תקף מפקד שטח בחטיבת רפיח בתגובה ● החל הליך הזיהוי של החטוף החלל במכון לרפואה משפטית ● מעבר רפיח ייפתח בימים הקרובים ליציאת תושבים בלבד מרצועת עזה למצרים ● העצרת הכללית של האו"ם אישרה החלטה הקוראת לישראל לסגת מרמת הגולן ● עדכונים שוטפים

ישראלים בלרנקה בדרך לארץ / צילום: דוברות ארקיע

ביטולי הטיסות הולידו הר תביעות, ובתי המשפט נותנים פסיקות סותרות

בעקבות ביטולי עשרות טיסות במלחמה, נוסעים רבים פנו לבתי המשפט כדי לזכות בפיצוי ● בחינת מספר פסקי דין מגלה החלטות סותרות, כשבחלקן בתי המשפט מאשרים את התביעות ובאחרות לא ● חברות התעופה: החוק בלתי ישים

דרבי הכדורסל בין מכבי ת''א להפועל ת''א / צילום: עודד קרני

האם ליגות הכדורסל ייפרדו מערוץ הספורט אחרי 30 שנה?

בערוץ הספורט ובמינהלת הליגות מקיימים מגעים להארכת החוזה ביניהם בשנתיים נוספות - אך במקביל עמלים במינהלת על מכרז חדש ● התנאים החדשים: 25 מיליון שקל לשנה למשך 5 שנים

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

נעילה שלילית בבורסת ת"א; מניית ICL צנחה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד בכ-0.8% ● מניית ICL ירדה לאחר החלטת בג"ץ שמחייבת את החברה לשלם על שאיבה מים המלח ● ב-UBS צופים כי ימשיך להיחלש בעולם ושומרים את הדירוג האטרקטיבי למטבעות אחרים ● וגם: ביוליוס בר צופים שהכסף יכפיל את מחירו השנה

סם אלטמן, מייסד ומנכ''ל Open AI / צילום: ap, Markus Schreiber

"רגע קריטי": סם אלטמן בהודעה חריגה לעובדי OpenAI

על רקע התחזקות התחרות מצד גוגל, מנכ"ל OpenAI סם אלטמן הכריז על "קוד אדום" והגדיר את התקופה הנוכחית כקריטית עבור ChatGPT ● כעת ירכזו עובדי החברה משאבים ושכבות ניהול סביב שיפור מיידי של הצ'אטבוט, במהלך שידחוק הצידה פרויקטים אחרים

איראן ממשיכה את המרוץ לגרעין בעזרת "רשתות סודיות"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: המרוץ האיראני לגרעין לא הופסק, בצרפת מתלוננים שישראל פוגעת בחופש העיתונות, והשתתפות ישראל באירוויזיון עלולה להיות בסכנה ● כותרות העיתונים בעולם

מפעלי ים המלח / צילום: Shutterstock

השטח יצטמצם והכללים יוקשחו: כללי הזיכיון החדשים של האוצר לים המלח

באוצר מגדירים את המכרז החדש לים המלח כ"הזדמנות היסטורית" לשינוי התנאים ומענה לביקורת כלפיו ● בנוסף לגידול ברווח המדינה והקמת מנהלת ייעודית, שטח הזיכיון יקטן, ייגבה היטל מים מהזכיין שיממן גם את קציר המלח

עו''ד אלדד כורש / צילום: איל יצהר

אלדד כורש בדרך להקים משרד חדש עם 50 עורכי דין

לגלובס נודע כי עו"ד אלדד כורש ניהל מגעים עם מספר משרדים גדולים, אך בסופו של דבר הוא צפוי לפנות לדרך עצמאית ● חברת הנדל"ן תדהר, הלקוחה המרכזית של כורש, תעבור איתו למשרד החדש, שצפוי להתמקם במגדל ביונד בגבעתיים ● כורש אישר את הפרטים

מפעל ''רשף טכנולוגיות'' בשדרות / צילום: דוברות משרד הביטחון

יצרנית המרעומים רשף תונפק לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל – גופים זרים ישתתפו

