דירקטוריון מליסרון מינה ועדת איתור למנכ"ל במקומו של אבי לוי הפורש

לפי הערכות, הוועדה תבחן כ-30 מועמדים פוטנציאליים • לוי הסכים לבקשת הדירקטוריון להמשיך ולכהן כמנכ"ל מליסרון באופן זמני וללא שינוי בתנאי העסקתו הקיימים

ליאורה עופר, בעלת השליטה בקבוצת מליסרון / צילום: שלומי יוסף
ליאורה עופר, בעלת השליטה בקבוצת מליסרון / צילום: שלומי יוסף

דירקטוריון קבוצת הנדל"ן המניב מליסרון, שבשליטת ליאורה עופר, התכנס אתמול (א') כדי להתחיל בהליך האיתור למנכ"ל שיחליף את אבי לוי, שהודיע לאחרונה על פרישתו מן הקבוצה. הדירקטוריון מינה ועדת איתור למנכ"ל חדש.

מליסרון  מדווחת כי לוי הסכים לבקשת הדירקטוריון להמשיך ולכהן כמנכ"ל באופן זמני וללא שינוי בתנאי העסקתו הקיימים, ובמקביל יחל הליך איתור באמצעות ועדה שכוללת שלושה מחברי הדירקטוריון, אשר לפי הערכות תבחן כ-30 מועמדים פוטנציאליים.

עם פרישתו, לוי כבר נעתר לבקשת החברה להמשיך ולהעמיד משירותיו לחברה בתקופת הביניים, במתכונת שטרם נקבעה. בדיווח שמסרה אתמול מליסרון היא מפרטת כי לוי ומליסרון יהיו רשאים להפסיק את הכהונה הזמנית בהודעה מוקדמת של 30 יום מראש.

בשוק מעריכים כי במליסרון יבקשו לאתר מנכ"ל עם מומחיות בתחום הפיננסים, שמכיר היטב את שוק ההון ויוכל להתמודד גם עם האתגרים בהיבט זה - כיוון שבא לידי ביטוי גם בניסיון הגישוש עם לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט, שתסיים את תפקידה בסוף השנה ותצטרף כשותפה לקרן פימי בכירה. בניגוד לסקטור הפיננסי, שם תקרת השכר מוגבלת, בחברות כמו מליסרון המציאות שונה ועשויה להיות אטרקטיבית עבור מנהלים מהתחום.

לפני כשבוע וחצי הסתיימה תקופה משמעותית במליסרון, כשלאחר תקופה של כשבע שנים כמנכ"ל מליסרון וכ-40 שנה בקבוצה, הוכרע כי לוי יעזוב את ניהולה, וזאת בצל פערים על גובה השכר שלו. עם זאת, בענף עדיין מאמינים כי השניים עשויים להגיע להבנות ולחזור בהם מההיפרדות הסופית.

הקבוצה מעוניינת למצוא מנכ"ל חדש שידע להתמודד עם האתגרים הענפיים המורכבים, ושיוביל את מליסרון בתקופה מורכבת לתחום הקניונים, וזאת על רקע שינויים בהרגלי הצריכה ומעבר לקניות מקוונות וקניות בחו"ל, שחיקה בפדיונות הקניונים בענף שרשמו ירידה של 4% במחצית הראשונה השנה (לפי נתוני ריס) וקריסה של רשתות אופנה. לאלה מצטרפת גם השקת הפעילות של אמזון בישראל שצפויה להתרחש בטווח של שבועות ספורים וצפויה לטלטל לפחות חלק מענפי הפעילות של החנויות שפועלות כיום בקניונים ובמרכזים המסחריים.