גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 ירד בכ-1.1%

מדד ת"א 35 צלל ב-1.2% ● מדד המחירים לצרכן בישראל יפורסם הערב, מה צופים הכלכלנים? ● BDO: "המתיחות מול איראן תשפיע על שוק הנפט" ● בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● וגם: 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock
בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:30

נעילה אדומה בתל אביב בסיכום יום מסחר תנודתי. מדד ת"א 35 איבד מערכו 1.2% ות"א 90 ירד ב-0.4%. בקרב המדדים הענפיים, מדד ת"א נפט וגז ירד ב-1.4%. מדד ת"א בנקים 5 השיל מערכו כ-1.1%.

מחזור המסחר הסתכם בכ-2.2 מיליארד שקלים.

בקרב מניות מדד ת"א 125, פריון נטוורק  צללה ב-5%. במקביל, אורמת טכנו , פלסאון תעשיות , בי קומיונקיישנס  ואלקטרה נדלן  ננעלו בירידות.

מנגד, דלק רכב , סקופ , מספנות ישראל , נקסט ויז'ן  ומשק אנרגיה  ננעלו במגמה חיובית.

בשוק החוב המקומי תשואות האג"ח הממשלתיות זינקו במהלך יום ב'. תשואת איגרת החוב הממשלתית ל-10 שנים, עלתה ל-4.66%, ותשואת האג"ח לשנתיים קפצה ל-4.27%.

המגמה בשוק המט"ח בתחילת היום הייתה של התחזקות השקל ושער הדולר ירד מרמה של 3.77 ל-3.73. אלא שהדיווחים על תגובה ישראלית קרבה למתקפה האיראנית הפכו את הקערה, ובשעות אחה"צ הוא עשה כמעט את כל הדרך בחזרה. בשעה זו שער הדולר-שקל עומד על 3.75 שקלים ושער האירו-שקל עומד על 3.989 שקלים.

16:46

הירידות בתל אביב מתחזקות: ת"א 35 יורד בכ-0.9% ות"א 90 משיל מערכו 0.7%. מדד ת"א בנקים 5 צולל ב-1% ות"א נפט וגז משיל מערכו 1.5%.

על רקע ירידות השערים, על פי הוול סטריט ג'ורנל, גורמים מערביים וביניהם אמריקנים מעריכים כי ישראל תגיב במהירות - ייתכן עוד היום - למתקפה האיראנית לשטח ישראל.

16:10

המסחר התנודתי בתל אביב נמשך. מדד ת"א 35 יורד ב-0.1% ות"א 90 יורד בשיעור דומה. בקרב המדדים הענפיים, ת"א ביטוח מאבד מערכו 0.8% ות"א בנקים 5 נסחר סביב רמות הבסיס.

חברת אקונרג'י , העוסקת בהקמה של מערכות אנרגיה מתחדשת באירופה דיווחה הבוקר על הפעלה מסחרית של פרויקט Parau ברומניה. מדובר בפרויקט פוטו- וולטאי בהספק של כ-92 מגה-וואט המוחזק במשותף על ידי החברה ו-Invest Rgreen, קרן השקעות באנרגיה מתחדשת בצרפת. אקונרג'י מציינת כי הפרויקט חובר לרשת החשמל והחלה הזרמת חשמל הדרגתית לרשת, כאשר הזרמת חשמל מלאה צפויה בתוך מספר שבועות. 

בשוק האג"ח המקומי, מדדי התל בונד הקונצרניים נסחרים בירידות קלות. התשואה על אג"ח ישראל ל-10 שנים עולה קלות ונסחרת סביב רמה של 4.62%.

15:09

לאחר הפתיחה המעודדת, העליות בבורסה מתמתנות והמדדים נסחרים סביב רמות הבסיס. מדד ת"א 35 נסחר כעת בירידה קטנה ומדד ת"א 90 עולה ב-0.2%. מדד הבנקים משיל את רוב העליה מהבוקר ונסחר כעת בעלייה קטנה, 0.2%. 

שחר שמש, מנכ"ל חברת הבת של דלק רכב , דלק מוטורס, רכש מחוץ לבורסה מניות של החברה תמורת כ-30 מיליון שקל, במחיר של 23 שקלים למניה, פרמייה של 11.7% על מחיר המניה בשוק. מניית החברה מגיבה כעת במסחר בעלייה של כ-8%.

