גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מדיה

עוד כתבות

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה • מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

הפודקאסט המצליח, The Joe Rogan Experience / צילום: צילום מסך

מחפשים את המודל הכלכלי הבא: כך תיראה השנה הקרובה במדיה ובבידור

דוח התחזיות של דלויט מציג את השינויים הצפויים בעולמות הטלוויזיה, האודיו והבידור ב-2024, במטרה להגדיל את ההכנסות • בסטרימינג יגדל מספר אפשרויות התשלום, בפודקאסטים לא יסתפקו בפרסומות ויעברו לדמי מנוי, והקולנוע והגיימינג יתלכדו יותר מהרגיל

רשתות חברתיות / אילוסטרציה: Shutterstock

בהשפעת המצב הפוליטי? הישראלים מבלים השנה יותר זמן מול אמצעי המדיה

הרשתות החברתיות הן אמצעי צריכת התוכן הפופולרי ביותר, ואילו אתרי חדשות נתפסים כמקור המידע האמין ביותר - כך עולה מסקר של טאבולה וקנטאר • אלדד מניב, נשיא חברת המלצות התוכן: "המגמה היא להתאים את אתרי הבית לפי זהות הגולש"

קמפיין מקדונלד'ס שבו הוצמדו מצלמות לכובעי השליחים / צילום מסך מיוטיוב

ההזדמנויות שמותגים מחמיצים: מהתור הארוך ועד הכובע של השליח

לצד ערוצי המדיה המסורתיים והדיגיטליים, יש עוד הרבה נקודות מגע שניתן למנף ולספר באמצעותן את סיפור המותג • ניצול נכון שלהן בונה את האמון עם הצרכנים, מגדיל את כוונות הקנייה ואת הנכונות לשלם יותר, ובסופו של יום - משפר את הרווחיות

צילום: Shutterstock

עבודת אנשי השיווק סובלת מעודף מידע והם זקוקים לפתרונות שיספקו להם את השורה התחתונה

מנכ"ל חברת סקופר, המתמחה בניטור וניתוח שיח גולשים ברשתות החברתיות: "הטכנולוגיה שלנו שמאפשרת לספק בזמן אמת לאנשי השיווק תמונה מלאה, נקייה מרעשי רקע, ותובנות ברורות ומעשיות, מכל זירות השיח והמדיה היא היתרון המובהק מול שלנו המתחרים בשוק הישראלי"

פרסום באמצעות מציאות רבודה וזיהוי פנים / צילום: Shutterstock

חמש מגמות שישפיעו על ענף התקשורת העולמי בשנה הקרובה

דוח התחזיות של דלויט מנתח את השפעות הטכנולוגיה והדיגיטציה על התקשורת ב־2023, על רקע המגמות הכלכליות והחברתיות • התחרות על שידורי הספורט תגדל, יותר פרסומות ישולבו בסטרימינג, הבינה המלאכותית תשתלב בהפקות של סדרות וסרטים, וגם המטאוורס יתעצם

מרכז החדשנות ביזמקס לחרדים בירושלים / צילום: יוסי זמיר

כבר לא נרתעים מהאינטרנט: כך השתנו הרגלי צריכת המדיה של החברה החרדית

צופים ביוטיוב, משתמשים בסטטוסים של הוואטסאפ על תקן סטורי ומגלים את עולם הפודקאסטים - בחברה החרדית לא מסתפקים רק באמצעי התקשורת המסורתיים, כפי שמראים נתוני מדד חדש העוסק בנושא • התמונה מתהפכת בשבת, כאשר כ־70% קוראים את העיתונות המודפסת, כפי שמראים נתוני המדד החדש INDOX העוסק בנושא

הפקולטה לניהול / צילום: Shutterstock

חברה יצאה בקמפיין פרסומי אגרסיבי - מה זה עשה לשווי שלה?

סיפור ההנפקה לציבור של חברת פיתוח התרופות מקנאביס EPM, שהושעתה ובוטלה, מעוררת שאלות ומחשבות על השימוש שעושות חברות ציבוריות במדיה כדי למשוך את תשומת לבם של המשקיעים • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

עמי גניגר / צילום: יוסי כהן

השקעות הטכנולוגיה משתלמות לחברת המדיה המסורתית של עמי גניגר

תיא השקעות תרשום רווח של 5.3 מיליון דולר מהשקעתה בחברת ההפצה ופרסום  אפליקציות המשחקים מוני • לכך קדם רווח מהמיזוג ל-SPAC של ארבה רובוטיקס

יירוט טילים בשמי גוש דן / צילום: Reuters, Amir Cohen

באולפנים התרגלו למציאות בדרום. מה ההבדל כשהיא מגיעה לאזור חיוג 03?

