שנת 2023 לא הייתה קלה עבור שוק הרכב הישראלי: מכירות היבואניות צנחו בעשרות אחוזים, ועדיין הן מצליחות להציג רווחי עתק של מאות מיליוני שקלים • מבט בדוחות היבואניות חושף את המגמות שמתדלקות תזרים חיובי בכל מצב: יציבות בשוק הליסינג, ביקוש גובר למכוניות משומשות וסטנדרט חדש בענף
הדרישות הסביבתיות המהפכניות שמקדם האיחוד בענף הרכב עלו מדרגה • הרפורמה בתחום המיחזור שפורסמה מוקדם יותר החודש תטיל על היצרנים את האחריות הסביבתית על כלי הרכב שלהם בכל מקום בעולם - ובכל שלבי הייצור - והיא צפויה להשפיע גם על השוק הישראלי
שוק היד השנייה מוריד הילוך • לראשונה עמדות טעינה ללא כבלים • סקודה משיקה גרסת "קופה" לאניאק החשמלית • ישראל על הכוונת של החטיבה הסינית של GM • ועוד חדשות מעולם הרכב
כשלים שונים בשוק הרכב, כגון עודף ביקוש וקושי להעריך את מצב הסוללה, מאפשרות למוכרים פרטיים ומוסדיים למכור מכוניות חשמליות משומשות במחיר של חדשות ואף גבוה ממנו בכ־15% • אלא שבשנה הבאה אנו עשויים לראות שינוי משמעותי שיצנן את המחירים
עולם הפוך בשוק הרכב הישראלי: הירידה בהכנסות עקב קשיי שרשרת האספקה הופכת לרווחיות אסטרונומית בחברות הליסינג - שמחזיקות מלאים של מכוניות משנות הדגם האחרונות • מכירת מכוניות יד שנייה הניבה לאלדן רווח הון של 64 מיליון שקל במחצית השנה
כמו סטארט-אפים רבים בשנים האחרונות, גם ורום - שנולד על ציר ישראל-ארה"ב - התמקד על צמיחה בהכנסות וזנח את ההשקעה בלוגיסטיקה ושירות • התוצאה: אחרי שזינקה לשווי של מעל 7 מיליארד דולר, מניית ורום איבדה 98% מערכה
אדי ברונשטיין, בן 52 מאזור, נשוי+3 • הבעלים של סנטר קאר • "המדינה מצד אחד נותנת ומצד שני לוקחת. מצד אחד משרדי התחבורה והכלכלה מעודדים את הענף, ומצד שני רשות המסים מערימה קשיים ונוקטת קו ניצי בקשר לתחום" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז
למרות הביקוש הגבוה למכוניות חשמליות, עדיין לא ברור כיצד הן יתומחרו כמכוניות משומשות • סוללות ליתיום הן הרכיב היקר ביותר ברכב החשמלי, והיבואנים נותנים להן אחריות עד 150 אלף ק"מ ויותר • אלא שבזמן העברת בעלות יהיה קושי לדעת מה אורך החיים שנותר להן ולקבוע מה השווי
רכישת רכב יד שנייה היא במקרים רבים משתלמת בהרבה מרכישת רכב חדש • איפה מחפשים? ממי כדאי לקנות? מה צריך לבדוק? • ולמה אסור לוותר על נסיעת מבחן? • מדריך
הרבעון הראשון של השנה הסתיים עם העמקת הדומיננטיות של המובילות בישראל, אך השיבושים הלוגיסטיים והמעבר לרכב החשמלי מגבירים את האיום על מאגרי הרווח המסורתיים • כתוצאה מכך, הדימוי של שוק הרכב המשומש משתנה, והשחקניות מזהות בו את הפוטנציאל הרווחי
בפאנל מיוחד בוועידת הרכב של גלובס השתקפה תמונה ברורה: מחירי הרכבים המשומשים עלו בשיעור של 10%, מחירי החלפים - בכ־30%, מחירי הטיפולים - ביותר מ־10%, ומחירי הביטוח יעלו בעד 20%
עסקאות גדלות במזומן עלולות לסבך את המוכר עם רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון • מי שמוכר רכב במזומן בפחות מ-50 אלף שקל עלול להיכנס לבירוקרטיה מתישה עם הבנק • מגזין הרכב של גלובס
ותיקי הענף לא זוכרים תופעה כזו מאז שנות ה־80 של המאה הקודמת: הקורונה, שיבושי האספקה העולמיים וההכרה שהתחדדה כי "חיים רק פעם אחת", הובילו למצבים אבסורדיים שבהם רכב משומש עולה יותר מחדש • הצצה לשוק שיצא מאיזון • מגזין הרכב של גלובס
היצע הרכב המשומש צפוי לגדול משמעותית בשל פליטה של מלאים גדולים של רכב מחברות הליסינג • מסירות הרכב החשמלי חצו השבוע לראשונה את הרף של עשרת אלפים יחידות, עליה של כמעט 800% לעומת שנת 2020 • וגם: CYLUS השלימה גיוס של 30 מיליון דולר • השבוע בעולם הרכב
על רקע משבר האספקה, הודיעו חברות ליסינג לציי רכב גדולים כי ההחלפות המתוכננות לינואר עשויות להידחות בחודשים • חלק מהחברות מנצלות את ההיצע המצומצם עבור השוק הפרטי, וחלק מצמצמות משמעותית את מגרשי מכירות הרכב המשומש
הנתונים המפתיעים על עליית האינפלציה בארה"ב מלמדים שבעיות בשרשרת הייצור של רכבים חדשים, גרמו לרוכשים רבים לפנות לרכישת רכבים משומשים - מה שהוביל לעלייה במחירם • האם הבעיות השונות בשרשראות הייצור הם הגורם העיקרי לאינפלציה והאם היא זמנית?
הקורונה והמחסור העולמי בשבבים הובילו לזינוק במחירי המכוניות המשומשות • חברות הליסינג הפכו ממוכרות לרוכשות, והסוחרים נותרו ללא מלאי • עם זאת, יש סימנים להאטה בקצב עליית המחירים
המחירון מבוסס על דיווחי קונים ומוכרים בעת עסקת המכירה • גורמים בענף הרכב: יוסיף בלבול וחסר ערך ללא הסכמת המוכרים המוסדיים
מנוע החיפוש ייקרא zap cars, ובשבועות האחרונים כבר נרשמו פניות ישירות לבעלי מגרשי מכוניות בהצעה להצטרף אליו • שוק המכוניות מיד שנייה עומד על יותר מ-600 אלף עסקאות בשנה, שחלקן הגדול מתבצעות כיום ע"י גופי סחר מוסדיים
במהלך השנה החולפת התרחשו בענף הרכב הישראלי כמה אירועים מכוננים • סכר הייבוא מסין נפרץ, משרד התחבורה ניסה לשחוט פרה קדושה, ונפתח ערוץ אסטרטגי לייבוא חלפים • אלה עשויים לשנות את מהלכו של הענף בחודשים הקרובים ובשנים הבאות