גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבורסה ננעלה בירידות חדות: חברה לישראל צנחה 4.2%

הלחץ בשוקי העולם הורגש בבורסה בתל אביב: מדד ת"א 35 איבד 1.8%, מדד הבנקים נפל 1.95% ● כיל צנחה 3.7%, טבע נפלה ב-2.85%, גזית גלוב ב-2.7% ומניית טאואר איבדה 2.5% ● בורסות וול סטריט צבועות באדום: הנאסד"ק נופל 2.6%, מדד הפחד מזנק ביותר מ-20%

הבניין הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר
הבניין הבורסה בתל אביב/ צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב ננעלו בירידות חדות, וזאת בדומה לסנטימנט השלילי שנרשם מעבר לים, שם בורסות וול סטריט צבועות באדום, הנאסד"ק נופל 2.6%, ומדד הפחד מזנק ביותר מ-20%

מדד ת"א 35 איבד 1.8%, מדד הבנקים נפל 1.95%. 

מניית כיל צנחה 3.7%, טבע נפלה ב-2.85%, גזית גלוב ב-2.7% ומניית טאואר איבדה 2.5%. 

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.44 מיליון שקל.

16:45

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים בירידות חדות, כשברקע המדדים בוול סטריט נפתחו בירידות חדות. מדד הנאסד"ק נופל ב-1.8% ומדד הפחד מזנק ביותר מ-20%. 

מניית כיל נופלת 4%, חברה לישראל ב-3.25, טבע מאבדת 2%, טאואר יורדת 1.8%, פז נפט מאבדת 1.8% בצל התפטרות סמנכ"לית הכספים של החברה.

16:00

גובר הלחץ על הבורסה בתל אביב. המדדים המובילים מאבדים גובה בצל הלחץ על שוקי העולם. מדד הבנקים בשוק המקומי מאבד כבר 2%, ומדד ת"א 35 יורד 1.5%.

14:15

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים תחת לחץ, וזאת ברקע לירידות מעבר לים כשבאירופה מדד הדאקס יורד 1.6%, והחוזים בוול סטריט מאותתים על ירידות בפתיחת המסחר.

מדד ת"א 35 מאבד 1.16%, ת,א 90 יורד 1.3% ומדד הבנקים מאבד 1.5%.

פז  דיווחה על התפטרות סמנכ"לית הכספים שרונה נובק, וזאת שלושה שבועות לאחר התפטרות היו"ר יצחק עזר.

חיים אלמוזנינו מונה ליו"ר אלון חיפושי גז .

קרן הריט למגורים מגוריט  דיווחה על חתימת הסכם לרכישת בניין מגורים מניב בן 7 קומות בלב ירושלים, הממוקם ברחוב הלל 2 פינת רחוב קינג ג'ורג' 27. הבניין כולל 31 דירות, ו-7 חנויות, בשטח של 2870 מ"ר, בתמורה ל-75 מיליון שקל.

בעלי מניות חד אסף, שהבולטת בהן מלבד בעל השליטה שני היא קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל, סירבו לאשר את תנאי העסקתו של נובוגרוצקי באסיפה שהתקיימה זמן קצר לפני מינויו, וצפויים להתכנס שוב בחודש הבא, בה יעלו מחדש את תנאי ההעסקה להצבעה.

12:15

המדדים המובילים בתל אביב נסחרים תחת לחץ, וזאת בדומה למגמה מעבר לים כאשר הבוקר נרשמו ירידות חדות באסיה, ובאירופה מדד הדאקס צונח ב-2.5% כעת. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים בשעה זו על ירידות חדות בפתיחת המסחר.

מדד ת"א-35  יורד 1.2%, כאשר כל מניות המדד צבועות באדום. מדד ת"א 90 יורד בשיעור דומה ומדד הבנקים מאבד 1.45%. 

כל מניות מדד ת"א 125, מלבד מניית אודיוקודס , צבועות באדום.

11:00

המסחר בת"א מתנהל היום בירידות חדות, כך שמדדי ת"א-35 ות"א-125 יורדים בחדות, שניהם מעל 1%. מדדי הבנקים , הביומד , הת"א-נפט וגז  והת"א-ביטוח פלוס   רושמים ירידות.