כשהרקטות חוצות את קו אשקלון לאזור חיוג 03 - התיאורים הופכים להיות לקוחים מזירת מלחמה • כפועל יוצא מהדרמה באולפנים, הממשלה נדרשת סוף סוף להגיב - לפתע יש אפס סובלנות על ירי לעבר ריכוזי אוכלוסייה

מתוך אתר משרד הפרסום HapPpy

משרד הפרסום HapPpy יטפל בפעילות הסושיאל של רקיט בנקיזר בישראל

היקפה של פעילות הסושיאל של רקיט בנקיזר עומד על כ-2 מיליון שקל • HapPpy מטפל בין היתר בתקציבי הסושיאל של בנק הפועלים ואפליקציית ביט, אלטמן, רשת rebar, באג, buyme, רשת בנא משקאות, yango, קבוצת קרן אריסון ועוד

דיסני פלוס. רוצה להפוך את עולם הסטרימינג לתחרותי יותר / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

דיסני: "מזיזים את המטוטלת במידה דרמטית לכיוון הסטרימינג"

בדיסני החליטו על רה-ארגון בחטיבות המדיה והבידור, והסטרימינג יהפוך לליבת עסקי המדיה • לדברי בוב צ'אפט, המהלך הואץ בשל מגפת הקורונה, ששיתקה את עסקי הקולנוע ודחפה יותר צרכנים אל אופציות הסטרימינג בבית

שופטי הזמר במסכה / צילום: ערן לוי

הטלוויזיה כמעט ולא נפגעה מהסגר השני. שאר ענפי המדיה מדממים

אובדן תקציבי פרסום לאתרים הגדולים, שיתוק של תחנות הרדיו והדממה מוחלטת של ענף שילוט החוצות • ומה יעלה בגורל הפרינט • ניתוח השלכות הסגר השני על אמצעי המדיה ומשרדי הפרסום לקראת מה שמסתמן כתחילת היום שאחרי, מעורר דאגה

פרופגנדה אפקטיבית /צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חפשו את הנבל, את הדפוס ואת הפרופגנדה: הכירו את החוקרת שמלמדת לצרוך תקשורת באופן ביקורתי

פרופ' רנה הובס, שעוסקת בחינוך לצריכת מדיה באופן ביקורתי, חושבת שפרופגנדה היא לא בהכרח דבר רע והיא חלק בלתי נפרד מהדמוקרטיה, לא רק ממשטרים אפלים • הבעיה מתחילה בחוסר הבנה של תפקיד הרגש בגיבוש האידיאולוגיה ובחוסר מודעות להטיות של הסיפור

הנערים /צילום: רן מנדלסון

היעד המרכזי של שר התקשורת הבא: להתאים את הרגולציה לעולם המדיה המשתנה

המדיה הישראלית מורכבת משרשרת של תעשיות הקשורות זו בזו, וחלקן מתמודדות עם סכנה קיומית • ולא, הפלטפורמות הבינ"ל הן לא הגורם היחיד לתחלואים • טעויות בניהול, קריאה לא נכונה של המפה או קרבות אגו אשמים לא פחות • "גלובס" איתר את כשלי השוק בתחום המדיה - ומציע פתרונות • חלק שני בפרויקט

אורי ברקוביץ'/צילום:מתן פורטנוי

פודקאסטים: המדריך של גלובסטק לגולש הנבוך

שמעתם על פודקאסטים אבל לא הבנתם מה זה בדיוק? איך מאזינים לזה, ולמה זה טוב? • מדריך "גלובסטק" למאזין המתחיל

יאנג קינגפ, נשיא הגוואנגז'ו דיילי גרופ וד"ר שוקי גלייטמן

"יש בסין תהליך מתמיד של שיפור והקפדה בנושאי קניין רוחני"

הדברים נאמרו במסגרת ביקור בישראל של ראשי המדיה של דרום סין, כחלק מיוזמה משותפת של ממשלת גוואנגז'ו ונציגות גוואנגז'ו בישראל, בהובלת ד"ר שוקי גלייטמן

תעשיית הבידור/ צילום: א.ס.א.פ קרייטיב / Shutterstock

הדור ה-5 מאיים על תעשיית הבידור המסורתית; הם בישראל מוכנים למהפכה?

מחקר חדש של אינטל חושף טפח מהשינויים שצפויים לעבור על עולם המדיה והבידור כתוצאה מכניסת הדור החמישי • ג'ונתן ווד, מנהל בכיר בחברה: "השינוי ישפיע על כל התעשייה ומחייב עסקים לשאול את עצמם כבר עכשיו - האם הם ערוכים" • האם בישראל מתכוננים כראוי?

בינה מלאכותית / צילום: שאטרסטוק

סקיי הבריטית השקיעה בסטארט-אפ בינה מלאכותית ישראלי

ענקית החדשות והבידור הבריטית השקיעה בסטארט אפ הישראלי Vault Analytics באמצעות קרן ההשקעות Remagine, המשקיעה בחברות ישראליות בתחום המדיה • Vault משתמשת בבינה מלאכותית וניתוח שפה טבעית, כדי לחזות הצלחה של תוכן טלוויזיוני ושל סרטים לפני שנוצרו

שידורי ספורט בערוץ ESPN בו שולטת דיסני. / צילום: רויטרס  AI Project

לשחות עם הזרם: איך שירותי הסטרימינג כבשו את העולם

שירותי הסטרימינג כובשים את הצרכנים ברחבי העולם ומשנים את תעשיית הבידור והמדיה כולה • מבחינת המשקיעים, קשה להתייחס אל תחום המדיה והתוכן כהשקעה סקטוריאלית, ונדרש ניתוח ובחירה במספר מצומצם של חברות עם סיכויים גבוהים לנצח במרוץ התוכן