14:03

חברת אנלייט אנרגיה  מרחיבה את פעילותה ונכנסת לתחום השוק המבוזר באמצעות חברת הבת החדשה - Enlight Local, אשר בראשה יעמוד עידן חסון. ציפיות החברה הן שהפעילות תייצר מנוע צמיחה כלכלי, לחסוך בעלויות האנרגיה, לחזק את הביטחון האנרגטי והמוכנות לשעת חירום.

12:30

עין שלישית  המפתחת מערכות אלקטרואופטיות לזיהוי עצמים עבור רחפנים וכלי רכב, מדווחת על קבלת אישור מרשות החדשנות למימון פרויקט בתמיכה משותפת עם משרד הביטחון, בסך 1.4 מיליון שקל לתקופה של 12 חודשים, המהווים 55% מסך ההוצאות הצפויות של הפרויקט.

במסגרת הפרויקט תפתח החברה, בשיתוף פעולה, מערכת אווירית המאפשרת אחיזת שטח נרחב ביום ובלילה למטרות גילוי שריפות. הפרויקט הנו לתקופה של שנתיים ועשוי לכלול מימון נוסף בכפוף להצלחת השנה הראשונה. קבלת המימון הינה תוצאה של מחקר ופיתוח אינטנסיבי שנערך על ידי החברה והוביל ליכולות מתקדמות וייחודיות בתחום הגילוי ואחיזת השטח המבוססים על בינה מלאכותית. 

החברה הוקמה ב-2010 על ידי ליאור סגל ויואל מוטולה, בוגרי מגלן וצנחנים בהתאמה, ב-2014 הצטרף שותף נוסף, גיל ברק. יו"ר החברה הוא ידידיה יערי, לשעבר מפקד חיל הים ומנכ"ל רפאל.

11:00

קובי לוי ראש דסק אסטרטגיות שווקים בבנק לאומי: "השקל מתחזק הבוקר מול סל המטבעות, התיסוף בא לידי ביטוי במיוחד כשבוחנים את שער האירו שקל שחזר להיסחר מתחת לשער 4.00. סביבת הנזילות טובה, והיצע המט"ח נובע מירידת מפלס החששות מהסלמה בגזרה. עם זאת, אירועי סוף השבוע מגבירים באופן משמעותי את המתיחות במזרח התיכון, ומעידים שהקונפליקט התרחב ולא צפוי להסתיים בקרוב. להערכתנו, אי הוודאות והתנודתיות בשווקים הפיננסים צפויה להמשך, ולא רק בישראל, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור המפרץ הפרסי והמזרח התיכון ופוטנציאל ההסלמה הביטחונית בקונפליקט מול איראן".

"במהלך השבועיים האחרונים השקל נסחר בתנודתיות חריפה מול הדולר. במהלך השבוע האחרון ערכו נע בטווח שבין 3.68-3.76 לדולר. מאידך מול מטבעות שאינם הדולר, התנודתיות היתה מתונה יותר ונרשם אף תיסוף מסוים בערכו של השקל. לדוגמה מול האירו השקל שמר על ערכו סביב שערים של 3.98-4.02 לאירו, והתחזק בתחילת השבוע הנוכחי".

"התנודתיות בערכו של השקל נבעה מתנודתיות בערכו של הדולר בעולם, פרסום החלטת הריבית של בנק ישראל; פרוטוקול הריבית, ונתוני אינפלציה בארה"ב, החלטת הריבית באירופה וההסלמה במתיחות הגיאופוליטית. התשואה השקלית הקצרה עלתה בחדות, והתשואה הדולרית לשנה עלתה פחות מהשקלית. כתוצאה, פער התשואה (לתקופה של שנה בשוק הנגזרים) הצטמצם במידה ניכרת לרמה של כ 85 נ"ב לטובת הדולר. ערכי הבסיס ירדו לכל אורך העקום (הפכו לשליליים יותר). לדוגמה בייסיס לשלושה חודשים נסחר ברמה של 83- נ"ב, ושנה נסחר ברמה של 85- נ"ב. כתוצאה, נקודות הפורוורד ירדו. לדוגמה פיפסים לחודש נסחרו ברמה של כ 50- פיפס, ופיפסים לשנה נסחרו סביב רמה של 645- פיפס. ערכי סטיות התקן בדולר שקל לתקופות של חודש, ושלושה חודשים המשיכו להסחר ברמה גבוהה של כ 12% ו 11.2% בהתאמה".

