משרד האוצר, משרד ראש הממשלה ומשרד השיכון הגיעו להסכמה על תוכנית דיור ל-2024 • בין היתר אושרו הקלות על ועדות מקומיות לנפק היתרי בנייה, עידוד התחדשות עירונית בפריפריה, סבסוד פיתוח בבנייה בפריפריה וקידום בנייה להשכרה ארוכת טווח
הירידה התלולה במספר עסקאות הנדל"ן פוגעת בעוסקים רבים בענף, ממתווכים עבור בשמאים וכלה ביועצי משכנתאות • איך הם מתמודדים עם השינויים ועם הירידה בהכנסות?
פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן מביאה ל"אינפלציה" באזכור אמצעי תחבורה עתירי נוסעים בעת שיווק של דירות למכירה ולהשכרה, שטחי משרדים, פרויקטים שלמים ועוד • אבל מתברר שגם כאן חשוב לבדוק את האותיות הקטנות
קבינט הדיור התכנס והציג יעדי תכנון ל-2023 הגבוהים פי כמה מיעדי השנה שעברה • היעדים משדרים מסר אופטימי של הממשלה, אבל האם הם ריאליים, בהינתן מצב השוק הנוכחי?
מתחמים ושירותים ייחודיים בבניינים היו מקובלים בעבר בשוק היוקרה בלבד, אולם התחרות והקיפאון היחסי בשוק המגורים מחייבים יזמים להגדיל את היצירתיות גם בפרויקטים "סטנדרטיים" • עבורם מדובר בעלות שולית לא גבוהה, בעוד דמי הניהול של הדיירים רושמים קפיצה חדה
ב-2022 נרשם שיא בהיקף השיווקים, עם כ-107 אלף יח"ד • שיא נוסף נרשם בהיקף ההכנסות: כ-37 מיליארד שקל • הרשות העבירה כמיליארד שקל מההכנסות לפיתוח המטרו • מנהל רמ"י, ינקי קוינט: "העבודה הטובה מול משרד הבינוי והשיכון תימשך גם עם השר החדש" • גם מינהל התכנון פרסם סיכום לשנת 2022, על פיו גופי התכנון אישרו 158 אלף יחידות דיור ובכך עקפו את היעד השנתי
במתחמים ניתן יהיה להקים 122 אלף מ"ר, בשני מגדלים בני 40 קומות כל אחד ובשלושה מבנים מרקמיים • עד כה שווקו בהצלחה שלושה מתחמים ברובע, בהם מתחם שערי צדק הישן ששווק בכחצי מיליארד שקל
חתימה אלקטרונית על מסמכים, אפליקציות לשיווק ותדרוך אנשי המכירות לעבור לדיגיטל: אחרי שנים של דירות לדוגמה ומכירות פרונטליות, חברות הנדל"ן מתחילות לקפוץ קדימה • חדשנות בנדל"ן, פרויקט מיוחד
אתר שיווק הנדל"ן Zira 1, שבבעלות רינת פאר, השלים סבב גיוס שני • ההשקעה באתר נעשתה לפי שווי של 300 מיליון שקל
בעולם השיווק נהוג לדבר על "משפך השיווק" - התהליך שלקוח פונטציאלי עובר מהשלב שבו אינו מכיר כלל את המוצר ועד שהוא קונה אותו • טכנולוגיות מגוונות משנות בשנים האחרונות את המשפך המסורתי הזה, ומאפשרות לאנשי השיווק בעולם הנדל"ן לשפר, לנטר ולנהל תהליכים אלו בצורה חכמה ויעילה תוך חיסכון במשאבי זמן ותקציב
מנהלי השיווק, החוליה המקשרת בין חברות הבנייה לרוכשים, נאלצים בימים אלה למצוא פתרונות מחוץ לקופסה כדי להמשיך ולמכור דירות • בתפריט: סיורים וירטואליים, שיחות מכירה ב"זום" ופריסת תשלומים • בלי פאניקה
הפרוספקטים וההדמיות הישנות לדירות מוחלפים באפליקציות 3D, מסכי ענק עם אינטליגנציה מלאכותית ומשקפי VR • הכירו את bmby, חברה ישראלית מפארק ההייטק ביוקנעם, שמציעה טכנולוגיה המאפשרת לדמות דירה באופן הכי קרוב למציאות • האם אנו לקראת מהפכה בתחום מכירות הנדל"ן?
דירות לדוגמה הפכו בשנים האחרונות למוצרים שמשקיעים בהם מאות אלפי שקלים, וחלקן גם נמכרות בסוף כמו שהן ללקוח • גיא נרדי יצא לבדוק אילו דירות זוכות להפוך לדירות לדוגמה, ומה הרציונל שמאחורי העיצוב המוקפד
היזם חנוך קס, שעומד מאחורי שכונת היוקרה לציבור החרדי, רמת גבעת זאב, מקים בימים אלה את דיזיין סיטי: מתחם ראשון לעיצוב הבית באזור ירושלים • לדבריו, האזור סובל מחוסר בשטחי מסחר בתחום הריהוט: "השכרנו 16 אלף מ"ר בתוך 4-5 חודשים. יותר מ-60% מהתושבים בסביבה לא רוכשים את הפריטים הללו באזור"
הפופולריות של תמ"א 38 גרמה להצפת השוק בחברות הפועלות בתחום ■ איך הן יכולות לבדל עצמן אל מול כל האחרות ועד כמה הדבר נחוץ?
קשר בלתי אמצעי עם הדיירים, המאפשר להבין העדפותיהם, ורוכשים בעלי פרופיל אחיד המגיעים מסביבתו הקרובה של הפרויקט, תורמים לשיווק ולמכירת דירות תמ"א 38 ■ "למנהלי שיווק בחברות שעוסקות בהתחדשות עירונית יש יותר כלים לטרגט את הקונה הפוטנציאלי שלהם"