פלייטק מינתה סמנכ"ל כספים קבוע: דיוויד מת'יוסון

החברה, שבשליטת טדי שגיא, יישבה את מחלוקותיה עם שותפתה William Hill

16/06/2011, 10:32
טלי ציפורי
הימור
הימור

שנתיים וחצי. לא חצי שנה ולא שנה וחצי. שנתיים וחצי הוא פרק הזמן - פרק זמן ארוך לכל הדעות - שבמהלכו ניסתה פלייטק למצוא מועמד ראוי שיכהן כסמנכ"ל הכספים של החברה, והוא הגיע לתומו בסוף השבוע האחרון. פלייטק, מפתחת הפלטפורמות מבוססות התוכנה לאתרי הימורים מקוונים, מינתה לתפקיד את דיוויד מת'יוסון והוא ייכנס לתפקידו לאחר כינוס האסיפה הכללית של החברה שתתקיים בעוד עשרה ימים.

מת'יוסון (63), רואה חשבון בהשכלתו, הצטרף לדירקטוריון פלייטק לפני פחות משנה ושימש כיו"ר ועדת הדירקטוריון לביקורת חשבונאית.

במילים אחרות, פלייטק בחרה לבסוף להצמיח מישהו מבפנים לתפקיד סמנכ"ל הכספים - תפקיד שני בחשיבתו למנכ"ל - ולא להצניח מישהו מבחוץ, וזאת לאחר חיפוש בן שנתיים וחצי (נתון שמעורר תהיה בנוגע לחשיבות שמייחסת החברה לתפקיד ולנושא בו). בעקבות פרישת מת'יוסון מהדירקטוריון תיאלץ פלייטק לתור אחר דירקטור אחר שיחזיק בתפקיד יו"ר הוועדה לעיל.

לפי האנליסטים המכסים את החברה, מינוי מת'יוסון ירגיע במעט את ציבור המשקיעים שלא היה מרוצה מכך שהחברה התנהלה במשך זמן רב ללא סמנכ"ל כספים קבוע. עם זאת, יש אחרים הרואים במינוי של מישהו מתוך החברה סימן מדאיג.

פלייטק שחררה בשורה טובה נוספת בסוף השבוע האחרון, וזו נוגעת למחלוקת שנוצרה בינה לבין שותפתה הבריטית William Hill. לפלייטק, נזכיר, יש החזקה של 29% בפעילות האון ליין של William Hill, ואילו האחרונה מחזיקה ביתר המניות (71%). לפני כחודשיים וחצי, ובעקבות שמועות על מו"מ (שהתבררו יותר מאוחר כלא נכונות) שמנהלת פלייטק מול Ladbrokes - המתחרה העיקרית של William Hill - הוציאה William Hill צו מניעה נגד פלייטק כדי להגן על זכויותיה בפעילות המשותפת לשתיים.

השמועות חלפו כלעומת שבאו, והשתיים אמרו שלום לחתול השחור שעבר ביניהן. לפי הודעה משותפת שיצאה ביום שישי האחרון, הסכימו השתיים על פתרון "ידידותי" כדבריהן, וכפועל יוצא יבוטל צו המניעה לעיל והשימוע בנושא שתוכנן להתקיים בשבוע הבא בבית משפט יבוטל.

פעילות זו נחשבת לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של פלייטק, ולראיה תוצאותיה ברבעון הראשון של השנה. החלק של פלייטק ברווחי פעילות זו עמד ברבעון הראשון על 9.9 מיליון אירו - גידול של 34% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וגידול של 41% לעומת הרבעון הקודם.

ייתכן כי בשורה זו תסלק ענן נוסף שהעיב על מניית פלייטק בחודשים האחרונים. זו נסחרת לפי מחיר של 309 פני המשקף שווי חברה של 1.2 מיליארד דולר - ירידה של 27% מתחילת השנה.

לקריאת כתבות וסקירות נוספות של פורום CFO, הקליקו כאן גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

כתבות נוספות