10:41

בעקבות הסרת הגבלות פיקוד העורף אמש בחצות, הבורסה בתל אביב מתנהלת הבוקר בעליות שערים חדות, המדדים המובילים, ת"א 35 ות"א 90 עולים ב-1.2%, בולט מדד הבנקים שעולה ב-1.8%. מדד הבניה מתאושש בעליה של 2%. 

מישורים  הנמצאת בשליטתו של איש העסקים הקנדי אלכס שניידר ומנוהלת אלון וקסמן והיו"ר אמיר תמרי, מודיעה על חתימת הסכם מכירה נוסף של שטח מסחרי במגדל ויטה בבני ברק תמורת כ-5.4 מיליון שקלים במזומן. השטח על פני כ-360 מ"ר מושכר לחברת ההלבשה "עונות" עד סוף ספטמבר 2028. בפברואר האחרון מכרה החברה שתי חנויות נוספות, גם הם בשטחי המסחר של מגדל ויטה בבני ברק, על פני שטח כולל של 869 מ"ר תמורת כ-13 מיליון שקלים. העסקה הנוכחית משקפת למישורים תשואה של 6.7%

מישורים רכשה 75% משטח מגדל ויטה (מעל הקרקע) במהלך 2022 במסגרת עסקה משולבת בהיקף של כ-104 מיליון שקלים, עם ספרה Park In שרכשה את החניון התת קרקעי.

10:02

המסחר בת"א נפתח הבוקר בעליות שערים - מדד ת"א 35 עולה ב-1.5% ומדד ת"א 90 ב-0.8%. מדד הבנקים עולה ב-1.8%, מדד הבניה והנדל"ן המניב מוסיפים כ-1.5%. 

שער הדולר יורד ב-0.8% והשקל נסחר ב-3.72 שקלים לדולר. 

חברת הפודטק הישראלית נקסטפרם  טכנולוגיות פרסמה הבוקר כי חתמה על מזכר הבנות להקמת מיזם משותף עם Kothari ההודית, לייצור ושיווק מוצרי תמצית שמרים ומוצרים נוספים המהווה כניסה לשוק גדול וצומח. מטרת המיזם המשותף הינה פיתוח, ייעול ומכירת מוצרי תמציות שמרים וחלוקת כלל הרווחים באופן שווה בין הצדדים.

08:19

במסחר במטבע חוץ השקל מתחזק הבוקר בכ-0.6% מול הדולר ונסחר ב-3.73 שקלים לדולר וב-3.97 שקלים לאירו.

08:00

1. שוקי המניות

המסחר בבורסה צפוי להיפתח הבוקר במגמה מעורבת. דומה שלמרות חוסר הוודאות הגבוה, השווקים המקומיים הצליחו להתמודד באופן מאוזן יחסית עם המתקפה האיראנית. וכך, אתמול נרשמה תנודתיות גבוהה בבורסה ובסופו של יום ננעלו המדדים בעליות מתונות - מדד ת"א 35 עלה ב-0.3% ות"א 90 הוסיף לערכו 0.4%. בקרב המדדים הענפיים, מדד תשתיות אנרגיה עלה בכ-1.4% ומדד הבנקים בכ-0.7%.

מתן שטרית, כלכלן ראשי בהפניקס, הסביר כי "בפעולות ההתגוננות והיירוט המוצלחות המחישו את חוסנה של ישראל, דבר שמאזן ותומך בשווקים. כל עוד האיום האיראני לא ישבית את הפעילות הכלכלית, אין ממש השפעה על החברות שנסחרות בבורסה".

למערכה מול איראן יש שלושה תרחישים: כך הם ישפיעו על הבורסה 

בין המניות שבלטו בעליות אתמול (א') נמצאות, כצפוי, מספר חברות ביטחוניות - הסקטור שעסקיו משגשגים בעת מלחמות - כך, מניית אלביט מערכות , אירודרום  העוסקת באיסוף ועיבוד מידע באמצעות כטב"מים, נקסט ויז'ן  , המפתחת ויצרנית של מצלמות יום ולילה מיוצבות לכלי טיס עלתה בכ-4%, עין שלישית  שמייצרת מערכות לזיהוי עצמים עבור רחפנים וכלי רכב קפצה בכ-9% ויצרנית המרעומים ארית תעשיות  עלתה ב-5%.

