גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סטורנקסט

חברת מידע שיווקי. המידע השיווקי של סטורנקסט מבוסס על נתוני אמת מהקופות המתקבלים מכ-1,750 נקודות מכירה בשוק הפרטי והמאורגן, שעל בסיסן, באמצעות מודל סטטיסטי, נבנית הערכת המכר לכלל שוק מוצרי הצריכה בישראל.

עוד כתבות

מדף של מוצרי תנובה/  צלם:תמר מצפי

צורכים פחות? מכירות שוק המזון התכווצו ב-3.2% בחודש אוגוסט

לפי נתוני סטורנקסט לחודש אוגוסט 2019, תשע מתוך עשר ספקיות המזון הגדולות בישראל רשמו באוגוסט ירידה בהיקף המכירות הכספי לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה • לעומתן וילי פוד הציגה עלייה של 36.5% במכירות באוגוסט, וגד עלתה ב-11% מתחילת השנה

חלב תנובה / צילום:  Shutterstock / .ס.א.פ קריאייטיב

בלעדי נתח השוק של תנובה בשוק החלב ירד; שטראוס ממשיכה להתחזק

נתח השוק של חברת החלב הגדולה בישראל יורד מתחת ל-49% בחודש יולי • שטראוס נושפת בעורפה של תנובה עם גידול במכירות הכספיות מתחילת השנה, שעומד על כ-59 מיליון שקל • טרה מציגה ירידות של 6.7% מתחילת השנה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד

מוצרי שטראוס/ צילום: תמר מצפי

אחרי עליות המחירים והצמיחה של 2018, הגיע תור הקיפאון בשוק המזון

הצמיחה בשוק המזון עמדה מתחילת השנה על 2.3% בלבד - בדומה לקצב גידול האוכלוסייה • תנובה ושטראוס ממשיכות ליהנות מעליית המחירים של מוצרי החלב שבפיקוח ורשמו גידול בהכנסותיהן גם ביולי • המכירות של סוגת ירדו בחודש יולי ב-3.2%, דבר שעשוי להשפיע על המגעים למכירתה

רשת מזון /צילום:  Shutterstock  א.ס.א.פ קריאייטיב

מעלות מחירים או לא: בכל מקרה ספקיות המזון ממשיכות לצמוח

שוק המזון והמשקאות מסכם את המחצית הראשונה של השנה עם צמיחה מתונה במכירות הכספיות, שחלקה הושג בזכות העלאה במחירי המוצרים • תנובה ומחלבות גד הצטיינו, ואסם־נסטלה עדיין ממתינה להזדמנות להעלאת מחירים

חלב תנובה / צילום:  Shutterstock / .ס.א.פ קריאייטיב

עיתוי חג השבועות העיב על הצמיחה של שוק המזון במאי: תנובה יורדת ב-10% במכירות

תזמון חג השבועות, שנפל השנה ביוני לעומת חודש מאי בשנה שעברה, השפיע על מכירות מוצרי החלב, שגרמו למחלבות לסכם חודש שנע בין יציבות לבין ירידות חדות • גם יצרניות המשקאות נפגעו בין היתר מעיתוי החג, כשהמכירות של יפאורה וטמפו צונחות

חומרי ניקוי בסופרמרקט / צילום: תמר מצפי

אחרי הירידות בחודש מרץ הציבור חזר לקנות בפסח: גידול של 20% במכירות הטואלטיקה

מנתוני סטורנקסט עולה כי המכירות הכספיות של הקמעונאיות בשוק מוצרי הצריכה גדלו בחודש שעבר ב-380 מיליון שקל, הודות לחג הפסח • מנגד, המכירות הכספיות של תנובה, יצרנית המזון הגדולה בשוק, ירדו ב-53 מיליון שקל מתחילת השנה, זאת לצד שחיקה של 5% בנתח השוק שלה

קונים בדיזנגוף סנטר/ צילום: שלומי יוסף

פסח זז לאפריל - והמכירות של רשתות השיווק וחברות המזון והאופנה צפויות להיפגע

נתוני סטורנקסט וריס מציגים שחיקה בתחום המסחר הקמעונאי • כך, אחרי שנה וחצי של עליות בענף מוצרי הצריכה, הרבעון הראשון של השנה צפוי להסתכם בפגיעה בהכנסות ממכירות של החברות הציבוריות בשווקים אלה • ניתוח

חומרי ניקוי בסופרמרקט / צילום: תמר מצפי

יצרניות המזון והטואלטיקה מקוות להתאוששות בחג הפסח

הירידות החדות ביותר בחודש מרץ נרשמו אצל ספקיות של מוצרי ניקיון וטואלטיקה, על רקע הדחייה בחגיגת הניקיון של פסח

מוצרי שטראוס/ צילום: תמר מצפי

בניגוד לתחזיות ולמרות עליות המחירים: שחיקה במכירות שוק המזון והמשקאות בפברואר

לראשונה מזה קרוב לשנה וחצי, שוק המזון והמשקאות ירד בחודש שעבר ב-0.4%, בין היתר על רקע תזמון החגים • שטראוס, ספקית המזון השנייה בגודלה, יורדת במכירות אחרי חודשים ארוכים • שוק הטואלטיקה, לעומת זאת, נהנה מצמיחה של 4.6% • ניתוח "גלובס"

מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

טרה לא נהנתה מהמגמה בשוק: היחידה מבין המחלבות הגדולות שירדה במכירות הכספיות בינואר

טרה ירדה במכירות בכ-5% שהתבטאו באובדן של כ-4 מיליון שקל, זאת על אף שהעלתה בקיץ האחרון את מחירי המוצרים שלה שאינם בפיקוח - מהלך שאמור היה לתמוך בצמיחה • נתוני סטורנקסט מגלים כי המכירות הכספיות בשוק החלב גדלו בחודש שעבר בלמעלה מ-30 מיליון שקל • נתח השוק של תנובה ממשיך לרדת

רוני גת, יור יפאורה /  צילום: תמר מצפי

אין חסד: למה המכירות של יפאורה תבורי מצטמקות?

