שיכון ובינוי צפויה להרוויח 100 מיליון שקל מהגדלת חלקה במפעילת כביש 6

רוכשת ההחזקות, קרן קיסטון, תעניק לחברת שיכון ובינוי אופציה להגדלת חלקה בקבוצת חברות המפעיל ל-46% (לעומת 35.5% כיום), כך שחלקה של קיסטון יעמוד על 21.4% בלבד • מניית שיכון ובינוי התחזקה ב-54% בשנה האחרונה

נתי סיידוף / צילום: אבשלום ששוני
נתי סיידוף / צילום: אבשלום ששוני

חברת שיכון ובינוי (שו"ב) צפויה לרשום רווח הון של כ-100 מיליון שקל בעקבות העסקה למכירת החזקות אפריקה ישראל (35.5%) וקבוצת אלון (29%) בקבוצת חברות ההפעלה של כביש 6 וכבישים מרכזיים נוספים בישראל לידי קרן התשתיות קיסטון, לפי שווי חברה של 513.6 מיליון שקל.

קיסטון, שאת הקמתה יזמו גיל דויטש ורוני בירם, תעניק לחברות הביטוח כלל והפניקס לאחר השלמת עסקאות הרכישה אופציה ל-30 יום, לרכישת כ-32.6% מהמניות במחיר ההצעה. במקביל, תקבל שיכון ובינוי אופציה להגדלת חלקה בקבוצת חברות המפעיל ל-46% (לעומת 35.5% כיום), כך שחלקה של קיסטון יעמוד על 21.4% בלבד.

שו"ב תחזיק לפחות 51% מזכויות ההצבעה בקבוצת חברות המפעיל, כך שלאחר השלמת העסקאות היא צפויה לאחד את דוחות החברה ולרשום רווח הון הנאמד בכ-100 מיליון שקל, תוצאה משערוך ההשקעה שלה בקבוצת חברות המפעיל.

שו"ב תרשום בדוחות הרבעון הראשון של 2019 רווח הון לפני מס של כ-480 מיליון שקל, לאחר שהשלימה במהלך מרץ את מכירת מרבית המניות שהחזיקה בחברת הנדל"ן ADO לשותפותיה קרן אפולו, משפחת דיין ולתאגיד GO - גוף המנהל את כספי בני משפחתו של המנוח סר ג'יימס גולדסמית'. בסך הכול צפויה שו"ב לקבל עבור 30% מ-ADO, הפועלת בשוק הנדל"ן המניב בברלין, כ-720 מיליון שקל.

מניית שיכון ובינוי , הנמצאת בשליטת איש העסקים נתי סיידוף, נסחרה היום בירידה קלה. בשנה האחרונה עלתה המניה ב-54%, ושווייה של החברה הגיע לכ-3.6 מיליארד שקל. 

יו"ר שיכון ובינוי, תמיר כהן, אמר: "הזכייה במפעיל היא המשך של מימוש אסטרטגיית ההתרחבות של החברה. אנו נמשיך ונפעל לאיתור ולרכישת נכסים מניבים אשר יגדילו את הרכיב המניב של נכסי החברה,.