ח. מר  הודיעה על זכייה של חברת בת במכרז לתכנון וביצוע אתרי איסוף, לרבות מתקני פלדה נושאי מערכות ומתקני הרמה מול משרד הבטחון. אנרג'יקס  התקשרה במזכר הבנות לא מחייב לרכישת צבר פרויקטים פוטו-וולטאיים בארה"ב. המניה עלתה 4.3%. ריטיילורס  חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת הבעלות בתאגידים המפעילים כ-12 חנויות נייקי בצרפת.

הבורסה תפרסם בתום המסחר ביום חמישי השבוע - 18 באפריל - את השינויים שיחולו בהרכבי המדדים. לכניסה או ליציאה ממדדי הבורסה יש השפעה לא מבוטלת על המסחר במניות החברות ועל שוויין. הסיבה לכך היא שקרנות סל וקרנות מחקות, מחויבות לרכוש את מניות החברות הנכללות במדדים בהתאם למשקלן, ומן הסתם למכור את אלו שיצאו.

באסיה מתנהל הבוקר המסחר בירידות  - הניקיי יורד ב-1.2%, הקוספי יורד ב-0.8%,  מדד הנג סנג יורד ב-0.7%, שנגחאי עולה ב-1.2% בזכות תמיכה רגולטורית של ממשלת סין. 

ההיסטוריה מלמדת: וול סטריט רגישה לאירועים גיאופוליטיים, רק בטווח המיידי 

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים הבוקר בעליות קלות של כ-0.2%. 

בוול סטריט ייפתח אחר-הצהריים שבוע מסחר חדש, והמשקיעים מקווים לשבוע יותר טוב מהשלושה שקדמו לו. בשישי ירד הדאו ג’ונס ב-1.2% ובסך-הכול ב-2.4% בשבוע הכי רע של המדד ב-12 החודשים האחרונים. מדד הפחד ננעל מעל 17, הרמה הגבוהה שלו מאז אוקטובר.

עונת הדוחות נפתחה רשמית בשישי האחרון, הבנקים היו הראשונים - ג’יי.פי. מורגן, סיטוגרופ, וולס פארגו ובלקרוק, כולן עקפו או שעמדו בציפיות האנליסטים, אך חלקן הציגו תחזיות מוחלשות.

בלקרוק  השילה 2.9% למרות שדיווחה על תוצאות רבעוניות טובות מהצפוי, הן ברווח והן בהכנסות. מנהלת הנכסים הגדולה בעולם דיווחה על שיא בסכום הנכסים המנוהלים שעלה לרמה של 10.5 טריליון דולר, ב-15% יותר מהשנה שעברה ופי 70 לעומת 150 מיליארד דולר בתחילת שנת 1999. 

החברה הרוויחה 9.81 דולר למניה לעומת צפי של 9.34 דולר למניה וב-36% יותר מהרבעון המקביל אשתקד. "אני רואה את ההזדמנויות הגדולות של החברה אי פעם, הן ללקוחות שלנו והן לבעלי המניות", אמר לארי פינק, יו"ר ומנכ"ל החברה. ההזדמנויות המבטיחות הן לדעתו בבינה המלאכותית, במספר שווקים מתעוררים ובצורך בתשתיות.

בלקרוק שהוקמה ב-1988 התמזגה ב-2006 עם מריל לינץ' וחצתה לראשונה את רף טריליון הדולרים בנכסים מנוהלים. בסוף 2009, רכשה את איי-שיירס (ISHARES) מבארקליס בעסקת ענק, שהפכה אותה לגדולה ביותר בתחום תעודות הסל (ETF), מה שהיה מנוע הצמיחה המרכזי שלה. ברבעון הראשון של 2024 אושרו לראשונה תעודות סל ספוט על הביטקוין, כעת מחזיקה בלקרוק כמעט 20 מיליארד דולר בנכסים מנוהלים.

