גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עמלות היתר

עוד כתבות

איור: Shutterstock אנימציה: טלי בוגדנובסקי

הסמס גילה ללקוח שהוא משלם לבנק אלף שקל בחודש רק על עמלות. זו לא גזירת גורל

החוק שמחייב את הבנקים לשלוח מדי חודש את פירוט העמלות שגבו גילה לרבים שהם משלמים עשרות ואף מאות שקלים בחודש • הדרך להוזלתן עוברת דרך התמקחות מול הבנק, ביצוע פעולות באמצעים דיגיטליים, שימוש במסלולים ייעודיים וגם פזילה לבתי ההשקעות

ארנון מילצ'ן / צילום: רויטרס

מילצ'ן ביקש, נתניהו הבטיח, אבל עמלות היתר עדיין כאן

ערוץ עשר, שהיה בזמנו במלחמת הישרדות, הוביל מלחמת חורמה נגד עמלות היתר שמשלמים גופי התקשורת לחברות רכש המדיה, ובין היתר ניסה להביא לחקיקה שתאסור או תגביל אותן • אולם המודל הישן ממשיך לפעול

גל תורג'מן / צילום: תמר מצפי

"בשוק הפרסום עדיין קיים מצב של הסכמים בעייתיים"

הסכסוך בין ארטימדיה ומדיה קום - כשבתווך נמצא אחד המפרסמים הגדולים, P&G - מפנה את הזרקור למקום שבענף הפרסום מעדיפים להשאיר בחשכה - עמלות יתר ועסקאות תשלום מראש ■ "גלובס" מציג תמונת מצב של שוק במעבר

"תשלחו אליי נציג כלכלי של ועדת שחם ונציג לו את המספרים הקדושים"

ועדת שחם "להצלת הטלוויזיה המסחרית" עוררה ויכוח על העמלות שמשלמים הזכיינים לחברות המדיה ■ "גלובס" חושף תכתובות בין פרסומאים לחברי הוועדה

יעקב שחם: "נבחן את הגבלת כוחן של חברות המדיה"

במסגרת הניסיונות להציל את הטלוויזיה המסחרית, נציגי ענף הפרסום הופיעו בפני ועדת שחם והתרשמו כי הפעם על הכוונת לא רק נושא עמלות היתר, אלא גם הכוח הרב שמרוכז אצל חלק מחברות המדיה ■ מה מציעים אנשי הענף לחברי הוועדה?

לפני כולם רק אדלר-חומסקי הגיש הצעה במכרז של חברת החשמל

שאר משרדי הפרסום הדירו את רגליהם מהמכרז, המציע למשרדים מקסימום עמלה של 8.5% עם דרישה לוותר על עמלות היתר‏

דיון מכריע בענף הפרסום: "שיטת העמלות גוססת לאט"

ענף הפרסום מחפש אלטרנטיבה לשיטת העמלות ששחקה את הרווחיות ■ בכנס מיוחד שנערך היום בחנו הצדדים: האם כדאי לעבור לתשלום לפי שעות? האם שיטת הריטיינר עדיפה? ואולי השיטה הקיימת היא המתאימה ביותר לענף המקומי?

"הגבלת עמלות הפרסום תביא לסגירת משרדים ולפיטורים"

הצעת החוק לשקיפות והגבלת כוחן של חברות המדיה נופלת על ענף הפרסום בתקופה שבה עוגת הפרסום מצטמקת ■ איך מרוויחים היום כסף שלא באמצעות עמלות היתר, והאם הכנסת תצליח לטרוף את הקלפים של משרדי הפרסום?

מתערבים בשוק הפרסום: הצעת חוק להסדרת עמלות היתר

ההצעה, שנידונה היום בוועדת הכלכלה, כוללת מגבלות על חברות המדיה ושקיפות של ענף הפרסום ■ איגוד חברות הפרסום: "הח"כים הגיעו עם החלטות מוכנות"

"שיטות התגמול הישנות בענף הפרסום כבר לא עובדות"

שיטת העמלות בענף הפרסום יצרה כאוס, ויש המייחסים לה גם את קריסת המדיה ■ חלק מבכירי הענף סבורים כי אימוץ המודלים האלטרנטיביים כבר מעבר לפינה, ואחרים בטוחים שדבר לא ישתנה ■ האם יש סיכוי לשינוי שיטת התגמול בענף?

לפני כולם הצעת חוק חדשה תבקש להגביל את עמלות הפרסום

ההצעה תוגש השבוע לכנסת ע"י חה"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' וכרמל שאמה-הכהן

ועכשיו נשמע כמה יו-טיוב אטרקטיבי

עד היום לא היה לאנשי אינטראקטיב סיבה לדחוף פרסום בו, והנה גוגל מספקת אותה

ביבי בלה-בלה ושילוח בלה-בלה

טייקון הפרסום התעלם במפגיע מהריכוזיות בענף, ורה"מ חזר לשווק כותרות נבובות

משרד התקשורת מקפיא את הבדיקה בנושא עמלות היתר

הבדיקה היתה חלק מהמלצות ועדת מרדכי ■ מנכ"ל משרד התקשורת: לא התקיימה שום ישיבה בנושא

סכסוך מסחרי על עמלות היתר בין חברת זניט מדיה לערוץ 10

בערוץ מסרבים לשלם לזניט עמלות יתר, וזניט לא מספקת לערוץ את חלקו היחסי בטלוויזיה ■ זניט: "אנו מפרסמים לפי שיקול דעתנו המקצועית"

יו"ר מועצת הרשות השנייה: "ערוץ 10 הוא החמצה גדולה שכולנו אחראים לה"

נורית דאבוש בראיון פרידה ל"גלובס": "לצערי, החוק בנושא ערוץ 10 לא השאיר לנו גמישות חוקתית שתאפשר לנו את המשך קיומו של ערוץ 10 ומצד שני עמידה במחוייבויות" ■ וגם - 4 תרחישים אפשריים לעתיד ערוץ 10

כך הרג האינטרנט את העמלות

וממה יוציאו עכשיו פרסומאים את פרנסתם?

ניצחון לפרסומאים: הצליחו להוציא את נושא עמלות היתר מחוק ההסדרים

אייל חומסקי, אילן שילוח וגיל סמסונוב הציגו לפקידי האוצר את ההיסטוריה של שקיפות העמלות - והצליחו לשכנעם שלא להקים את הוועדה במשרד האוצר שאמורה היתה לדון בנושא עמלות הפרסום

מודי כידון: לשקול את המשך כהונתו של מנשה סמירה כמנכ"ל הרשות השנייה

באיגוד חברות הפרסום זועמים על פגישה שקיים סמירה עם נציגים מ"הארץ" ו"ידיעות אחרונות" בנושא עמלות היתר, על אף שלסמירה ולרשות השנייה אין כל סמכות בכל הנוגע לעיתונות

שר התקשורת בוחן קביעת תקנה שתחייב את זכייניות הטלוויזיה לדווח על עמלות היתר

התקנה תחייב את הזכייניות להעביר לרשות השנייה מידע מדויק לגבי הוצאותיהן - תוך הבחנה מדויקת בין עמלות בסיסיות, עמלות יתר והטבות והנחות הניתנות למפרסמים ולפרסומאים