גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה שלילית בבורסה: ת"א 35 איבד 0.7%, נייר חדרה צנחה 9.5% אחרי הדוחות

בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי ● סנטימנט שלילי בוול סטריט הכביד על תל אביב ● חברה לישראל וכיל ירדו 3% ו-2% בהתאמה ● מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל

הבורסה בתל-אביב / צילום: בז רתנר, רויטרס
הבורסה בתל-אביב / צילום: בז רתנר, רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:27

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בירידות, בצל הירידות שנרשמות כעת בוול סטריט על רקע החשש מהחרפת מלחמת הסחר. מדד ת"א 35 איבד 0.7%, ת"א 90 ירד 0.55% ומדד הבנקים ירד ב-0.6%. 

מניית נייס  איבדה 1.3%, כיל  ירדה ב-2% וחברה לישראל  איבדה 3%. נייר חדרה  נפלה ב-9.5% לאחר פרסום הדוחות.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם בכמיליארד שקל.

16:37

יום המסחר השני בבורסה בתל אביב מתנהל לקראת הנעילה בירידות שערים וזאת על רקע הפתיחה השלילית בוול סטריט. מדד ת"א 35 מאבד 1%, ת"א 90 יורד ב-1.1% ומדד הבנקים יורד ב-0.5%.

בנק ישראל הותיר היום את הריבית ללא שינוי על 0.25%. 

חילן  בולטת בעלייה של 2.85%, חברה לישראל וכיל יורדות 8.5%ו-2.8%.

חברת בזן  דיווחה כי אתמול נודע לה שהמשרד להגנת הסביבה מקיים חקירה נגד החברה הבת גדיב תעשיות פטרוכימיה, בנוגע לאירוע של דליפת פחמימנים בנמל הכימיקלים, שאירעה לפני כמה חודשים. במסגרת זו, הופיעו חוקרים במשרדי החברה הבת עם צו חיפוש ותפסו מסמכים ומידע. בשלב מוקדם זה, אין בידי החברה יכולת להעריך את תוצאות החקירה והשלכותיה.

האירו איבד 0.2% מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.98 שקלים. הדולר ללא שינוי ושערו היציג נקבע על 3.573 שקלים.

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-750 מיליון שקל.

13:55

מתחזקות הירידות בבורסת ת"א. ת"א-35  ות"א-125  נופלים בכ-1%. ת"א-90  מאבד 0.7% ות"א-בנקים  יורד ב-0.9%. ת"א-ביטוח  נופל בכ-1.2%.

חברה לישראל , ארפורט סיטי  ונייס  בולטות בירידות בת"א-35. בעליות בולטות מליסרון , שטראוס  ודלק קבוצה 

מניית חברת התרופות קדימהסטם  צונחת 4% בעקבות הודעת הפרישה של המנכ"ל והמייסד, יוסי בן יוסף.

קרן ההשקעות האמריקאית סרצ'לייט מתקרבת לרכישת השליטה בחברת בזק , לאחר שזכתה לאמונם של מחזיקי האג"ח של חברת ביקום  (החברה האם של בזק ) ושל החברה האם שלה, אינטרנט זהב . בהצבעות מחזיקי האג"ח של שתי החברות זכתה אמש הצעתה של סרצ'לייט לרוב של 80% עד 100%, שמאפשר את פתיחת המשא ומתן בין הצדדים על השגת הסדר מחייב.

לאחר שסיכם על הקנס שישלם לשלטונות האמריקאיים, בנק מזרחי טפחות  מדווח כי רשם ברבעון הראשון השנה רווח נקי של 404 מיליון שקל. מדובר בגידול של כ-100% ביחס לרווח שרשם הבנק ברבעון הרביעי אשתקד, ובעלייה של כ-18% ביחס לרווח ברבעון המקביל. ואולם, לולא ההוצאות החריגות על החקירה בארה"ב היה הבנק מציג ברבעון הרביעי אשתקד רווח נקי של כ-378 מיליון שקל, והרווח הנקי ברבעון השני אשתקד היה גבוה מזה שנרשם ברבעון הראשון ב-2019.

חברת שיכון ובינוי  (שו"ב) צפויה לרשום רווח הון של כ-100 מיליון שקל בעקבות העסקה למכירת החזקות אפריקה ישראל (35.5%) וקבוצת אלון (29%) בקבוצת חברות ההפעלה של כביש 6 וכבישים מרכזיים נוספים בישראל לידי קרן התשתיות קיסטון, לפי שווי חברה של 513.6 מיליון שקל.

12:45

מדדי המניות העיקריים בבורסת ת"א עברו כעת לירידות של עד 0.4%.

מניות הבנקים מרכזות את מחזורי המסחר הגדולים ביותר, כשמדד הבנקים  מאבד כעת 0.2%.

בצד החיובי, מניית טבע  רושמת עלייה קלה, ואילו מניית חילן  קופצת ב-4%.

בצד השלילי, מניית נייר חדרה  ממשיכה לצנוח, ומניית נייס  יורדת 1.6%.

מניות הקנאביס ממשיכות להיסחר במגמה חיובית, בהובלת טוגדר  וקאנומד .

גם במדדים בבורסות אירופה נרשמות בשעות האחרונות ירידות שערים.

החוזים העתידיים מצביעים על מגמה שלילית הצפויה בפתיחת המסחר בוול סטריט.

11:30

המדדים בבורסת ת"א מצביעים כעת על יציבות שערים, עם נטייה קלה לעליות. בצד החיובי, מדד הנפט והגז עולה 0.5%, ומנגד מדד הבנקים נחלש ב-0.2%.

