סמי סגול / צילום: מירי דוידוביץ'
משה כחלון/ צילום : לעמ
בנימין נתניהו/  צילום: אלכס קולומויסקי ידיעות-אחרונות
ישי דוידי / צילום: איל יצהר
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
גדי איזנקוט / צילום דוברות צהל
בני לנדא/  צילום: איל יצהר
דורית סלינגר/  צילום:תמר מצפי
ניר שטרן / צילום: סיון פרג'
דנה עזריאלי/  צילום:  איל יצהר
ענבל אור / צילום: איל יצהר
אורן קובי /  צילום: תמר מצפי
אמיר נחום /  צילום: איל יצהר
רונן גינזבורג/ צילום: איל יצהר
יובל טל /  צילום: כפיר זיו
נחום ביתן / צילום: שוקה כהן
רמי לוי / צילום: איל יצהר
איילת שקד / צילום: איל יצהר
מרים נאור / צילום: איל יצהר
קרנית פלוג / צילום: איל יצהר
חדוה בר / צילום:תמר מצפי
ציון קינן / צילום: תמר מצפי
אריק פינטו/  צילום: יחצ בנק הפועלים
רקפת רוסק עמינח/ צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן /  צילום: איל יצהר
איתן אורנשטיין/  צילום: תמר מצפי
חאלד כבוב /  צילום: תמר מצפי
שי באבד / צילום: אוריה תדמור
אמיר לוי /  צילום: תמר מצפי
מיכל עבאדי/ צילום :תמר מצפי
טדי שגיא / צילום:יוסי כהן
מיכל הלפרין/ צילום:שלומי יוסף
שחר וייסר/ צילום:תמר מצפי
ליאורה עופר / צילום: ורדי כהנא
דוד מימון / צילום צילום  תמר מצפי
דודו זבידה/  צילום: יחצ
מוטי בן משה/ צילום: תמר מצפי
שלדון אדלסון / צילום:רויטרס
שאול אלוביץ/ צילום: תמר מצפי
פטריק דרהי / צילום: רמי זרנגר
משה גפני / צילום: תמר מצפי
איציק אברכהן/  צילום: סיוון פרג'
לילך אשר טופילסקי/ צילום:תמר מצפי
סמדר ברבר צדיק / צילום: תמר מצפי
אלדד פרשר/  צילום: תמר מצפי
גבי רוטר / צילום תמר מצפי
נתן חץ / צילום: תמר מצפי
אבי כץ: צילום: יונתן בלום
יעקב ליצמן /  צילום: פלאש 90
רון חולדאי/ צילום:איל יצהר
יובל שטייניץ / צילום: איל יצהר
ישראל כץ/ צילום: תמר מצפי
אבי נינקורן/  צילום: תמר מצפי
אמנון נויבך / צילום: תמר מצפי
נוחי דנקנר/ צילום: ענבל מרמרי
אליעזר פישמן /  צילום:שלומי יוסף
שמעון פרס / צילום:איל יצהר
שחר וייסר/ צילום:איל יצהר
28

שחר וייסר
מייסד ומנכ"ל גט טקסי

גיוס של 300 מיליון דולר מפולקסוואגן הופך את האפליקציה לאחת המצליחות בישראל בכל הזמנים. לפי התוכניות של החברה, להזמין מונית תהיה רק אחת מהאפשרויות הגלומות במידע שיש בידי החברה, שכבר נערכת לעולם הרכב האוטונומי

שחר וייסר / צילום: איל יצהר

פרטים כלליים

גיל: 41
מצב משפחתי: גרוש + 1
מגורים: תל אביב, מוסקבה, לונדון וניו יורק
השכלה: תואר ראשון במדעי המחשב

כשפולקסוואגן לצידך

שחר וייסר, מייסד ומנכ"ל גט (לשעבר גט טקסי) יכול לטפוח לעצמו על השכם. וייסר חתום על הגיוס הפרטי הגדול ביותר של חברת טק ישראלית ממשקיע בודד: במאי השנה גייסה גט 300 מיליון דולר מענקית הרכב הגרמנית פולקסווגן, וכך השלימה מאז הקמתה גיוס כולל של 520 מיליון דולר. נתון זה לבדו הופך אותה לאחת האפליקציות הישראליות המצליחות ביותר בכל הזמנים.