פינק משך אליו ביקורת נוקבת מצד פוליטיקאים שטוענים שהחברה מחזיקה בכוח רב מדי כמנהלת כספים של מיליוני משקיעים. הוא ספג אש על שימוש בכוחו כדי לדרבן חברות להביא בחשבון גורמים של סביבה, חברה וממשל תאגידי - אסטרטגיה שזכתה לכינוי "השקעות ESG" - במסיבת העיתונאים שנערכה לאחר פרסום הדוחות הכספיים הוא אמר: "סיפרנו את הסיפור שלנו טוב יותר כדי שאנשים יקחו החלטות מבוססות עובדות, ולא על שקרים ודיס אינפורמציה או פוליטיזציה על ידי אחרים. לצערי, ישנם עוד כאלה שמשקרים באופן קבוע והם ממשיכים לשקר", הוא אמר. 

לאחרונה אף פורסם שקרן הגידור קטנה שמנסה להדיח את המיליארדר בן ה-71 מתפקיד יו"ר בלקרוק - קרן לונדונית בשם בלובל קפיטל דורשת את הדחת פינק מתפקידו כדי להפריד בין תפקיד המנכ"ל ליו"ר, פינק משמש בשניהם. בלקרוק דחתה את ההצעה על הסף תוך שהיא מזכירה שתחת פינק זינקה מניית בלקרוק ב-9,000%.

עונת הדוחות - גם השבוע יהיה מעניין למדי עם דוחות של בנק אוף אמריקה, גולדמן סאקס, מורגן סטנלי, נטפליקס וטאיוואן סמיקונדקטור, יצרנית השבבים הגדולה בעולם. 

2. שוקי האג"ח

שוק איגרות החוב הקונצרניות הגיב אתמול בירידת שערי מדדי התל-בונד המובילים בשיעור ממוצע של כ-0.2%, כשבמסלול צמוד המדד לטווח בינוני-ארוך הגיעו עד כ-0.4%. מגמה מעורבת במדדי התל-גוב, בטווח הקצר ללא שינויים מיוחדים בעוד שלטווח הארוך במסלול הצמוד נרשמו ירידות של 0.6%-0.7%.

קבוצת דלק  השלימה בהצלחה הנפקת איגרות חוב (סדרה לט') לא צמודות בריבית 6.38% (מח"מ 5.8 שנים, דירוג A3) שזכתה לביקושים גבוהים, וגייסה מיליארד שקל. תמורת ההנפקה תשמש בחלקה לביצוע פדיון מוקדם של אגרות חוב סדרה לו' באופן מלא (כ-0.6 מיליארד שקל).

בארה"ב איגרת החוב הממשלתית לעשר שנים טיפסה בשבוע שעבר לכ-4.5% מ-4.37% בתחילתו, וזאת על רקע עליית מדד המחירים לצרכן.

3. שוקי הסחורות והמטבעות

בשוק המט"ח השקל נסחר בתנודתיות, ובמסחר באופציות על שער הדולר הוא עלה אתמול בבוקר לכ-3.78 שקל ונחלש בהמשך, וכעת שערו נע סביב 3.75 שקל.

כלכלני בנק הפועלים צופים ש"בהינתן שתוצאות המתקפה אינן חמורות באופן יחסי, והפיחות כבר שיקף את סיכון התגובה מאיראן, המגמה בטווח הקצר פחות ברורה. יחד עם זאת, הגירעון התקציבי וסיכוי גבוה להפחתת דירוג עשויים להמשיך ולהחליש את השקל בשבועות הקרובים".

מחירי הנפט האמירו לאחרונה לאחר שמדינות אופ"'ק פלוס הצהירו על קיצוץ בהפקות הנפט שלהן. הצטרפות איראן, אחת ממפיקות הנפט הגדולות בעולם, לתקיפות נגד ישראל הינה בעלת השלכות משמעותיות: "המתיחות מול איראן ובמיצרי הורמוז צפויה להשפיע על שוק הנפט העולמי", מדגיש חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO .

לדבריו, חסימת מיצרי הורמוז היא צעד בעל השלכות גורליות לעולם כולו: "דרך מיצרי הורמוז עוברים מדי יום 21 מיליון חביות נפט בשווי 1.8 מיליארד דולר, שהם כ-20% מצריכת הנפט העולמי. הגדלת הסיכון בנתיב שייט קריטי זה יכולה להביא לעליית מחירי הנפט אף מעבר למצב שהיה עם תחילת המלחמה באוקראינה".

ניתוח | מחיר הנפט עלול להגיע למאה דולר לחבית ולתדלק את חששות האינפלציה 

קורבן נוסף של מתקפת אירן הוא הביטקוין - בערב שבת עוד נסחר המטבע הדיגיטלי ב-70,000 אלף דולר אבל בעקבות הידיעות על שיגור הטילים מאירן, צלל המטבע ביותר מ-10% ל-62,000 דולר והתאושש מעט אתמול ל-64,000 דולר. 

4. מאקרו

בישראל יתפרסמו היום מדד המחירים לצרכן לחודש החולף ומספר המשרות הפנויות. ראו תחזית בהמשך. 

בארה"ב צפויים להתפרסם היום נתוני המסחר הקמעונאי של חודש מרץ, בשלישי יתפרסם הייצור התעשייתי והתחלות ואישורי בנייה למרץ, ברביעי צפוי להתפרסם ספר הבז' של הפדרל ריזרב (פד) ובחמישי מספרי דורשי העבודה בשוק האמריקאי.

5. תחזית

מדד המחירים לחודש מרץ, שיתפרסם היום בערב על ידי הלמ"ס, צפוי לרשום עלייה של 0.4%-0.5%. כך על פי קונצנזוס כלכלני המאקרו במשק. 

יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון מעריכים כי צפוי מדד של 0.5% בחודש מרץ. "אנחנו ממשיכים לחשוש מלחצי אינפלציה. התחזית שלנו עומדת על 3.3% שנה קדימה (בהנחה של יציבות בשער החליפין), הצפי למדד הקרוב עומד על 0.5%". 

כלכלני בנק הפועלים מציינים כי "סיכוני האינפלציה מתגברים - העלינו את התחזית לפני כשבועיים ל- 3.2% ל-12 החודשים הקרובים. מאז השקל פוחת מעט, ושיבושים בהובלה הימית לישראל עשויים להשפיע על מחירי הסחורות. יתכן שחברות תעופה לא יחדשו את הקווים לישראל בתקופה הקרובה, דבר שיקבע את מחירי הטיסות הגבוהים. הגירעון התקציבי מעלה את הסיכויים להעלאות מסים שעשויות להיות אינפלציוניות. האינפלציה מתומחרת בשוק הנגזרים כרגע ברמה של כ-2.8% לשנה בשנתיים הקרובות. אנו צופים אינפלציה גבוהה יותר".

יוני פנינג, אסטרטג ראשי של מזרחי טפחות צופה שהאינפלציה ל-12 הקרובים תעמוד על 2.5% ו-0.5% בחודש מרץ. "עליית מפלס החששות העולמי, על עליית מחירי הנפט שבאה עימה, יחד עם נתוני האינפלציה הגבוהים בארה"ב מתדלקת, בצורה משמעותית, נראטיב של שידור חוזר של גל אינפלציוני דומה לזה של היציאה מהקורונה".

בוול סטריט - למרות סביבת הריבית הגבוהה והעיקשת אנליסטים ממליצים על חברות הטכנלוגיה הגדולות וצופים שהן ישיאו תשואות עודפות. בשבוע שעבר, בעוד המדדים המרכזיים ירדו, תעודת הסל על מניות "שבע המופלאות" Roundhill Magnificent Seven ETF (MAGS) עלתה, וזאת למרות שמדד המחירים לצרכן, שהתפרסם ברביעי, עלה בשיעור גדול מהצפוי והעלה ספקות רבים בקשר להורדת הריבית על ידי הפדרל ריזרב.

אמנם מניות צמיחה רגישות יותר לריבית גבוהה, אבל בוול סטריט חושבים ששבע המופלאות הן חסינות ועמידות לריבית הגבוהה. "לרבות מענקיות הטכנולוגיה יש קופות מזומנים מלאות וחובות נמוכים ולכן הן לא נדרשות לגיוס הון בריביות הגבוהות", אומר מנהל ההשקעות ב- Truist, קיית’ לרנר. 

תזרים המזומנים החופשי של שבע המופלאות (אנבידיה, אפל, אלפאבית, אמזון, מטה, מיקרוסופט וטסלה) עלה ב-100 מיליארד דולר ב-2023, יש להזכיר גם שאמזון נסחרה בחמישי בשיא כל הזמנים, אלפאבאית חצתה לזמן קצר את רף שווי ה-2 טריליון דולר, ואפילו אפל שמדשדשת לאחרונה, זינקה ביום חמישי ביותר מ-4%, היום הכי טוב שלה מאז כשנה.

קמרון דאוסון מ-NewEdge Wealth’s אומר שהמאזנים החזקים של הגדולות הופכות אותן ליציבות, "מניות הטכנולוגיה הגדולות רגישות פחות למספר הורדות הריבית הפוחת ביחס לסקטורים אחרים וכנראה יפגינו ביצועי יתר", אמר לרנר.

"קופות המזומנים הגדולות והכלכלה העמידה משחקות לטובת שבע המופלאות", אומר האסטרטג הראשי של Carson Group, רייאן דטריק, "עד כה, ישנם מעט מאד סימנים לכך שהריביות הגבוהות מאטות את צמיחת הכלכלה או את רווחי החברות". דטריק צופה שהמשך הצמיחה הכלכלית "תציע הזדמנויות עבור הקבוצה, אפילו לאור ההנחה שיהיו פחות הורדות ריבית".

אנליסטים צופים, לפי סקר שנערך בבלומברג, שרווחי החברות הללו יצמחו ב-20% ברבעון הראשון. דן אייבס אנליסט ב-Wedbush צופה שהדוחות הרבעוניים יהוו "זרז חיובי משמעותי".

"אנחנו צופים שענקיות הטכנולוגיה יעלו בעוד 15% השנה, וזאת בנוסף להתחלה החזקה של 2024".

עוד כתבות

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

עליות בוול סטריט; טסלה קופצת ביותר מ-15%

השקל מתחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● דומינו'ס פיצה קופצת אחרי שפירסמה דוחות שעלו על ציפיות האנליסטים ● אילון מאסק בסין וטסלה קיבלה שם בשורות טובות ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק ביותר מ-1.5% מול הדולר; אלו הסיבות

ההתקדמות במשא ומתן על הפסקת האש ושחרור חטופים, העליות בסוף השבוע האחרון בוול סטריט ואלה הצפויות היום, מעלות את הביקוש למטבע המקומי ● אבל התנודתיות בשערו צפוייה להמשך

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

החלפת בתים. ''להיכנס לחופשה שונה מאורח החיים שלך'' / צילום: Shutterstock

36 פעמים החלפנו דירה: האנשים שיוצאים לחופשה בחינם

בעלי נכסים ואפילו שוכרים מחליפים דירות ומוצאים את עצמם בחופשה חלומית בבית של מישהו אחר ● מה היתרונות ומה הסכנות, ולמה צריך לשים לב

תוכנית דירה. האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית? / צילום: Shutterstock

האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית?

תושבים בתל אביב שביקשו להוסיף ממ"ד לדירתם נתקלו בהתנגדות של השכנים, שטענו כי הדבר יפגע בהמשך בהליך התחדשות עירונית ● מה קבעה ועדת הערר?

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

עם נשיא שמקורב גם לנתניהו וגם לארדואן: האם הפתרון לאיראן יגיע דווקא מהמדינה המפתיעה הזו

הגבלת הייצוא מטורקיה מוסיפה אש למדורת היחסים שלה מול ישראל ● עם נשיא שמקורב הן לנתניהו והן לארדואן, ייתכן כי הפתרון למשבר טמון באזרבייג'ן ● ישראל היא ספקית אמל"ח קריטית לאזרבייג'ן, שמצידה מספקת לנו נפט, ואילו הדבר האחרון שירצה ארדואן הוא לפגוע באינטרסים של ידידו הקרוב ● גלובס נכנס מאחורי הקלעים של היחסים המתוחים

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מחקרים מגלים: המאבק בדמנציה מתחיל בשנות ה-40 שלכם

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים עם תהליך ההזדקנות ● "המאמצים להתמקד בדמנציה בקרב אנשים מבוגרים כשלו במידה רבה", אומר פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוניברסיטת דיוק, ומוסיף כי בשל כך המדענים מחפשים רמזים במוח בשלבי חיים מוקדמים יותר