גוגל פותחת גזרה חדשה מול הגדולות: השיקה תוכנת מסרים מיידים

(עדכון) התוכנה, שנושאת את השם "Google Talk" תתחרה במסנג'ר וב-ICQ וכן משלבת אפשרות VoIP * במקביל השיקה MSN עדכון גרסה למסנג'ר

ענקית האינטרנט, גוגל , השיקה היום תוכנת מסרים מיידים שתתחרה בתוכנות הקיימות בשוק, שהפופולריות שבהן הן ה-MSN מסנג'ר של מייקרוסופט ותוכנת ה-ICQ.

התוכנה החדשה של גוגל נושאת את השם "Google Talk", ונכון להיום היא זמינה לשימוש רק לבעלי דואר אלקטרוני של Gmail.

התוכנה החדשה משלבת בתוך האפליקציות השונות גם אפשרות לניהול שיחות בטכנולוגיית VoIP, עובדה שתאפשר לה להתחרות גם עם תוכנת ה-Skype הנפוצה.

גוגל השיקה שלשום שירות דסקטופ משודרג לחיפוש קבצים במחשב ובאינטרנט, המאפשר להוריד עדכונים ישירות מהאינטרנט וכן לנהל את המידע במחשב. צעד זה של גוגל בנוסף להשקת תוכנת מסרים מיידים, באם תקרה, היא קריאת תיגר נוסף של החברה על החברות השולטות היום בשוק ומייקרוסופט בראשן. נזכיר כי החברה השיקה לפני מספר חודשים את גוגל Earth ואת תוכנת הדואר האלקטרוני, Gmail.

נזכיר כי גוגל נחשבת לאחד המטאורים בוול סטריט בשנים האחרונות, כשאתמול ננעל מחיר המניה ברמה של כ-280 דולר לאחר שהונפקה באוגוסט שעבר במחיר של 85 דולר למניה. מחיר השיא של המניה הגיע אף ל-317.8 דולר.

במקביל להשקת התוכנה החדשה של גוגל, פורטל MSN ישראל השיקה היום גרסה חדשה בעברית לשירות המסרים המיידיים בממשפחת MSN Messenger בגירסת 7.5, וזאת במקביל להשקה העולמית ב-33 מדינות ו-26 שפות.

בין היכולות החדשות ניתן להשאיר הודעה קולית לכל חבר ברשימה, אף אם הוא אינו מחובר באותה העת למערכת. הדבר דומה להשארת הודעה בתא הקולי במכשירי הטלפון.

שירות המסרים המיידים MSN Messenger משרת 170 מיליון משתמשים בחודש, השולחים למעלה מ-2.5 מיליארד מסרים מיידים ביום על פי נתוני MSN ישראל. לתוכנה שיעור של 35.5% חשיפה בישראל עם למעלה מ-900,000 משתמשים פעילים.