גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

צרכנות

עוד כתבות

קניות בכרטיסי אשראי / צילום: Shutterstock

המשק ממשיך להתאושש? על פי נתוני כרטיסי האשראי, נראה שכן

לפי נתוני הלמ"ס המתפרסמים היום, בחודשים דצמבר 2023 עד פברואר 2024 חלה עלייה של 5.3% בסך כל הרכישות בכרטיסי האשראי • עלייה בולטת התקיימה בענף מוצרי התעשייה עם כ-14.8% • בענף שירותי טיסות, תיירות ואירוח חלה עלייה של 22% בחישוב שנתי, ובענף פנאי ובילוי חלה עלייה של 21% בחישוב שנתי

קניון איילון לאחר פתיחתו במסגרת הפיילוט / צילום: כדיה לוי

מכירות ענפי האופנה והמחשבים גבוהות יותר מאלה של טרום המלחמה

גלובס מציג מדד חדש הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בחנות הפיזיות ובאונליין • מנתוני הפניקס גמא עולה כי ענפי החשמל והאופטיקה במגמת עלייה חדה

נתב''ג ריק, שבוע שעבר. תחום התיירות והנסיעות עדיין לא מראה התאוששות / צילום: kathy bernstein

מבצעי נובמבר מסייעים להתאוששות של רוב ענפי המסחר

גלובס מציג מדד חדש הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בשבוע החולף, בחנות הפיזיות ובאונליין • מנתוני הפניקס גמא עולה כי ענפי האופנה והחשמל רשמו את העליות הגבוהות ביותר

איך השתנו הרגלי הצריכה שלנו בצל האינפלציה? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

הכול מסביב מתייקר: כך השתנו הרגלי הצריכה של הישראלים

אחרי יותר משנה של עליות מחירים וריבית גבוהה, גלובס בשיתוף "רייזאפ" בדק מה קרה להוצאה החודשית של אלפי משקי בית בישראל • בעוד שההוצאה על מותרות, כמו אוכל בחוץ, ירדה, המשכנתה זינקה בחדות

כך הגדילו מועדוני הצרכנות את כוחם בשוק / אילוסטרציה: Shutterstock

בצל יוקר המחיה: כך הגדילו מועדוני הצרכנות את כוחם בשוק

בישראל פועלים כיום כ־30 מועדוני צרכנות גדולים שמציעים הנחות משמעותיות לחבריהם בכל תחומי החיים ומגלגלים מיליארדי שקלים בשנה • השיטות: יבוא מקביל, סלי קנייה ארוזים ושיתופי־פעולה עם קבלנים • הצעד הבא: בהסתדרות מתכננים להקים סופרמרקט חברתי

שלט מכירה של מגרש לבנייה באילינוי, ארה''ב / צילום: Associated Press, Nam Y. Huh

שינויים בהרגלים: הטלטלות בבנקים מעמידות את הצרכנים בארה"ב למבחן

משקי הבית האמריקאיים, שכבר ממילא מתמודדים עם עלייה באינפלציה ועם ריביות גבוהות, עלולים לעכב כעת רכישות גדולות כמו בית או מכונית, וגם יישור שיניים - כפי שמעיד אורתודנט מקנטקי • ובינתיים, סנטימנט הצרכנים ירד במרץ בפעם הראשונה בארבעה חודשים

האג'נדה החברתית לא חייבת להיות בתחום הליבה של המותג, והמציאות מוכיחה שזה משתלם כלכלית / צילום: Shutterstock

מבצעים וקופונים אאוט, אקטיביזם אין: הדרישות החדשות של הצרכנים מהמותגים

בשנים האחרונות יש יותר ויותר מסעות פרסום שמטרתם להניב רווחים, אבל גם לגרום לשינוי חברתי לטובה • האג'נדה לא חייבת להיות בתחום הליבה של המותג, והמציאות מוכיחה שכאשר עושים זאת נכון, זה משתלם כלכלית

סניף של ''יש חסד'' בבני ברק / צילום: תמר מצפי

הכפתור של רמי לוי, הקנייה השכונתית והבנק שמפתיע: מיפוי הצרכנות החרדית

המחיר וסוג הכשרות הם הפרמטרים החשובים ביותר, אך גם המיקומים משפיעים על ההעדפות - כך עולה ממדד חדש העוסק בהרגלי הצריכה של החברה החרדית • קופת-החולים הפופולרית ביותר היא מאוחדת, ואילו בתחום מוצרי החלב תנובה רושמת הובלה

איך הופכים את תזונת הציבור לבריאה / צילום: איל יצהר

תלושי מזון או כסף? המחקרים שמגלים איך הופכים את תזונת הציבור לבריאה

מה כדאי לנו ללמוד מהרגלי קניות המזון של הצרפתים • האם מס הסוכר הוא התנשאות של עשירים • ומדוע לא מודדים בישראל את ההשפעה של סובסידיות מזון • אלה רק כמה מהשאלות שמעסיקות חוקרי עוני וביטחון תזונתי • מחקר חדש, שהראה כיצד תקופת מיתון משפיעה לרעה על קצב ההזדקנות של מי שהיו אז עוברים, הופך את הממצאים שלהם לרלוונטיים במיוחד

להיכנס לראש של הצרכן / איור: גיל ג'יבלי

מנהלי השיווק של החברות הגדולות מנסים להיכנס לראש של הצרכן

מנהלי השיווק של החברות הגדולות במשק מסמנים מגמות לשנה הקרובה: מה יהיו החידושים המובילים ביחסים עם הלקוח, ואיך לבלוט בין המדפים ובתוך שטף המידע • פרויקט מיוחד, חלק ראשון

