*** הכתבה בשיתוף לשכת יועצי המס
זוהי עובדה טריוויאלית כי השיווק הווירטואלי ברשתות חברתיות הפך בשנים האחרונות לחלק חיוני בקידום העסק. קהילות המשתמשים באינטרנט, המהווה קהל לקוחות פוטנציאלי, גדלה מידי יום ועל כן הנוכחות ברשתות חברתיות חשובה מאד בשיווק עסקי. אי אפשר להתעלם מהפלטפורמות הללו שמקיפות אותנו ודי אם נמנה את פייסבוק ,טוויטר, לינקד אין, אינסטגרם ועוד, דרכן ניתן להגיע אל פלח לקוחות ממוקד וייעודי לעסק תוך העלאת תכנים - תמונות, וידאו ועוד.
רק לפני מספר חודשים היינו עדים למפגש בין עולם האופנה והמדע שגרם לסערה ומחלוקת בלתי נתפסת ברשת. לרבים מכם ודאי זכורה השמלה שהשאלה על צבעה האמיתי גררה אחריה 36 מיליון צפיות! הייתה זו דרך מבריקה לשיווק אותה שמלה באינטרנט, או לחלופין חנויות אופטיקה ומשקפיים . התמונה שהופצה ברשתות החברתיות, הציפה את האינטרנט, שותפה, עוררה גלים והגיעה עד למהדורות החדשות בעולם. המהלך הדגים כי בטכניקות נכונות ויצירתיות של שיווק ,מחשבה נכונה וקישור נכון של כתבה, ניתן להעביר את המסר ואת התוכן הרצוי לנו ולהגיע לקהל היעד הנכון לנו.

אנסה לסכם את התורה הזו ב-10 עצות לביסוס העסק שלכם ברשתות החברתיות:
1. השקיעו בכתיבת פרופיל עסקי ייחודי וסוחף לעסק, המציג אותו באור שונה מהמתחרים בשוק - דימוי בעל העסק, יכולותיו המקצועיות והחוזקות שלו. ישנה חשיבות רבה לתוכן מעניין, מסקרן ומרתק ברשת.
2. יש להשתמש בשפה רהוטה, מקצועית, עניינית ומיוחדת לכם - בהתאם לקהל היעד שאליו אתם מעוניינים לפנות.
3. בחרו במדיה החברתית הנכונה והרצויה לעסק ולקהל הלקוחות המסויים אליו אתם שואפים להגיע.
.
4. הכירו ולמדו את המדיה החברתית הרצויה לכם. התוודעו אל התכנים ודרכי איסוף האינפורמציה. כמו כן, בדקו את בתי העסק המתחרים בכם באותה המדיה.
5 בחרו באסטרטגיה הנכונה לעסק ומצאו את השיטה הנכונה לכם לפרסם במדיה.
.
6. היו אמינים והציגו עצמכם באופן הנקי, הטהור והאמיתי ביותר. לעולם לא תציגו מצג שווא ברשת.
7. נסו לייצר באז מהפרסום ברשת. תנו לגולש להבין מה הייחוד שלכם לעומת האחרים: העלו תכנים שונים, חידונים, תמונות (כמובן) בקבוצה סגורה במדיה הנבחרת.
8. שיתוף מעגלים חברתיים. לאחר שבחרנו את סוג המדיה הרצויה לנו, נעשה שיתוף העלאת לינקים ודפי נחיתה כל זאת במטרה לגרום לקהל העוקבים שלנו להתעניין בנו ולפנות אלינו בתהיות ושאלות אישיות. פעולה זו גם תגדיל את כמות העוקבים אחרינו.
9. הפרדה בין שיתוף אישי לעיסקי ערכו הפרדה מלאה בין התוכן האישי, מסירת אינפורמציה אישית לבין העלאת תכנים לעסק.
10 לפעול עם אורך נשימה. זכרו תמיד כי בנייה של תדמית לעסק שלנו, לוקחת זמן לכן חשוב להתאזר בסבלנות ואורך נשימה , להתמיד ופשוט להיות נוכחים באינטרנט, לתחזק את האתר או הדף שלכם, להציג תכנים אך במינון הנכון וללא הגזמה.
שימוש מושכל ונכון בכלים המוצעים ברשתות החברתיות יכול להעלות את רווחיות העסק בצורה משמעותית. שימו לב שאחד היתרונות הבולטים שבשיווק באמצעות רשתות חברתיות הוא שההוצאה היא זניחה לעומת פרסום בכל אמצעי מדיה אחר. בהצלחה....
*** אורית בלוך הינה מנכ"לית חברת "אתנה"- שיווק, בניית אסטרטגיות עסקיות וקשרי ממשל