סכסוך מסחרי התגלע בין ערוץ רשת 13 לבין פובליסיס מדיה, המנהלת את רכש המדיה של קבוצת הפרסום פובליסיס, בעקבותיו ירדו מהאוויר הפרסומות של שורת גופים מסחריים • במוקד: דרישה של רשת 13 למחיר שונה מזה שהיה נהוג בין הצדדים עד כה
בימים כתיקונם, הרבעון האחרון בשנה נחשב לתקופה חזקה בענף הפרסום, אבל המלחמה המתחוללת בישראל שינתה את התמונה גם עבורם • בכירי הענף מדברים על ירידה דרסטית בפעילות והפסדים של מיליוני שקלים, לצד הבנה למצב • צפי להתאוששות? במקרה הטוב בינואר
למרות עליית המחירים הצפויה של רשת וקשת, הן עדיין מציעות מוצר פרסומי אפקטיבי ששווה כל שקל • אם בכלל, המחירים של הטלוויזיה עדיין זולים מדי ביחס לערך שהם מייצרים למפרסמים, בטח ובטח מול השקעת היתר שלהם בעשור האחרון בפתרונות דיגיטליים, שאולי נשמעים חדשניים, אך שהאפקטיביות שלהם מוגבלת מאוד בהשוואה
בפעם השלישית בשלוש שנים, זכייניות הטלוויזיה מודיעות על התייקרות • לגלובס נודע כי קשת הודיעה כי תייקר את הפרסום בכ-3%-4% ביחס למחירי 2021; לרשת יש כוונה יומרנית אף יותר: עלייה של כ-7% • כל זאת, במקביל לזינוק של 30% במחירי הפרסום בגוגל ובפייסבוק • מה מאפשר את קפיצת המחירים, והאם זה צפוי להימשך גם בשנים הבאות
מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי מאז עלה לאוויר הערוץ הממוזג רשת 13, הממוצע היומי של קשת בפריים-טיים הוא 33.4 דקות פרסום, לעומת 22.4 דקות לרשת • הסיבה: קשת מחזיקה נתח משמעותי יותר בעוגת הרייטינג, ובנוסף עליית המחירים ברשת גבוהה יותר באופן יחסי למחירים בעבר
מנכ"ל רשת 13 פנה לממונה על ההגבלים מיכל הלפרין ולשר התקשורת איוב קרא, לאחר שאיגודי השיווק והפרסום דרשו מהממונה להתערב בעניין עליית מחירי הפרסום בטלוויזיה • דוחה על הסף את הרמז כאילו העלאת מחירי הפרסום של רשת, בסמוך להעלאת מחירי הפרסום של קשת, אינה מקרית
איגודי השיווק והפרסום קוראים לפעול לריסון העלייה במחירי הפרסום בטלוויזיה בקשת ורשת בו-זמנית • "מתברר ששני הערוצים המסחריים, קשת 12 ורשת 13, עשו שימוש נמהר במיזוג והודיעו למשווקים ולפרסומאים, באופן חד-צדדי וכמעט בו-זמנית, על העלאת מחירים משמעותית של עשרות אחוזים במחירי הפרסום בטלוויזיה"
שתי רשתות השידור, קשת 12 ורשת 13, הודיעו על עליית מחירי הפרסום בטלוויזיה בעשרות אחוזים מיד עם המיזוג • לפני כמה שבועות נחשף ב"גלובס" כי עוד טרם המיזוג הודיעה קשת על כוונתה להעלות את המחירים ב-10%-15%
במקביל, גם מחירי החסויות על מזג-האוויר עולים ב-25%, ומחירי החסויות בתוכנית "האח הגדול" עלו אף הם ב-25%
חברות המדיה התבשרו על ייקור זמן הפרסום בחדשות וצמצום משמעותי בבונוסים • ל"גלובס" נודע כי ההתייקרות תגיע לכ-15% - תלוי בתמהיל המדיה של המפרסם
הנפגעות העיקריות יהיו החברות הקטנות, שמהן ענקית החיפוש התחילה דרכה
כבר הערב, בשעת צפיית השיא, צפויה תפוסה של 75% מזמן הפרסומות, שמשמעותה כ-30 דקות פרסום
למרות ההפסדים, זכייניות הטלוויזיה לא הורידו את מחירי הפרסום ■ מצפות לפיצוי כספי מהמדינה לאחר שמבצע "צוק איתן" ייגמר
הוא מרתק יותר מ-100 מיליון צופים וכולל ברייק פרסומות מיתולוגי שאף צופה לא רוצה לפספס ■ גם המפרסמים יודעים שפרסום בגמר ליגת הפוטבול האמריקאית הוא מתכון בטוח להצלחה ■ ניתוח מיוחד של הפסקת הפרסומות המדוברת בעולם
מדד הפרסום של איגוד חברות הפרסום מאותת שגם ברבעון השלישי לא נרשמה בשורה לענף ■ ההוצאה לפרסום תקועה, הביקוש לעובדים בירידה, ומספר ההפקות החדשות לא מתרומם ■ כנראה שהציפיות לחזרה לשגרה היו מוקדמות מדי
מדד הפרסום ברבעון השני של 2013 משקף נתונים חיוביים: מספר הפקות הטלוויזיה עלה, הביקוש לעובדים בענף מתגבר, ההוצאה על פרסום באינטרנט גדלה, וגם הטלוויזיה מתחזקת ■ עם זאת, בשורה התחתונה ההוצאה לפרסום ירדה
ההוצאה הכללית לפרסום עלתה, הפרסום באינטרנט זינק, ומספר הפקות הטלוויזיה גדל - אך בענף מעריכים כי מדובר בהתאוששות זמנית הנובעת מאירועים נקודתיים
בתוך כך, הרשות השנייה דחתה סופית את בקשת קשת לשדר בערוץ 2 את גמר התוכנית "אייל גולן קורא לך"
לטענת זכיינית ערוץ 2, חברת בקרת המדיה מעבירה מידע סודי לגבי עסקאות פרסום בין לקוחותיה ופוגעת ברשת
היקפי הפרסום עלו מעט, מספר ההפקות בטלוויזיה נמצא בעלייה, וגם הביקוש לעובדים רשם מגמה חיובית ■ מצד שני, אפקט המחאה החברתית עדיין לא פג