גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סגירה אדומה בבורסה: מדד ת"א 35 רשם תנודה מטה של 1%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות בצל הירידות שנרשמות כעת בוול סטריט, וברקע להסלמה הביטחונית בדרום ● בוול סטריט אפל צונחת 4% וגורעת 55 נקודות ממדד דאו ג'ונס ● טאואר נפלה 4.2%, לייבפרסון איבדה 2.5%, אורמת ירדה 1.7% ומניית לאומי איבדה 1.5%

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:26

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות בצל הירידות שנרשמות כעת בוול סטריט, וברקע להסלמה הביטחונית בדרום הארץ. מטוסי קרב של חיל האוויר תוקפים בשעה זו שורה של מטרות ברצועת עזה בתגובה לירי כבד של לפחות 80 רקטות ופצצות מרגמה לעבר עוטף עזה, אופקים, שדרות ובאר שבע.

מדד ת"א 35, שרשם תנודה מטה של כ-1% בצל האירועים, ננעל בירידה של 0.57%. מדד ת"א 90 ירד 0.7% ומדד הבנקים נפל 1.4%.

בוול סטריט אפל צונחת 4% וגורעת 55 נקודות ממדד דאו ג'ונס.

טאואר  נפלה 4.2%, לייבפרסון  איבדה 2.5%, אורמת  ירדה 1.7% ומניית לאומי  איבדה 1.5%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.16 מיליארד שקל.

17:11

מתגברות הירידות בבורסה בתל אביב לקראת סגירת המסחר, וזאת על רקע הירידות בניו יורק שהתגברו לעומת הפתיחה כאשר המדדים המובילים יורדים בעד 1.7%. ברקע: הסלמה בטחונית בדרום בצל מט"ח של 80 רקטות בשעה האחרונה. מדד ת"א 35 רשם תנודה מטה של כ-1%.

מדד ת"א 35 יורד כבר 0.6%, מדד ת"א 90 יורד 0.9% ומדד הבנקים מאבד 1.2%.

16:50

המסחר בבורסה בתל אביב עבר לטריטוריה האדומה, וזאת בצל הירידות שנרשמות כעת בוול סטריט, שם מדד הנאסד"ק מאבד יותר מ-1%. 

מדד ת"א 90 יורד 0.6%, מדד ת"א 35 מאבד 0.2% ומדד הבנקים משיל 0.25%.

מניית גילת  צונחת 9% לאחר הדוחות לרבעון; טאואר  יורדת 2.8%; לייבפרסון  מאבדת 2.5%; מליסרון יורדת 1.6%; ומניית פועלים  יורדת 0.5%.

15:40

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו בעליות קלות, וזאת בהמשך לעונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה. בשעה זו, החוזים העתידיים בוול סטריט יורדים בעד 0.6% בהמשך לירידה של 1.6% שרשם מדד הנאסד"ק ביום שישי האחרון.

מדד ת"א-35  עולה 0.2%, מדד ת"א- 90  ללא שינוי מהותי ומדד הבנקים עולה בשיעור של 0.2% גם כן. 

מניית בזק עולה 1.9% ברקע לדיונים בנוגע לחברות הבנות, דלק קבוצה  עולה 2.2% בהמשך לעליות אתמול, אופקו הלת' ' יורדת בעוד 2.5%.

בשוק המט"ח הדולר רשם תנודה מטה של כחצי האחוז, וזאת על רקע הודעת בנק ישראל על הפסקת רכישות המט"ח במסגרת התכנית שנועדה לקזז את השפעת מכירת גז מישראל.

13:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו בעליות קלות, כאשר מדד ת"א-35  עולה 0.1%, ת"א- 90  מטפס 0.3% ומדד הבנקים נסחר ללא שינוי מהותי.

בשוק המט"ח (לסקירת המט"ח היומית של "גלובס") הדולר רשם תנודה מטה של כחצי האחוז, וזאת על רקע הודעת בנק ישראל על הפסקת רכישות המט"ח במסגרת התכנית שנועדה לקזז את השפעת מכירת גז מישראל.

מניית בזק  עולה 2% ברקע לדיון שמקיימת היום החברה בעניין החברות הבנות; דלק  עולה בעוד 1.6% לאחר העליות שנרשמו אתמול לאחר כנס המשקיעים שנערך בתל אביב; נייס  מטפסת ב-0.5%; גילת  יורדת 2.2%, אינטרקיור מאבדת גובה, אלביט מערכות יורדת כ-1% ופריגו  יורדת 1.2%.

10:45

המסחר בבורסה בת"א מתנהל במגמה חיובית. כך, מדדי ת"א-35  ות"א-125  רושמים עליות. בורסות אסיה ננעלו בעליות קלות, והמסחר באירופה נפתח במגמה מעורבת.

חברת כאל, הנמצאת בבעלות הבנקים דיסקונט  (72%) והבינלאומי  (28%), דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות ברבעון השלישי של 2018. כאל מסכמת את הרבעון עם רווח נקי של 43 מיליון שקל, לעומת 57 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של כ-24%.

חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2018, אשר משקפים המשך צמיחה בפעילות החברה.

ברבעון השלישי של 2018 הכנסות החברה צמחו ב-13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו בכ-355 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם בכ-54 מיליון שקל, בהשוואה לכ-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-10%.

מנכ"ל בזק בינלאומי, מוטי אלמליח, יסיים את תפקידו בסוף השנה, וזאת בתום 5 שנים בתפקיד.

מניית בי קומיונקיישנס  קופצת בכ-2.5%. עוד בולטות בעליות מטריקס , לייבפרסון , ארקו החזקות , שלאג , פלסאון תעשיות , נייר חדרה , הכשרת הישוב , תדיראן הולדינגס , דקסיה ישראל  ואורמת טכנו .

בולטות לשלילה דמרי  שצונחת בכ-2.8%, פמס , וואן טכנולוגיות , נאווי  ואודיוקודס .

09:45

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בשעה זו, במגמה חיובית, בעליות קלות. מדד ת"א-35 ומדד ת"א-125 עולים, וכמותם גם מדדי הנפט והגז, הבנקים והתעשייה. 

חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד פרסמה היום את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2018, אשר משקפים המשך צמיחה בפעילות החברה.

ברבעון השלישי של 2018 הכנסות החברה צמחו ב-13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו בכ-355 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם בכ-54 מיליון שקל, בהשוואה לכ-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-10%.

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום (ב') על רקע הנעילה השלילית אתמול ובצל המצב הביטחוני בעזה. מדדי ת"א-35 ות"א-125 רשמו ירידות אתמול בתום יום המסחר. נכון להיום, לפני פתיחת המסחר בת"א, השפעתן המשוקללת של מניות הארביטראז' על מדד המניות ת"א-35 מתבטאת בירידה של 0.32% במדד.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו בעליות מתונות.

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, צפוי לנאום ביום חמישי הקרוב, וזאת לאחר שהפד הותיר ביום חמישי האחרון את הריבית ללא שינוי.

היום ידווחו על תוצאותיהן לרבעון השלישי קמהדע , גילת  ומטריקס  . בהמשך השבוע ידווחו הבנקים הגדולים לאומי , מזרחי טפחות  ודיסקונט . לייבפרסון  צנחה אתמול בכ-8%, פריגו  וטאואר  איבדו 2% מערכן.

בנק דיסקונט מפרסם הבוקר את דוחותיה הכספיים של החברה הבת כאל (כרטיסי אשראי לישראל) לרבעון השלישי של 2018. כאל סיכמה את הרבעון עם רווח נקי של 43 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 57 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017

מניית אופקו   תפתח את המסחר הבוקר בת"א עם פער שלילי התחלתי של 18.5%, לאחר שצנחה אתמול בת"א 10.6% וביום שישי ירדה בנאסד"ק 11.5%. זאת לאחר שפרסמה במהלך סוף השבוע דוחות לרבעון השלישי. במקביל לדוחות הודיעה החברה על גיוס פרטי של 92 מיליון דולר, וחתימה על קו אשראי לעוד 60 מיליון דולר, אבל נתנה מעט מאוד פרטים על העסקה בהודעה לעיתונות שלה ובשיחת הוועידה.

גם קו האשראי לאופקו מיוחס לגוף המקורב לפרוסט. הריבית על ההלוואה היא 10% לשנה. מהדיווח של החברה לבורסה ניתן ללמוד כי "גוף המקורב לפרוסט" השקיע 70 מיליון דולר מתוך 92 מיליון הדולר שגויסו בהנפקה הפרטית, שבוצעה לפי מחיר של 3.49 דולר למניה - מחיר השוק במועד פרסום הדוחות. 

דירקטוריון בזק  יתכנס היום כדי לדון בתוכנית לאיחוד החברות בנות בקבוצה שאותה צפוי להציג המנכ"ל המיועד רן גוראון. החברות בנות פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes, צפויות לעבור לניהול תחת הנהלה אחת ולקראת המהלך שוררת מתיחות רבה בקרב העובדים.

ועדי העובדים של החברות הבנות מתכנסים בימים האחרונים ובהמשך השבוע על מנת לדון בתוכנית. נזכיר כי החברות בנות כבר הכריזו על סכסוכי עבודה, ועל פי ההבטחות מצד דירקטוריון בזק, לאחר שיוצגו התוכניות בדירקטוריון, ייפתח מו"מ עם הוועדים.

חברת הפרויקטים אפקון   נמצאת בתקופת פעילות אינטנסיבית, ותוך פחות מחודש דיווחה על פרויקטים בהיקף כולל של קרוב ל-800 מיליון שקל (חלק עם שותפים), לאחר שאתמול דיווחה על התקדמות בפרויקט להקמת מגדל משרדים וביצוע תשתית למגדל נוסף, בהיקף כולל של כ-380 מיליון שקל.

חברת הנדל"ן ישרס  צופה רווח של 48 מיליון שקל לפני מס בדוחותיה השנתיים ל-2018 ממכירת קרקע בירושלים - כך עולה מעדכון בנושא שפרסמה אתמול החברה שבשליטת היו"ר שלמה איזנברג. ישרס דיווחה כי חתמה, באמצעות החברה הבת רסקו, על הסכם למכירת זכויותיה בקרקע סמוך לכניסה לעיר, במתחם משרד החוץ , אשר עליה מתוכננות לקום כ-265 דירות בחמישה בניינים.

עוד כתבות

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; נאסד"ק מאבד 1.4%, נטפליקס יורדת בכ-8.6%

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● ירידות בבורסות אירופה

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"