גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית בת"א: אלטשולר גמל זינקה 8% לעומת ההנפקה

מדד ת"א 35 טיפס ב-0.4%, ת"א 90 עלה ב-0.34% ● שיכון ובינוי צפויה להיכנס למדד ת"א 35 ● באטמ עדכנה על "השקת פלטפורמת רשת להעברת נתונים מהירה ובנפח גבוה במיוחד" ● הראל פיננסים: "מתמקדים כיום בהסטה למניות ישראל לצד ארה"ב, החזקה באג"ח קונצרני בדירוגים גבוהים-בינוניים לפדיון וחשיפה לדולר במח"מ קצרצר"

הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:26

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל-אביב ננעל בטריטוריה הירוקה, בדומה לסנטימנט החיובי שנרשם כעת בוול סטריט. מדד ת"א 35 טיפס ב-0.4%, ת"א 90 עלה ב-0.34% ומדד הבנקים הוסיף 0.3% לערכו.

מניית טבע  איבדה 2.2%, דלק  ירדה ב-1.9% הפניקס  השילה 0.55% ובראק אן וי  איבדה 1.25%. מנגד, מניית שטראוס  עלתה ב-3.4%, ישראכרט טיפסה ב-1%, קמטק  זינקה ב-6.56%, שיכון ובינוי  עלתה ביותר מ-3% לקראת כניסתה למדד ת"א 35 בעדכון המדדים הקרוב.

אלטשולר שחם גמל  זינקה ב-7% לעומת המחיר בו נסגרה ההנפקה. 

מחזור המסחר הסתכם ב-915 מיליון שקל.

16:39

מניית אלטשולר שחם גמל  משלימה עלייה של 8% למחיר של 6.5 שקלים, לעומת מחיר הסגירה בהנפקה, 6.02 שקלים למניה. 

לאחר 9 שנות כהונה של דוד ברודט כיו"ר לאומי הערב הוציא לאומי את ההודעה על כניסתו של סאמר חאג' יחיא לתפקיד.

14:30

מעדכון המדדים החצי-שנתי שפרסמה הבורסה, הצפוי להיכנס לתוקף בתחילת חודש אוגוסט, עולה כי שיכון ובינוי  צפויה להיכנס למדד הדגל של הבורסה - ת"א 35.

בין מניות מדד ת"א 35, בצד החיובי מניות שטראוס  ובזן  מתחזקות בכ-2%-2.5%, ומניות מליסרון , שפיר ואלוני חץ  מטפסות בכ-1%-2%.

בצד השלילי של המדד, הצבע האדום חזר לאחוז במניית דלק קבוצה  שנחלשת בכ-2%, אחרי פתיחת שבוע חיובית עם עלייה של כ-4% שרשמה אתמול בהמשך לצלילה שבועית של כ-14% שהציגה בשבוע המסחר הקודם.

מניית באטמ  שהצטרפה לזירת המסחר המקומית מוקדם יותר החודש במסגרת רישום כפול, עולה כ-3%. ברקע למסחר, החברה עדכנה הבוקר על "השקת פלטפורמת רשת להעברת נתונים מהירה ובנפח גבוה במיוחד", וזאת במסגרת קידום אסטרטגיית 5G. מניית פלסטו קרגל  קופצת במחזור מסחר קטן, ללא דיווח מצד החברה. מניית נתנאל  קופצת בכ-8%, אחרי עלייה של כ-4% אתמול, אחרי שדיווחה בסוף השבוע על הסכם להשכרת "בית גאון" להקמת והפעלת בית מלון.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה חיובית. אג"ח תנופורט מטפסת בכ-1%-1.5% על רקע הודעת החברה אודות קבלת היתר לשימוש חורג למסחר בנכס שלה במתחם בילו ל-3 שנים, וצפי לעלייה בשווי הנכס בעקבות זאת. במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה חיובית.

אסנת ענתבי, שרון גרשביין, רן שחם, יאיר לוינשטיין, קלמן שחם וחני שטרית בך/  צילום עומר מסינגר

(בתמונה: פתיחת המסחר הבוקר בבורסה בתל-אביב של אלטשולר גמל ופניסיה)

בהראל פיננסים ציינו בסקירתם השבועית כי "אחרי העליות החדות שאפיינו את המחצית הראשונה של 2019, במחצית השנייה של השנה נשים דגש משמעותי יותר על הקטנת סיכונים ומזעור התנודתיות. אחד הצעדים שעשויים לסייע למשקיעים לעשות זאת הוא להגדיל פיזור בתיק ההשקעות, לשלב מספר אפיקי השקעה ולחפש נכסים עם מתאם נמוך, כך שהם יוכלו לספק הגנה על התיק במקרה הצורך".

בהראל פיננסים "מתמקדים כיום בהסטה למניות ישראל לצד ארה"ב, החזקה באג"ח קונצרני בדירוגים גבוהים-בינוניים לפדיון וחשיפה לדולר במח"מ קצרצר".

בהראל פיננסים שוב הזהירו לגבי שוק האג"ח שמעבר לים, וציינו כי "להערכתנו, כיום יש יותר סיכון באג"ח חו"ל בטווחים ארוכים ובינוניים בארה"ב מאשר סיכוי". בהתאם להערכת המצב שלהם, מציינים שם כי "ביתרות הדולריות נבחן מימוש של הרווחים הנאים מתחילת השנה ומעבר למח"מ תיק אג"ח דולרי קצר יותר, על ידי שילוב פיקדונות דולריים וקרנות כספיות דולריות".

