גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פרסום סמוי

עוד כתבות

שחר בן מאיר/ צילום: יונתן בלום

לפ"מ פועלת לגיבוש כללי גילוי נאות ביחס לתוכן שיווקי ופרסום סמוי

ההודעה ניתנה במסגרת עתירה שהגיש עו"ד שחר בן מאיר, שביקש להורות ליועמ"ש וללפ"מ להסביר מדוע לא יורו לכלל משרדי הממשלה ולגורמים ממשלתיים נוספים שלא להתקשר עם כל גורם תקשורתי בעסקאות תוכן שיווקי

היועמ”ש, ד”ר אביחי מנדלבליט / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בלעדי הסוף לפרסום סמוי באינסטגרם? היועמ"ש תומך באישור תובענה ייצוגית על הפרת חוק הגנת הצרכן

היועמ"ש הודיע על התייצבותו להליך אישור תובענה ייצוגית נגד שורת חברות בגין פרסום סמוי באמצעות ידוענים ומשפיעי רשת באינסטגרם • בתובענה נטען כי החברות שמשתמשות בידוענים באינסטגרם כדי לשווק את מרכולתן מפרות את חוק הגנת הצרכן בכך שאינן מציינות בפירוש כי מדובר בפרסומת מטעמן

החטאים של התקשורת - החוק השיווקי / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס

חטא התוכן השיווקי: פרסום סמוי הוא בגידה באמון שהציבור נתן בתקשורת

פרסום סמוי, או בשמות המכבסה השונים שלו - "תוכן שיווקי", "תוכן ממומן", "המלצות קריאה" או פשוט "כל כתבה שאתם רואים פה" - הוא אחת הדוגמאות המושלמות שסיפקה לנו ההיסטוריה לפתגם "ניסר את הענף שהוא יושב עליו" והתשובה הכי ישירה לשאלה מדוע אבד האמון בתקשורת • פרויקט מיוחד

רונאלדו / צילום מסך

סלבריטאים, היזהרו: קידום מוצר תמורת כסף יחויב בגילוי

השיווק ברשתות החברתיות הפך לתעשייה, והרגולטורים נכנסים לתמונה: CMA שלחה אזהרות למשפיעני רשת שקידמו מותגים בלי לגלות שקיבלו על כך תשלום ■ מדריכים בתחום

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

במערכת הפוליטית מודאגים ממעורבות נתניהו בחוקי תקשורת

מאחורי הקלעים מתחוללים מאבקים בכנסת סביב סעיפים ב"חוק ערוץ הכנסת" ו"חוק הפרסום הסמוי", שעשויים לקדם את האינטרסים של ראש הממשלה ■ "ניסיונות לאלף את התקשורת"

נפתח הליך הפרה לכאורה נגד קשת בגין תוכן שיווקי

הרשות השנייה בודקת חשד לשת"פ מסחרי אסור עם בנק הפועלים במסגרת משדר שהפיקה מערכת התוכנית "אנשים" על סיכום שנה בתחום האפליקציות

פרופ' עמית שכטר / צילום: תמר מצפי

לפני כולם ועדת שכטר דנה בנושא הסדרת התוכן השיווקי

לא מן הנמנע כי הוועדה תתמוך בהמלצות קודמות, בהן של ועדת אסא כשר, לאשר פרסום סמוי תחת מגבלות מסוימות

רובוטריקים 4 / צילום: רויטרס

שוק הקולנוע בסין מתפוצץ - והוליווד מגיבה בהתאם

סרטים שממוקמים בבייג'ין ומקאו, מלוהקים בשחקנים סינים ומציגים מותגים שהקהלים המערביים מעולם לא שמעו עליהם הם חלק מהתופעה ■ כך שינתה סין את ה-DNA של שוברי הקופות האמריקאיים

אבי צבי / צלם: איל יצהר

בגלל פרסום סמוי: התוכנית "רשת כלכלית" יורדת מהמסך

הרשות השנייה הורתה לזכיינית ערוץ 2 רשת להוריד את תוכניתה הכלכלית, לאחר שמצאה כי נמכרו בה לכאורה אייטמים ללשכת יועצי המס ■ מהבדיקה עלה כי האשמה אינה בחברת ההפקה אלא בזכיינית רשת, שצפויה כעת להיקנס

גולן פרצר: "לתוכן שיווקי יש פוטנציאל למיליארד שקל בשנה"

לגולן פרצר, מנכ"ל BBDO קונטנט, ברור שמה שיכול "להחיות את הטלוויזיה" ו"לעשות את ההבדל בין התמוטטות להישרדות" הוא התרת הרסן בכל הנוגע לתוכן השיווקי: "'פרסומת סמויה' זה צירוף מילים ישראלי אפל"

"תוכן שיווקי הוא אחד המודלים שיחזיקו את התקשורת הקורסת"

ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה גיבשה דוח המלצות לגבי תוכן שיווקי, אשר עשוי לשנות את פני התעשייה ■ לדבריה, הפתרון טמון בחינוך של הציבור לדעת לזהות פרסום בכל מקום שבו הוא נמצא

תוכן שיווקי: כן או לא

האם הצופה אכן יינזק אם שופטי הריאליטי ישתו מכוס ממותגת?

"הרשות השנייה מנהלת 15 שנה כשל שוק בשידור המסחרי"

‎פרסום סמוי, תוכן שיווקי - איך שלא מכנים את זה, ברור לכולם שהוא קיים בטלוויזיה ושיש לו השלכות כלכליות וצרכניות ■ האם הרשות השנייה יכולה לפקח על השוק? "גלובס" מביא את העמדות השונות מאחורי הכסף הסמוי שזורם למסך

הציבור מטומטם? לא בטוח

צריך לתת קרדיט לצופים: הם מזהים את האינטרסים ב"בוס בהסוואה"

תנו לרוקדים משחת וולטרן בכיף

אין פסול בתוכן שיווקי בריאליטי ובידור - אבל לא בתוכנית כמו "משפחה חורגת"

"תוכן שיווקי בטלוויזיה הוא זיהום של השיח הציבורי"

ספר חדש של ענת באלינט שופך אור על תופעה שנשארת לרוב מתחת לרדאר: תוכן שיווקי בטלוויזיה ■ "זה ניסיון זול למכור לנו כשמנגנוני ההגנה שלנו נמוכים"

הוט ו-yes נקנסו במאות אלפי שקלים בגין תוכן שיווקי

מועצת הכבלים קנסה את הוט ו-yes ב-100 אלף שקל כ"א על תוכן שיווקי בערוץ הבריאות ■ ‏הוט ספגה קנס נוסף של 100 אלף שקל על תוכן שיווקי בערוץ הבידור

כך קידם אשטון קוצ'ר סטארט-אפים שלו ב"שני גברים וחצי"

על הלפטופ של דמותו בסדרה הדביק קוצ'ר לוגואים של חברות סטארט-אפ בהן הוא משקיע

עקב הפרות תוכן שיווקי: חלק מתוכניות הבישול יירדו מהאוויר

בדיקת מגזין "פירמה" מעלה כי למרות האיסור בחוק, תוכן שיווקי מציף את הערוצים המסחריים ואת הרדיו האזורי ■ הרשות השנייה: "ז'אנר תוכניות הבישול סובל מריבוי הפרות"

ועידת תקשורת רני רהב: "מעולם לא לקחתי שקל אחד מתוכן שיווקי"

ויכוח בפאנל "תוכן שיווקי מול הרגולציה" בוועידת תקשורת ונתח שוק ■ רהב למנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה: "אתם לא אוכפים את זה. יותר קל לתת קנס לחברות החדשות ולאיים"