במדד ת"א-35 כל המניות רושמות ירידות. במדד ת"א-125 אודיוקודס  מזנקת בלמעלה מ-9%. עוד בולטות בעליות פמס  ופוקס . בולטות בירידות סאפיינס , כיל , אופקו הלת' , מטריקס , נורסטאר , דלק קידוחים , חברה לישראל , חילן , פועלים  רמי לוי .

09:45

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בירידות שערים חדות. מדד ת"א-35  ומדד ת"א-125  יורדים ביותר מ-1%. בולטות בירידות במדד ת"א 35: ישראמקו , אופקו הלת'  ודלק קידוחים . במדד ת"א-125 בולטות בעליות אודיוקודס  וגילת . בירידות במדד זה בולטות ישרס , מיטב דש  ופלסאון תעשיות 

07:00 

המסחר בתל אביב ייפתח היום (ג') על רקע יום דרמטי אתמול. המדדים המובילים עלו אתמול במהלך יום המסחר, אך מחקו בסגירה את העליות, ברקע תנודתיות המדדים בניו יורק. 

מדד ת"א-35  עלה במהלך המסחר יותר מ-1%, אך ננעל בתוספת 0.08% בלבד, מדד ת"א- 90  נסגר ללא שינוי ומדד הבנקים עלה ב-1.1%.

מניית לאומי  עלתה 1.9% במחזור הגבוה בשוק, כיל  איבדה 0.8% במחזור השני בגובהו בשוק, מניית מזרחי טפחות  עלתה 1.4%, רמי לוי י זינקה ב-3%, בזן  נסגרה ללא שינוי. 

מניית ביוליין  איבדה 10%, מדיוי נפלה ב-6%, מניית אופקטרא  ירדה בשיעור דומה, מניית פנטזי נטוורק  צנחה ב-5%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם אתמול ב-1.2 מיליארד שקל.

חברת מגוריט מדווחת כי התקשרה בהסכם לרכישת 31 יחידות דיור בבניין מניב במרכז ירושלים תמורת כ-75 מיליון שקל. בכוונת החברה לפעול למימון כ-20% מרכישת הנכס (כ-15 מיליון שקל) מהונה העצמי של החברה, ואת היתרה (כ-60 מיליון שקל) לממן מהתמורה שהתקבלה בגין הנפקת אגרות החוב סדרה א' .

מניית קולפלנט רשמה אתמול (ב') זינוק של כ-30% בבורסת תל אביב, לאחר שהודיעה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת יונייטד ת'רפיוטיקס - אחת המובילות העולמיות בתחום מחלות הריאות. מניית קולפלנט צפויה להימחק מהמסחר בתל אביב בסוף החודש ותמשיך להיסחר בנאסד"ק. במסחר בנאסד"ק אתמול עלתה המניה ב-11%. 

חברת להב אל.אר. רילאסטייט מדווחת כי החברה הבת להב הרים ירוקים, שבה היא מחזיקה 50%, חתמה אתמול (ב') על מסמך עקרונות עם חברת ק.וו.פ סולאר שלפיו תרכוש את החזקותיה של KWP בשבע חברות פרטיות המוחזקות כיום בחלקים שווים על ידי להב הרים ירוקים ו-KWP, בתמורה לכ-28 מיליון שקל.

פרוטוקול הדיונים של החלטת הריבית האחרונה של בנק ישראל חשף אתמול כי שניים מתוך ששת חברי הוועדה המוניטרית הצביעו בעד העלאת הריבית כבר עכשיו לרמה של 0.25%. 

כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", שר הביטחון אביגדור ליברמן הורה בימים האחרונים על עצירה מוחלטת של כל המהלכים שמקדמת התעשייה האווירית לקידום תוכניתה להנפקת מניות מיעוט. הסיבה: חשש לפגיעה אפשרית בביטחון המדינה.

"גלובס" חשף אתמול כי כחצי שנה לאחר רכישת חלקם של אנשי העסקים אברהם נניקשוילי וטימור בן יהודה בפרויקט תחנת הכוח IPM על ידי ג'י.פי גלובל פאוור, קיבלה החברה דרישה מהיועץ שחר הררי לתשלום עמלת תיווך בסך מיליון אירו. 

