לילך אשר-טופילסקי פורשת מתפקידה כמנכ"לית בנק דיסקונט; מצטרפת לקרן פימי כשותפה בכירה

לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית קבוצת דיסקונט מאז פברואר 2014, הודיעה היום על החלטתה לסיים את תפקידה • באחרונה רווחו השמועות כי אשר-טופילסקי תוכל לקבל את תפקיד מנכ"לית בנק הפועלים, אם תרצה בכך. ואולם, היא הבהירה כי אינה מעוניינת בתפקיד - וכעת מתברר למה

לילך אשר-טופילסקי / צילום: תמר מצפי
לילך אשר-טופילסקי / צילום: תמר מצפי

תקרת השכר בסקטור הפיננסים מוציאה טאלנט החוצה מהענף? לילך אשר טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט  מפברואר 2014, הודיעה הבוקר (ד') במפתיע על פרישתה מהבנק לטובת מעבר לקרן פימי של ישי דוידי. אשר טופילסקי צפויה לעזוב את הבנק בסוף שנה זו. בפימי היא תכהן כשותפה בכירה.

העזיבה של אשר טופילסקי באה על רקע עזיבה של מנהלי פיננסים נוספים שעזבו בצל תקרת השכר בסקטור הפיננסים בלבד. בסקטור זה השכר מוגבל לעד פי 35 מהשכר הנמוך בחברה כשבפועל מדובר על רמות של בעלות שנתית של 3.5 מיליון שקל. על פניו מדובר בשכר גבוה מאוד עבור הציבור הרחב. ואולם, עבור מנהלי חברות גדולות בשוק הישראלי מדובר בנורמות שכר נמוכות. על קרן פימי לא חלות מגבלות שכר.

כך, בחודשים האחרונים עזבו את ענף הביטוח שניים מהמנהלים הכי מוצלחים שלו: אייל לפידות שעזב את הפניקס לטובת ניהול שיכון ובינוי, ורביב צולר שעזב את ביטוח ישיר לכיל. בשני המקרים שכרם של המנהלים הוכפל פי כמה בחברה הלא פיננסית. גם אריק פינטו הודיע על עזיבתו את הבנק והיו שקישרו זאת למגבלה האמורה.

אגב, תקרת השכר לא רק גורמת למנהלים טובים לעזוב, כגון אשר טופילסקי, לפידות וצולר, אלא גם מקשה על איתור טאלנטים חדשים בענף.

בכל אופן, לאחרונה רווחו השמועות כי אשר טופילסקי תוכל לקבל את תפקיד מנכ"ל הפועלים, אם תרצה. היא הבהירה שאינה מעוניינת בתפקיד, ועתה מתברר למה. קודם לתפקידה,בדיסקונט היא שימשה כמשנה למנכ"ל בנק הפועלים, כראש חטיבת האסטרטגיה בבנק וכראש החטיבה הקמעונאית. לפני הצטרפותה לבנק הפועלים, הייתה יועצת אסטרטגית בחברת הייעוץ BCG בשיקגו.

הכהונה של אשר טופילסקי בדיסקונט מוצלחת מאוד, ובתקופתה הבנק רשם שיפור מהותי. עתה יש שלושה תפקידים בכירים בבנקאות שמחכים לאיוש: מנכ"ל בפועלים, מנכ"ל בדיסקונט ויו"ר בלאומי. כמו כן, בענף הביטוח מתנהל חיפוש אחר מנכ"ל חדש למגדל וגם למנכ"ל קבוצת הפניקס וכנראה גם ליו"ר החברה.

עתה צפוי שאול קוברינסקי, יו"ר דירקטוריון דיסקונט, למנות ועדת איתור. היום הוא אמר כי "קיבלתי בצער את הודעתה של לילך לפרוש מהבנק ולפנות לדרך חדשה. לילך היא ללא ספק מנכ"לית יוצאת דופן, מוכשרת שהנהיגה את קבוצת דיסקונט בהצלחה חסרת תקדים. אני משוכנע שכישוריה ויכולותיה יעמדו לזכותה גם בתפקידה הבא".

קרן פימי הינה קרן ההשקעות הפרטית הראשונה והגדולה בישראל עם נכסים מנוהלים של כ-5 מיליארד דולר. היא הוקמה בשנת 1996. לקרן מוניטין טוב מאוד והיא מנוהלת לא רק על ידי דוידי כי אם על ידי מנהלים נוספים, ו"פול" דירקטורים שהולכים עם הקרן, שמצליחים להשביח חברות ולהביא לאקזיטים מוצלחים רבים.