המהלך של לוקסי: יוצא מאיי.די.או ברווח של יותר מ-50 מיליון שקל

את המניות תרכוש EPF, יישות משפטית הקשורה לקרן אפולו, במחיר של 88.5 שקל למניה, פרמיה של כ-17% על מחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה • העסקה תניב ללפידות קפיטל, שותפות לפידות חלץ וללוקסנבורג ישירות רווח מצרפי של יותר מ-50 מיליון שקל

יעקב לוקסי לוקסנבורג / צילום: גיזי
יעקב לוקסי לוקסנבורג / צילום: גיזי

הפיננסייר יעקב לוקסנבורג (לוקסי), בעלי חברת ההשקעות לפידות, משלים "סיבוב" מוצלח נוסף על מניותיה של חברה הנסחרת בבורסה בת"א. היום חתם לוקסי על הסכם למימוש כל החזקותיו בחברת הנדל"ן המניב איי.די.או גרופ (ADO) לידי קרן ההשקעות הזרה אפולו, אחת מבעלות השליטה בחברה. לוקסנבורג מחזיק בכ-7.3% ממניות של איי.די.או, שאת מרביתן רכש לפני כשנה, באמצעות חברת לפידות קפיטל שבשליטתו, שותפות החיפושים לפידות חלץ, ובאופן פרטי. העסקה תניב למוכרים רווח מצרפי של יותר מ-50 מיליון שקל.

את מניות ADO , הפועלת בברלין, תרכוש EPF, ישות משפטית הקשורה לקרן אפולו, במחיר של 88.5 שקל למניה - פרמיה של כ-17% על מחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה. לאחר השלמת העסקה תחזיק אפולו בכ-22.4% ממניות ADO ואילו משפחת דיין הפועלת עימה בשיתוף פעולה, תישאר עם כ-19.7%, כך שההחזקה המשותפת שלהן תגיע לכ-42% מהון החברה, לעומת 37.5% שמחזיקה קבוצת שיכון ובינוי של נתי סיידוף, בעלת השליטה ההיסטורית ב-ADO. בתגובה לדיווח זינקה היום מניית ADO גרופ ב-5.6%.

ADO גרופ פועלת בתחום הדירות להשכרה בברלין באמצעות החזקה של כ-38% במניות חברת ADO פרופרטיז (שמניותיה נסחרות בבורסת פרנקפורט). שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-2.2 מיליארד שקל. מניית לפידות קפיטל, החולשת על עסקים של קידוחי נפט ומים, מסחר בינלאומי, השקעות ושולטת בחברת סאני תקשורת, נסחרה ביציבות ושוויה עומד על כ-660 מיליון שקל.

לוקסי רכש את מרבית המניות ב-ADO בחודש ספטמבר אשתקד, זמן קצר לאחר שדיין ואפולו הפתיעו את שיכון ובינוי כשרכשו 33.5% ממניות החברה ממשקיעים מוסדיים. הפיננסייר המיומן זיהה הזדמנות להיכנס בין שני הגופים, שכן מהלך הרכישות הפך אותו לסוג של "לשון מאזניים". הוא הצליח להכשיל בסוף 2017 מינוי של שני דח"צים (דירקטורים חיצוניים) לדירקטוריון ADO.

שוב לוקסי מנצל הזדמנות

כאמור, אין זאת הפעם הראשונה בה מנצל לוקסי הזדמנות בשוק המניות המקומי ליצירת רווח מהיר. בין היתר ביצע מהלך דומה באמצעות לפידות בחברת הנדל"ן נתנאל גרופ בשנים 2013-2014, השקעה ממנה יצא במחיר כמעט כפול מזה שבו רכש את המניות.

העסקה הנוכחית מתבצעת לקראת כינוס אסיפת בעלי מניות של איי.די.או גרופ ב-29 באוקטובר. לקראת האסיפה סוכם בין שיכון ובינוי וקבוצת דיין-אפולו כי כל אחת מהקבוצות תמנה שני דירקטורים. בנוסף הסכימו החברות לשתף פעולה בנוגע למינוי שני דירקטורים חיצוניים (דח"צ) בחברה.

במקביל, חתמו הצדדים על הסכם במב"י (BMBY) למשך שנה וחצי. כלומר, לכל אחד מהצדדים יש זכות סירוב ראשונה במידה והשני ירצה למכור את מניותיו לגוף אחר. ההסכמה הנוכחית אינה נוגעת לנושאים אחרים עליהם יש עדיין מחלוקת בין שיכון ובינוי לקבוצת דיין-אפולו.