גוגל טוק, מעט מדי ומאוחר מדי

לא נפלתי, אבל היה בסדר גמור. ברור שזו רק ההתחלה. גוגל עוד תוסיף שלל פיצ'רים, גדולים וקטנים. אנחנו עוד נתגעגע לימים שבהם GT הייתה רק ריבוע לבן ורגוע

אז הורדתי את ה-Google Talk, תוכנת המסרים המיידיים של גוגל. למה עשיתי את זה, אני לא בדיוק יודע. די מזמן כבר עבר לי כל הסיפור הזה עם תוכנות המסרים המיידיים; עד לפני שנתיים-שלוש העדפתי לנהל דרכן את רוב מגעיי עם העולם החיצון, אבל אחרי כמה זמן הפינוק הפך מעיק, לא מעט בעזרתם של זבלנים מכל הסוגים: בעיקר שיחות סקס, אבל גם סתם קטינים שרוצים לדבר. מי רוצה לדבר איתכם בכלל? אם הייתי רוצה לדבר עם קטינים הייתי הולך להיות גננת.

עולם המסרים המיידיים הפסיק לקסום לי ככל שהפך ונהיה יותר ילדותי: סמיילים למיניהם, פרצופים, ואחר כך אייקונים, ואחר כך קולות (נשיקה, צחוק וכיו"ב), שלא לדבר על עשרות הפרסומות הקופצות.

מהבחינה הזו, לפחות, דווקא אהבתי את Google Talk (שלהלן תיקרא GT): היא לבנה, פשוטה, ריקה וחסרת גינונים, ממש כמו המאפיינים של העולם הגוגלי כולו: אין פרסומות קופצות ופרצופים דביליים, אין פונטים בהמון צבעים וגדלים. יש רק חלון לבן, ובו מילים. אהבתי גם את זה שההתקנה קלה ומהירה, לא קובצי ענק מטורפים כמו בתוכנות האחרות. הקו הקובע "קלות, פשטות, מהירות", נשמר גם כאן.

אבל תראו מה זה הבנאדם: לוקח לו פחות משלוש דקות לראות את היתרון כחיסרון. השקט של ה-GT נראה לי פתאום משעמם, או כמו שהסכימו ביניהם רוב המבקרים: מעט מדי ומאוחר מדי. פתאום כמעט ונהיה לי דחוף לשלוח נשיקות אדומות.

רשימת הדברים שלא נמצאים ב-GT הולכת ומתארכת ככל שנוקפות הדקות: אין שיחת ועידה (חמור מאוד), אין שיחות וידאו (חמור פחות), אין אפשרות לשלוח קבצים (חמור מאין כמותו), כנ"ל לגבי SMS (יאללה, בסדר. מי בכלל שולח SMS דרך המחשב?). גם תמיכה בעברית אין, למרות שאם מיישרים לימין את חלון השיחה העליון (Ctrl Shift ימני), ואת החלק התחתון מצמידים לשמאל. זה עובד, אבל עדיף שלא להסתבך עם משפטים משולבים בשתי השפות.

מה שיש, ובצורה למעלה ממספקת, אלה שני דברים עיקריים: הראשון הוא שילוב טוב עם שירות הדואר של גוגל, ג'ימייל, אם כי עדיין לא מדובר בהרמוניה של ממש (ראה שליחת וקבלת קבצים, או אפשרות טובה שאיננה: לשמור את השיחה שנעשתה ולשלוח אותה כדואר). הדבר השני הוא שיחות קול. כאן הכל עובד טוב מאוד: האיכות סבירה, המהירות בסדר והכל טוב, חוץ מכמה דברים קטנים שיכולים להיות מעצבנים, כמו שאם מישהו מנתק לך בפרצוף אתה לא ממש יכול לדעת.

שיחות הקול - ולא צריך להיות נביא בשביל זה - הן ככל הנראה המוטיבציה הגדולה ביותר של גוגל בכל המיזם הזה. שם מחכה כסף גדול. אבל גם כאן, קשה למצוא את הברק הגוגלי המפורסם. נו, אז אפשר לדבר. בשביל זה קוראים לכם גוגל?

וכמובן, הכי חשוב: GT עובדת לבד לגמרי, בודדה בעולם הגדול של המסרים המיידיים. היא לא מדברת עם אף תוכנה, לא של יאהו, לא של מיקרוסופט, לא של ICQ. גוגל כבר הודיעה כי תפעל לפתיחה של כל השירותים לכולם. זה מצחיק, כי כל חברה לפניה אמרה אותו דבר, וכלום לא קרה. למה שחברה שאספה לעצמה מיליוני מנויים תפתח אותם פתאום לגוגל? למה מה קרה? אבל אתם הרי מכירים את גוגל, הם ישר מצאו לזה שם מגניב, שאולי ישכנע. החברה הודיעה כי היא "מחויבת לעבוד מול ספקי שירות אחרים כדי ליצור מודל של פדרציה". אקסקיוז מי? פדרציה? מה קורה פה? גוגל, כדרכה, לא פירטה מהו אותו מודל פדרטיבי מסתורי. אני כבר לא יכול לחכות.

לסיכום: לא נפלתי, אבל היה בסדר גמור. ברור שזו רק ההתחלה. גוגל עוד תוסיף שלל פיצ'רים, גדולים וקטנים. אנחנו עוד נתגעגע לימים שבהם GT הייתה רק ריבוע לבן ורגוע. אתם שואלים אותי אם להוריד או לא? למה אתם שואלים אותי, תשאלו את עצמכם. האם בא לכם עוד תוכנת IM? האם אתם צריכים את זה? כי אם כן, בטח כבר יש לכם, ואם כבר יש לכם, למה אתם צריכים עוד אחת? *