גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אינסטגרם (Instagram)

שירות שיתופי תמונות סלולרי

עוד כתבות

שופט העליון יוסף אלרון / צילום: שלומי יוסף

בלעדי בגלל תמונות באינסטגרם: מתמחה בבית המשפט העליון סיימה את תפקידה אחרי חודש בלבד

מתמחה בלשכתו של שופט העליון יוסף אלרון סיימה באופן חריג את עבודתה לאחר חודש בלבד • לגלובס נודע מגורמים שונים בעליון כי הרקע הוא פרסומים שעשתה המתמחה באינסטגרם שלא נשאו חן בעיני השופט • הרשות השופטת: העסקת המתמחה הסתיימה לבקשתה

אפליקציית וואטסאפ / צילום: Shutterstock, Wachiwit

וואטסאפ חזרה לעבוד, אך התקלה עדיין נמשכת

משתמשי השירות לא הצליחו הערב לשלוח הודעות ולהתחבר לשרתים • לא ברור עדיין מה מקור התקלה, והיא עדיין לא תוקנה במלואה

יוצרות תוכן שעובדות עם יומנז: אן זיוי, ליאל אלי ומרין נידם / צילום: צילומי מסך מאינסטגרם

שוק המשפיענים הישראלי מגלגל 60 מיליון דולר בשנה, ויש מי שמרוויחות יותר

בשנה החולפת הרוויחו נשים פי 14 מגברים ברשתות החברתיות - כך עולה מדוח Humanz על פערי השכר בקרב המשפיענים בישראל • מנכ"ל Humanz, ליאב רפאל חן: "הן מגיעות להכנסות של מאות אלפי שקלים בחודש, וזה קורה הודות לשתי תכונות: אותנטיות ושיתופיות"

פייסבוק / צילום: Shutterstock, Poring Studio

תוקנה התקלה עולמית בפייסבוק, באינסטגרם ובת'רדס

משתמשים רבים נותקו באופן אוטומטי מפייסבוק, בעוד באינסטגרם היו קשיי טעינה של חשבונות • אחרי כשעתיים התקלה תוקנה • מאז החלו הדיווחים על התקלות, ירדה מניית מטא ביותר מ-1%

אינסטגרם / צילום: Shutterstock, Wachiwit

המהלך של מטא שיפגע בהסברה הישראלית: "מגבילה את היכולת לספר על הטבח"

במסגרת השינוי, אנשים שיפרסמו תוכן שמוגדר כפוליטי או חברתי – החשבון שלהם באינסטגרם ובת'רדס יוגדר כחשבון לא מומלץ, והתכנים של חשבון זה לא יקבלו חשיפה בקרב משתמשים שאינם עוקבים • ראש מטה ההסברה האזרחי: "משפיענים רבים יעדיפו כעת שלא להתבטא בנושאים פוליטיים ובנושאי המלחמה, ויתמקדו בסרטונים של חתולים"

אינסטגרם / צילום: Shutterstock

למה כולם משתפים פתאום תמונות מגיל 21?

הרשתות החברתיות מלאות בתקופה האחרונה בתמונות של משתמשים בני 21, גיל שברחבי העולם מסמן חופש ודרור • איך התחיל הטרנד, וכיצד הוא הצליח לגרום להעלאת המודעות לגבי החטופים שנמצאים בשבי ארגון הטרור חמאס

איזו מהרשתות החברתיות הגיבה לדיווחים על אנטישמיות ופייק ניוז / אילוסטרציה: Shutterstock

למה ברשתות לא מסירים תמונות שמבזות חיילים מתים

פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וטיקטוק הפכו למרחב לחימה עמוס בתכני הסתה לרצח ולאלימות, קריקטורות אנטישמיות ופייק ניוז • בדקנו מי מגיבה באופן הראוי ביותר לדיווחים עליהם