גט היא החברה שהפכה הזמנת מונית לפעולה הרבה יותר פשוטה - בעיקר בערים גדולות דוגמת תל אביב - אך ההשקעה של פולקסווגן בה אינה נובעת בהכרח מהצלחתה זו, אלא מהרצון של יצרניות רכב דוגמתה להיכנס לשוק שנקרא בעגה המקצועית On Demand Mobility Services דהיינו שירותי תחבורה לפי דרישה, ויותר מאוחר רכב ללא נהג - מגמה שלמעשה מעידה כיצד הפך הצורך לשפר את תשתיות התחבורה, פרטית וציבורית כאחד, לצורך כמעט קיומי.

פולקסווגן, נזכיר, היא יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם, אחרי ג'נרל מוטורס האמריקאית וטויוטה היפנית שחולקות את המקום הראשון. החברה, שנסחרת בשוק ההון הגרמני לפי שווי של 67 מיליארד דולר, אחראית למותגי הרכב גולף, אאודי, בנטלי, למבורגיני, סקודה ועוד. והנה כמה דוגמאות למגמה לעיל: Via הישראלית, שפיתחה פלטפורמה לתחבורה ציבורית שיתופית, גייסה השנה 100 מיליון דולר; טויוטה הודיעה על השקעה באובר (Uber) שגודלה לא נחשף, ואילו ג'נרל מוטורס הודיעה על השקעה של 500 מיליון דולר בחברה האמריקאית Lyft שמפעילה פלטפורמת שיתוף נסיעות. ובל נשכח שאפל, החברה והאייפון, השקיעה באחרונה מיליארד דולר במקבילה הסינית של אובר, Didi Chuxing.

במקרה של גט טקסי ופולקסווגן, החברה הישראלית מתכננת להיעזר בהון שגייסה מהחברה הגרמנית כדי להאיץ את ההתרחבות הגיאוגרפית שלה לשאר מדינות אירופה ובתוך ארה"ב, מעבר לניו יורק. מלבד ישראל, החברה פעילה בשלוש מדינות: ארה"ב, רוסיה ובריטניה. "גט משקיעה בביג דאטה, אלגוריתמים לחיזוי התנהגות אנושית ובינה מלאכותית, והשקעות אלו יצרו תשתית טכנולוגית לניוד רכבים ללא נהג", ציין שחר וייסר, מייסד ומנכ"ל גט בהודעה על השקעת הענק. "החברה מעוניינת להרחיב את מרכז הפיתוח שלה בארץ, עד פי שלושה בשנה הקרובה", הדגיש וייסר. כרגע מעסיקה החברה 250 איש בארץ, בערך שליש מסך עובדיה.

פולקסווגן מתכננת להציע לנהגי גט תנאי רכישה אטרקטיביים למכוניות פולקסווגן. החבילות יכללו שילוב של מימון הוצאות שונות. במקביל גט שוקלת להציע שירות של נהג אישי מיוחד במותגיה היקרים של פולקסווגן כגון אאודי ופורשה. "קבוצת פולקסווגן וגט יוצרות שותפות אסטרטגית נהדרת המעניקה לנו גישה ל-100 מיליון לקוחות המחזיקים מכוניות פולקסווגן", אמר וייסר על רקע הודעת החברה.

כתבה: טלי ציפורי

{0}
{8}
{1}

{2}
{3}

{4}

{5}
{0}

{1}

{2}
{0}

{1}

{2}

תובנה ניהולית

{0}
{1}

{0}

{1}
{0}
{1}

כל הכתבות בגלובס על {7}