OUT דברים שכדאי לעשות בחוץ בסוף השבוע

מוזיקה

שוב אותו השיר

דני רובס - "בדרך אל האושר"

מה: מיטב זמרי ישראל כבר אימצו את מסורת מופעי המחווה לאלבומים הגדולים של עצמם, ודני רובס לא יישאר מאחור. במלאת 20 שנה לרב-המכר הגדול ביותר שלו, "בדרך אל האושר", חוזר מי שהתגלה לראשונה כגיטריסט בהופעותיו האינטימיות של שלמה ארצי, ובשיא הצלחתו נשף נמרצות בעורפו של מורו ורבו לשעבר, לשירי האלבום ההוא (בראשם "איך הוא שר" ושיר הנושא) לצד מיטב הרפרטואר מכל הזמנים. כמקובל אצל רובס, המוזיקה משולבת במונולוגים מצחיקים וטונות של נשמה. הגיע הזמן לאלבום חדש? לא נכחיש זאת.

למה ללכת: כי האופציה היא לחכות שנתיים עד המופע לציון 20 שנה לאלבום "בגוף ראשון".

מתי, איפה וכמה: מחר (ה-18 בחודש), 23:00, מועדון ברלה מיוזיק קלאב בקיבוץ להבות חביבה. מחיר: 100 שקל.

טל פרי

אירוע מכירה ותרומה

הכן מצפונך לחורף

שוק קח-תן קהילתי בת"א

מה: בקיץ האחרון שמענו הרבה על צדק חברתי וערבות הדדית, ועכשיו החורף מגיע, כשלחלקנו זה אומר קושי להתמודד עם הקור והרטיבות, ועבור אחרים זו הזדמנות לעשות סדר בארונות. בבית תפילה ישראלי - קהילה עירונית הפועלת בת"א ומחויבת לעשייה חברתית, מצאו דרך אופטימלית לשלב בין השניים.הקהילה תקיים במוצאי שבת שוק קח-תן של בגדים וחפצים נוספים, שבו יימכרו בגדים משומשים במחיר של 5 שקלים בלבד. מי שהצטברו אצלו פרטי לבוש או חפצי בית במצב טוב - לא קרועים או מלוכלכים - שאינו מתכוון להשתמש בהם יותר, מוזמן להביא את הפריטים לבית הקהילה, ברחוב בצלאל יפה בת"א, ושם הם יוצגו למכירה. כספי המכירות ייאספו לקרן הצדקה של בית תפילה ישראלי, שתתרום אותם למטרה שתבחר, וכך גם הבגדים והחפצים שלא יימצאו להם קונים.

למה ללכת: לעשות טוב, להרגיש טוב.

מתי, איפה וכמה: שבת (ה-19 בחודש), 17:30-20:00, בית תפילה ישראלי, רחוב בצלאל יפה 4, תל-אביב. הכניסה חינם. מחיר כל פריט - 5 שקל.

הילה שיאון

תיאטרון

גשם בוא!

"אחרי הגשם"

מה: מחזור תלמידי שנה ג' בסטודיו לאמנויות התיאטרון של יורם לוינשטיין מסיים את לימודיו בהפקת מחזהו הסוריאליסטי של סרגיי בלבל הספרדי, ונדמה שלא יכלו לבקש לעצמם (ולקהל) סיום מפואר יותר. תחת שרביט הבימוי המיומן של איה קפלן הם מגלמים שמונה דמויות החיות בעיר גדולה באירופה של העתיד הקרוב, והעלילה כולה מתרחשת על גג בניין משרדים ענק שאליו מתגנבים העובדים בזה אחר זה כדי לעשן בסתר. על רקע אסונות שונים הפוקדים את העיר נרקם מארג יחסים שכולו צביעות, אינטרסנטיות, תשוקה ושקרים. בפועל, העלילה היא רק תירוץ לביצועים מרהיבים של מונולוגים כתובים לעילא שהשחקנים נוגסים בהם בתאווה.

למה ללכת: ירדן ברכה, לירן קורוטקין ודנה מיינרט העושה נפלאות בסטיגמות השחוקות על דמות המזכירה הבלונדינית-פתיינית-מטומטמת.

מתי, איפה וכמה: מדי ערב ב-21:00 עד ה-26 בחודש, באולם ע"ש אורנה בן חורין (רחוב המבשר 22) בשכונת התקווה בתל-אביב. מחיר: 70 שקל.

אתני

אנא כורדית

איינור דוגאן

מה: פסטיבל העו*ד בירושלים יסתיים במוצ"ש הקרוב, במופע מסקרן של הזמרת המקסימה איינור דוגאן. איינור היא בת המיעוט הכורדי בטורקיה, ועיקר הרפרטואר שלה מושר בכורדית. עובדה זו הקשתה עליה מאוד בארצה, ששלטונה אסר במשך שנים על השמעת מוזיקת עם כורדית.

איינור מבצעת שירים כורדיים באופן שמדגיש את האלמנטים העממיים בהם, ומעשירה אותם בהשפעות של מסורות עממיות נוספות מהמזרח התיכון ומרכז אסיה. בנוסף לשירה היא מנגנת להפליא בסאז, כלי פריטה ממרכז אסיה. ילוו אותה נגנים בכלי הקשה, בילור (חליל טורקי), טנבור (לאוטה עם צוואר ארוך ממרכז אסיה) ובאס.

למה ללכת: למי שאוהב מוזיקה טורקית - המופע של איינור הוא חובה. חפשו ביו-טיוב את הצירוף Aynur Dogan כדי להתרשם.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (ה-19 בחודש), 21:00, תיאטרון ירושלים, אולם הנרי קראון. מחיר: 169-129 שקל.

עומר שומרוני

עיצוב

עיצוב דיגיטלי בעולם וירטואלי

תערוכת de-code

מה: התערוכה החדשה במוזיאון העיצוב חולון, שנפתחת מחר (ו'), היא פסגה נוספת שכובש המוזיאון. התערוכה - de-code, שכולה עיצוב דיגיטלי מתוחכם ומרושת, ברוח עידן המידע, מגיעה לכאן ממוזיאון ויקטוריה ואלברט היוקרתי בלונדון, ומשלבת אמנים בינלאומיים וישראלים.

למה ללכת: זהו שיתוף הפעולה הראשון בין מוזיאון V&A למוזיאון העיצוב חולון. התערוכה שהושקה בלונדון נדדה לבייג'ין ולמוסקבה וזכתה לביקורות נלהבות. היא מציגה את ההתפתחויות האחרונות בעיצוב דיגיטלי ואינטראקטיבי, מגרפיקה מבוססת-מסך קטן ועד למיצבים גדולי ממדים, דרך עבודותיהן של מעצבים בינלאומיים, בהם דניאל בראון ודניאל רוזין (ישראלי, בוגר בצלאל שעבד בסאיטקס לפני שפנה להצתמקד בעיצוב דיגיטלי אמנותי), ולצידם עבודות של מעצבים מרתקים צעירים יותר, דוגמת טרויקה וסיימון היידנס.

מתי, איפה וכמה: ב', ד' 10:00-16:00, ג', ה' 10:00-20:00, ו' 10:00-14:00, ש' 10:00-16:00; מוזיאון העיצוב, פנחס אילון 8, חולון. מחיר: 20-35 שקל.

חגית פלג-רותם