חברת תראפיקס, המפתחת תרופות על בסיס קנאביס, אשר נסחרה בתל אביב ובנאסד"ק עד שנמחקה מהמסחר בתל אביב, הודיעה כי תירכש על ידי FDS Pharma הקנדית. הרכישה היא תמורת 48 מיליון דולר במניות FDS Pharma, הנסחרות בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב (OTC) ובבורסה האלטרנטיבית הקנדית CSE. המחיר למניית תראפיקס בעסקה עומד על 13.7 מיליון דולר - פרמיה של 211% לעומת מחיר מניית תראפיקס במסחר אתמול. בשנה האחרונה איבדה מניית תראפיקס 19%.

אתמול נודע כי קבוצת דלק  שבשליטת יצחק תשובה מבקשת להפוך את החברה הבת דלק אנרגיה לפרטית באופן סופי, כבר בחודש הבא. מזימון שפרסמה דלק אנרגיה לאסיפת מחזיקי איגרות החוב שלה, עולה כי ברצונה לבצע כבר כעת פירעון מוקדם של יתרת האיגרות שנסחרות בבורסה, ובכך להפוך סופית לחברה פרטית שאינה מדווחת.

עוד פורסם אתמול כי אייזיק דבח, בעל השליטה ומנכ"ל חברת אופנת ההלבשה התחתונה דלתא , מחזק את הדירקטוריון שלו, ומצרף אליו את ריצ'י האנטר, שלמה שרף ורינה גזית, אחרי שבתחילת השבוע בעלי מניות החברה אישרו את המינויים.

קרן אייפקס מנהלת מו"מ למכירת בית ההשקעות פסגות לפי שווי של כ-2.5 עד 3 מיליארד שקל. 

עוד כתבות

הפגנה פרו־פלסטינית בטריניטי קולג' בדבלין, ביום שבת האחרון / צילום: Reuters, Mostafa Darwish

האוניברסיטה היוקרתית באירלנד שנכנעה למפגינים הפרו־פלסטינים

התקשורת בבריטניה דיווחה כי טריניטי קולג', המוסד האקדמי היוקרתי ביותר באירלנד, הודיע שיסיט השקעות מישראל, בתום משא ומתן עם מוחים פרו־פלסטיניים בקמפוס ● המפגינים השתלטו על הכניסה למכללה, המהווה אטרקציה תיירותית, ומנעו כניסה של תיירים ומבקרים לאתר

עידו אהרונוביץ / צילום: מסע ישראלי

הסדנה שטייסי הקרב עוברים כדי לעבד את חוויות המלחמה

חיל האוויר וארגון מסע ישראלי מציעים לטייסים סדנה בת יומיים שבה הם רוכשים כלים להתמודדות עם קשיים רגשיים ומנטליים ● "אלה דברים שלא יעלו בתחקיר מבצעי", מסבירים המארגנים ● ישראל מתגייסת

השופט בדימוס אורי שהם, נציב תלונות הציבור על שופטים היוצא / צילום: ליאור מזרחי

נציב השופטים פורש ללא מחליף נוכח התנגדות לוין למנות שופט עליון בדימוס

שר המשפטים יריב לוין מבקש לשנות את השיטה הקיימת ולמנות לתפקיד נציב התלונות שופט מחוזי בדימוס - ולא שופט עליון בדימוס כפי שהיה ב-20 השנים האחרונות ● מ"מ נשיא העליון עוזי פוגלמן מתנגד לכך ● הנציב הפורש אורי שהם כתב ביקורת קשה על כך שטרם מונה לו מחליף: "פעילות הנציבות נגדעת עתה במחי יד וללא כל הצדקה"

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בורסת ת"א סוגרת שבוע ירוק: המדדים המובילים זינקו ביותר מ-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.9% ● הבורסה פרסמה את סיכום המסחר השבוע: מדדי הטכנולוגיה הובילו את העליות ● עליות שערים אפיינו גם את מדדי איגרות החוב המקומיות, בדומה לאגרות בארה"ב ● מניות קמטק, טאואר ונובה זינקו היום בעקבות הדוחות

