גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סגירה חזקה באחוזת בית: ת"א 35 זינק ב-1.4%

עונת הדוחות בוול סטריט סיפקה רוח גבית ● כיל קפצה ב-1.8% וריכזה את מחזור המסחר הגובה בבורסה, לאומי אחריה עלתה ב-1%, טבע זינקה ב-2.7%, אלביט מערכות זינקה ביותר מ-3% ומניית איי.אפ.אפ (לשעבר פרוטרום) קפצה ב-2.8%

בורסת תל-אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל-אביב / צלם: תמר מצפי

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

יום המסחר השלישי לשבוע זה באחוזת בית ננעל בעליות נאות, וזאת בדומה לעליות שנרשמות כעת בוול סטריט ברקע להמשך עונת הדוחות. מדד ת"א 35 קפץ ב-1.4%, מדד ת"א 90 עלה בכ-1%, מדד הבנקים טיפס ב-0.8% ומדד ת"א ביומד זינק ב-2.4%.

מניית כיל  קפצה ב-1.8% וריכזה את מחזור המסחר הגובה בבורסה. לאומי אחריה עלתה ב-1%, טבע בע זינקה ב-2.7%, אלביט מערכות  זינקה ביותר מ-3% ומניית איי.אפ.אפ  (לשעבר פרוטרום) קפצה ב-2.8%. 

מניית מרחביה אחזקות זינקה בכ-44% ברקע לדיווח על כניסתה להשקעות בתחום המו"פ של קנאביס רפואי.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.07 מיליארד שקל.

16:45

המדדים בבורסה בתל אביב נסחרים בעליות נאות וזאת ברקע לפתיחה החיובית בוול סטריט. מדד ת"א 35 קופץ כעת ב-1.2%. 

נבידאה  מזנקת ב-23%, מדיוי  ב-15%, טוגדר  מזנקת ב-11% ומניית וונטייז  קופצת ביותר מ-10%.

איידיאו  דיווחה על השלמת מכירת ההחזקות של יעקוב לוקסנבורג ל-EPF, יישות משפטית הקשורה לקרן אפולו, במחיר של 88.5 שקל למניה.

15:30

מתחזקות העליות בת"א: מדד ת"א-35  קופץ כבר ב-1.1%, מדד ת"א- 90  עולה בכ-1% מדד ת"א ביומד מזנק ב-2.3%. 

מחזור המחסר בשעה זו בשוק המניות נע סביב 650 מיליון שקל.

14:15

מתחזקות העליות בת"א: המדדים המובילים נסחרים בעליות שמתגברות בשעה האחרונה, בדומה לסנטימנט מעבר לים, שם בוול סטריט החוזים עולים בעד 0.76%. מדד ת"א-35  מטפס ב-0.8%, מדד ת"א-90  עולה בשיעור דומה ומדד הבנקים עבר לעליות.

מניית כיל  עברה לעליות של 1.4%, טבע  קופצץ 1.6%, נייסעולה ב-1.8%, בזק  מטפסת 0.3% ומניית רמי לוי  קופצת ב-3%.

מרחביה אחזקות  מזנקת ב-25% בהמשך לדיווח הבוקר לפיו החברה בוחנת השקעה בחברות מו"פ בתחום הקנאביס הרפואי.

אינטרנט זהב  הודיעה, שוב, על בחינת מכירת חלקה בביקומיוניקיישנס.

חברת אפקון  דיווחה על הקמת פרויקט מעונות סטודנטים בהיקף של כ-130 מיליון שקל בקמפוס המכללה בראשון לציון

חברת פלוריסטם  ו-WideTrial, חברה פרטית המשמשת צד ג' לתוכניות Expanded Access Program, נכנסו להסכם להשקת תכנית EAP שאושרה על ידי ה-FDA עבור מוצר הריפוי התאי של פלוריסטם, PLX-PAD, לטיפול במחלת ה-CLI, טרשת עורקים חמורה בגפיים התחתונות. נוסף על כך, דיווחו הצדדים כי ה-FDA העניק ל-WideTrial אישור לגבות תשלום עבור הטיפול תחת התוכנית. במסגרת תנאי התוכנית, יגויסו 100 חולים ראשונים ב-CLI מסוג Rutherford בדרגה 5, שאינם עומדים בתנאי פרוטוקול הניסוי שלב III שעורכת פלוריסטם, ואשר מצבם מסכן חיים.

