גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

עוד כתבות

זירת תאונה בישראל / צילום: Shutterstock

בשנה החולפת נהרגו 100 הולכי רגל, ומומחים מפקפקים בנחיצות הרלב"ד

לפחות 358 בני אדם נהרגו ב־2023 בתאונות דרכים - עלייה ביחס לשנה שעברה • הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), לא הובילה אף תוכנית ממשית בתחום מאז 2005, ובינתיים מנהלים בכירים בה התפטרו • ברקע זה, מומחים בענף תוהים לגבי נחיצותה

ד''ר ארז קיטה, מנכ''ל הרלב''ד / צילום: יוסי זמיר

משרד התחבורה של מירי רגב מתרוקן מאנשי מקצוע: גם מנכ"ל הרלב"ד עוזב

בנוסף למנכ"ל הרלב"ד ארז קיטה, גם אגף התשתיות במשרד התחבורה סובל מגל עזיבות של אנשי מקצוע • כך עוזבים מרבית אנשי היחידה, האמונים על קידום תשתיות תחבורה בהיקף של 12 מיליארד שקל

אביגדור ליברמן, ישראל ביתנו / צילום: שלומי יוסף

תחת הממשלה הנוכחית נרשם שיא של עשור בהרוגים מתאונות דרכים?

האם תחת הממשלה הנוכחית נרשם שיא של עשור בהרוגים מתאונות דרכים? בדקנו • המשרוקית של גלובס

רחוב אבא קובנר בתל אביב, שנסגר בחלקו לכלי רכב / צילום: יונתן הוניג

עוד רחוב בתל אביב נסגר. למה טוב שזו רק ההתחלה

האזורים סביב גני הילדים ובתי הספר אינם מותאמים להולכי רגל ובטח לא לילדים, כאשר לפי נתוני הרלב"ד בשנים 2019־2022 נהרגו בסביבת בתי ספר 11 בני אדם, ונפצעו מאות • שורה של יוזמות בארץ ובעולם מנסה לשנות את המצב

ילדים חוצים את הכביש בצומת פת, ירושלים / צילום: רפי קוץ

המדען הראשי של הרלב"ד: "צריך להקדיש תשומת לב משמעותית יותר להולכי רגל"

הלל בר גרא, המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתייחס לפיגור של ישראל אחרי המערב במאבק בתאונות הדרכים, ומסביר מה הסיבות לכך שהוא בכל זאת נשאר אופטימי

ארז קיטה, מנכ''ל הרלב''ד, סדר יום, כאן ב', 4.9.22 / צילום: יוסי זמיר

שיעור הנפגעים הצעירים בתאונות כלים דו-גלגליים חשמליים ירד ב-50%?

מעורבות בני הנוער בתאונות דו־גלגלי חשמלי נמצאת בירידה? תלוי ממתי סופרים • המשרוקית של גלובס

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי. הגישה את הפיילוט לאישור הממשלה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים: הכיוון נכון, אך לא מספיק

הממשלה אישרה 80 מיליון שקל לפיילוט לתוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שאמורה להוריד ב-50% את מספר ההורגים בתוך חמש שנים • ראוי להגיד: זה יותר ממה שנעשה בשנים האחרונות בתחום, אך כדי לשנות את התמונה העגומה בישראל צריך הרבה יותר

ד''ר ארז קיטה, מנכ''ל הרלב''ד / צילום: יוסי זמיר

המאבק בתאונות: "נגביל כניסת רכבים כבדים לערים, נרחיב אכיפה ושימוש במצלמות"

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ארז קיטה, חושף בראיון את עקרונות התוכנית להפחתת הקטל בדרכים, ומכין את הציבור: "האכיפה תהיה משמעותית" • התוכנית, שנאמדת ב-5 מיליארד שקל, טרם תוקצבה ואין ודאות ליישומה בשל המצב הפוליטי • מעקב גלובס

זירת תאונה בישראל / צילום: Shutterstock

אלה הצמתים הקטלניים במדינה. מה אפשר לעשות איתם?

ביומיים האחרונים נהרגו 13 בני אדם בתאונות דרכים, ומתחילת השנה מניין ההרוגים טיפס ל-221 • כמעט רבע מהנפגעים בתאונות הדרכים הם בצמתים, בין היתר בשל תשתיות והסדרי תנועה לקויים • מעקב גלובס בשיתוף "אור ירוק": מדוע לא חל שינוי מהותי לאורך השנים, ומה אפשר לעשות כדי להפוך את הכבישים לבטוחים

פקחים מפטרלים באזור הפאבים בדבלין / צילום: Associated Press, Peter Morrison

מה ישראל יכולה ללמוד ממדינות אירופה שהפחיתו את תאונות הדרכים בחצי?