חברת ארית מערכות, בניהולו של חיים שטפלר, מנפיקה את חברת הבת שלה רשף טכנולוגיות לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל ● לגלובס נודע שגופים זרים צפויים להשתתף בהנפקה

סנטה קלאוס מבקר ברצפת המסחר של הבורסה בניו יורק / צילום: ap, Richard Drew

ראלי סנטה יגיע השנה? אנליסטים מאמינים שזה תלוי בנתון אחד

בשבוע החולף, שבו חל חג ההודיה, מדדי המניות האמריקאיים המובילים הציגו התאוששות שבין 3%־5%, אבל אולי היה זה רק "הנגאובר" ● לאחר פתיחה שלילית לדצמבר אנליסטים מנסים להעריך אם בשנה ששום דבר בה לא התנהג כרגיל, "ראלי סנטה קלאוס" ייחגג כהלכתו

יוסי לוי, מנכ''ל משותף במור בית השקעות / צילום: יח''צ

כאב ראש של עשירים: זינוק של 275% במניית מור פגע ברווחי החברה ברבעון

בית ההשקעות נאלץ להפריש 18 מיליון שקל לעדכון התגמול ההוני לעובדים, עקב העלייה המשמעותית במחיר המניה ● מאידך נאלצו שלושת בכירי מור להחזיר 1.67 מיליון שקל לקופת החברה, בשל התנגדות רשות ני"ע ל"פריסת" התגמול ההוני שאושר להם אשתקד

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות ומצפה להורדת ריבית; מיקרוסופט איבדה גובה

הנאסד"ק עלה בכ-0.2%, הדאו ג'ונס התחזק בכ-0.9% ● דוח התעסוקה של ADP העיד על האטה מפתיעה, עם ירידה של 32 אלף במספר המועסקים בנובמבר ● מניית מיקרוסופט ירדה בכ-2.5%, בעקבות דיווח על כך שקיצצה את מכסות המכירה שלה לתוכנות AI ● יום המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת, הדאקס נסחר ביציבות ● הניקיי טיפס בכ-1.1% ● הביטקוין נסחר ביותר מ-93 אלף דולר

אפליקציית יד2 / צילום: Shutterstock, shutterstock

העסקה הגדולה בתולדות אתרי האינטרנט בארץ: האם יד2 שווה מיליארדים?

קרן אייפקס העולמית רוכשת את אתר היד שנייה תמורת 3.1 מיליארד שקל - פי ארבעה מהשווי שבו נמכר לפני עשור ● בשוק מביעים ספק לגבי היכולת של הקרן להשביח את אתר יד2 באופן דרמטי כמו רוכשיו הקודמים ● וגם: איך הכול התחיל, ומתי הייתה הפריצה הגדולה?

יו''ר בזק תומר ראבד, הפרזנטור אסי כהן והמנכ''ל ניר דוד / צילום: אלעד גוטמן

בתוך שלוש שנים בלבד: 92% מהישראלים משתמשים בכלי AI

מסקר שנערך, עולה כי בממוצע הישראלים מקדישים 1.5 שעות לכלי AI, על חשבון גלישה רגילה, צפייה טלוויזיונית ורשתות חברתיות ● כלי ה–AI שבו משתמשים הישראלים הכי הרבה הוא ChatGPT ובמקום השני נמצא ג'מיני

צורי דבוש, יו''ר קליל / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

יו"ר החברה הציבורית שיתמודד על נשיאות התאחדות התעשיינים

צורי דבוש, יו"ר ובעל השליטה בקליל, החליט להתמודד על תפקיד נשיא התאחדות התעשיינים ● זהו צעד מפתיע, משום שהציפייה הייתה שאברהם נובוגרוצקי, יו"ר איגוד המתכת החשמל והתשתיות, יהיה המועמד היחיד ● כעת יש לדבוש שבועיים לנסות להשיג 50 חתימות של תעשיינים תומכים