חברת נתנאל גרופ , העוסקת בייזום, תכנון והקמת פרויקטים למגורים, מסחר ומשרדים בישראל, השלימה בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת סדרה י' (סדרה חדשה). במכרז המוסדי התקבלו ביקושי יתר של כ-325 מיליון שקל, ונתנאל גייסה את הסכום הרצוי, כ-80 מיליון שקל.

בעקבות ביקושי היתר המשמעותיים שנרשמו במהלך המכרז, נסגר השלב המוסדי בריבית צמודה של 1.8%, ביחס לריבית מקסימלית של 2.85% שהציעה החברה למשקיעים.

בהראל פינננסים התייחסו לעונת הדוחות בארה"ב, ועל רקע התוצאות הטובות, אמרו: "פתיחת עונת הדוחות בארה"ב יכולה להרגיע את השווקים". בהראל פיננסים ממשיכים להמליץ על השוק בישראל, "הן בשל רמות המחיר האטרקטיביות בהשוואה לעולם, הן בשל העובדה שהריבית בישראל תישאר נמוכה יותר זמן והן לנוכח התוצאות העסקיות שצפויות להתפרסם בדוחות הרבעון השלישי. הדוחות אמורים להצביע על המשך רווחיות יפה אצל הפירמות הנשענות על צריכה פרטית חזקה, לצד הוצאות מימון נמוכות".

ההערכה בהראל פיננסים היא כי "הבעיות הגיאו-פוליטיות ימשיכו לתרום לתנודתיות השווקים, אך בהינתן המשך השיפור בנתוני המאקרו, המגמות החיוביות בכלכלה העולמית ובשווקים צפויות להימשך. במבחן המציאות, הן של הפירמות והן של המאקרו, נתוני השבוע החולף היו טובים, והם ממשיכים להצביע על מגמה של שיפור והתרחבות בכל העולם עם גידול מרשים ברווחי החברות".

ההמלצה בהראל פיננסים היא על "חשיפה מנייתית מפוזרת, לנוכח חוסר היכולת לתזמן את השוק", ובאפיק החוב סבורים שם כי כדאי "לשמור על מח"מ מוגבל ולהתמקד באג"חים איכותיים - אסטרטגיה שהניבה בחודשים האחרונים תנודתיות נמוכה משמעותית מהנעשה בשוק האג"ח".

נוסף לכך, בהראל פיננסים ממליצים "לשמור על רכיב דולרי, הן באמצעות קרנות כספיות דולריות והן באמצעות מכשירים אחרים כמו מדד התל-בונד דולר, וזאת כדי ליהנות מהגנה על התיק במקרה של זעזועים בשוק ההון המקומי".

12:15

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים בשעה זו בעליות, מלבד מדד הבנקים  שמאבד 0.3%. מדד ת"א-35  עולה 0.44%, כך גם מדד ת"א- 90 .

מניית לאומי  מרכזת את המחזור הגבוה בשוק, אחריה כיל  שמאבדת 1.2%, מזרחי טפחות  שיורדת 0.2% ומניית טבע שקופצת ב-1%.

מחזור המסחר בשוק המניות בת"א עומד בשעה זו על 378 מיליון שקל בלבד.

מניית עמיר שיווק  ממשיכה במומנטום החיובי ומזנקת בעוד 5.5% לאחר זינוק של 20% אתמול. הטריגר לעליות מגיע על רקע הודעת החברה על שותפות עם לאון קובלר בתחום הקנאביס.