באירלנד: פתחו במבצע למעצרים במקום של נהגים עם אלכוהול בדמם • בליטא: מבצעים מחקר עומק על כל תאונה במעורבות כלי רכב, כולל הפקת לקחים • בנורבגיה: השקיעו תקציבי עתק בתחום הבטיחות • וביוון: שמים דגש על התנהלות רכבי הדו־גלגלי בדרכים

ד''ר ארז קיטה / צילום: סמדר כפרי

אושר מינויו של ד"ר ארז קיטה לתפקיד מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

קיטה כיהן החל משנת 2017 כמנכ"ל עמותת "אור ירוק" ולפני כן כיהן כסמנכ"ל העמותה וראש תחום חינוך וקהילה • בכך סיימה שרת התחבורה מרב מיכאלי את שרשרת המינויים בגוף האחראי על הבטיחות בדרכים לאחר שבחודש פברואר האחרון נכנס לתפקיד יו"ר הרשות אבי נאור

שרת התחבורת מרב מיכאלי / צילום: מפלגת העבודה

האזרחים הערבים מעורבים יותר בתאונות, אך אין להם נציגות במועצת הרלב"ד

האגודה לזכויות האזרח פנתה לשרת התחבורה מרב מיכאלי ודרשה למנות חברים מבני ובנות החברה הערבית למועצת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כך שייצגו את שיעור החברה הערבית באוכלוסייה

צוותי חילוץ והצלה בזירת התאונה / צילום: דוברות מד''א

אחד מכל 150 ישראלים נפצע או נהרג בתאונת דרכים במהלך 2020

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פרסמה את תמונת המצב בבטיחות בדרכים לשנת 2020 • למרות הסגרים בשנה זו, נהרגו בה 305 אנשים על הכבישים - ירידה של 9% בלבד לעומת הממוצע בשנים 2018 ו-2019

רוכב על קורקינט חשמלי בתל אביב. / צילום: שלומי יוסף

למרות הקורונה: עלייה בנפגעי קורקינטים ואופניים חשמליים ב-2020

לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, חלה עלייה של 12% במספר הפצועים ב–2020 ועלייה גם במספר ההרוגים • בסגרים נפגעו יותר רוכבים של כלים דו גלגליים לעומת תקופות רגילות

שימוש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

אל תענו להם בשבתות וחגים

ברלב"ד שמים דגש על החשיבות של זמינות העובד • ואני חשבתי שמה שחשוב לפני הכול זה הבריאות של העובד ושביעות-הרצון שלו ממקום העבודה ומהחיים

קורקינט על כביש ראשי בתל אביב / צילום:  שלומי יוסף

אכיפה, קנסות והרתעה: למנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יש פתרון לכאוס הקורקינטים

כדי ליצור סדר בעולם של אופניים וקורקינטים חשמליים, חייבים ליצור הרתעה • המצב שבו רוכבים מסכנים הולכי רגל חייב להיפסק • מנכ"לית הרשות לבטיחות בדרכים משרטטת גבולות להשתוללות בכבישים

"שמעתי 'קנאק' בכתף ולא הבנתי מה קורה לי": עם מי באים בחשבון כשנהג קורקינט פוגע ונעלם

מה קורה כשמאבדים שליטה בכלי ממונע חשמלי? • חוויות מפי נפגעים שהגיעו לחדרי המיון • שני מוסדות רפואיים נוספים פנו ל"גלובס" והודיעו כי הם נערכים לדיווח יומי על נפגעי קורקינטים ואופניים חשמליים שיפורסמו אצלנו

גם בלי קסדה וגם שניים על קורקינט. / צילום: שלומי יוסף

רגולציה דווקא יש, אבל מי אחראי לאכוף את חוקי הרכיבה על הקורקינטים?

הדרך לחנך את הציבור לנסוע באחריות עדיין ארוכה, ובינתיים נמשיך לראות רוכבים חוצים באדום, נוסעים נגד כיוון התנועה ומרכיבים חברים • כתבה שנייה בסדרה

מכונית אחרי תאונה (צילום: תמר מצפי)

סיכום 2018 של הרלב"ד: ירידה של 13% בהרוגים בתאונות; עלייה חדה בהרוגים רוכבי אופניים חשמליים

בשנת 2018 נהרגו בכבישי ישראל 315 בני אדם, ירידה של 13% לעומת 2017, כאשר 21% מההרוגים של השנה היו נשים והיתר גברים • 19 מההרוגים בתאונות השנה היו רוכבי אופניים חשמליים - עלייה חדה של 12 הרוגים בהשוואה ל-2017 • ברלב"ד מציינים עוד כי מגמת העלייה במספר ההרוגים שהחלה לפני חמש שנים נבלמה

אופניים חשמליים / צילום: תמר צפי

מ-1 בינואר 2019: חובת תיאוריה וטסט גם לרוכבי האופניים החשמליים

החל מ-1 בינואר 2019 תיאסר הרכיבה על אופניים חשמליים, למי שאין ברשותו רישיון נהיגה או טרם עבר בהצלחה מבחן תיאוריה רגיל או בחינה ייעודית לרכיבה על אופניים חשמליים