מניית נייר חדרה  צונחת 7%, לאחר שהחברה פרסמה הבוקר את דוחותיה לרבעון הראשון.

מניית שטראוס  מטפסת ב-1.5% על רקע שיפור ברווח הגולמי של החברה ברבעון.

10:42

מגמה מעורבת במסחר בבורסת ת"א. ת"א-90  עולה בכ-0.1%. ת"א-35  ות"א-125  נסחרים כמעט ללא שינוי. ת"א-בנקים  מאבד 0.3%.

מליסרון , שטראוס  ובזק  בולטות בעליות בת"א-35. בירידות בולטות שפיר הנדסה דיסקונט  ונייס 

חברת התרופות קדימהסטם  דיווחה הבוקר על סיום כהונה בהסכמה של יוסי בן יוסף כמנכ"ל ודירקטור, רמי אפשטיין מונה במקומו.

חברת המזון והמשקאות שטראוס  סיכמה הבוקר את הרבעון הראשון של 2019 במגמה חיובית, ולמרות שהכנסותיה נשחקו בכ-3% ל-2.1 מיליארד שקל, בעיקר בשל השפעות מטבע וירידת מחיר הקפה בברזיל, החברה הצליחה לשפר את הרווח הגולמי והתפעולי שלה.

09:45

פתיחה חיובית בתל-אביב: מדדי ת"א-35 , ת"א-125  ות"א-90  נפתחו בעליות של עד 0.45%. מדדי התקשורת , הת"א-טכנולוגיה  והטק עולים בעד 0.8%.

מניות הקנאביס רושמות עליות גם היום: טוגדר , יו ניבו , אינטרקיור , קנאשור  והרודיום  עולות בעד 1.5%.

בזק  עולה בלמעלה מ-1%. 

גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון, כותב ביחס לדוחות שפרסמה הבוקר שטראוס: "שטראוס דיווחה על תוצאות יחסית טובות לרבעון הרביעי, כאשר מה שבלט לחיוב זו היכולת של החברה לשפר את הרווחיות על מנת לפצות על פיחות המטבעות.

"אי לכך, ולמרות ירידה של 2.8% במכירות, הרווח התפעולי גדל ב-3.5% מול הרבעון המקביל (דוחות ניהוליים ובנטרול ‪IFRS 16‬), והרווח למניה עלה‪ ‬ בשיעור של 16.3%. הגידול בהוצאות המימון, מסך של 17 מ' ל-30 מ', יותר מקוזז על ידי ירידה בשיעור המס - שברבעון המקביל היה גבוה באופן חריג".

יניב חברון, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות, כותב בסקירת המאקרו השבועית שלו: "האם כנגד כל הציפיות בנק ישראל יעלה מחר את הריבית? מחד גיסא, מתחילת השנה היו לבנק ישראל הזדמנויות הרבה יותר טובות להעלות את הריבית.

"מאידך גיסא, נראה כי האג'נדה המוניטרית עוד לא התגבשה ולכן בנק ישראל עשוי להפתיע. הציפיות להעלאת ריבית מתמתנות מעט לאור התיסוף של השקל והחשש לצמיחה הגלובלית, הן בעקבות מלחמת הסחר ארה"ב-סין והן הסיכונים באירופה".

06:30

המסחר בבורסה בתל-אביב ייפתח היום על רקע הנעילה המעורבת אתמול, וברקע הנעילה השלילית בבורסות וול סטריט בסוף השבוע. המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת, כשבורסת טוקיו רושמת עליות, בורסות הונג קונג ושנחאי יורדות.

אתמול ננעל המסחר בבורסה ביציבות ובמגמה מעורבת, כאשר ת"א 35 עלה ב-0.18% ומנגד מדד ת"א 90 איבד 0.17%. מדד הבנקים עלה ב-0.6%.

מניית פוקס רשמה ירידות לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני של 7 מיליון שקל.

מניות הקנאביס אינטרקיור, הרודיום, קנאשור, יו ניבו וטוגדר בלטו בעליות על רקע הדיווח לפיו סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, שוקל להוציא את הקנאביס מפקודת הסמים המסוכנים עבור חלק מההתוויות. 

וויטסמוק דיווחה אתמול כי חברת בטר חתמה על מזכר הבנות עם תאגיד תאילנדי להקמת חברה משותפת לגידול, ייצור, מחקר והפצה של קנאביס רפואי בהשקעה כוללת המוערכת בכ-4 מיליון דולר, שיקנו לבטר 28.6% בהחזקות החברה המשותפת. התאגיד התאילנדי יחזיק כ-66.7% וצדדים שלישיים עוד כ-4.7% מהאחזקות.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-460 מיליון שקל.

בנק ישראל צפוי לפרסם היום את הודעת הריבית, ולפי התחזיות בשוק, הנגיד אמיר ירון לא צפוי לשנות את הריבית.

לדברי אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות, "לפני שבועיים כתבנו כי הצמיחה המהירה, יחד עם חזרת האינפלציה לרמה של 1.5% (בהינתן שמדד אפריל יעמוד על 0.5%) והמסרים החיוביים שמגיעים מהפד ומהשווקים, הופכים את החלטת הריבית הקרובה, לכזו שתלויה רק במשקל שבנק ישראל נותן לשער החליפין. בשבועיים האלו מדד אפריל הפתיע לשלילה כאשר עלה רק ב-0.3%, נתוני הצמיחה נראו פחות טוב מהצפוי, טראמפ החזיר את הרעשים לשווקים הפיננסיים. במילים אחרות, הסיכוי להעלאת ריבית שואף לאפס".

עוד כתבות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב