yes | בלעדי

דירקטוריון בזק יתכנס מחר לדיון על עתיד החברות הבנות

רן גוראון צפוי להציג מחר את התוכנית שתכלול בשלב הראשון הנהלה אחת לשלוש החברות • החברות הבנות פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes צפויות לעבור לניהול תחת הנהלה אחת ולקראת המהלך שוררת מתיחות רבה בקרב העובדים

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון / צילום: יונתן בלום
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון / צילום: יונתן בלום

דירקטוריון בזק  יתכנס השבוע כדי לדון בתוכנית לאיחוד החברות בנות בקבוצה שאותה צפוי להציג המנכ"ל המיועד רן גוראון. החברות בנות פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes, צפויות לעבור לניהול תחת הנהלה אחת ולקראת המהלך שוררת מתיחות רבה בקרב העובדים. ועדי העובדים של החברות בנות מתכנסים בימים האחרונים ובהמשך השבוע על מנת לדון בתוכנית. נזכיר כי החברות בנות כבר הכריזו על סכסוכי עבודה, ועל פי ההבטחות מצד דירקטוריון בזק, לאחר שיוצגו התוכניות בדירקטוריון, ייפתח מו"מ עם הוועדים.

ביום חמישי האחרון, ככל הנראה לקראת הדיון שצפוי מחר, ביקשה בזק הבהרות ממשרד התקשורת לגבי סטטוס עבודת הצוות העוסק בביטול ההפרדה המבנית. משרד התקשורת הודיע שאין שום שינוי וביטול ההפרדה המבנית בבזק אינו צפוי בקרוב, אך לצד זאת הצוות שומר על כל האופציות פתוחות. כך שמחר כאשר הדירקטוריון יידרש לדון בסוגיית ההנהלה המאוחדת לשלוש החברות, תהיה בידי הדירקטוריון תמונה רגולטורית עדכנית לפני שהוא מחליט לאשר או לדחות את התוכנית.

בינתיים רב הנסתר על הגלוי ובזק לא מוכנה לשתף את הציבור במהלכים המסתמנים, אבל די ברור שהתקופה הקרובה הולכת להיות מאד סוערת ומתוחה בחברות בנות ואי הוודאות הרגולטורית רק תוסיף למתיחות הקיימת ממילא. רק נזכיר כי משרד התקשורת כבר הבהיר שהוא אינו מתלהב מהמהלך של גיבוש הנהלה אחת לחברות בנות וקרוב לוודאי שהוא יציב תנאים והסתייגויות לאחר שתוצג בפניו התוכנית המלאה.