לגבי השוק המקומי סבורים שם כי "האפיק הקונצרני מעניין בעיקר בדירוגי A ומעלה", ולגבי שוקי המניות הוסיפו כי "אחרי רצף שבועות חיוביים, הבורסות המובילות בארה"ב סגרו שבוע שלילי".

בהראל פיננסים "ממשיכים לראות את השוק המקומי כשוק אטרקטיבי בעל פוטנציאל תשואה גבוה אשר מתפקד טוב ובעל סטיית תקן נמוכה יותר מהשוק האמריקאי". 

13:15

מתחזקות הירידות בקבוצת דלק , שמגיעות ל-2.5%. דלק קידוחים  יורדת ב-1.6%.

עליות השערים בת"א 35 התמתנו מעט בשעה האחרונה, ועומדות על קצת פחות מ-0.5%. בולטות בעליות במדד מניות שטראוס , בזן  ושפיר הנדסה . בת"א 90 שיכון ובינוי  עולה ביותר מ-3% וספאנטק  בקרוב ל-4%.

11:40

המסחר בתל-אביב מתנהל בעליות שערים, בהובלת ת"א 35 שעולה 0.6%, ת"א 90 מטפס ב-0.5% ומדד הבנקים עולה בשיעור דומה. 

מניית אלטשולר שחם גמל  עולה ב-2.5% ביומה הראשון למסחר בתל-אביב לאחר ההנפקה המוצלחת.

טבע  ממשיכה לרכז עניין לאחר שציינה בסוף השבוע האחרון מחיקת ערך של כ-90% למשקיעים ב-4 שנים, ונגעה בשבוע שעבר ברמת שפל היסטורית. בינתיים מנייתה עולה בכ-1.5%.

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-200 מיליון שקל בלבד.

9:45

המסחר בבורסה בתל-אביב נפתח הבוקר באופטימיות זהירה (ב'). מדד ת"א 35 רושם עלייה מתונה על רקע היציבות שנרשמה אתמול בבורסה המקומית, וחרף הירידות שנרשמו ביום שישי האחרון בוול סטריט. גם יתר המדדים נסחרים בעליות קלות. 

שטראוס  ובזן  בולטות בת"א 35 עם עליות של כ-1.8%. בקרב המניות האחרות קרדן אן.וי.  וכרמית  עולות בקרוב ל-10% ומנדלסון תשתיות  עולה ב-8%.

גם דלק  צפויה לרכז עניין לאחר שתיקנה אתמול במעט את הנפילות שרשמה בשבוע שעבר בצל החשש ממינוף עסקת איתקה. הקבוצה תנסה לצרף שותף להשקעה באיתקה לקראת הנפקתה בלונדון. בינתיים נסחרת המניה בירידה של 0.7%.

דירקטוריון מליסרון  מינה ועדת איתור למנכ"ל במקומו של אבי לוי הפורש. לפי הערכות, הוועדה תבחן כשלושים מועמדים פוטנציאליים.

בסוף השבוע פרסמה הבורסה את העדכונים הצפויים במדדים המובילים, ואלה יכללו את כניסתה לראשונה של מניית שיכון ובינוי למדד הדגל - ת"א 35, ויציאתן של יחידות ההשתתפות של ישראמקו.  

בסיכום שבועי גויסו בשוק האג"ח הקונצרני כ-1.1 מיליארד שקל, עיקר הסכום (כ-900 מיליון שקל) על-ידי חברת התקשורת בזק בהנפקה פרטית למוסדיים, והיתרה (כ-200 מיליון שקל) על-ידי חברת האשראי החוץ בנקאי פנינסולה בהנפקה לציבור.

בשוק האקוויטי גויסו כ-430 מיליון שקל בשתי הנפקות לציבור - חברת ניהול קרנות הפנסיה וקופות הגמל של אלטשולר שחם השלימה הצעת מכר ראשונה של מניות לציבור כשבעליה מכרו כ-25% מהונה תמורת קרוב ל-290 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-1.2 מיליארד שקל אחרי ההנפקה, וחברת האנרגיה המתחדשת אנרג'יקס גייסה כ-140 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות. עוד בשוק האקוויטי, חברת אנלייבקס הנסחרת בבורסת נאסד"ק הגישה מסמכים לרישום מניותיה למסחר בתל-אביב במסגרת רישום כפול.

ברקע לפתיחת שבוע המסחר בעולם, עיני המשקיעים מופנות להודעת הריבית של הבנק המרכזי של אירופה (ECB), שעשוי להכריז ביום חמישי הקרוב על הורדת הריבית, כך לפי הערכת יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון. "לפי השווקים, הסיכויים להורדת ריבית על ידי הבנק המרכזי הם קצת מעל ל-50%. דראגי חושש מהתמתנות בפעילות הכלכלית על רקע השפעת מלחמת הסחר".

הבוקר באסיה המדדים נסחרו בירידות שערים בהמשך לנעילה השלילית בניו יורק בסוף השבוע האחרון, שם מדד הנאסד"ק איבד 0.74%.

 

ברקע למסחר, המתיחות עם איראן עולה מדרגה כאשר בריטניה בוחנת סנקציות על הרפובליקה האיסלאמית ועולה החשש מקשיי מעבר של סחורה במיצרי הורמוז. מחיר הנפט עולה ב-2%.

עוד כתבות

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר