חוק הטכנאים, שמזכה לקוחות אם בעל מקצוע איחר, חל גם על משלוחי המזון מהסופרמרקטים • מה הפיצוי שמגיע אם המשלוח איחר בשעתיים, ומה לעשות אם העסק מסרב לשלם? • גלובס עושה סדר
הרשות להגנת הצרכן לקחה את מגפת הקורונה כבסיס לחוסר וודאות באשר לסיבת האיחור (והיכולת לעמוד בחוק הטכנאים), היקפה ומשכה, המאפשר לקמעונאים המשלחים מזון חריגה מהזמנים הקבועים בחוק, זאת בשל העומסים הגדולים
הרשות להגנת הצרכן מחריגה מחוק הטכנאים משלוחים שלא צריך לקבל באופן אישי • התוצאה: חברות האופנה לא יידרשו לתאם משלוחים, והאיום בהעלאת מחירים יוסר
לא ברור איך אותו החוק שנועד לאפשר לצרכנים גמישות, עלול דווקא להגביל אותם ולפגוע בשירות שהם נהנים ממנו היום ב רכישות מקוונות • פרשנות
תיקון לחוק הטכנאים שיזם ח"כ איתן כבל יחייב את קמעונאיות האופנה המקומיות לתאם משלוח יום מראש ולהגיע בשעה ספציפית, כאשר איחור יגרור פיצוי של עד 600 שקל • המשמעות: החברות יתקשו לעמוד בכך ומאיימות לייקר את המחיר • בעקבות פניית "גלובס", ברשות להגנת הצרכן ישקלו לשנות את ההנחיה
חברת Puls, המכונה האובר של תחום טכנאי החשמל, מפעילה 3,000 טכנאים פרילנסרים בארה"ב • אייל רונן, מייסד משותף ומנכ"ל: "בכוונתנו להיות השירות היחיד שצרכנים יזדקקו לו עבור כל דבר עם כפתור 'on'"
לפי הצעת החוק שאושרה היום, הפיצוי יינתן גם במקרה של איחור בעת הובלה של מוצרים שנרכשו, איחור טכנאי המבצע בדיקות תקופתיות במתקני גז ביתי ואיחור בעת ביקור טכנאי בתקופת אחריות בתשלום • יוזם ההצעה, ח"כ איתן כבל: "לא ברור מה כל-כך מסובך לעמוד בסיכום עם הצרכן?"
בהתאם להצעתו של ח"כ איתן כבל, איחור טכנאי יזכה את הלקוח בפיצוי גם בביקורים שנקבעו לצורך התקנות והסרות מוצרים, ולא רק בביקורים לצורך תיקונים - כפי שהיה עד היום
מבט על חוק הטכנאים, תקנות ההמתנה הטלפוניות וחוק הספאם מראה כי הדרך מכאן ועד לבשורה צרכנית אמיתית עוד ארוכה ומפותלת
הדוח מתריע על ענף בעייתי מבחינה תחרותית הסובל משורת בעיות: היעדר שקיפות במחירים ואפליה במחירי הגז, העלאת מחירים ללא יידוע הצרכנים תוך שינוי מחירים מצד ספקי הגז, המתנה ממושכת לטכנאים וניתוק ללא התראה מראש
ביהמ"ש לתביעות קטנות סתם פירצה בחוק לגבי מדידת זמן האיחור בחוק הטכנאים
פזגז פיצתה לקוח ב-500 שקל לפנים משורת הדין ■ מתי הצרכן זכאי לפיצוי על-פי חוק הטכנאים, באיזה גובה, ומה צריך לדעת?
על אף קביעת הממונה על הגנת הצרכן מסרבת החברה לציית ל"חוק הטכנאים", אשר לפיו איחור או היעדרות של טכנאי מחייבת קנס של 600 שקל כפיצוי לצרכן שהמתין לשווא
מסקר שערך משרד התמ"ת עולה כי 60% מהישראלים לא יודעים שלחברה אסור לחדש חוזה באופן אוטומטי ■ רק 20% יודעים על חוק הטכנאים
רגע לפני שאתם מחליטים איזה מסך טלוויזיה לקנות, כדאי שתבדקו כמה עולה ההתקנה ■ מבדיקת "גלובס" עולה כי תעריפי ההתקנה של מעבדות השירות נעים בין 180 שקל ל-540 שקל, וההמתנה עלולה לקחת שבוע
שנה לאחר שעבר חוק הטכנאים בקול תרועה, מסתבר כי הצרכנים עדיין מחכים ■ כדי לתקן את המקרר צריך עדיין לקחת יום חופש, וכדי להחליף בלון גז צריך לאחר לעבודה ■ "גלובס" מצביע על הכשלים בחוק ומציע פתרונות
נסענו לצפון לקנות ברמי לוי, חזרנו לירושלים כדי להריח חו"ל בגאפ, טסנו ללונדון ב-400 דולר והצטיידנו בגוגלפון אבל לא ב-iPhone ■ מדור הצרכנות של "גלובס" מסכם שנה - ומזכיר גם למה כדאי לחכות
לא מעט חוקים צרכניים חוקקו בכנסת היוצאת - אך במקרים כמו חוק החניונים או חוק העמלות, הגופים הנוגעים בדבר הצליחו לטרפד אותם אילו חוקים הצליחו שלא ליפול בין הכיסאות, ומיהם חברי הכנסת שיזמו אותם?
התיקון לחוק הגנת הצרכן קובע כי זמן ההמתנה לטכנאי לא יעלה על שעתיים מעבר לשעה שתואמה איחור של שעתיים יזכה את הצרכן בפיצוי של 300 שקל, ואיחור של 3 שעות - בפיצוי של 600 שקל