היישוב עלי ביהודה ושומרון / צילום: מיכאל יעקובסון

לראשונה: בג"ץ חייב את המשטרה לחקור בנייה לא חוקית ביו"ש

בג"ץ קבע כי על משטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית בגין בנייה לא חוקית במאחז היובל, שנמצא ביישוב עלי ● ההכרעה בעתירה, שהוגשה על־ידי תנועת "שלום עכשיו", נדחתה מאז 2018, עקב הצהרת המדינה כי תוקם יחידת אכיפה ייעודית שתחקור חשדות לבנייה לא חוקית - שהקמתה בסוף בוטלה

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה / צילום: Associated Press, Vahid Salemi

עם למעלה מ-30 אלף חיילים: האיום החדש של איראן על ישראל

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה, התייחס לסוגיה של פעילות ימית באגן הים התיכון, לצורך הידוק ההתקפה על ישראל ● זוהי לא הפעם הראשונה שמתייחסים באיראן לסוגיה זו, ולפני חודשים ספורים הוקם בסיג' ימי, משמר מתנדבים שיכלול לפי טהרן כ־55 אלף איש על כ־33 אלף כלים

הפגנה בירושלים נגד הקו הירוק / צילום: ap, Matt Rourke

התפרעויות נגד הקו הירוק: נזק של מאות מיליוני שקלים וחצי שנה עיכוב

בשבוע שעבר הוצתה מכונת קידוח בפרויקט ההקמה של הרכבת הקלה בבירה ● גורמים המעורבים בפרויקט חושדים כי היא הוצתה על ידי קומץ חרדים שמתנגדים להקמת הקו, וזה לא המקרה הראשון

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

נתניהו על עצירת משלוחי הנשק מארה"ב: "אם נצטרך - נעמוד לבד"

דובר צה"ל עדכן כי שלושה חיילים נפצעו בפיצוץ פיר ממולכד • כמה כלי טיס של חיזבאללה יורטו אחרי שורה של אזעקות בגליל העליון והמערבי: נזק נגרם לבית בשלומי • הבית הלבן מבהיר אחרי ביטול משלוח הנשק: עדיין תומכים במיטוט חמאס - אבל מתנגדים למבצע נרחב ברפיח, ישראל תצטרך לקבל את ההחלטה • כל העדכונים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

רכיב ההשקעה שנמצא בשיא: איפה רוב הישראלים שמים את הכסף

מה קרה במגמות ההשקעה של הציבור בשני העשורים האחרונים, האם התהפוכות בשווקים הפיננסיים או לחלופין אירועים מקומיים השפיעו על העדפותיו ושינו את טעמו ● ומה גורם בעיקר למשקיעים לחפש הזדמנויות בשוקי חו"ל

קמפיין free TV שעלה בקשת12 בחודש האחרון / צילום: צילום מסך

שנה להשקת FreeTV: האם מיזם הטלוויזיה הצליח לשנות את השוק?

בשנה החולפת הצליח מיזם free TV לגייס 50-60 אלף מנויים - הרבה פחות מהציפיות שתלו בו שתי השותפות, בעיקר לאור ההשקעה הגבוהה בפרסום ● גורמים בשוק טוענים כי כבר תקופה ארוכה קיימת מתיחות בין הצדדים, אך הדבר לא מפחית מהלחץ של המתחרות, שהורידו מחירים

עמית גוטליב / צילום: ענבל מרמרי

"לא צריך להתנצל על זה שאני מרוויח": היו"ר החדש של ארגון הקבלנים בתל אביב בראיון

לתפקיד יו"ר איגוד הקבלנים בתל אביב נכנס עמית גוטליב בתקופה של משבר חמור בענף הבנייה, עם מחסור בכוח אדם וחרם על יבוא מטורקיה ● "אחי ואני באנו לאתר לעשות שפכטל בעצמנו כדי לסיים את הפרויקטים בזמן"

בית דיזנגוף, השבוע. ריק ועזוב / צילום: ניר וייס ודררו

על מצבו העגום של הבניין שבו הוכרזה עצמאות ישראל

כל מי שעובר בשדרות רוטשילד בתל אביב יכול לראות מה עלה בגורלו של הבניין האייקוני בו דוד בן גוריון הכריז על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל ● ההזנחה הפושעת של הבניין כמו מטאפורה למצב המדינה

