ההודעה ניתנה במסגרת עתירה שהגיש עו"ד שחר בן מאיר, שביקש להורות ליועמ"ש וללפ"מ להסביר מדוע לא יורו לכלל משרדי הממשלה ולגורמים ממשלתיים נוספים שלא להתקשר עם כל גורם תקשורתי בעסקאות תוכן שיווקי
היועמ"ש הודיע על התייצבותו להליך אישור תובענה ייצוגית נגד שורת חברות בגין פרסום סמוי באמצעות ידוענים ומשפיעי רשת באינסטגרם • בתובענה נטען כי החברות שמשתמשות בידוענים באינסטגרם כדי לשווק את מרכולתן מפרות את חוק הגנת הצרכן בכך שאינן מציינות בפירוש כי מדובר בפרסומת מטעמן
פרסום סמוי, או בשמות המכבסה השונים שלו - "תוכן שיווקי", "תוכן ממומן", "המלצות קריאה" או פשוט "כל כתבה שאתם רואים פה" - הוא אחת הדוגמאות המושלמות שסיפקה לנו ההיסטוריה לפתגם "ניסר את הענף שהוא יושב עליו" והתשובה הכי ישירה לשאלה מדוע אבד האמון בתקשורת • פרויקט מיוחד
השיווק ברשתות החברתיות הפך לתעשייה, והרגולטורים נכנסים לתמונה: CMA שלחה אזהרות למשפיעני רשת שקידמו מותגים בלי לגלות שקיבלו על כך תשלום ■ מדריכים בתחום
מאחורי הקלעים מתחוללים מאבקים בכנסת סביב סעיפים ב"חוק ערוץ הכנסת" ו"חוק הפרסום הסמוי", שעשויים לקדם את האינטרסים של ראש הממשלה ■ "ניסיונות לאלף את התקשורת"
הרשות השנייה בודקת חשד לשת"פ מסחרי אסור עם בנק הפועלים במסגרת משדר שהפיקה מערכת התוכנית "אנשים" על סיכום שנה בתחום האפליקציות
לא מן הנמנע כי הוועדה תתמוך בהמלצות קודמות, בהן של ועדת אסא כשר, לאשר פרסום סמוי תחת מגבלות מסוימות
סרטים שממוקמים בבייג'ין ומקאו, מלוהקים בשחקנים סינים ומציגים מותגים שהקהלים המערביים מעולם לא שמעו עליהם הם חלק מהתופעה ■ כך שינתה סין את ה-DNA של שוברי הקופות האמריקאיים
הרשות השנייה הורתה לזכיינית ערוץ 2 רשת להוריד את תוכניתה הכלכלית, לאחר שמצאה כי נמכרו בה לכאורה אייטמים ללשכת יועצי המס ■ מהבדיקה עלה כי האשמה אינה בחברת ההפקה אלא בזכיינית רשת, שצפויה כעת להיקנס
לגולן פרצר, מנכ"ל BBDO קונטנט, ברור שמה שיכול "להחיות את הטלוויזיה" ו"לעשות את ההבדל בין התמוטטות להישרדות" הוא התרת הרסן בכל הנוגע לתוכן השיווקי: "'פרסומת סמויה' זה צירוף מילים ישראלי אפל"
ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה גיבשה דוח המלצות לגבי תוכן שיווקי, אשר עשוי לשנות את פני התעשייה ■ לדבריה, הפתרון טמון בחינוך של הציבור לדעת לזהות פרסום בכל מקום שבו הוא נמצא
האם הצופה אכן יינזק אם שופטי הריאליטי ישתו מכוס ממותגת?
פרסום סמוי, תוכן שיווקי - איך שלא מכנים את זה, ברור לכולם שהוא קיים בטלוויזיה ושיש לו השלכות כלכליות וצרכניות ■ האם הרשות השנייה יכולה לפקח על השוק? "גלובס" מביא את העמדות השונות מאחורי הכסף הסמוי שזורם למסך
צריך לתת קרדיט לצופים: הם מזהים את האינטרסים ב"בוס בהסוואה"
אין פסול בתוכן שיווקי בריאליטי ובידור - אבל לא בתוכנית כמו "משפחה חורגת"
ספר חדש של ענת באלינט שופך אור על תופעה שנשארת לרוב מתחת לרדאר: תוכן שיווקי בטלוויזיה ■ "זה ניסיון זול למכור לנו כשמנגנוני ההגנה שלנו נמוכים"
מועצת הכבלים קנסה את הוט ו-yes ב-100 אלף שקל כ"א על תוכן שיווקי בערוץ הבריאות ■ הוט ספגה קנס נוסף של 100 אלף שקל על תוכן שיווקי בערוץ הבידור
על הלפטופ של דמותו בסדרה הדביק קוצ'ר לוגואים של חברות סטארט-אפ בהן הוא משקיע
בדיקת מגזין "פירמה" מעלה כי למרות האיסור בחוק, תוכן שיווקי מציף את הערוצים המסחריים ואת הרדיו האזורי ■ הרשות השנייה: "ז'אנר תוכניות הבישול סובל מריבוי הפרות"
ויכוח בפאנל "תוכן שיווקי מול הרגולציה" בוועידת תקשורת ונתח שוק ■ רהב למנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה: "אתם לא אוכפים את זה. יותר קל לתת קנס לחברות החדשות ולאיים"