מניית טוגדר  מזנקת ב-8%. הבוקר השתתפה החברה בכנס בתחום הקנאביס שנערך בבורסה בתל אביב.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק נסחרים בשעה זו בעליות של עד 0.46%, ובאירופה מדד הדאקס הגרמני מטפס 0.2%, מנגד הפוטסי הבריטי יורד 0.3%. מחיר הנפט מאבד 0.7% ונסחר סביב 71 דולרים.

09:45

המסחר בבורסה נפתח במגמה חיובית. מדדי ת"א-35  ות"א-125  רושמים עליות.

מדדי, הביומד, הטק והתעשייה עולים גם הם עם פתיחת המסחר. מדד הבנקים  רושם ירידות.

מניית אל על  מרכזת עניין לאחר שאתמול זינקה ב-8.5% על רקע ההתקדמות בשיחות בין הטייסים להנהלה, ועל רקע ירידת מחירי הנפט .

בולטות בעליות ארקו החזקות , שפיר הנדסה , קמטק , אורמת טכנו , אופקו הלת' , סאפיינס  וגילת . בולטות בירידות אלרוב נדלן , פתאל החזקות , הפניקס  וארפורט סיטי .

8:50 

חברת מודיעין יהש  אישרה הבוקר את השתתפותה בביצוע קידוח בפרויקט Concord בקליפורניה. הקידוח צפוי להתחיל במהלך הרבעון הנוכחי ולהימשך מספר שבועות. על-פי האומדן הטוב ביותר להיקף משאבי הנפט והגז, בקידוח זה קיים פוטנציאל להימצאות כ-15.1 מיליון חביות. עוד נמסר מהחברה כי בימים אלה ממשיכות מודיעין ושותפותיה בביצוע מבחני הפקה בפרויקט Cassini. 

8:20

חברת אפקון החזקות  דיווחה הבוקר כי תאגיד משותף של החברה והמכללה למינהל יקים פרויקט מעונות סטודנטים בהיקף של כ-130 מיליון שקל בקמפוס המכללה בראשון-לציון. 

6:30

המסחר בבורסת ת"א ייפתח היום (ג') על רקע הסגירה השלילית אתמול. מדד ת"א-35  איבד אתמול 0.46% ומדד ת"א-125  נפל ב-0.4%. מדד ת"א-בנקים  ירד ב-0.8%. 

המסחר הבוקר בבורסות אסיה מתנהל בעליות, לאחר שהמסחר בוול סטריט ננעל אמש בירידות שערים. באירופה ננעל המסחר בעליות. 

מדד מחירי הדירות, המסכם את ממוצע העסקאות לחודשים יולי-אוגוסט, רשם ירידה של 0.3% לעומת המדד הקודם המסכם את מחירי העסקאות בחודשים יוני-יולי. מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר רשם עלייה מזערית של 0.1%, בהתאם לציפיות. בעקבות כך מגיעה האינפלציה בישראל ב-12 החודשים האחרונים ל-1.2%. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי הירקות הטריים (5.8%) וירידות מחירים נרשמו בסעיף התרבות והבידור (2.1%), והפירות טריים (1.3%). 

מניית אל-על  בלטה אתמול במסחר עם זינוק של 8.5% על רקע ההתקדמות בשיחות בין הטייסים להנהלה.

מניית פוקס  סיימה אתמול את המסחר בעלייה קלה של 1.37% לאחר פרסום ממצאי דוח הבודקת החיצונית, שקבע כי לא היו אירועי הטרדה מינית ולא נמצא פגם בהתנהלות החברה ומנהליה. עם זאת העליות לא קיזזו במלואן את ירידת הערך שהציגה המניה מאז שהתפוצצה הפרשה במהלך אוגוסט.

הדולר התחזק ב-0.11% מול השקל וכעת שערו היציג עומד על 3.628 שקלים. האירו התחזק ב-0.12% ושערו היציג הוא 4.2021 שקלים. 

עוד כתבות

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות