גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רפורמה בשוק הרכב

עוד כתבות

שר התחבורה לשעבר ישראל כ''ץ, מי שהגה וקידם את הרפורמה / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ככה לא נראית תחרות: שש שנים לרפורמה ומחירי הרכב רק עולים

מאז השקת הרפורמה להגברת התחרות בשוק הרכב, מספר מחזיקי רישיון יבוא מקביל זינק מארבעה ל־35 כיום • אלא שהכבדת נטל המס על הרוכשים, התנגדות היצרנים ליבוא מקביל והשיבושים הגלובליים - בלמו את הורדת המחירים המתוכננת

רכבי יבוא בנמל אשדוד/ צילום: תמר מצפי

איך יראה שוק הרכב הישראלי ב-2020: רכבי הפנאי יצברו כוח

למרות שלא יהיו מהפכות, יהיו הרבה שינויים אבולוציונים, שיורגשו היטב בהיצע, ובפילוח המכירות של הרכב החדש

פקקים באיילון  / צילום: תמר מצפי

הגעתם לעבודה? יופי. בואו תראו למה למדינה אין באמת אינטרס לטפל בבעיית הפקקים

מיסוי רכבים היה אמור לפתור את בעיית העומס בכבישים, אך הגורמים הסמויים משפיעים: הממשלה התמכרה להכנסות משוק הרכב, תחב"צ עובדת רק 5 וחצי ימים בשבוע וההשקעות במחלפים ורכבות מגיעות מאוחר מדי • עד שיימצא הפוליטיקאי שישלם את המחיר המלא שיגבה פתרון אמיתי, נמשיך לעמוד בפקקים

רכב יוקרה / צילום:  Shutterstock ס.א.פ קרייטיב

אם אין לחם תקנו מרצדס: חוק שירותי הרכב לא חולל מהפכה

במלאות שנתיים לחוק שירותי הרכב, שאמור היה למהפכה בענף ולהורדת העלות של החזקת רכב בישראל, יצאנו לבדוק מה קורה בשטח • המסקנה: המעמד הבינוני ומטה עדיין כורע תחת נטל יוקר המחיה התחבורתי, ורק שוק הרכב של האלפיון העליון משתנה במהירות

כלי רכב חדשים בנמל אשדוד. בינתיים המדינה נהנית מההכנסות ממסים / צילום: תמר מצפי

שנה לרפורמה "ההיסטורית": מחירי דגמי הרכב העממיים לא ירדו

בעוד שענף האוטו-טק הישראלי כובש שיאים חדשים, מתמודדים הלקוחות בארץ עם שלל כשלים ובעיות, למרות ההבטחות ■ אפילו במשרד התחבורה מודים: "הצרכן הסופי נהנה מאחוזי הנחה בודדים"

מצלמות מהירות, מצלמת מהירות, מצלמה / צלם: איל יצהר

סיכום שנת תשע"ד בענף הרכב: חייך, אכלת אותה!

סיכום שנת תשע"ד בענף הרכב: המיסוי הכבד נותר, סוכנויות הרכב גלגלו לכיסן את "פירות" הרפורמה והנהג הישראלי נעשק על ידי מצלמות המהירות ■ "גלובס" מגיש: כמה איחולים לשנה החדשה

2013: הדלק יזנק, המכוניות יתייקרו, מצלמות חדשות ייפרסו

מה צופנת 2013 לנהגי ישראל? רמז: הקריאה לא מומלצת לבעלי נטיות דיכאוניות ■ מצלמות המהירות: הנהיגה בכבישים תהפוך לחוויה מטרידה, יקרה ומאוסה ■ מחירי הרכב: עלייה לצורך עלייה ■ מחירי הדלק: צפו לזינוק לרמות השיא של 2012

יותר שאלות מתשובות

הרגולציה בענף הרכב: כך באמת מתקבלות החלטות בישראל

אנחנו נהגים? אנחנו כספומט

עדכון המס הירוק לא ישפיע על המכוניות הגדולות והמזהמות ביותר

הפעילות השקטה לקידום רפורמת זליכה

על מנת לקדם את המלצות ועדת זליכה פועל משרד התחבורה בשני מסלולים: עבודה מול הממונה על ההגבלים, והטמעת הרפורמה בתוך חוק ההסדרים שמתלווה לתקציב 2013, בהנחה שיוגש בתחילת נובמבר

רפורמה בשיטת הסלאמי

בשורות טובות ופחות טובות בליסינג: ההנחות לא יבוטלו, אך ההטבות יצטמצמו

במלכודת הרווחיות הנשחקת

נתוני המכירות של מאי מראים כי ענף הליסינג ניצב על בסיס רעוע

מה שטוב לאזרח לא טוב לשרים

רכבי השרד לשרי הממשלה זו סטירת לחי סמלית לרפורמה של משרד התחבורה

כלכלת בחירות במשרד התחבורה

"על כל יבואן שמחיר הרכב שלו גבוה יש יבואן אחר שמוריד את המחירים"

סוכריות לרכבי היוקרה

לוועדת זליכה ולעדכון במיסוי הירוק משותף: שניהם יחלקו סוכריות רק ללקוחות רכבי היוקרה

לפני כולם מיוחד: זו המהפכה שמתכנן זליכה בשוק הרכב

הוועדה להגברת התחרותיות בענף הרכב בראשות החשכ"ל לשעבר אמורה להמליץ על מהפכה שתוביל להתנגשות לא רק עם היבואנים אלא גם עם משרד האוצר ■ מה ימליץ זליכה, מה ההשלכות על הצרכנים ואילו המלצות כלל לא רצויות?

ירון זליכה לא יוזיל את מחיר הרכב

הנה השלבים שתעבור ועדת הרפורמה: מהישיבה הראשונה ועד לקבורת מסקנותיה

בחודש הבא: היכונו לבוא המכונית החשמלית של בטר פלייס

בחודש הבא תיפתח בטר פלייס את אולמות התצוגה לשיווק רנו פלואנס החשמלית ■ להלן כמה דברים שצריך לקחת בחשבון לפני הרכישה

שיפור בצריכה ובפליטה של רכבים חדשים? רק אצל היצרנים

מעיון במפרטי הרכב החדשים, אי-אפשר שלא להתפעל מהשיפור המרשים בנתוני הצריכה/פליטה, שגם מעניקים הטבות "ירוקות" רבות ■ רק חבל שהם קצת רחוקים מהמציאות

היכונו לחגיגות היבוא המקביל במארס 2011

במארס הקרוב, עם פרסום "צו היבוא המקביל", שוק הרכב הישראלי הולך להתרענן - ובגדול ■ מה בדיוק השתנה מאז נכנסו התקנות לתוקף?