מתוך סרטון טיקטוק עם ההאשטאג standwithpalestine

"שטיפת מוח לצעירים": כך עובד האלגוריתם שמהדהד את ההסתה נגד ישראל

טיקטוק הסינית הואשמה לא פעם בהיותה כלי להפצת תעמולה, אבל המלחמה בעזה הציבה מחדש את הנושא במרכז השולחן הגלובלי • בעזרת מנגנוני המלצה אוטומטיים ובהיעדר אפשרות לדווח על תמיכה בטרור, התכנים הפרו־פלסטיניים נהנים מתיבת תהודה עצומה שקשה לעצור

איך לשלוט על החשיפה לתוכן ברשתות החברתיות / אילוסטרציה: Shutterstock, Daniel Jedzura

רוצים למנוע מהילדים להיחשף לסרטוני זוועות? כך תעשו זאת

הרשתות התמלאו בתכנים קשים לצפייה, אך ניתן להימנע מרובם באמצעות שימוש נכון בפיצ'רים שמשפיעים על האלגוריתם • מסימון אקטיבי של תוכן לא רצוי ועד בקרת הורים מורחבת

עו''ד חיים ויסמונסקי, העומד בראש מחלקת הסייבר בפרקליטות / צילום: איל יצהר

"ביזוי כבוד המת ושירי הלל למחבלים": כך נאבקת הפרקליטות בהסתה הגוברת ברשת

מחלקת הסייבר בפרקליטות פועלת בימים אלה לבלום את צונאמי ההסתה ברשתות החברתיות • המנהל חיים ויסמונסקי מסביר כי למרות שמנגנון הסרת התכנים הוא וולנטרי, רוב הרשתות משתפות פעולה (חוץ מטלגרם); ומספר על ההתמודדות עם תכנים המבזים את כבוד הנפגעים

צילומי מסך מהרשתות החברתיות

מעט מדי, מאוחר מדי: כך הרשתות החברתיות מטפלות בפייק ניוז מהמלחמה

עד תחילת המלחמה נתנו פייסבוק, טיקטוק וטוויטר במה לקולות משני צדדי המתרס, אך אחרי המתקפה הברוטלית של חמאס הן נאלצו להתעשת • איך נראית המדיניות החדשה של כל אחת מהן, ואיפה הן עדיין לא מתפקדות כמצופה

מדריכת התיירים שקראה לתמיכה בחמאס / צילום: מתוך אינסטגרם

מדריכת תיירים מרומא קראה לתמיכה בחמאס. 4 ישראלים יצאו למאבק

פעילי רשת ישראלים הקימו קבוצה חדשה בוואטסאפ ובטלגרם הכוללת כבר מעל 1,400 איש, שמטרתה להביא לסגירת חשבונות של משתמשים ברשתות החברתיות המפיצים תכני הסתה ופייק ניוז - כמו למשל כאלה המנסים להכחיש את מקרי הטבח של חמאס • עם זאת, הדרך להסרת התכנים הבעייתיים עוד ארוכה • ישראל מתגייסת

טיקטוק / צילום: Shutterstock

טיקטוק חסמה את החשבון של חמאס. מה קורה בשאר הרשתות?

לפי דיווח ב"וושינגטון פוסט|", מתחילת המלחמה טיקטוק כיוונה יותר מנהלי ומסירי תוכן כדי להתמקד בבקרה על פוסטים הקשורים בזוועות של חמאס • מטא, X (לשעבר טוויטר) וטלגרם סופגות ביקורת חריפה על כך שהן מאפשרות חשיפה של תכנים גרפיים ואלימים בפלטפורמות שלהן

אפליקציית Threads של מטא / צילום: Shutterstock

הפספוס של ת'רדס: לגרום לכולם לעבור מטוויטר ולחזור חזרה בתוך חודש

חודש אחרי שהמתחרה של טוויטר עלתה לאוויר וסחפה אחריה יותר מ־120 מיליון משתמשים, נראה שהבשורה של צוקרברג כבר פחות אטרקטיבית • מה הוא יכול לעשות כדי לתקן את המצב?

אפליקציית Threads של מטא / צילום: Shutterstock

המתחרה של טוויטר זמינה בישראל: מה חשבנו על הרשת החברתית החדשה של צוקרברג?

מטא הוציאה היום לשוק את Threads, רשת חברתית מתחרה לטוויטר • האתגר הגדול העומד בפני צוקרברג יהיה למצוא את הדרך למשוך את ההמון • מה היתרון הגדול של הרשת החברתית החדשה, ולמה הצלחתה עלולה דווקא לפגוע במשתמשים?

מארק צוקרברג. מנכ''ל מטא / צילום: Shutterstock

פייסבוק הכריזה על מודל AI פורץ דרך, אך למתחרות אין סיבה לחשוש בינתיים

בכירי הבינה המלאכותית במטא התכנסו השבוע מול עיתונאים מכל העולם כדי להכריז על מודל הבינה המלאכותית הבא - הבינה האנושית • אלא שאפילו מדען ה־AI הבכיר בחברה מודה שאין לו מושג מתי הוא ייצא לשוק, והאיום על גוגל או מיקרוסופט רחוק

הפקולטה לניהול. מה יאפשר לרשתות חברתיות חדשות לחדור לשוק שבו שולטות פייסבוק וטיקטוק? / צילום: Shutterstock

מה הטריק שיאפשר לרשתות חברתיות חדשות לחדור לשוק שבו שולטות פייסבוק וטיקטוק?

פלטפורמות חזקות כמו וואטסאפ, אינסטגרם, פייסבוק וטיקטוק מתפארות לרוב במספר המשתמשים שלהן ומתחרות ביניהן על כך. אלא שמי שתשכיל לשים דגש על איכות הקשר והאינטראקציה ביניהם, תפתח ערוץ שלא קיים היום בשוק • וזה בדיוק המקום שדרכו יכולה להיכנס להן מתחרה חדשה • הפקולטה - מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב  

מארק צוקרברג. צועד במסלול של מאסק / צילום: Shutterstock

צוקרברג בעקבות מאסק: ענקית המדיה החברתית שוקלת לגבות דמי מנוי

מטא הודיעה כי תאפשר למשתמשים לקבל אימות (וי כחול) לחשבונות פייסבוק ואינסטגרם במנוי חודשי - בדומה למהלך שיזמה טוויטר לאחרונה • אך זהו לא המהלך היחיד שהיא לומדת מהמתחרה

סרטונים של יוצרי הטיקטוק charli d’amelio, קאבי ליים, mreviatar / צילום: צילומי מסך מטיקטוק

הפרסומאים החדשים: יותר צעירים מרוויחים מעל 100 אלף דולר בשנה מתוכן דיגיטלי

עולם שיווק המשפיענים מוערך ביותר מ־16 מיליארד דולר בשנה ונמצא במגמת עלייה - אך לא בהכרח על חשבון הפרסום המסורתי • סקר חדש שערכה ארטליסט הישראלית מצביע על גידול בשיעור הצעירים שמרוויחים יותר מ־100 אלף דולר בשנה מתוכן דיגיטלי

קווין סיסטרום, מייסד משותף של אינסטגרם / צילום: Associated Press, Jeff Chiu

האם אפליקציית החדשות של מייסדי אינסטגרם תצליח לשנות את השוק?

קווין סיסטרום ומייק קריגר, שמכרו את אינסטגרם לפייסבוק לפי שווי של מיליארד דולר, מגייסים כעת את הבינה מלאכותית לטובת צרכני החדשות • ב־Artifact הם יציעו תכנים בהתאמה אישית - סוג של טיקטוק, רק לכתבות ומאמרים - ואולי על הדרך יחזקו את העיתונות הממוסדת