מכירות שוק המזון והמשקאות גדלו בינואר 2019 בכ-5% לעומת החודש המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-3.2 מיליארד שקל • בניגוד למגמה בשוק, יפאורה יורדת בכ-8% במכירות הכספיות ומאבדת 12.5% בנתח השוק • בחודש שעבר חשף "גלובס" כי החברה נמצאת בסכסוך עם רשת "יש חסד" של שופרסל

מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

הספקיות מעלות מחירים? הרשתות עשו את זה עוד קודם

נתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" מגלים כי באוקטובר נרשמה עלייה במדד המחירים בשוק המשקאות וגידול במכירות הכספיות של 4.2% • מדובר בנתון מפתיע, שכן היצרניות הודיעו על עליית מחירים רק החל מחודש נובמבר • מתחילת השנה מכירות שוק המזון והמשקאות הסתכמו בכ-31 מיליארד שקל, ובאוקטובר לבדו ב-3.7 מיליארד שקל

סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

בלעדי החגים שהיו: הציבור קנה פחות מזון אבל שתה יותר

נתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" מגלים כי חברות המשקאות הגדולות - החברה המרכזית, טמפו ויפאורה תבורי - גדלו בנתח השוק ובמכירות הכספיות בחודש ספטמבר • מנגד, יצרניות המזון הגדולות - בעיקר תנובה, שטראוס ואסם - קטנו

מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

בלעדי אחרי שנות קיפאון: מחצית חזקה במזון ומוצרי הצריכה

לפי נתוני סטורנקסט למחצית הראשונה של 2018, תנובה ממשיכה לאבד נתחי שוק, ושטראוס ואסם מתחזקות • משחקי המונדיאל הובילו לעלייה בצריכת מוצרים מתכלים

גדי לסין / צלם: תמר מצפי

בלעדי ההובלה בסכנה? שטראוס מצמצת הפער מתנובה לכ-3%

מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי בסוף חמשת החודשים האחרונים של 2018 אסם ושטראוס גדלו ביחס לשוק, בזמן שנתחי השוק של תנובה ושל החברה המרכזית עם טרה קטנו • במקביל, למרות המבצעים העמוקים שנרשמו בחג השבועות, בקטגוריות רבות נרשמה עליות מחירים

 קוקה־קולה־ישראל ותנובה. נקנסו בעשרות מיליוני שקלים בגין הפרת חוק הגבלים העסקיים / צילום: עינת לברון

מכירות שוק המזון והמשקאות בישראל צמחו ב-1.7% ב-2017

זאת לאחר 3 שנות קיפאון ■ שטראוס צמחה, תנובה שמרה על חלקה, ואסם הצטמקה בנתחי השוק ■ מרבית העלייה בהכנסות נבעה מעליית מחירים ולא מצמיחה כמותית ■ לאחר כמה שנים של ירידה במכירות רשמה תנובה גידול סמלי של 0.6% ■ נתח השוק של נטו ירד, כנראה בגלל הסכסוך עם יינות ביתן

התינוק של במבה אסם

לפני כולם מזון ומשקאות: השחיקה בתנובה עצרה, אסם נחלשת

מכירות המזון צמחו בתשעת החודשים הראשונים של 2017 בפחות מאחוז לכ-26.8 מיליארד שקל ■ ברבעון ה-3 של השנה קטן נתח השוק של נטו, שהפסיקה את אספקת הסחורה לקבוצת ביתן, לכ-3.9%

קניות בסופרמרקט / צילום: תמר מצפי

לפני כולם אחרי שנים של יציבות: מחירי המזון שוב במגמת עלייה

נתוני סטורנקסט מגלים כי מתחילת השנה חלה עליה של 1.4% במכירות מוצרי הצריכה ■ המזון מוביל את הצמיחה במכירות עם עלייה של 1.9%

עדי עזרא מציג: נתונים, סילופים ושאר ירקות. איור: גיל ג'יבלי

אחרי הפסקת האספקה ליינות ביתן: ירידה בנתחי השוק של נטו

נמשכת מגמת ההתאוששות בשוק המזון והצריכה ■ נתחי השוק של הספקיות תנובה ושסטוביץ נמצאים בצמיחה ■ לעומת זאת, הנתחים של אסם-נסטלה, יוניליוור והחברה המרכזית בירידה

קטשופים של היינץ ואסם / צילום: יחצ

הקטשופ מופחת הסוכר של אסם והיינץ הגדיל את המכירות

חודשים ספורים לאחר השקת הגרסאות מופחתות הסוכר והנתרן, הן מגדילות את הקטגוריה ואף כובשות נתח שוק של 14% ■ ההשקות אמנם נעשו במסגרת ההיערכות לרפורמת סימון המוצרים של משרד הבריאות, אך השימוש בקטשופ בצהרונים נאסר