50 הנשים המשפיעות
 

לישון עם האויב

בני זוג שעובדים במשרדי פרסום מתחרים פותחים את הלב

20/10/2010, 09:00     שלח תגובה במיילחגית ברונסקי  
globes
עיתון גלובס עד הבית לחודש במתנה >>
קבלו ניוזלטרים והתראות SMS
קבלו ניוזלטרים
והתראות SMS
עקבו אחרינו בטוויטר
הצטרפו אלינו בפייסבוק
ארקיע
טסים- חופשה של פעם בחיים
 
נושאים: חגית ברונסקי




הכתבה המלאה במגזין פירמה - לקבלת הגיליון החדש הקלק

יגאל ועידית שמיר

היא: מנהלת סטודיו באדלר חומסקי.

ותק בתפקיד: 10 שנים.

הוא: שותף וסמנכ"ל קריאייטיב בגליקמן נטלר סמסונוב.

ותק בתפקיד: 6 שנים.

ותק בזוגיות: 15 שנים משותפות, מתוכן 13 שנות נישואים מאושרות (כולל 3 ילדים בגילאי 12, 10 ו-3).

הכירו בשלמור-אבנון-עמיחי.

יגאל ועידית שמיר / צלם: איל יצהר

"לא מתייעצים בענייני פרסום"

איך שומרים על סודיות מקצועית בבית?

יגאל: "האמת היא ששנינו לא ממש תקשורתיים ואנחנו גם ככה לא מדברים הרבה. אז שנבזבז את מעט המילים האלו על שטויות?"

עידית: "רוב היום אנחנו נמצאים בנפרד, כשאנחנו מגיעים כבר לשבת יחד, אנחנו נגררים מהר מאוד לדיבורים על ילדים, משפחה ופרוצדורות. חוץ מזה אנחנו עובדים במשרדים ידידותיים שמפרגנים זה לזה".

איך בכל זאת מתייעצים עם בן הזוג בענייני עבודה כשיש צורך?

עידית: "ויכוח לגבי התסרוקת של דון דרייפר ב'מד מן' נחשב להתייעצות בענייני פרסום?".

יגאל: "אם כבר, אני מתייעץ עם הילדים. יש להם תמיד איזו נקודת מבט רעננה או זווית אחרת להסתכל על הדברים (הם רק קצת נעלבים אם אני לא משתמש בתסריטים שהמציאו)".

עידית: "כשאנחנו מתייעצים זה תמיד יהיה קשור לפן האנושי וליחסי עבודה, והרבה פחות בענייני פרסום".

תנו דוגמה לקמפיין או למהלך פרסומי של המשרד של בן/בת הזוג, שלו אתם מפרגנים.

עידית: "הקמפיין האחרון של נירלט. זו הפעם הראשונה, לדעתי, שהצליחו באמת להעביר את התחום המשמים של צביעת קירות לטריטוריה של אופנה, יופי וקצב".

יגאל: "'עולם אחר' של פלאפון הביא משהו חדש למסך מבחינה ויזואלית והצליח לייצר אלטרנטיבה תקשורתית ראויה למתחרים".

מה ממקום העבודה של בן/בת הזוג הייתם לוקחים למקום העבודה שלכם?

עידית: "הקרבה למתחם הקולינרי השופע של רחוב הארבעה".

יגאל: "את האפשרות להשקיף על העיר מקומה 17 (בבניין החדש). רואים משם יופי את המשרד שלנו".

ליבי כץ-בר וגיא בר

היא: החלה את דרכה בענף הפרסום לפני 7 שנים כפלנרית. בהמשך הפכה למנהלת אסטרטגיה. כיום היא סמנכ"לית האסטרטגיה של אדלר חומסקי.

ותק בתפקיד: שנה.

הוא: עובד בענף הפרסום 15 שנה. החל את דרכו כקופירייטר, התקדם לניהול קריאייטיב, לסמנכ"לות, וכיום הוא משמש כמנהל קריאייטיב ראשי ומשנה למנכ"ל בגיתם BBDO.

ותק בתפקיד: 4 שנים.

ותק בזוגיות: "הכרנו לפני 7 שנים כששנינו עבדנו בבאומן בר ריבנאי". לזוג שני ילדים.

ליבי כץ בר גיא בר / צלם: איל יצהר

"יש לנו בבית חומה סינית אמיתית"

איך שומרים על סודיות מקצועית בבית?

שניהם: "כשהכרנו, חלק גדול מהשיחות בבית היו סביב העבודה: קמפיינים, לקוחות, עובדים, מנהלים, הפקות, קונספטים ובעצם מה לא. כשעברנו לעבוד במשרדים שונים - המתחרים אחד בשני - זה חייב אותנו לשמחתנו לעשות שינוי של 180 מעלות ולהפסיק לדבר על העבודה באופן מוחלט. כשליבי עובדת על פרזנטציה עד אמצע הלילה אפילו לא עולה השאלה מי הלקוח, וכשגיא נוסע לצילומים בחו"ל לליבי אין מושג על מה מדובר עד שהקמפיין עולה לאוויר".

איך בכל זאת מתייעצים עם בן הזוג בענייני עבודה כשיש צורך?

גיא: "יש לנו בבית חומה סינית אמיתית מהכניסה ועד הגג: שני חדרי עבודה, שני קווי טלפון, שני מחשבים ומלפני שבוע גם שני ילדים. וברצינות, העניינים שאנחנו כן מדברים עליהם הם בעיקר ניהוליים. איזה אנשים כדאי לגייס, שיטות ניהול כאלה ואחרות, איך להוציא את המקסימום מהעובדים וכן הלאה. כל אחד מאיתנו מנהל שונה באופי שלו, ולכן אנחנו פותחים זוויות חשיבה חדשות אחד אצל השני".

תנו דוגמה לקמפיין או למהלך פרסומי של המשרד של בן/בת הזוג, שלו אתם מפרגנים.

ליבי: "לדעתי הקמפיין של חישגד מצוין. האינסייט הצרכני 'זה לא מיליונים אבל זה אחלה כסף' מאוד מתאים למוצר. השפה הפרסומית שנוצרה במהלך השנים מפתיעה בכל פעם מחדש ושומרת על המותג צעיר, מרענן ובגובה העיניים".

גיא: "הבחירה שלי גם היא למותג של מפעל הפיס - הלוטו. השפה החדשה תחת הקונספט 'תן למספרים לעבוד בשבילך' מוצלחת במיוחד. השימוש בהומור מוכיח את עצמו, דמויות הכדורים יוצרות פלטפורמה תקשורתית שאפשר לרוץ איתה במשך שנים, והתחושה שיוצאת מהקמפיין היא שבאמת כל אחד יכול לזכות".

מה ממקום העבודה של בן/בת הזוג הייתם לוקחים למקום העבודה שלכם?

ליבי: "למרות שעוד מעט אנחנו עוברים למשרדים חדשים, נכון לעכשיו הייתי לוקחת בשמחה מגיתם את הבניין החדש שלהם, כיוון שסביבת העבודה משפיעה מאוד על חשיבה פורצת דרך ויצירתית".

גיא: "הייתי שמח לקחת מאדלר חומסקי את התקציב של תמי 4. זה מוצר/מותג ששינה את פני השוק שבו הוא פועל, ואני חושב שהוא עדיין בתחילת דרכו".

מירב וניר חורש

היא: מנהלת לקוחות במקאן אריקסון עד לאחרונה (כיום מנהלת שיווק של בית השאנטי).

הוא: משנה למנכ"ל בראובני פרידן.

ותק בזוגיות: הכירו בבאומן בר ריבנאי לפני 6 שנים, התחתנו לפני 3 שנים וילדו את גל לפני שנה וחצי.

מירב וניר חורש / צלם: איל יצהר

"לא כיף לדבר על פרסום עם רו"ח"

איך שומרים על סודיות מקצועית בבית?

מירב: "צריך תמיד לזכור שגם אם למשרדים שלנו יש ניגודי אינטרסים, לנו יש אינטרס משותף. בלי קשר, במקרים של לקוחות מתחרים פשוט הקפדנו לא לדבר. מה שלא יודעים לא כואב".

ניב: "אצלנו המתח היה בעיקר סביב השאלה מה יותר טוב בכל משרד. מירב הייתה מאוד גאה במקאן אריקסון ואני בראובני פרידן, ככה שלא פעם הלכנו מכות...".

איך בכל זאת מתייעצים עם בן הזוג בענייני עבודה כשיש צורך?

ניב: "פרסום זו לא עבודה שנגמרת כשמגיעים הביתה, ככה ששיחות בעניינים מקצועיים הן עניין יומיומי. מבחינתי זה מעולה שמירב מבינה את העולם שלי, ואני מקווה שגם מבחינתה. לא כיף לדבר על פרסום עם רואת חשבון".

מירב: "מבחינתי יש לי פרסומאי פרטי בבית. אמנם זה פחות יעיל מנגר או מרופא, אבל עדיין זה מאוד עוזר".

תנו דוגמה לקמפיין או למהלך פרסומי של המשרד של בן/בת הזוג לו אתם מפרגנים.

מירב: "המהלך של אורנג' עם ריהאנה היה מדהים! מאוד אהבתי את הקמפיין וכמובן את המטרה החשובה, שקרובה ללבי עכשיו".

ניב: "הפעילות השיווקית של בית השאנטי היא הרבה מעבר לקמפיין ומאוד יצירתית בגלל שלמעשה אין תקציב. מירב עשתה פעילות שיווק 360 לספר מתכונים יפהפה שהם הוציאו - אירוע השקה מדהים, פעילות קופה ברשתות, תערוכת תמונות מהספר, מתנות לוועדי עובדים ועוד המון רעיונות יצירתיים".

מה ממקום העבודה של בן/בת הזוג הייתם לוקחים למקום העבודה שלכם?

ניב: "את הנשמה. בבית השאנטי עושים עבודת קודש, מה שאני לא יכול להגיד עליי".

מירב: "את המקצוענות וחוסר ההתפשרות של ראובני פרידן, שהם גם משרד הפרסום של בית השאנטי".

קארין וגבי אטל

היא: מנכ"לית משותפת, שמעוני פינקלשטין ברקי draftfcb.

ותק בתפקיד: שנה באופן רשמי.

הוא: מנכ"ל משותף, זניט מדיה ישראל מקבוצת באומן בר ריבנאי.

ותק בתפקיד: 8 שנים.

ותק בזוגיות: 10 שנים ושלושה ילדים.

קארין וגבי אטל / צלם: איל יצהר

"יש לנו קוד משפחתי"

איך שומרים על סודיות מקצועית בבית?

קארין: "עם 3 ילדים קטנים, בני 7, 4 ו-3 - למי יש זמן לדיונים על עבודה?..."

גבי: "מעבר לעובדה הפרוזאית הזאת, אנחנו אנשים מאוד תחרותיים, מאוד הישגיים ומאוד אוהבים את העסקים שלנו. העסקים שלנו דורשים סודיות, מחויבות, מסירות ונאמנות טוטאליות ללקוחות, אחרת אין אפשרות לקיים עסק חי ונושם".

קארין: "תחומי ההתמחות שלנו שונים בתכלית: אני מגיעה מתחום הפלנינג והאסטרטגיה ועוסקת כיום בניהול השוטף של המשרד, וגבי הוא תותח מדיה. כבר למעלה מ-10 שנים אנחנו רגילים להימנע משיחות על מהלכים או תוכניות מבעוד מועד. קוד משפחתי שכבר הפך לטבע שני".

איך בכל זאת מתייעצים עם בן הזוג בענייני עבודה כשיש צורך?

קארין: "זה מאוד קל לנו".

גבי: "יש לנו אינטגריטי מקצועי במה להתייעץ ובמה לא".

תנו דוגמה לקמפיין או למהלך פרסומי של המשרד של בן/בת הזוג, שלו אתם מפרגנים.

קארין: "אני מפרגנת לזניט ולבאומן על שנה מצוינת עם מהלכים וקמפיינים טובים ובולטים. גבי בעיניי הוא לרוב פורץ דרך בתחום המדיה ויש לו רעיונות מדהימים ואסטרטגיים עבור לקוחות. מהלך מדהים שזניט מדיה זכתה בו בתחרות ה-M&M (Marketing & media awards) הלונדונית היוקרתית בפרס עבור ה-Best nation branding campaign, הוא קמפיין המיתוג של קוסובו, לאחר שגברו על פרויקטים מיוחדים של מיתוג לונדון, מדריד ודרום אפריקה. כל המדיה נוהלה מזניט מהארץ ונקנתה מדיה, כגון: 'אקונומיסט', SKY, BBC ו-CNN".

גבי: "אני מעריך את שמעוני כמשרד מהמקצועיים ביותר בארץ על אף גודלו הבינוני, עם מהלכים עסקיים, שיווקיים וקריאטיביים מובילים וצוות שהוא נבחרת מקצועית בולטת, לראיה הזכיות העוקבות בפסטיבל קאן היוקרתי לפרסום. מהלך מצטיין הוא פרויקט שרונה של גינדי החזקות, שבפתרון גאונות שיווקית של פנייה לקהל קבוצות הרכישה שהפסידו במכרז, השיגו תוצאות חסרות תקדים בענף הנדל"ן בישראל".

מה ממקום העבודה של בן/בת הזוג הייתם לוקחים למקום העבודה שלכם?

קארין: "את Baan Mika, מלון הבוטיק של יורם באומן בקוסמוי ואת הגודל של זניט כחברה".

גבי: "את קובי ברקי, סמנכ"ל הקריאייטיב והאסטרטגיה שלהם - עולם המדיה של היום כבר איננו עולם טקטי של תכנון וקנייה, אלא עולם אסטרטגי. קובי ברקי הוא אחר המוערכים בענף, שהייתי רוצה לראות בשירותי".

טל ריבן ומעיין רשף

היא: מנכ"לית ובעלים של SHAKE DESIGN, חברת המיתוג שהחליפה את BBDO DESIGN.

ותק בתפקיד: מיוני 2010. לשעבר מנכ"ל BBDO DESIGN מבית גיתם BBDO במשך 6 שנים.

הוא: מנהל קריאייטיב באדלר חומסקי.

ותק בתפקיד: 4 שנים.

ותק בזוגיות: "הכרנו בבצלאל במגמת תקשורת חזותית (באותה הכיתה), 5 שנות חברות, 6 שנות נישואין".

טל ריבן ומעיין רשף / צלם: איל יצהר

"אומרים: 'אבל זה סודי, כן?'"

איך שומרים על סודיות מקצועית בבית?

טל: "לא מתראים כל השבוע".

מעיין: "להיות נשוי זה בכלל בבסיס ניגוד אינטרסים".

איך בכל זאת מתייעצים עם בן הזוג בענייני עבודה כשיש צורך?

טל: "אומרים: 'אבל זה סודי, כן?'".

מעיין: "אומרים: 'כיוון מעולה, מותק'".

תנו דוגמה לקמפיין או למהלך פרסומי של המשרד של בן/בת הזוג, שלו אתם מפרגנים.

מעיין: "העבודה המצוינת על בזק בשנים האחרונות, ממיתוג החברה תחת 'הכי טוב בבית' ועד היום. הקמפיין של הלוטו 'תנו לכדורים לסדר לכם את החיים'. מהלך מבריק, ממותג מקצה לקצה, שיצר עולם שלם מצחיק וכיפי ללוטו. בכל פעם שהבת שלנו רואה סטנד של הלוטו מקצה הרחוב, היא צועקת: 'הנה הכדורים של אבא...'".

טל: "מהלך מיתוג ליין קוטקס והאגיס החדש (אריזות לחיתולים, מגבונים ועוד), בישראל ובכל מדינות האזור. מהלך בינלאומי ברמה גבוהה לקימברלי העולמית, הישג מרשים בעיני. פרגנתי לה נסיעות תכופות להונגריה לצלם תינוקות הונגרים".

מה ממקום העבודה של בן/בת הזוג הייתם לוקחים למקום העבודה שלכם?

מעיין: "הייתי לוקחת את הווינריות, את הסחבקיות של הגבר-גבר. משום מה אצל נשים זה לא יוצא אותו הדבר".

טל: "את הבוסית".




 

כבוד למגזר? הכתבה הבאה: כבוד למגזר?
    
פירסומת
 
 
 
 

הוספת תגובה

 
כינוי:    
נושא:
תוכן: Hyperlink in a new window Hyperlink Right Left underline italic bold Bulleted List Ordered List Face1 Face2 Face3 Face4 Face5 Face6
פרסם גם ברשתות שלי
בהגיבי הנני מסכים לתוכן תנאי השימוש, המחייב שמירה על אתיקה, כבוד הדדי ותרבות הביטוי והדיון. תודה.

 
 
 
טוען תגובות...טוען
עוד במדריך
 
הטוב, הרענן והמפואר
בכירי ענף הפרסום בישראל בוחרים את קמפיין השנה בחו"ל. רואים עולם

חוצות היוצר
הבמאים דרור שאול, יריב הורוביץ, דפנה לוין, עודד דוידוף והשחקן החדש והנוצץ עידו רוזנבלום, מספרים על המעברים בין דרמה לפרסומות

לישון עם האויב
בני זוג שעובדים במשרדי פרסום מתחרים פותחים את הלב

כבוד למגזר?
במגזר הערבי, שמגלגל כ-100 מיליון שקל בשנה, בעלים של משרד פרסום יכול להיות גם בעלים של עיתון, אתר אינטרנט, משרד יח"צ וחברה לשילוט חוצות. מיוחד