בעלי המניות של הזכיינית סיטיפס עשו עסקה חלומית בזמן שהמדינה שילמה שכר לימוד אסטרונומי • בין המרוויחים: קרן המורים והגננות שעשתה סיבוב מדהים עם תשואה של מאות אחוזים תוך פחות מ-4 שנים
בעקבות ההסכם שנחתם עם המדינה דיווחו קבוצת אשטרום והראל כי הן צפויות לרשום רווחי הון גבוהים
אחת המשימות הגדולות של ישראל היא קידום פתרונות תחבורה ציבורית בערים הגדולות • מהן מערכות ההסעות להמונים הנפוצות בעולם ומי מהן מתאימה למטרופולין המקומי
סיטיפס, שמפעילה את הקו האדום כיום, פרשה מהמכרז על הקמת והפעלת הקו הירוק והמשך הפעלת הקו הקיים
עניינה של התובענה בדרישת עמותת צחור להורות על ביטול 80,000 דוחות שהוטלו על נוסעי הרכבת הקלה בירושלים, וזאת נוכח פגם שנפל באשר להסמכתם והעסקתם של פקידי הרכבת הנותנים את הדוחות • סיטיפס בתגובה: "החלטת ביהמ"ש מוטעית, ובכוונתנו לערער"
מדובר בהסכם ארוך-טווח ל-5 שנים עם אופציה להארכה ל-5 שנים נוספות, המעניק לחברה הצרפתית את הזיכיון לפרסום על מתקני ריהוט רחוב בתחנות הרכבת הקלה בירושלים ובקרונות הרכבת
הפרויקטים המדוברים הם הרחבת הקו האדום אל עבר הדסה עין כרם ונווה יעקוב, וסלילת הקו הירוק שיחבר בין הר הצופים למלחה ולגילה ■ בשל סכסוך של סיטיפס עם המדינה החברה תיאלץ להתמודד במכרז
החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו, החליט השבוע לסיים את סאגת המגעים בין המדינה למפעילת הרכבת הקלה בירושלים, קבוצת סיטיפס, בנושא הארכות הקו האדום, הפועל בירושלים מסוף 2011
המשא-ומתן התנהל בחודשיים וחצי האחרונים, בעקבות סיכום שהושג ערב פסח בתיווך שר התחבורה ישראל כץ
סיכום עקרוני: סיטיפס תקים את ההארכות, לאחר שהסכימה לפיצוי של 80 מ' ש' במקום 400 מ' ש' אם הקו יופקע מידיה ■ הליך המיון המקדים לזכיינות הקו הירוק יפורסם עוד השבוע
התחייבות המדינה לפצות את סיטיפס בסכום המוערך ב-400 מיליון שקל עומדת בלב מחלוקת המעכבת את הארכת הקו האדום ■ המדינה מנסה לאלץ את סיטיפס להסתפק ב-40 מיליון שקל, אך הזכיינית הודיעה כי היא דורשת קרוב ל-300 מיליון
פער של עשרות מיליוני דולרים בין המדינה לזכיינית עיכב במשך שנתיים את הארכת הקווים ■ השבוע הגיעו להבנות ■ שווי העבודות: 3 מיליארד שקל
לאחר מכירת שליש מחלקה בסיטיפס לקרנות המורים והגננות, יישארו בידי תש"י 20% מהזכיינית
בבקשה, בהיקף של כ-60 מיליון שקל, נטען כי "חברת סיטיפס התנהלה באופן מקומם וחסר אחריות במיוחד, בעת שהחליטה לא לפעול בשל 'מחלה מסתורית' אשר פקדה את עובדי הרכבת הקלה בירושלים בתקופת חול המועד"
(עדכון) - בשעות הבוקר חלה החרפה משמעותית בשיבושים ברכבת הקלה בירושלים, לאחר שכשליש מהעובדים "נדבקו במחלה"
נגד סיטיפס ואגד הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית בסך 62 מיליון שקל בגין גביית יתר ■ אגד: מדובר בתקלה שתוקנה, נפצה את כל הנוסעים ששילמו פעמיים
אשטרוםהרכבת הקלהירושליםמשרד האוצרמשרד התחבורהעיריית ירושליםשפיר הנדסהתחבורה ציבוריתתשתיותתשתיות מוניציפליות ומבני ציבור