מדפים ריקים של מוצרי היגיינה לנשים בבית מרקחת בניו יורק, ב-10 ביוני 2022 / צילום: Reuters, John Nacion/NurPhoto

כך הפך המחסור בטמפונים לסמל של המשבר הכלכלי בארה"ב

המשבר בשרשרת האספקה והאינפלציה בארה"ב הובילו להתייקרות ולמחסור בכמעט בכל מוצרי הצריכה, אך נשים בגיל הפוריות נאלצות להתמודד עם טלטלה נוספת • לפי סוכנות הידיעות בלומברג, מחירי הטמפונים עלו באופן משמעותי - כמעט 10% מלפני שנה. מחירי התחבושות זינקו ב-8.3%

קניות ברשת / אילוסטרציה: Shutterstock, William Potter

עם 150 מיליארד שקל ביד: מה יקרה לכוח הקנייה של הישראלים ב-2025

הגידול העקבי במכירות האונליין בארץ ובעולם מלמד שהשינוי שנוצר בהרגלי הצריכה בזמן הקורונה, הפך לקבוע • איך משפיעה ותשפיע פתיחת השמיים על פעילות מרכזי המסחר, רשתות הסופרמרקט ורשתות האופנה, ולמה הן צריכות להיערך

עסקאות דיגיטליות / אילוסטרציה: Shutterstock

הקץ לעוד טריק: תבוטל אופציית ברירת המחדל בעסקאות דיגיטליות

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הוציאה הנחיה כי עוסקים לא יוכלו להשאיר בטפסים דיגיטליים ברירת מחדל הכוללת תוספת לעסקה הכרוכה בתשלום • הנימוק: "הדבר פוגע משמעותית בחופש הבחירה של הצרכן ומהווה השפעה בלתי הוגנת"

מרכז מסחרי באום אל פחם / צילום: גיל ארבל

מזמינים אופנה ברשת, חוזרים לאיסטנבול: החברה הערבית בישראל משנה את הרגלי הצריכה שלה

למרות שחברות מסחריות נוטות לעתים להתעלם מהם, ערביי ישראל הם כוח צרכני משמעותי • בדיקה שנערכה לכבוד הרמדאן מגלה שינויים בדרך בה החברה הערבית בישראל רגילה ואוהבת לקנות • הקניות באונליין מתחזקות, יותר משתמשים בכרטיסי אשראי, אך למרבית האזרחים הערבים עדיין אין ביטוח דירה • סקר מיוחד שנערך ע"י מכון המחקר ביסאן עבור גלובס והלא, ערוץ טלוויזיה שמשדר למגזר הערבי

יותר משפחות במינוס אבל פחות עמוק / צילום: שלומי יוסף

מדד נובמבר: יותר משפחות במינוס אבל פחות עמוק

חודש הקניות הגדול השפיע בעיקר על העשירונים הנמוכים • הישראלים הגדילו את הוצאות הביגוד, האלקטרוניקה, החופשות והטיולים

משאית של שופרסל / צילום: שלומי יוסף

פרשת שופרסל חשפה: הדבר היחיד שמעצבן ישראלים יותר מלשלם ביוקר

התחקיר של חדשות 12 על אתר "יש חסד" של שופרסל הוא הישג עיתונאי חשוב - אך המסגור שלו בעייתי • במקום להפנות את תשומת לב הצרכנים לאפשרויות הנוספות שקיימות עבורם, בחרו למסגר את התחקיר כאילו המכירה לקהל החרדי מובילה להעלאת המחירים לקהל החילוני

5 דברים על התנהלות בתשלומים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

קל לגהץ, קשה לעקוב: 5 דברים על התנהלות בתשלומים

כאשר אנחנו קונים מוצרים יקרים, הכי קל לבקש לפרוס לתשלומים וכמה שיותר, כך קל לנו יותר לכאורה "לבלוע" את ההוצאה • כמה זה עולה לנו באמת?

למרות אוגוסט והחגים, הישראלים דווקא צמצמו את המינוס / צילום: שלומי יוסף

מדד המינוס מגלה: תקנות התו הירוק עשו טוב לאוברדראפט של הישראלים

ממדד המינוס הישראלי עולה כי באוגוסט 28% ממשקי הבית היו במינוס, לעומת 30% ביולי ו-31% באוגוסט אשתקד • ההסבר לכך נובע מהתו הירוק שהוביל למיעוט יציאות ובילויים

סניף מגה בעיר / צילום: איל יצהר

פשרה בייצוגית: רשת מגה תפצה את הציבור ב-400 אלף שקל ותשנה את אופן הצגת המבצעים

נגד מגה נטען כי הציגה שלטי מבצעים שעליהם לא מופיע הפירוט שהיא מחויבת להציג לצרכנים דוגמת המחיר לפני ההוזלה, שיעור ההנחה ותנאי המבצע • מחצית מסכום הפיצוי יועבר כתרומה לעמותות המסייעות לנזקקים ולחיילים

תיקון טלפון חכם / צילום: Shutterstock

תיקון נדרש למען כלכלה צודקת ובריאה לסביבה

הזכות לתקן מוצרים שקנינו היא זכות משפטית שקונה לאט-לאט אחיזה בעולם המסחרי וגם בחקיקה ובפסיקה • הגיעה העת שגם ישראל תצטרף למגמה העולמית