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

בזכות ה-AI: קמטק מציגה תוצאות שיא בדוחותיה הרבעוניים

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● אורמת הציגה גידול מרשים בשורת הרווח וההכנסות ואופטימית גם לגבי ההמשך ● איי סי אל דיווחה על ירידה במחירי האשלג והדשנים אך עקפה את התחזיות המוקדמות ● קמטק הציגה דוח מרשים בעקבות הביקוש לתחום ה-AI ● מניית טאואר קופצת לאחר דוח חזק ● ונובה הפתיעה את האנליסטים עם תחזיות חזקות ● מדור חדש

מרפסות מלון מפונים בקיבוץ גינוסר. ''שבר את המבנה הקהילתי'' / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

המחקר שמגלה את עומק הפגיעה במפוני הצפון

סקר של הטכניון, שנערך בקרב 340 תושבים מגבול הצפון, משרטט תמונה עגומה בתחומי התעסוקה והחינוך וגם בפן הנפשי והמשפחתי של מי שפוזרו במאות נקודות ברחבי הארץ ● "המציאות שנוצרה סימנה להם - הממשלה לא מכירה בסיפור שלכם, אפשר בלעדיכם", אומרת פרופ' מירב אהרון–גוטמן

בנימין נתניהו. להחריש את האבדות / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הדרך לניצחון המוחלט עוברת בעצימת עיניים

ראש הממשלה שוכח את האבידות בדרך לניצחון הגדול ● עורכי הדין חונקים את המערכת עם עתירות חסרות תכלית ● ומה מלמדים הרגלי הצריכה של אנשי המילואים ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק 

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

הדוחות המאכזבים שהפילו את המניה הישראלית בוול סטריט

סולאראדג', המפתחת טכנולוגיה לתחום האנרגיה הסולארית, מסכמת רבעון חלש נוסף ● ההכנסות צללו בכ-80% וההפסד הנקי גדל ● גם התחזיות להמשך שהציגה החברה מאכזבות

ערן כהן, מנכ''ל אלסטום ישראל / צילום: אלסטום

מנכ"ל אלסטום בישראל לא חושב שצפויה בריחת משקיעים: "הפן הכלכלי קובע"

ערן כהן, מנכ"ל אלסטום ישראל, תאגיד התשתיות הצרפתי, מסביר כי פעילות החברות הזרות לא נפגעה, למרות המלחמה: "מה שמוביל זה האינטרס העסקי" ● בראיון לגלובס הוא מתייחס לראשונה לטענות על עיכוב בקו האדום ולעזיבת החברה הספרדית שבנתה את הרכבת הקלה בירושלים

בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

האנליסטים מרוצים מטבע: "השוק עוד לא עיכל את שינוי ה-DNA בחברה"

טבע פרסמה אתמול דוחות ואשררה את התחזית השנתית, כשבמקביל דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי קליני בתרופה מקורית לטיפול בסכיזופרניה ● האנליסטים מעריכים כי התרופה תוכל להימכר במאות מיליוני דולרים ואף למעלה ממיליארד דולר

עידן עופר, בעלי או.פי.סי אנרגיה / צילומים: סיון פרג', shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שוב מפסיד ברכב החשמלי: עידן עופר מחק עשרות מיליוני שקלים במיזם עמדות טעינה

כעשור לאחר קריסת מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס שהוביל עופר, הפחיתה או.פי.סי אנרגיה שבשליטתו כ־44 מיליון שקל מהשקעה שביצעה במניות חברת טעינת הרכב ג'ינרג'י ● זאת לאחר שניסיון להפריד כוחות עם יזם החברה נכשל

נשיא טורקיה, ארדואן / צילום: Shutterstock, Mr. Claret Red

ישראל מנעה מארדואן מרחב הכחשה, וטורקיה נסוגה מההקלות בסחר - בינתיים

משרד המסחר הטורקי שלח מכתבים למפעלים בענף הבניין המקומי ועדכן אותם על אישור זמני לחדש את האספקות לישראל - אך הפרסומים בתקשורת הישראלית וההודעה החריפה של שר החוץ ישראל כ"ץ בנושא שברו את הכלים