כפי שפורסם לראשונה "גלובס": מוטורולה ישראל תעבור מתל-אביב לאיירפורט סיטי

חתמה אמש על מסמך כוונות להעתקת קריית מוטורולה לפארק העסקים איירפורט סיטי * מועד הכניסה המשוער הינו כ-30 חודשים מיום חתימת החוזה

מוטורולה ישראל חתמה אמש (ב') על מסמך כוונות להעתקת קרית מוטורולה, הממוקמת ברחוב קרמניצקי בתל אביב, לפארק העסקים איירפורט סיטי, בשטח כולל של 40 אלף מ"ר ועוד כ-1,600 מקומות חניה המתפרשים על שטח אדמה של 41 דונם. על המגעים פורסם לראשונה במוסף הנדל"ן של "גלובס".

על פי ההערכות, מוטורולה תשכור את שטחי המשרדים בדמי שכירות של 8 דולר למ"ר ברמת מעטפת, בחוזה ל-10 שנים, עם אופציה להארכה ב-5 שנים ועוד 2 אופציות בנות שלוש שנים כל אחת. החברה תשלים בעצמה את עבודות הגמר של המשרדים, על-פי תוכניות הבנייה של האדריכל מיכי סתר, מחברת סתר אדריכלים, אשר נשכר ע"י מוטורולה לתכנון הפרויקט, לרבות עבודת עיצוב הפנים.

מוטורולה ישראל בחנה בשנתיים האחרונות מספר חלופות להקמת מתחם עצמאי שיאכלס את כל קבוצותיה העסקיות של החברה: חטיבות הסלולר, מרכז הפיתוח, והקבוצה העסקית הגדולה ביותר NETWORKS & ENTERPRISE, העוסקת בתשתיות ופתרונות ניידות לממשל ולתעשייה.

קרית שדה התעופה נמצאת בשליטת חברת יואל של קובי מימון, המחזיקה 80% ממניותיה. יתר המניות נמצאות בידי בל"ל השקעות ועו"ד שרגא בירן.

פרויקט איירפורט סיטי, הנבנה בשלבים, אמור לכלול בסיומו 380 אלף מ"ר. עד היום נמכרו והושכרו 250 אלף מ"ר. בין הלקוחות האחרונים ששכרו שטחים גדולים נמצאים דיפלומט, אגד, נורטל, אודיוקודס, שטראוס, נביעות ויוניליבר.

מוטורולה בחרה במתחם איירפורט סיטי בשל קרבתו לצירי תחבורה ראשיים ומיקומו בין ת"א לירושלים, ובשל ההנחה הגדולה בארנונה שהיא ככל הנראה תקבל במתחם. על-פי ההערכות, בעוד שבאזורי התעסוקה השונים חברות היי-טק משלמות ארנונה בסך של 2 דולר למ"ר, הרי באיירפורט סיטי מוטורולה תחויב בכ-60 סנט, קרי הנחה משמעותית של 70%.

מהחברה נמסר, כי במתחם האיירפורט סיטי עובדי החברה ייהנו מסביבת עבודה ידידותית וירוקה, תוך הקפדה על עיצוב ויישום כל האלמנטים הנדרשים לחברת היי-טק מתקדמת. ריכוז העובדים במתחם אחד ייעל את העבודה, יחסוך בזמן ובהוצאות ויצור מרחב עבודה אופטימאלי תוך שיפור מהותי ברמת שביעות הרצון שלהם.

האפשרות השנייה שעמדה בפני הנהלת מוטורולה היתה מתחם המורכב משתי חטיבות קרקע באזור התעשייה קרית אריה בפ"ת. האחת, בשטח של 19 דונם, הנמצאת בבעלות חברת ריט ישראל, והשנייה, גם היא בת 19 דונם, נמצאת בבעלות איש העסקים שלמה שמלצר מבעלי ניו קופל. חטיבת הקרקע של חברת ריט ושמלצר נמצאת מצפון לפארק אזורים (השייך גם הוא לחברת ריט ישראל), בצמוד למרכז הלוגיסטי של תנובה ובסמוך לכביש אם המושבות. לנכס יש נגישות לכביש גהה, ובנוסף מתוכננת בקרבת מקום תחנת רכבת.

מוטורולה מבצעת למעשה מהלך דומה לזה שמבצעת חברת התוכנה קומברס ברעננה. הקמת קריה עצמאית, המשרתת חברות בסדר גודל כזה, מביאה בסופו של דבר לחיסכון משמעותי. סביר שכל ראש עיר יאות להעניק הנחות משמעותית לחברת ענק הבוחרת לשכן את משרדיה בעירו. כמו כן, הקמת קריה עצמאית מביאה לחיסכון בעלויות הניהול והתפעול הכרוכות בהפעלת מספר אתרים במקומות שונים בארץ. גורם נוסף הוא המוניטין לו זוכה החברה כמחזיקה בקריה משלה.

מוטורולה ישראל ממוקמת מאז היווסדה ב-1964, ברחוב קרמניצקי בתל אביב. החברה החלה את פעילותה בישראל כחברה-בת של מוטורולה העולמית, עם 40 עובדים וצמחה עם השנים לכ-3,500 עובדים. המתחם בקרמניצקי כולל את כל הקבוצות העסקיות והמנהלה, למעט מפעל הייצור של החברה, הממוקם בערד.

מוטורולה ישראל, בראשותו של אלישע ינאי, סגן נשיא בכיר במוטורולה העולמית, נמנית על החברות המובילות בתחום הטלקומוניקציה בישראל ונהנית מגידול מתמשך בביצועיה הפיננסיים. החברה בנויה ממספר קבוצות עסקיות וחברות בנות הלוקחות חלק בפעילות הפיתוח, הייצור והשיווק של מערכות ומוצרי תקשורת משולבת, ניידת ונייחת, אלחוטית וקווית, לכל מגזרי השוק: ממשלתי, מוסדי, עסקי וביתי.